Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vuurwerk

Bericht door Gwen »

Wij hebben wel veel geluk in ons uithoekje hier. Er werd wel eens vuurwerk of carbid afgestoken de afgelopen dagen, maar het meeste was een eindje weg. Thuis had Dorus daar geen last van.

Bij het uitlaten op Oudjaarsdag (ook de dag daarvoor) was hij wel wat onrustig en wilde niet altijd verder lopen. Dus dan liepen we weer terug.

Op Oudjaarsavond vielen Dorus en ik om 10 uur in slaap. We werden om 12 uur even wakker van het vuurwerk en om half 1 was het alweer rustig. :doggyhug:
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Gwen schreef:
01 jan 2020 20:22
Wij hebben wel veel geluk in ons uithoekje hier. Er werd wel eens vuurwerk of carbid afgestoken de afgelopen dagen, maar het meeste was een eindje weg. Thuis had Dorus daar geen last van.

Bij het uitlaten op Oudjaarsdag (ook de dag daarvoor) was hij wel wat onrustig en wilde niet altijd verder lopen. Dus dan liepen we weer terug.

Op Oudjaarsavond vielen Dorus en ik om 10 uur in slaap. We werden om 12 uur even wakker van het vuurwerk en om half 1 was het alweer rustig. :doggyhug:
Gelukkig goed te doen bij jullie.
Klinkt als een heerlijke oudejaarsavond.

Online
Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Vuurwerk

Bericht door Karin »

Wij waren tijdens de jaarwisseling bij mijn ouders, zij wonen midden in het centrum van Breda. De herrie was enorm. Allebei de honden waren volkomen rustig.
Bij het naar de auto lopen even wat onrust. Maar eenmaal in de auto zaten de dames vuurwerk te kijken via het panoramadak. Het viel dus niet tegen uiteindelijk.
De kat had het lastiger, bij ieder knalletje schoot ze in de trapkast en heeft die ook helemaal ondergeplast. Zij is ook zo bang van onweer.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Dankzij Corona een vuurwerk verbod!!! :joechei: :happydance:
Niet leuk voor alle fans van het knal- gedoe, maar ik zit daar totaal niet mee!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Nou, van mij mag het helemaal afgeschaft worden.
Ik vrees wel een beetje de baldadigen die het juist toch gaan gooien.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Charlotte schreef:
12 nov 2020 12:50
Dankzij Corona een vuurwerk verbod!!! :joechei: :happydance:
Niet leuk voor alle fans van het knal- gedoe, maar ik zit daar totaal niet mee!

Onze gemeente en wat omliggende gemeentes (Nijmegen, Mook en Middelaar, Gennep) hadden voor dit jaar al een algeheel vuurwerkverbod ingesteld. We zijn er zo blij mee, eindelijk een ontspannen jaarwisseling voor onze meisjes en voor vele andere dieren.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Ik hoop dat het definitief wordt. Maar we hebben hier al de nodige knallen gehad in het parkje schuin achter ons huis en wat verder. Dorus en Stijnke horen ze allemaal helaas.
Tot nu toe blijft het bij twee of drie knallen per avond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Ik ben ook blij dat het waarschijnlijk verboden wordt. Maar in plaats daarvan zullen we wel meer carbid knallen horen. Dat is geen vuurwerk en het is geloof ik ook nog cultureel erfgoed die dreunen zijn vreselijk. De honden voelen de trillingen en dat vinden ze heel beangstigend.
Ik zie tegen de jaarwisseling op. Hopelijk een flink lagedrukgebied met veel regen. Vluchten kan niet meer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Dat lijkt me inderdaad ook ellendig . Jammer dat dat dan niet ook onder een vuurwerkverbod gaat vallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Nou nou, de verkoop van carbid schiet omhoog!
Wij zijn er hier min of meer aan gewend en bijna alle gemeentes hebben er ook goede regels voor in het leven geroepen.
Maar ik houd mijn hart vast voor die gemeentes waar het geen traditie is en waar jan en alleman blijkbaar wil knallen met dat spul.
Levensgevaarlijk. Die z.g. starterssets die je kunt kopen... doodeng als je dat in een straat gaat afschieten. Die deksels worden meters ver weggeknald.
Zo'n projectiel gaat dwars door je raam of kan ernstig verwonden.
En als je ziet hoe sommige halve garen nu al met vuurwerk omgaan...pfff...
Ook voor huisdieren moet dit vreselijk zijn.
Ik vraag me echt af of dit niet veel meer druk op de zorg gaat geven.

Plaats reactie