Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Vuurwerk

Bericht door Karin »

Bij ons om de hoek gingen op een parkeerplaats in de vroege ochtend 5 of 6 auto’s in vlammen op. Eerst een megaknal en daarna veel sirenes. Dat was rond 6 uur en meteen het einde van de nacht, helaas. Fien ging lekker meezingen met de sirene van de brandweer.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Mij ontgaat de lol daarvan volkomen. Wat is er nou voor feestelijks aan midden in de nacht herrie maken of andermans auto’s in de hens steken????? Dat heeft toch niks met feest vieren te maken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Oh wat een ellende is het toch weer geweest. Onbegrijpelijk wat sommige bezielen.

Hier was het dan wel niet zo erg als wat sommige van jullie beschrijven maar geruisloos is onze nieuwjaarsnacht ook niet geweest. ‘SMiddags al wat jongens die het leuk vonden om vlak voor onze deur wat vuurwerk af te steken. Ik heb ze dringend verzocht ergens anders te gaan staan ivm onze meisjes. Ja dat waren ze al van plan vertelden ze.
De middagwandeling in het bos werd min of meer verziekt door zeer harde knallen vanuit de omliggende dorpen, misschien van Carbid, Sammy’s staart ging naar beneden en wij terug naar huis.
Oudejaarsavond werd er ook al verschillende keren vuurwerk af gestoken met flinke harde knallen. Blaf, blaf zeiden de meisjes. Sammy werd al steeds nerveuzer. En vanaf 12 uur s nachts werd er toch behoorlijk wat vuurwerk in de omgeving afgestoken tot een uur of half 4 vannacht. Echt van die donderslagen. De meisjes lagen bij ons boven en van slapen kwam er dus niets terecht.
Ik vraag me toch echt af wat dat voor mensen zijn die zich echt nergens iets van aan trekken. Hoe voelen zij zich als ze het doen.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Wij zaten dus lekker in de caravan met de jaarwisseling.
Er werd wel geknald zo links en rechts, ook diverse bommen vanuit de verte gehoord, eentje gevoeld!!
Echt last hebben wij, en ook Stien, er niet van gehad.

Ik kan mij helemaal vinden in het pleidooi van Bruls, burgemeester van Nijmegen.
Doorpakken nu met een vuurwerk verbod. Het heeft qua verwondingen al verschil gemaakt.
Heb er echter een hard hoofd in of dit ook gaat gebeuren.

Wat bezielt al die mensen om zoveel rottigheid uit te(blijven) halen. :janken:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Tot nu toe valt het hier echt reuze mee met het vuurwerk. Een enkele knal ergens in de verte. Tijdens het wandelen bij de Mookerplas ook een enkele knal aan de overkant van het water. Teddy reageert tot nu toe nog nergens op. Hopelijk blijft de angst die Sammy & Lieveke voor vuurwerk hadden Teddy bespaard.
We hebben 2 posters van de Dierenbescherming op onze ramen hangen.

We zitten niet heel erg ver van de Duitse grens en veel inwoners uit onze omgeving en nog verder weg hebben in Kleef en ook andere Duitse plaatsen vuurwerk gehaald dat zal toch afgestoken gaan worden. Hopelijk niet bij ons.

Hoe is het tot nu toe bij jullie?

José Teddy 🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Het parkje bij ons achter is weer vuurwerkvrije zone. Dat scheelt wel, maar we horen nog meer dan genoeg geknal.
Gelukkig hoort Stijnke niet meer alles. Dat geeft haar een beetje meer rust.
Dorus heeft het er moeilijk mee, maar we zijn twee weken geleden al gestart met bachbloesemdruppels en dat helpt net genoeg dat hij niet in paniek raakt.

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Hier is het ook best rustig. De Bach bloesem druppels helpen best goed. Beertje is niet paniekerig. Bruun is ook rustig. Maar morgen gaat het los met carbid.
Die documentaire op de televisie donderdag was echt om te huilen. Zo bang als dieren zijn. Het snijdt door je ziel. Maar ja, daar trekken de mensen die voor honderden euroos vuurwerk kopen zich niets van aan.
Wij denken erover om de volgende keer maar naar Lauwersoog te gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Hier zijn een paar vuurwerkvrije vakantieparkjes in de buurt.
Gisteravond tot zeker 2.00 uur geknal in het dorp.
Ook twee vuurtjes waar de brandweer bij op moest treden. (Kerstbomen naar het schijnt).
Lex was al mensen met honden tegen gekomen die hier dus in zo'n park zitten om hun dieren rust te geven.
Arme dieren...arme mensen. ... weggegooid geld.
Toch geknal en dan nog niet eens in je eigen mand/omgeving.
Vanavond zal het wel weer vreselijk zijn.
Wij zitten 2 km van alles af en horen het wel, maar ach...
Bloem hoort sowieso niks en Dieuw kijkt bij de eerste paar doffe knallen wel even op.

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Vuurwerk

Bericht door Karin »

Wij hebben Senna gisterenavond laten wandelen in haar thundershirt.
Ze was een stuk rustiger dan ‘‘s middags zonder. Ze krijgt ook al 3 weken iets rustgevends. Vorig jaar was ze voor het eerst bij ons met oud en nieuw en had ze veel problemen.
Inmiddels is haar gehoor ook flink achteruit gegaan. Binnen was het tot nu toe wel te doen.

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Misschien moet ik Beertje ook haar shirtje aan doen. Dat zit wel lekker strak. Misschien werkt het mee voor de rust. Eerst nog even wandelen in een omheind bosje hier in de buurt. En dan warm binnen blijven en een plasje in de tuin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Plaats reactie