Hittegolf

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Hittegolf

Bericht door Jeanette »

https://www.shibalog.nl/zomertip-zoutve ... j-de-hond/

Ze vinden het vast niet erg dat ik deze link even 'pik' .
Er staan heel handige tips op.

Ik dacht n.l.aan het zoute water dat onze Stapper ooit in Kijkduin heeft gedronken.
Behoorlijk ziek van geweest....en de caravan van Charlotte en Peter ondergeplast.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hittegolf

Bericht door Jeanette »


Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hittegolf

Bericht door Maureen »

Dat van dat zout geven om te braken herinner ik me nog wel. Kregen wij ook als tip van de DA (20 jaar geleden of zo). Doen we echt niet meer!
Goede stukjes Jeanette!

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Hittegolf

Bericht door Karin »

Sterre stond gisteren in Zierikzee met opa (antiquair) op een markt en heeft zich zo boos gemaakt op alle mensen die hun honden meesleepten. Uiteindelijk is ze een kristallen schaal met water gaan vullen.

Veel mensen die daar komen staan ergens in de buurt op een camping, met deze temperaturen je hond in een tent achterlaten kan ook niet. Blij dat wij nu niet in de vouwwagen zitten.
Hoewel Suske.... Gaat gewoon lekker buiten in de zon liggen bakken....

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Hittegolf

Bericht door Charlotte »

Jeanette schreef:
25 jul 2018 17:31
https://www.shibalog.nl/zomertip-zoutve ... j-de-hond/

Ze vinden het vast niet erg dat ik deze link even 'pik' .
Er staan heel handige tips op.

Ik dacht n.l.aan het zoute water dat onze Stapper ooit in Kijkduin heeft gedronken.
Behoorlijk ziek van geweest....en de caravan van Charlotte en Peter ondergeplast.
Ach...die caravan hebben we ingeruild. :lol:

Als jonge hond heeft Guusje eens behoorlijk uit de zee gedronken tijdens een Kijkduin wandeling.
In de tent waar koffie werd gedronken, spuugde zij de hele boel onder de tafel uit.
Wist ik veel...

Ik was toen alleen met mijn zoon, en tijdens de terugreis moest ik wel extra stoppen omdat madame moest plassen.
Maar of ze er extra ziek van is geweest? Ik zou het niet (meer) weten.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Jolanda
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 jul 2018 23:50

Re: Hittegolf

Bericht door Jolanda »

Jeetje mensen wat is het heet in ons kikkerland .... 😳😳😳😳
Hier doen we er alles aan om Bero en Billie zoveel mogelijk te beschermen.
Vanmorgen alle ramen en deuren open gehad en nu alles dicht.
Ze liggen heerlijk koel op de grond , beide voor de ventilator.
Ventilator hadden we afgelopen nacht ook ingezet voor hun en voor ons ..👍🏼
Zo was echt nodig hoor , pfffff anders geen enkele (af)koeling.
Bero heeft er best veel last van , daarentegen trekt Billie het goed.
Straks na 18.00 uur mogen ze buiten in het bad ravotten , nou ... Billie dan ...
Bero zetten we er even in en na een paar rondjes lopen houdt hij het voor gezien .. 😌
Natte deken ligt er ook , bevroren water in (Kong) ijsvorm doet het ook goed.
Maar ja soms gaan die gekke Smouzem toch zelf weer in de volle zon liggen en we kunnen ze ook niet dwingen om te drinken. Dit laatste doen we dan maar spelenderwijs , zelf flesje water en hun eruit mee laten drinken ... vinden ze helemaal geweldig ... 😃
Hebben jullie nog tips om deze extreme hitte door te komen , ook de nacht ... ❓❓❓❓

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Hittegolf

Bericht door loes »

Wij hebben gewoon het normale regiem.
De stenen vloer is niet warm, dus daar kunnen ze op liggen als ze willen. Maar ik vind Fija nogal eens op mijn bed (wat ik liever niet heb, maar ja dan moet ik wel de deur dicht doen.)
Aan ijsjes, koelmatten, badjes, ventilatoren doen we niet. Ze gaan ook in de ochtend en laat in de middag gewoon een rondje bos maken, in de schaduw uiteraard.
Uiteraard gaan ze niet mee in de auto als we samen ergens moeten zijn, de buren kunnen dan van een heel bijzonder concert genieten.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Hittegolf

Bericht door Gwen »

Jolanda schreef: Hebben jullie nog tips om deze extreme hitte door te komen , ook de nacht ... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hee Jo, voor jullie en de hondjes, probeer es een natte handdoek over de ventilator.

Extra koelte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Hittegolf

Bericht door jetwolrich »

Hier heb ik ook niets bijzonders voor de honden. Het huis is beneden nog wel koel.
Maira ligt in de kamer en ze scharrelt wat door tuin om te plassen en te poepen.
Beer en ik proberen schaduw en gras onder de poten/voeten te vinden. Vooral onder de notenboom is het lekker.
We houden ons rustig en verder wachten we gelaten af tot dit ophoudt.
Beer ziet nog wel kans om sprintjes te trekken naar de voorkant van de tuin.
En ze eet pruimen en appels en haalt de laatste aalbessen van de struiken.
Dat ik niet met de honden loop op dit moment, het zij zo. Hun tijd komt wel weer. Ik heb er geen energie voor.
Ze komen niks te kort, ze krijgen iets te knagen en slapen veel.
`s Avonds zet ik de deuren open en dan waait het wel door. De bijkeuken waar ze slapen is dan koel voor de nacht.
Saai!!!! :D
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hittegolf

Bericht door Maureen »

Ook wij hebben een stenen vloer beneden, waar ze heerlijk koel liggen. Naar verhouding dan, want het is binnen toch ook 27 graden intussen. Kortere wandelingen, beschaduwde routes (kan heel goed bij ons in de buurt en in het bos) en natuurlijk geen gefiets. Dit tot groot verdriet van Dorus, maar ik wil hem graag nog lang bij ons houden en het is in de avonden veel en veel te warm voor een veilig rondje. Zijn tijd komt echt wel weer.....

Plaats reactie