Hersenwerk

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Gisteravond moest er weer even gepuzzeld worden. Stompjes insmeren was niet nodig. Stijnke trok ze er heel behoedzaam uit.
Dorus wist het ook nog. Heel rustig met de laatjes anders ben je ze kwijt.
Makkie. Volgende keer weer iets moeilijkers uitzoeken. Maar even een makkelijke vinden ze toch ook leuk.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Wat een lekkere smouzen toch. Gekke spelletjes beesten. :puppykiss:

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

We hebben weer een lastige puzzel te pakken. Het duo komt iedere avond aandringen dat we toch echt nog even moeten puzzelen. Ik kom er niet onderuit :biggrin: (alsof ik dat zou willen)
Het lastigste stuk bij deze is een klepje dat ze er helemaal uit moeten tillen. Kan prima, maar het is zwaarder dan de klosjes die ze gewend zijn, dus ze laten het vaak terugvallen. Dan schiet het scheef en lukt het niet meer. Ook de plankjes die eruit moeten kunnen, klemmen als ze scheef geduwd of getrokken worden. Rustig en precies werken is hier de bedoeling.
Het principe van wat in welke volgorde moet hebben ze wel door, maar de uitvoering is nog te slordig. Gelukkig hebben we nog ruim een week voor de inleverdatum.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge...je laat die kleine hersentjes wel kraken!! :giggle:
Lijkt me best moeilijk.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Ze houden wel van een uitdaging. Vooral als er iets lekkers aan te pas komt :biggrin:

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Hersenwerk

Bericht door sammydesmous »

Maureen schreef:
28 nov 2019 00:52
We hebben weer een lastige puzzel te pakken. Het duo komt iedere avond aandringen dat we toch echt nog even moeten puzzelen. Ik kom er niet onderuit :biggrin: (alsof ik dat zou willen)
Het lastigste stuk bij deze is een klepje dat ze er helemaal uit moeten tillen. Kan prima, maar het is zwaarder dan de klosjes die ze gewend zijn, dus ze laten het vaak terugvallen. Dan schiet het scheef en lukt het niet meer. Ook de plankjes die eruit moeten kunnen, klemmen als ze scheef geduwd of getrokken worden. Rustig en precies werken is hier de bedoeling.
Het principe van wat in welke volgorde moet hebben ze wel door, maar de uitvoering is nog te slordig. Gelukkig hebben we nog ruim een week voor de inleverdatum.
Lijkt mij een heel leuk spel Maureen. Hoe heet deze?

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Deze heet "Trouble" (spel 40 op de lijst van Woof Playtime) Ze zijn te vinden op Fb en daar kun je ook foto's van de verschillende spellen zien.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Vanavond hadden ze allebei een truc voor het klepje: stukje optillen, iets opzij zetten op een hoek en dan zetje ertegen zodat-ie erbuiten valt. Bij Dorus viel het klepje de eerste keer nog terug, maar bij de tweede poging had hij'm ook te pakken. Staan ze vervolgens allebei te kijken met zo'n blik van: "plakje cake", "appeltje-eitje" en nog zo wat van die rare kreten.
Nu de schuifjes nog rustiger en dan .....

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

:happyhondje: :happyhondje: toppie.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Hersenwerk

Bericht door sammydesmous »

Knappe smouzen. 👍Zo leuk om te zien hoe ze dat altijd doen. Ik geniet er hier ook zo van.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Plaats reactie