Marcel, je kunt de natuur niet dwingen helaas. Maar dan nog is de wachtlijst natuurlijk niet zaligmakend. De fokker heeft het laatste woord en hoeft je geen pup te gunnen als ze dat niet willen. Sommige mensen willen bijvoorbeeld dat hun pupjes naar gezinnen met kinderen gaan, mensen die op een boerderij wonen of mensen die juist lekker dichtbij wonen. Ze hebben allemaal zo hun persoonlijke redenen bij het plaatsen. Het zou ook kunnen dat de fokker gewoon geen goed gevoel bij iemand heeft en daarom die persoon "afkeurt". Ik zeg niet dat dit met je zal gebeuren, maar je moet er wel rekening mee houden dat dit regelmatig gebeurt om teleurstellingen te voorkomen.
Er zijn echt nog andere leuke dingen in het leven hoor Marcel; dat weet je zelf ook wel. Het kan zomaar nog een half jaar duren.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
jesus is dat zo erg gesteld toen rex dood was heb ik contakt gehad,toenvertelde ze mijn dat ik boven aan de lijst,zou staan en ik zelf moest aan geven waneer ik weer een hond wilde en nou is dat allemaal verandert.
en vind ik dit nog veel erger
Sommige mensen willen bijvoorbeeld dat hun pupjes naar gezinnen met kinderen gaan, mensen die op een boerderij wonen
dus stap ik gewoon naast de boot.......dus ik heb geen kinderen geen vrouw dus ook nog eens geen hond.nou dat zou ik echt heeeel heel heel erg vinden wand zou ik al me tijd die ik hier ingestoken heb voor niets zijn geweest. ja nu weet ik het ook niet meer dus het gespaarde geld kan ik dan beter besteden aan andere dingen wand hier heb ik dan ook maar 50 % kans
gr
nu weet ik het ook niet meer! echt niet hoor ik kan de hond van alles bieden teld dat niet mee dan en heb ik ook jaren ervaring en daar kijken ze ook niet naar.
Laatst gewijzigd door marcel op 14 mar 2012, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel, doe nu niet net of je voor het eerst hoort dat ook fokkers hun wensen kunnen hebben. Dat onderwerp is al tig keren langs geweest en daar heb je zelf ook al diverse keren op gereageerd.
En ja, je was destijds aan de beurt, overigens alleen omdat het vakantietijd was en andere mensen door afspraken op dat moment geen pup konden nemen. Doordat je zelf ook nog niet klaar was voor een nieuwe pup vanwege je verhuizing e.d. kwam je op de lange termijnlijst.
Maar sommige mensen staan misschien al jaren en jaren op die lijst omdat ze pas een pup willen als het ook echt kan. Is het voor die mensen zo ver dan gaan ze natuurlijk voor.
Het is voor de mensen van de wachtlijst jammer dat er momenteel nog niet echt veel en dan ook nog vrij kleine nestjes zijn geboren. Dat is ook precies de reden dat mevrouw v.d. Giessen nooit kan zeggen wanneer iemand precies aan de beurt is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Marcel er worden alleen maar voorbeelden gegeven. Dat wil niet zeggen dat het zo zal gaan. We willen je alleen laten weten dat niet het eerste het beste reutje dat geboren wordt misschien niet voor jou zal zijn omdat het soms anders loopt dan je denkt. We stellen het misschien erg zwart wit voor, maar jij rekent er zo op en dan kan het tegenvallen als het nog iets langer zou duren.
Wat bedoel je met je gespaarde geld ergens anders in steken, je wil toch een hond. Dus die opmerking snap ik niet en slaat nergens op.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ik heb al bijna 500 gespaart + wat ik nog in mei krijg alles voor de hond en van een uitkiring,dus heb echt geen andere dingen kunnen doen wand dan ben ik het kwijd.en heb het ook niet zo snel meer bij elkaar gespaart,ja de voorberijding noemen ze dat dus ja ik heb er alles voor over en nu ga ik te bed anders zit ik hier weer tot 1 uur dat is niet de bedoeling.
gr
ps fijne dag allemaal morgen en geniet van het heerlijke weer 15 gr heerlijk tog
Goed dat je gespaard hebt Marcel, en dat moet je in de toekomst ook blijven doen. Want je smous-vriendje kost natuurlijk ook een hoop centen. Met de aanschaf alleen ben je er niet, maar dat weet je natuurlijk wel.
Ook wel te rusten, en morgen inderdaad lekker genieten van het mooie weer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Anja schreef:Wellicht een idee als er een asiel in de buurt is om te wandelen met een van de honden. Sommige asiels vinden dat heel fijn.
Of bied in de buurt ergens aan om met de hond te wandelen. Als ik het mag zeggen zonder over te komen als bemoeizuchtig...probeer het toch een beetje los te laten dat wachten. Des te meer je ermee bezig ben des te langer het wachten duurt.
Het wordt ook mooier weer dus ga lekker fietsen of paardrijen.
Wat al gezegd is je kan de natuur niet dwingen en ook al zijn de puppy's geboren dan hangt het ook nog van de fokker af of je in aanmerking komt.
Een ander idee is wellicht als tijdelijk hondenopvang of een vakantie hond. Er zijn genoeg aanvragen daarvoor. Dus mogelijkheden genoeg om het wachten minder zwaar te maken.
Ik hoor niks over dit prima voorstel van Anja, Marcel.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Je hebt tijd zat om een hond die het minder heeft eens lekker te laten wandelen en dollen. Of iemand te helpen die (tijdelijk) geen gelegenheid heeft met zijn hond weg te gaan of die een oppas zoekt.
Als het alleen maar gaat om het hebben, hebben, hebben vind ik dat knap egoïstisch.
Trouwens, je wilt zelf toch ook minimaal 2 vertrouwde oppasadressen hebben voor als je eens niet voor hem kan zorgen of hem niet mee kan nemen ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Leuk Marcel! Zoiets zou je dan ook door kunnen geven aan de fokker van je hondje.
Je kunt natuurlijk ook al beginnen om wat over Rex op de site te zetten, dan leer je alvast website bouwen.
marcel schreef:daar ben ik al uitvoerig opin gegaan,weken geleden ik wil een hond die ik zelf heb opgevoed
gr
Honden voor anderen uitlaten is toch heel wat anders dan dat je voor jezelf een hond uit bijv. het asiel adopteert.
Ik kan het je echt aanbevelen. Voor ruim een jaar heb ik een vaste oppashond gehad. En daarnaast laat ik nu nog honden uit van buren en van een ouder echtpaar, die op dit moment door lichamelijk kwakkelen hun hond niet genoeg beweging kunnen geven.
Het werkt aan alle kanten heel prettig: De honden en de baasjes zijn je heel dankbaar, het is heel leuk om met verschillende honden om te gaan en als je zelf weer een hond hebt doen mensen ook graag weer iets voor je terug en niet te vergeten hoe leuk is het als je eigen hond ook zoveel andere honden leert kennen.
Zeker als je genoeg tijd hebt en moeite met het wachten, zou ik er eens over na denken.
Marcel heeft zijn zinnen op een babysmous gezet en zal verder niet openstaan voor andere (goedbedoelde en verstandige) adviezen. Ik denk dat dit het hele verhaal wel samenvat. Hij leest het ook niet goed, want zodra het woord asiel valt, denkt hij dat we willen dat hij daar een hondje weghaalt, terwijl er alleen maar werd gezegd dat ze daar zitten te springen om mensen die met de honden willen lopen. Marcel geeft aan dat hij zich verveelt, graag met een hond wil wandelen en eenzaam is en dit zou, tot de pup er is een fantastische oplossing zijn, maar een reactie op dit goede advies zul je niet krijgen...
Marcel bewaart zijn hondenliefde voor zijn eigen pup...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes