Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Plaats reactie
Ida
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:10
Locatie: Dronten

Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Ida »

Hallo,

Ik moet voor mijn werk altijd al heel vroeg mijn vakanties doorgeven. Voor mijn Tollerpup, nam ik altijd 6 weken vrij en meestal dacht ik bij halverwege de 4de week, ik had eigenlijk misschien wel al weer aan het werk gekund. Ik werk overigens parttime wel wisselende diensten maar altijd de ochtend of de avond.

Hoewel ik nog lang niet aan de beurt ben voor een pup, ben ik toch al nieuwsgierig naar hoeveel weken jullie vrij namen voor de eerste weken om de nieuwe Smouzenpup op te vangen en te laten wennen aan het alleen zijn. Vonden jullie dat achteraf ook lang genoeg?

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Ida

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Jeanette »

Goede vraag... wij waren in de gelukkige omstandigheid dat één of beiden thuis was, dus geen idee.
Maar een smouspup is zeker niet minder bewerkelijk dan een Toller. 6 weken lijkt me een mooie tijd.
Als je de laatste twee weken de pup al een uurtje of twee alleen kan laten zit je snor.
Hangt ook erg van de zindelijkheidstraining af en de ene smous is de andere niet.
Onze eerste smous was eigenlijk zo goed als direct zindelijk en bij latere smouzen wilde het nog wel eens een weekje of wat duren.

Lastig plannen van te voren. Of sta je al heel lang op de wachtlijst?

Ida
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:10
Locatie: Dronten

Re: Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Ida »

Ik sta sinds januari, dit jaar, op de lijst voor een reutje. Toen ging ik uit van ruim 2 jaar wachten, dat zou dan 2022 worden, maar ik heb nu al een paar keer gelezen dat mensen best wel korter dan 2 jaar hebben moeten wachten voor een reutje. Dus ga ik er nu vanuit dat het wel eens eind 2021 kan worden. Voor december dit jaar moet ik mijn langere vakanties voor volgend jaar al opgeven. Ik zit nu al, misschien wat vroeg maar dat vind ik voor mijzelf gewoon prettig, wat vooruit te denken hoe ik de vakantiedagen over volgend jaar zal verdelen.
Vandaar dat ik nu al wat pols wat gemiddeld ongeveer nodig is aan weken voor een Hollandse Smoushond. Mijn Tollers waren vrij snel zindelijk en konden snel goed alleen zijn, dus die training ging wel snel. Maar misschien is dat bij een ander ras moeilijker en heb je daar meer tijd voor nodig.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Maureen »

Wij hadden ook de mogelijkheid om werk en vakanties te spreiden zodat er vaak iemand thuis was. En sinds er een met pensioen is, is dat niet meer aan de orde.
Onze smouzen waren vrij snel zindelijk. De eerste met een week, de anderen een week of drie. Maar langere tijd alleen laten duurde wat langer. En de een kan dat ook beter dan de ander. Is moeilijk te zeggen vantevoren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ida
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:10
Locatie: Dronten

Re: Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Ida »

Ik woon alleen dus ik moet alle weken zelf oplossen. Geeft niet hoor, ik heb het 2x eerder gedaan. Maar bedankt voor de reacties tot nu toe!

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Jeanette »

Een tip... zoek van te voren een goed pension en ga straks als de pup er is een paar keer kennis maken.
En op proef na een poosje eens een dagdeel 'uit logeren'.
Als je alleen bent kan er zomaar iets gebeuren waardoor je een goede opvang nodig hebt.
Een bruiloft waar ook degene die anders oppast ook bij uitgenodigd is b.v.
Een van onze eigenaars zat in zo'n situatie.

Ida
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:10
Locatie: Dronten

Re: Hoe lang vrij nemen als pup er is.

Bericht door Ida »

Zeer goede tip! Dank je!

Plaats reactie