Suus gedekt?
-
Dienke
Suus gedekt?
Donderdag ging ik met Suus naar Crispy. Ze vonden elkaar best leuk, maar van een paring kwam niks: Suus werkte niet mee. Dus besloten we het nog een dagje af te wachten en zaterdagochtend waren we er weer. Nu was Suus zeer bereidwillig, maar deed Crispy helemaal niks meer! Nou jaa....in goed overleg besloten we het hierbij te laten en alsnog nr. 2 op de lijst te bellen, Xantho. Xantho's baasjes vonden het prima maar Suus moest eerst niets van haar nieuwe vrijer hebben. Zeker twintig minuten afbekken en blaffen maar toen begon het er toch op te lijken. Alleen: ze zaten nooit 'vast'. En na een uurtje lag Xantho's tong op de grond en vonden we het wel mooi geweest. Martine is zondag nog een keer gegaan maar ook toen weer weinig overtuigende bewegingen....tja. Ik heb er geen goed gevoel bij
. We zullen het zien!
Re: Suus gedekt?
Wat een pech
...heeft hij wel gedekt, maar niet vast-gezeten? Of ook helemaal niet gedekt??
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Crispy klinkt als Rotterdamse Dirk. Die is door meerdere teefjes van de van Abtswoudestam bezocht en vond ze allemaal heel lief, maar wat hij er verder mee moest ?
Nu maar hopen dat Xantho toch nog wat heeft klaargespeeld.
Zou wel jammer zijn anders.
Nu maar hopen dat Xantho toch nog wat heeft klaargespeeld.
Zou wel jammer zijn anders.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat klinkt als niet gelukt, Dienke.
Jammer hoor.
Jammer hoor.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Jammer Dienkedat het niet echt lukte. Misschien slipmating maar zeker weet je het natuurlijk niet. Loes, moet je dan toch aangifte bij de RvB doen vraag ik me af. Volgende keer beter.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik zou zeker alle papieren tekenen, laten tekenen en opsturen aan de RvB.sammydesmous schreef:Jammer Dienkedat het niet echt lukte. Misschien slipmating maar zeker weet je het natuurlijk niet. Loes, moet je dan toch aangifte bij de RvB doen vraag ik me af. Volgende keer beter.
José, Sammy & Lieveke![]()
Stel dat er toch zomaar pups uitrollen, onverwacht,...zit je met een nestje (on)echte smouzen...
-
gerrymoerkens
Wat is slipmating? Ik heb er nog nooit van gehoord. Gerry en Pebbles.
Als de reu wel contact maakt maar er weer gelijk uitschiet. Meestal komt daar niks van, maar het betekent wel dat je niet meer naar een andere reu mag.
Inmiddels is er een smousreu waarvan zeker is dat hij 1 nest zo heeft verwekt en een 2e waarschijnlijk.
Inmiddels is er een smousreu waarvan zeker is dat hij 1 nest zo heeft verwekt en een 2e waarschijnlijk.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Dienke
Ik zal inderdaad toch maar aangifte doen, er is wel 'gedekt', alleen niet hoe je je dat voorstelt. En weet iemand ook of een teefje na een dekking nog 'willig' is, dwz dat als ik haar morgen loslaat en er springt een reu op we dan toch een probleem hebben?
Ja, ze kan zeker gewoon willig blijven, Dienke! Oppassen geblazen, want het kan zo gepiept zijn!

Goed plan, want je weet maar nooit.Dienke schreef:Ik zal inderdaad toch maar aangifte doen, er is wel 'gedekt', alleen niet hoe je je dat voorstelt. En weet iemand ook of een teefje na een dekking nog 'willig' is, dwz dat als ik haar morgen loslaat en er springt een reu op we dan toch een probleem hebben?
