Andere dieren introduceren

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Andere dieren introduceren

Bericht door Maureen »

Zoiets hadden wij met Stijnke als pup. In het parkje vlakbij mocht zij altijd een stukje los. De eerste dagen geen probleem, maar toen zat er een kat in de struiken. En die rende er vandoor. Stijnke er achteraan. Parkje uit door een hele rij voortuinen. Daar verdween de kat op een vensterbank en konden we Stijnke vangen. Daarmee was het patroon vastgezet. Geen kat is veilig voor haar. Helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Andere dieren introduceren

Bericht door Karin »

Ik zie Suske nog zo staan, in de tuin van mijn schoonzus.... even daarvoor hoorden we een boel misbaar en gefladder. Suske keek ons aan met zo blik van “ ik snap ook niet dat ze zo druk doen.” Tot ze haar bek open deed en er 10-tallen kleine veertjes uit kwamen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Andere dieren introduceren

Bericht door Jeanette »

Nu, na een aantal weken, kunnen we zeggen dat Dieuw er redelijk mee om gaat.
Puntje waaraan we nog moeten werken... wij in het kippenhok...en Dieuw erbuiten...!!!!
Dan wil ze nog wel eens klieren. Heel eventjes lukt al.
Maar ook als ze alleen in de tuin is, valt ze de kippen nu niet meer lastig.
Pfff.... wel even spannend hoor.

Een paar dagen geleden kwam vriend Pardoux de briard op visite.
Die wilde ook wel even om het hok heen rennen.
En kijk... Dieuw sneed hem de pas af en 'dreef' hem weg van het hok.
Ik niet...jij ook niet? Of ..kom niet aan mijn roedel?
Ze moest het wel bezuren, want er moest even wild gespeeld worden. Pardoux schraapte met die dikke nagels langs haar poot. Bloed en zielig.
Maar niet heel ernstig gelukkig. De lomperd. :aai:

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Andere dieren introduceren

Bericht door Maureen »

Kom niet aan MIJN kippen....en dan zelfs een zielig pootje. Wel dapper van haar.
Kippen pesten hoort gewoon niet, ook al is het soms toch wel stiekem een beetje leuk...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Andere dieren introduceren

Bericht door Jeanette »

Dieuwertje is nu wel 'eigen kippen proof' .
Als er niemand in het kippenhok zit is er al helemaal niets meer aan de hand en even een eitje pakken kan ook.
Ze kijkt dan toe..op afstand.
Heel soms staat ze plotseling achter me, dus ik neem aan dat ik geen moment mijn aandacht kan laten verslappen en zonder te kijken het deurtje open kan doen. Floeps.... Dieuw is sowieso watervlug. Een deur open...ze staat al aan de andere kant...
Ook al ligt ze ogenschijnlijk te slapen, het kleinste 'deur' geluidje is genoeg.

Maar hier zijn we dik tevreden mee.
Vriend Pardoux werd goed gecorrigeerd door de bazen, dus daar hoefde Dieuw zich niet mee te bemoeien.
Maar elk hond-bezoek zal zeker bij de kippen weggehouden worden door Dieuw.

De halfmops die wel eens een dagje, komt met de hele mops, is een echte jachthond.
Gelukkig vindt hij de kippen niet interessant genoeg. Hij gaat meer voor het grote wild.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Andere dieren introduceren

Bericht door Maureen »

Een half mops van stand, kippen zijn hem te min .
Maar Dieuwertje doet het netjes. Als je erop let....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie