Zwemmen

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Jajo

Zwemmen

Bericht door Jajo »

Nala heeft vanmiddag voor het eerst aarzelend gezwommen. Tot nu toe durfde ze de grond niet onder haar voeten vandaan te laten gaan, maar ineens ging ze te ver voor een stokje en in trage rustige slagen zwom ze een rondje. Als ik het goed heb gezien glimlachte ze, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Ik heb haar mee naar huis genomen op het hoogtepunt van geluk. Gaan we morgen kijken hoe fijn ze het vindt.

Ja, iedere dag zijn er nieuwe verrassingen!
Jozé

Monique

Re: Zwemmen

Bericht door Monique »

Waterpret voor 2 begrijp ik :P . Leuk als je merkt dat ze een nieuwe ervaring fijn vinden!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ah die Nala wat leuk!
Vandaag is Roosje -voor het eerst- tot haar polsjes gegaan in de Drentsche Aa!
Was ook al een mooie ervaring!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Die Nala, glimlachend een baantje trekken :kus:
Stappers avonturen met en nat pak waren niet zo heldhaftig.
Misschien ook eerst voorzichtig tot de polsjes in het water :o
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Adah houdt helemaal niet van zwemmen, haar moeder Norma moest er ook niks van hebben, maar Fija heeft afgelopen zomer met veel plezier rondgezwommen, dus ik ben benieuwd of ze het nog leuk vindt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

julie

Bericht door julie »

Roef moet ook niks van het water hebben, hooguit een paar natte tenen, maar meer ook niet. Ik stimuleer het ook niet echt, want een hond die zwemmen echt leuk vindt en er te pas en te onpas inspringt is niet echt handig op de boot.
Als zijn hondenvriendjes wel het water ingaan, staat hij heel hard te blaffen en gaat als een gek om ze heen rennen als ze er weer uitkomen. Een echt held dus. Maar ik denk dat ie straks wel wat verder dan zijn tenen het water in zal gaan...hij drinkt nu wel al uit de sloot..en ook dat vind ik niet zo fijn. Nu kan het nog wel, maar als het straks erg warm is, vind ik dat eng ivm botulisme enzo.
Maar goed de tijd zal het leren of Roef wel of niet gaat zwemmen en verder dan zijn teentjes het water in zal durven gaan.

Groetjes Julie

loes

Bericht door loes »

Hoewel ik het wel leuk vind zo'n rondzwemmende hond, is het aan de ene kant wel makkelijk als ze het niet willen, want inderdaad zeker 's zomers kan het water heel vervuild zijn. Maar als het heel warm is, zoals we al een paar keer in Frankrijk hebben meegemaakt en ze gaan niet uit zichzelf het water in dan nemen we ze mee om af te koelen. Je zou denken, dat ze dan de smaak te pakken krijgen van lekker afkoelen, maar nee hoor, vanaf onze cairn, die het haatte tot Adah, die niet weet hoe vlug ze weer uit het water moet komen, zijn het geen waterliefhebbers geworden. Afkoelen, prima, maar alleen met de buik in een plasje. :roll:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jajo

Bericht door Jajo »

Als een Vizsla niet zou zwemmen werd hij gediskwalificeerd. Het is een waterhond voor jacht op eenden en klein haarwild. Ze moeten dus tijdens de jacht vaak sloten en watergangen over om het geschoten wild te apporteren. Ze hebben tussen hun tenen ook kleine zwemvliezen. De snelheid waarmee ze zwemmen is dan ook enorm en zelfs met flippers aan zijn ze nauwelijks bij te houden. Het is dus aangeboren, maar ontroerend is het wel, die ontdekking van zo'n jonge hond dat je geen grond nodig hebt om vooruit te komen.
Ik houd mijn hond alleen uit het water als er een waarschuwing voor blauwalg is afgegeven. De ziekte van Weil prik krijgen ze zo jong mogelijk, maar zomaar het water in is er niet bij. Eerst toestemming vragen en krijgen, anders wordt het een zooitje en kan je nooit zeker zijn, dat je hond droog blijft als je ergens heen gaat.

Groetjes, Jozé

julie

Bericht door julie »

Als het erg warm was op de boot dan koelden we Knoester door hem lekker af te spuiten met de slang en anders ging hij met zwemvest en al met ons het water in... maar dit vond hij nooit een succes. Hij liep tot waar hij kon staan en de rest was eng. Hier hoop ik met Roef ook eigenlijk op. We zien het wel.
Wel een goeie om nog even te informeren of Roef ook tegen de ziekte van Weil is ingeënd. Zit dat niet in de coctail? Ik ga meteen even bellen.
Groetjes Julie

Jajo

Bericht door Jajo »

Julie, dat kan je in je inentingsboekje nazien! Zit bij mij niet in de coctail. is apart gegeven.
Jozé

julie

Bericht door julie »

Dank Jozé, heb het net of even nagekeken en hij heeft het in de coctailprik gehad. Dus hoef ik me geen zorgen te maken.
Wat betreft de naam Roef, die hebben we niet zelf verzonnen. Erna had al namen voor puppy's en daar de naam Roef nog beschikbaar was en wij dit ook een leuke naam vonden (Roef staat inderdaad voor een kleine kajuit op een boot) hebben wij de naam Roef gehouden. Eindelijk eens een hond die op stamboom net zo heet als in het eggie :wink:
En tja ik ben inderdaad redelijk sportief, maar doe wel alleen die dingen die ik echt leuk vind hoor..nou ja bijna alle dingen..
groetjes Julie

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wij hebben twee waterratten, en dat vinden wij heerlijk.
Als het vrij koud is, laten ze het zwemmen meestal uitzichzelf.
Vanmiddag op weg naar de dierenarts voor de jaarlijkse grote beurt, dook Guusje nog vlug even een sloot in om lekker te poedelen.
Omdat ik er een wandeling van had gemaakt, was zij al weer grotendeels droog toen wij aankwamen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ellen L

Bericht door Ellen L »

Leike gaat t/m de beentjes in het water.
Voorlopig is het hem nog te koud denk ik want hij staat al heel snel te janken van de kou. Als ik een stok te ver gooi gaat hij hem niet halen. Mijn hoop is op de zomer gevestigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Roosje heeft vandaag voor het eerst heel even gezwommen!
Lekker in de - nu ondiepe - Drentsche Aa, heel even met de voetjes van de bodem. Ze vond het niet eng!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dan hoeft ze gelukkig niet samen met broer Stapper op een rietpolletje te vluchten :wink: Grote meid !
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk Ariënne, Lisa kan een voorbeeld aan haar nemen. Zij is nog steeds niet dol op water. Ik heb haar vandaag verplicht gekoeld, daar was ze niet blij mee.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Dan hoeft ze gelukkig niet samen met broer Stapper op een rietpolletje te vluchten :wink: Grote meid !
:crazy: :crazy: :crazy:
Zou ook Lisa kunnen zijn hoor.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Puk

zwemmen

Bericht door Puk »

Het viel me op dat ik niet zoveel over zwemmen lees wat betreft de Smous, zijn het niet van die waterrakkers? Mijn goldens zwommen altijd, mocht ook absoluut van ons en soms zagen ze er niet uit maar ook dat kon me niet schelen, lekker laten opdrogen, zand weer opzuigen en klaar, toch?
Maar goed, ben benieuwd hoe dat bij de gemiddelde Smous is.

karin73

Re: zwemmen

Bericht door karin73 »

Onze ruim 11 weken oude pup is wel één van die waterratten, ze vindt zwemmen heerlijk en zocht op vakantie het water ook echt zelf op. Koppie onder vindt ze tot nu toe minder. (Ze is zelfs zo weg van water, dat ze al twee keer bij mijn echtgenoot onder de douche is gaan staan :scratch: )

Ze vindt het ook geen probleem om in de regen te wandelen trouwens (was vandaag wel erg handig).
Laatst gewijzigd door karin73 op 28 aug 2009, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Mary

Re: zwemmen

Bericht door Mary »

Ik had vroeger ook een golden die dagelijks zwom.
Onze Pim is weleens in het water gevallen, zwemt dan best goed,
maar zal het vast niet uit zichzelf doen. Nat is niet zijn ding.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten