Hoe lang is de wachttijd momenteel

Hoe kom je aan een pup? Sta je al op de wachtlijst? Kom de tijd door met onze smoushondwachtlijsttherapie.
Plaats reactie
Annie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 02:46

Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Annie »

Hallo allemaal
Hoe lang is de wachttijd nu ongeveer voor een smousje? 2 tot 2 en een half jaar? Of voor een reu korter? Heb zoiets gelezen?

Online
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Jeanette »

Het is moeilijk te zeggen Annie. Hoe lang de wachtlijst nu is,,,zegt niet alles over hoe hij over 1,5 jaar is.
Grote of juist kleine nesten. Veel of weinig geslaagde dekkingen.

Als je met een jaar of twee rekening houdt, zit je wel redelijk...denk ik. :P

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Charlotte »

Maar vooral hopen dat de mensen met een goedgekeurd Smousje zich ook aan de belofte houden om een nestje te fokken...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door loes »

En op de juiste tijd naar de reu gaan, want honden houden geen rekening met huishoudelijke schema's.... :biggrin:
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Karin »

Ik had het er een paar weken met Fredie over. Ze gaf toen aan, dat mensen die zich nu op de wachtlijst laten zetten waarschijnlijk 3 jaar moeten wachten.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Charlotte »

Wat mij betreft is een stop niet nodig.
Je hebt toch de keuze of je de wachttijd aan wilt gaan of niet?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Online
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Jeanette »

Tja, een stop op de wachtlijst klinkt wel logisch, omdat het ding enorm uitloopt zo.
Maar de mensen die bovenaan staan moeten nog net zolang wachten, ook al zitten er 600 wachtenden onder ze.
Het zou wel heel fijn zijn als de mensen die zich bedenken of al een andere hond hebben de moeite namen om zich van de wachtlijst af te laten halen.
Dan zou die lijst een stuk opschonen.
Ik denk dat in de praktijk de wachtlijst al weer snel terug zal gaan naar een jaar of twee.
Corona over...iedereen weer iets anders aan het hoofd.
Waarschijnlijk zitten er heel wat bij die nú zin hebben in een hondje, maakt ze niet uit wat, als het maar een pup is want dat vinden de kinderen zo leuk.
Ha...een hond voor maar €400,- , die wil ik wel!
:mogge:

Online
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Jeanette »

Nee hoor, helemaal niet stom gedacht.
Zo'n ellenlange wachtlijst maakt voor de wachtlijstbeheerder niks uit denk ik, ...die belt toch de bovenstaande. :giggle: Dus in die zin geeft het geen lucht.
Wat vervelender is, is het feit dat mensen niet doorgeven dat ze van de lijst afkunnen. Zoals ik zei.
Al die telefoontjes voor niks... pff...
'Oh...nee hoor, ik heb al een hond, oh nee hoor...ik hoef niet meer, oh nee hoor, gut geen interesse... enz.' Bah!!!

Hans
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2021 23:59

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Hans »

Wij staan pas twee maanden op de wachtlijst, dus we moeten nog even. Dat wisten we van te voren, dus het is niet erg. Zou je de vervuiling van de wachtlijst niet kunnen tegengaan door ieder jaar de inschrijving verplicht te laten verlengen? Eventueel tegen betaling van een tientje of zo. Dat geeft natuurlijk werk, maar de vervuiling is wel voorbij.

Online
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hoe lang is de wachttijd momenteel

Bericht door Jeanette »

Hans schreef:
24 jun 2021 14:08
Wij staan pas twee maanden op de wachtlijst, dus we moeten nog even. Dat wisten we van te voren, dus het is niet erg. Zou je de vervuiling van de wachtlijst niet kunnen tegengaan door ieder jaar de inschrijving verplicht te laten verlengen? Eventueel tegen betaling van een tientje of zo. Dat geeft natuurlijk werk, maar de vervuiling is wel voorbij.
Klinkt goed, maar is een hele klus denk ik. Er staan echt HONDERDEN mensen op de wachtlijst.
Tijdens de corona crisis dus al 600 aanmeldingen.
Dat is administratief een enorme rompslomp denk ik om dat jaarlijks na te lopen.
Sommige mensen schrijven zich onder A. in en betalen met de rekening van B., gaan na een aantal jaren wonen met C....
En er zijn natuurlijk mensen die de maximum tijd van 12 jaar wel uitzitten, omdat ze niet zonder hond willen zitten en hun smous 18 wordt. :biggrin:
Dan kost de wachtlijst je al bijna een halve smous. :woehaha:
En als sommigen dan net een maand te laat zijn met verlengen en dus van de wachtlijst af vallen, kun je nog trammelant krijgen omdat je ze niet even een e-mailtje hebt gestuurd.
(HONDERDEN e-mailtjes dus.... )

Maar misschien ben ik te somber hoor.

Plaats reactie