Wat een narigheid iedere keer voor Abel met die grasaren.
Inderdaad maar goed dat jullie al het zalfje gebruikt hebben. Een beschadigd hoornvlies moet je toch echt niet aan denken.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Plekken waarvan ik weet dat er veel van die rotdingen staan, mijd ik elke zomer. In de polder waar ik elke dag loop staan ze godzijdank niet. Het is vooral hier in de buurt langs het water. Op zich is het niet zo'n ramp als Abeltje langs zo'n ding loopt. Het gevaarlijkst is het als die aren op de grond liggen en verdrogen, dan worden ze keihard en zo scherp als 'n naald.
Wat me opvalt is dat bijna niemand van de hondenbezitters die ik spreek ooit van grasaren heeft gehoord. Die rotdingen hebben het blijkbaar alleen op die arme Abel gemunt...
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel: (foto's en video's van Abel en Midas & Felix) Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Nou zeg, wat een enorme pech!
Arme Abel. Die rondingen zoeken hem wel op.
Wat een geluk dat jullie zo goed hebben gehandeld en dat zijn oog niet beschadigd is.
Je kunt die krengen niet echt ontlopen helaas.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach jee arme Abel gelukkig maar dat het zalfje geholpen heeft en de DA het er makkelijk heeft kunnen weghalen.gelukkig geen hoornvlies beschadeging.hopelijk blijft het hierbij.Groetjes Alida
Bij ons liegen de grasaren op een plekje naast een slot. Ik moest meteen aan jullie denken (aan Abel vooral ) was van vorig jaar nog gewaarschuwd. Daroom ging ik voor de zekerheid buiten om. En nu lees ik, dat jullie arme kereltje daadwerkelijk weer zo vreselijk last van heeft gehad. Jullie hebben prima gehandeld zodat het uiteindelijk dank jullie mee viel.
Kusje voor papa Abel van Lotje
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Eergisteren 'n telefoontje gehad van iemand met 'n loopse Smous (Wizzie).
A.s vrijdagavond mag ons Abeltje voor de derde keer 'z'n kunstje vertonen'.
Hopelijk is hij dan niet al te sloom want hij heeft behoorlijk last van de warmte. We houden jullie op de hoogte.
Jan & Willem
Pagina Beestenboel: (foto's en video's van Abel en Midas & Felix) Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Officieel Wittenie, het is haar 2e nest dus ook zij weet van wanten.
Haar 1e nest was met een neefje van Fija die sprekend op haar lijkt.
Succes!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Leuk dat Abel weer gevraagd is om zijn kunsten te vertonen. Hoop dat hij er zin in heeft ondanks het warme weer.
Wittenie is een dochter van Wilke-Wigley Op de Ruiver, een zus van onze Sammy.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Nog geen tijd gehad om verslag uit te brengen.
Nee, het is niet gelukt. Afgelopen vrijdagavond is Wizzie met haar eigenaresse 'n aantal uren hier geweest. Abel en Wizzie vonden elkaar heel erg leuk. Vooral Wizzie wilde voortdurend spelen, daar deed Abeltje natuurlijk aan mee. Tussendoor werd Wizzie door Abel helemaal afgelikt en besnuffeld. Abel bleef verwoede pogingen doen om to the point te komen, maar dat werd door Wizzie niet op prijs gesteld.
Toen hebben we maar besloten om het de zaterdag daarna nog eens te proberen. Dat was eigenlijk veel van hetzelfde. We zijn nog naar buiten geweest voor 'n korte wandeling in de hoop dat bij thuiskomst de gemoederen wat verhit zouden zijn. Niets van dat al, steeds weer spelen en Abel ging maar door met het bespringen van Wizzie, die hem geen kans gaf. Intussen had de eigenaresse met Fredie gebeld of zij misschien 'n 'strategie' had. Ze raadde aan om Wizzie bij de kop en voorpoten vast te houden zodat Abel zijn gang kon gaan. Dat vond Abel weer helemaal niks, want als we dat deden had ie geen interesse meer en ging zitten of liggen.
Kortom; het waren twee langdurige ontmoetingen zonder resultaat. Maar wel met twee Smouzen die elkaar heel erg leuk vonden, al is het beoogde effect uitgebleven.
Abel was dood- en doodmoe en heeft daarna 'n gat in de dag geslapen.
Jan & Willem
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004