De dame blijft nog heel lang 'lekker' ....echt oppassen hoor
Dat was inderdaad de 'kunstenaar' en hij heeft dat kunstje dus waarschijnlijk ook bij het zusje van Stijnke uitgehaald, maar dat is niet gemeld bij de RvB.Eva81 schreef:Ben blij dat jij het vroeg Gerry want ik wist ook niet wat het betekendegerrymoerkens schreef:Wat is slipmating? Ik heb er nog nooit van gehoord. Gerry en Pebbles.![]()
Wie weet dat er zomaar toch een paar pups uitkomen,want toevallig zag ik in laatste clubblad een dekking staan tussen Wijffie en Xyra van het Ravensteynplan waarbij slipmating stond en er toch een tweetal pups uitkwam,dus ik zal voor je gaan duimen Dienke dat er een mooi aantal pups uit dit duo komt
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
gerrymoerkens
goh, ik ben verbaasd dat dat kan. pebbles was gedekt 'volgens' het boekje en dan zit er niks in. Ik ben nog steeds verbaasd dat er geen puppies te zien waren. De dag klopte, de dekking ging vlekkeloos en dan niks ? Stiekem hoop ik dat de dierenarts niet goed heeft gekeken en dat er toch nog ergens een pupje zit.
Zelf heb ik dat ook meegemaakt en ben moeder geworden van een tweeling waarvan ze de eertse keer er ook eentje over het hoofd gezien hadden. Gerry en Pebbbles
Wat een leuk cadeautje Gerry!
Volgens mij heeft Loes wel eens meegemaakt dat de teef leeg leek op de echo, maar toch drachtig bleek. Maar ik denk wel dat, net als voor mensen, de echo-apparatuur ook elk jaar mooier wordt en ze er steeds minder "naast" zullen zitten.
...maar misschien...?
Volgens mij heeft Loes wel eens meegemaakt dat de teef leeg leek op de echo, maar toch drachtig bleek. Maar ik denk wel dat, net als voor mensen, de echo-apparatuur ook elk jaar mooier wordt en ze er steeds minder "naast" zullen zitten.
...maar misschien...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
gerrymoerkens
Ha ik blijf een beetje hopen. Misschien was t een oud apparaat
Gerry
Dat klopt, bij onze Norma zagen ze geen pups, we gingen op vakantie en vonden haar wel rustig maar we dachten dat het door het reizen kwam. Eenmaal weer thuis zat ze naast me op de bank en toen voelde ik pups tegen mijn arm bewegen. Kreeg ze ruim een week later een nest met 5 pups. Is inmiddels bijna 14 jaar geleden.
Maar de echoapparatuur is nu wel stukken beter en de dierenartsen kunnen er veel beter mee overweg.
Maar er zijn ook nog steeds dierenartsen die pups zien bij teven die later leeg bleken. Dat kan want pups kunnen 'verdwijnen' alleen bleek de betreffende reu achteraf steriel....
Maar als je helemaal niks aan Pebbles merkt dan vrees ik dat er inderdaad geen pups komen.
Maar de echoapparatuur is nu wel stukken beter en de dierenartsen kunnen er veel beter mee overweg.
Maar er zijn ook nog steeds dierenartsen die pups zien bij teven die later leeg bleken. Dat kan want pups kunnen 'verdwijnen' alleen bleek de betreffende reu achteraf steriel....
Maar als je helemaal niks aan Pebbles merkt dan vrees ik dat er inderdaad geen pups komen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En ze zijn daarna nog vrolijk bij een andere kunstenaar geweest, naar ik begrepen heb.........nogeens zelfde verhaal. Wisten ook niet van slip-mating. En toch 3 pups. Het kan gek lopen.loes schreef:Dat was inderdaad de 'kunstenaar' en hij heeft dat kunstje dus waarschijnlijk ook bij het zusje van Stijnke uitgehaald, maar dat is niet gemeld bij de RvB.Eva81 schreef:Ben blij dat jij het vroeg Gerry want ik wist ook niet wat het betekendegerrymoerkens schreef:Wat is slipmating? Ik heb er nog nooit van gehoord. Gerry en Pebbles.![]()
Wie weet dat er zomaar toch een paar pups uitkomen,want toevallig zag ik in laatste clubblad een dekking staan tussen Wijffie en Xyra van het Ravensteynplan waarbij slipmating stond en er toch een tweetal pups uitkwam,dus ik zal voor je gaan duimen Dienke dat er een mooi aantal pups uit dit duo komt
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
-
gerrymoerkens
Bah jammer! Nou dan mischien volgende keer. Hopelijk niet midden in de zomer want dan is het weer vakantie.
Ik doe mijn best! Gerry en Pebbles.