Eindelijk heb ik tijd om ook nog even wat te tikken over de clubmatch. Omdat iedereen op de ritsdag nogal stuiite over Jules ga je met bepaalde verwachtingen naar zo'n evenement.
Dat maakt het extra spannend, maar wel erg leuk. Jules zat in een groepje met zijn broer Yeti (was niet op de rits-dag, dus heel leuk om die ook te ontmoeten) en Bobby van Martine en nog een hond die ik niet kende. Heel spannend dus........Door de ring lopen valt niet mee als er aan alle kanten wat te beleven valt. Toen wilde de keurmeester ook nog de tanden zien. Dat lukte dus echt niet! Jammer maar helaas. Toch werd Jules nog op de tweede plaats gezet achter Bobby en voor broer Yeti. Bovendien kregen we ook nog een beker (daar ging ik uiteindelijk voor) Martine, van harte gefeliciteerd l
Ook zusje Juultje deed het erg goed! Ze stond achter Desi op de tweede plaats.
Het was vooral ook erg leuk om al die enthousiaste smouzenmensen te ontmoeten. Erna, echt leuk om eens in levende lijve met jou gesproken te hebben. Jammer dat je zover weg woont. Ik heb ook nog een leuk gesprek gehad met de bazin van broer Yeti over twee reuen in huis. Volgens haar was dat geen enkel probleem, en voegde zich dat vanzelf. Zij vond het erg leuk, de dubbele pret, wat ook mijn bedoeling is....
Al met al was het een hele belevenis en voor herhaling vatbaar. Ik ga nu alvast beginnen met oefenen.
Ik heb overigens veel bewondering voor de keurmeester. Al die aandacht voor al die honden en dan daar de beste uit kiezen. Wat ik wel heel goed vond dat ze haar keuze motiveerde. Waarom werd een hond op de eerste plaats gezet. Voor beginners is het dan ook meteen duidelijk waar op gelet wordt.
Ook het keuringsrapport was heel duidelijk. Er zijn een aantal zaken waar je niets aan kunt doen. Jules zijn staart is niet genoeg behaard. Maar hij kan wel beter door de ring lopen, dat kunnen we oefenen!
Voor Jan_Hein was het natuurlijk een superdag! Geniet ervan
Ik moet nu naar de tandarts, dat is minder!