Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Mieke

Re: Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)

Bericht door Mieke »

Ook ik leef erg met jullie mee: telkens kijken op het forum of er al nieuwe ontwikkelingen zijn.
Veel sterkte maar vooral veel succes en plezier vandaag. We hopen allemaal dat er gezonde puppy's geboren mogen worden. Roosje, zet 'm op!

Groet, Mieke.

andrea21

Bericht door andrea21 »

:shock: Het word echt tijd dat ze komen hoor de pups nu zitten we hier al morgens vroeg :hihi:

Succes vandaag Roosje en Ariënne met wat er gaat komen vandaag hopelijk nog vanzelf en anders vernmiddag bij de DA. :thumbsup:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Dus nog niks!
Kom vanmiddag na 5-en thuis. Benieuwd hoe het er dan voor staat met Roosje.
Heel veel sterkte vandaag!

marcel

Bericht door marcel »

en van deze kand ook erg veel stekte vandaag thuis of de da en dat er maar gezonde smouspupjes te wereld komen,en jij ook arienne erg veel sterkte vandaag vanmiddag maar om 17:30 snel maar kijken op het forum (cam)
gr marcel

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat jullie allemaal zo meeleven! (Zet hem op, Karin!)

Hier alles nog rustig.....

Ik twijfel sterk of ik de keizersnee wel door moet laten gaan vandaag. Onze theorie in het geval van Roosje is dat ze gewoon later in de cyclus haar eisprongen heeft. (Gezien het feit dat ze in maart leeg bleef na een dekking op de 10e dag. En gezien het feit dat er maar één pup te zien was op de 30e dag na de eerste dekking nu. Terwijl er meer zijn: minstens twee.)
Ik ga nog overleggen hier en daar. (In ieder geval met DA-assistente -de DA is er vanmorgen zelf niet -Jeanette en Lex en ik probeer Maria te bellen.)
Ik geef Roosje nog maar even geen eten voor het geval dat...
Afbeelding

renske

Bericht door renske »

Heel veel sterkte vandaag.

Op het moment (en dat hoop ik niet!) er iets mis zou zijn bij de keizersnede, zoals met Beetle die in shock raakte, had ik geen keuze en moest alles er uit.

Waarom ik nu niet voor een castratie zou kiezen als het niet hoeft is oa het volgende. Als je gaat castreren, doe dat dan in de rustfase. Op deze manier heb je de minste kans op bijaspecten, zoals vachtverandering en incontinentie.
En natuurlijk de vraag, waarom castreren? Als het medisch niet hoeft, dan zou ik er zelf niet voor kiezen.
Lees anders nog eens http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... r+afwegen!

renske

Bericht door renske »

Ariënne schreef: Ik twijfel sterk of ik de keizersnee wel door moet laten gaan vandaag.
Als je denkt dat het te vroeg is, dan zou ik inderdaad nog niet voor een keizersnede kiezen. Lastig dilemma!

loes

Bericht door loes »

Jammer dat alles nog rustig is Ariënne. Kan je hiervandaan geen raad geven, maar dat je liever nog een dag (of wat) wilt wachten kan ik me voorstellen.
Nog getempt?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Ik ben het met je theorie eens Ariënne; Roosje is volgens mij pas bevrucht na de tweede dekking. (gezien de vorige dekking); misschien was ze zelfs toen nog aan de vroege kant. In dat geval heb je nog 2 dagen...
En zeg nou zelf: als jij pup was en nog voldoende ruimte had, bleef je toch ook nog even lekker warm zitten...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Temp was net 37,4.

Bedankt, Renske, dat had ik net even nodig die info. In mijn achterhoofd zit wel het feit dat moeder Jip tumor(en) in de melkkier (erfelijke componenten? Ik weet het niet.) heeft gehad en dat Roosje een erg korte cyclus heeft. Aan de andere kant merken we daar vrij weinig van en ik vind het wel een beetje zonde om zo in te grijpen met evt. gevolgen van dien. Ik denk nu dat ik daar (nu) niet voor ga.

Wat zal dat met Beetle ook een vreselijke shockervaring voor jullie geweest zijn.
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi dat je onze theorie steunt, Martine...
Iemand die zich er niet of nauwelijks in verdiept zal het niet meteen begrijpen.

Tja, maar het is vandaag wel de 69e dag vanaf de eerste dag van de eerste dekking... Echt een dilemma.
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heb de DA-assistente gebeld. DA is er aan het eind van de ochtend weer.
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Hoi Arienne en Jeanette.

Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte toe vandaag.
Hieke was maar 1x gedekt. Op de 67 ste dag met de DA gesproken. Wij moesten als er nog geen pupjes waren de volgende ochtend naar hem toe. Hij zou Hieke onderzoeken en bij twijfel misschien een rontgenfoto maken. Daarna zou hij beslissen ?overleggen met ons of er al ingegrepen moest worden dmv een keizersnede. Ons nest is gelukkig die nacht na een zware bevalling gewoon geboren.
Ik zou zeker wel met Roosje naar de DA gaan. Voor onderzoek en overleg. Ik zou zoiets niet door een telefoon beslissen zonder gedegen medisch onderzoek.

Ik ben er aan het eind van de dag weer.
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bedankt Corrie!

Net met Jeanette overlegd. Onze concluse: vandaag niet en inderdaad wel onderzoek en evt. een röntgenfoto. Onze DA heeft Roosje nog niet drachtig gezien. (De echo hebben we in Roden= ergens anders laten maken) Daar hebben jullie (Anja, Corrie) echt wel een punt.
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Ik hoop dat je vannacht nog geslapen heb , zodat je een beetje uitgerust bent.
Bij mijn DA staat dit op zijn website:

GEBOORTEPROBLEMEN

Wanneer dierenarts bellen bij een geboorte bij de hond?
Normaal is de dracht 62 dagen lang. De geboorte kan een paar dagen eerder maar ook later beginnen. Wanneer is het nodig om hulp in te roepen van de dierenarts?

1. Als de geboorte nog vóór dag 59 begint, belt u dan de dierenarts eens
2. Ziet u de hond rillen en treedt er die dag geen geboorte op. (De lichaamstemperatuur van de teef daalt onder de 38 graden de dag vlak vóór de geboorte)
3. Als de geboorte nog niet begonnen is 65 dagen na dekking.
4. Als u een uitvloeiing, voorafgaande aan de geboorte, ziet die een “vreemde kleur” vertoont of zelfs een onaangename geur heeft.
5. Als de teef hevig en vaak gaat persen en de eerste pup is na 2 uur vanaf het moment van persen nog niet geboren.
6. Als de teef langer dan 30 minuten voortdurend aan het persen is nadat er reeds een of meerdere pups geboren zijn..
7. Als de de tijd tussen de geboorte van de ene pup en de volgende pup langer dan 2 uur wordt
8. Als u denkt dat de laatste pup geboren is en er 2 uur nadien geen puppies meer geboren zijn. De dierenarts zal dan proberen in te schatten of er werkelijk geen jongen meer in de buik aanwezig zijn, en of het nodig is om de teef te behandelen. Een echo of een röntgenfoto kan soms nodig zijn om er helemaal zeker van te zijn dat er werkelijk geen puppies meer in de baarmoeder ‘liggen’.

Ariënne als je van de 2e dekking uitgaat dan ben je nu ook al op de 65ste dag. Bij een keizersne zou ik toch over gaan tot een sterilisatie, daar volgens Fredie een 2e nestje niet gewenst is daarna. Dus een nieuwe lijst voor geschikte reuen zal je dan waarschijnlijk ook niet weeer krijgen.
Desi heeft van de keizersne +sterialisatie weinig last gehad. Om half 2 ingreep, om 2.15 uur zijn we naar huis gegaan. De pups hadden toen al even gedronken. Ze is wandelend met ons naar de auto gegaan. Buiten deed ze direct een plasje. Ze wilde zelfs in de auto springen, maar dat hebben we niet toegelaten..
Ook heeft ze geen rompertje of t-shirtje aangehad voor het lidteken. Eddie en Leentje moesten immers toch drinken :jeah2:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Er schijnt een groot voordeel te zijn bij een keizersnede als de geboorte al op gang is maar, b.v. bij weeënzwakte of te grote of dode pup, niet goed doorzet.
Niet in de laatste plaats i.v.m. melkgift.
Roosje lijkt gewoon nog niet 'klaar'...
Gisteren nog achter reeën aan en verder ook zo fris als een hoentje.
Haar temp. is normaal al vrij laag, dus dat ene dipje hoeft niet 'het' dipje geweest te zijn.
Ze was drie dagen na de tweede dekking nog erg wilig.
Vast wel genoeg om de DA eerst zorgvuldig te laten kijken of een keizersnede al vandaag nodig is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Tjonge wat een dilemma.

Ik denk dat jullie Roosje heel goed aanvoelen en goed naar haar kijken.
De laatste feiten van Jeanette schetsen een logische verklaring waarom de pups nog niet geboren zijn. Moeder Natuur laat zich niet vastleggen in boeken en theorieën.

Als de DA het nog verantwoord vindt, zou ik best een nachtje durven wachten denk ik.

Misschien overleggen met Fredie of er, ondanks een evt keizersnede, toch nog een tweede nestje mag komen. Daar zou ik een sterilisatie van af laten hangen. Als het terugfokprogramma niet achter een tweede nestje staat, zou ik haar laten 'helpen'. Want waarom twee keer onder het mes met de nodige risico's en ongemakken?
Maar als Fredie nog mogelijkheden ziet, zou een tweede nestje nog kunnen toch? Misschien is Roosjes eisprong wel heel laat omdat ze nog zolang willig is.
Ik zou er wel een telefoontje aan wagen, denk ik.

:hup: Puppies, waar blijven jullie nou? :hup:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Heel veel sterkte vandaag. Wat je ook beslist wij staan achter je. Als je inderdaad uitgaat van het feit dat Roosje nog willig was 3 dagen na de dekking dan zijn de pups gewoon nog niet klaar om geboren te worden en Roosje dus nog niet zo ver.. Ik zou nog afwachten. Misschien een weeen opwekkend middel. Of is dat er niet voor honden.
Arienne, Jeanette en de mannen, natuurlijk Roosje succes vandaag.

Groetjes José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jhulia

Bericht door Jhulia »

Ik zou toch even naar de DA gaan en even een echo laten maken, of de hartslag goed zijn, van de puppie's, dan zou ik even afwachten. dan ben je er zelf rustiger onder. Wat ik wel raar vindt is dat de Da nog niet even binnen gewipt is zodat ze roosje even nakijkt. Dat doet onze dierenarts altijd even.

groetjes Jhulia
Gioia & Feline en haar 11-tal

Erna

Bericht door Erna »

Moeilijk hoor, kan geen raad geven. Wens jullie heel veel sterkte.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten