L♥tje

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Trix

Re: L♥tje

Bericht door Trix »

Fijn dat je weer blij bent . :grijns:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Toch goed gekomen gelukkig :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martina

Bericht door Martina »

Moet even iets kwijt! Kom net terug uit het Amsterdamse bos waar ik bijna dagelijks een mooie wandeling met Lotje maak. Er kwam ons en man met 3 (!) herders tegen, eentje hiervan aan de riem. Ik ging opzij en probeerde Lotje dicht naast mij te houden, zij vond dat ook prima. Maar niet de twee los lopende herders. Ze gingen meteen op Lotje af, zij onderdanig en het staartje helemaal tussen haar poten en begon maar te quieken :cry: ..... Ze pakten ze beet, de man zei nog even tegen een hond "KOM HIER" maar de hond reageerde niet en de man vervolgens ook niet meer. Helemaal niets. Het was een geworstel van 3 honden en de man deed niets. Stond erbij en keek. Ik vroeg hem om toch zijn honden onder controle te krijgen - helemaal geen (?!?!) reactie. Hij keek en liep verder. Liet mij achter met dit hondenmengsel met schreeuwende Lotje :bibbers: , ik schreeuwde inmiddels ook en hij keek af en toe om maar liep verder zonder enig emotie laat staan pogingen te doen om zijn honden mee te krijgen. Ze zaten aan Lotje vast, aan haar kont. Kon ze eerst niet wegtrekken van de honden.
Uiteindelijk is het mij dan toch nog gelukt om Lotje omhoog te trekken, maar vervolgens sprong één heerder aan mij hoog, het boeide de man echt niet, geen enkel reactie, geen woord :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: .
Één ging uiteindelijk richting zijn baas en ik keek waar de andere was, ja hoor, hij was er nog en trok aan Lotje haar staart ..... ONGELOFELIJK dit, ben nog zo in mijn emoties ...... :cry:
Achteraf is mij wel duidelijk dat hij niets had kunnen doen, twee honden zonder halsband die je dus ook niet vast kan houden, één had hij nog aan de riem. Maar hoezo laat je de honden dan los lopen. Ik vind dit zo asociaal en heb hier geen worden voor.
Gelukkig !!!! blijkt er niets gebeurd te zijn. Lotje had ik nog een poosje gedragen om dan rustig te kijken of er wat gebeurd was. Maar wonder boven wonder is er niets te zien. Zij gelukkig vrolijk doorgelopen, maar ik had het gezien. Was alleen bang, dat ik deze man nog een keer tegen kom. Gelukkig niet!! Het had ook helemaal anders kunnen aflopen, mij inbegrepen.
..... moest ik even delen .....
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een akelige toestand! :bibbers:
Helaas bestaan er asociale bazen. Achter hún gat vergaat de wereld.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge, wat een schrik!
Ik vraag me af of aangifte op zijn plaats is. Lotje is niet echt gebeten. Hoe agressief waren die herders? Zijn er meer klachten over dit figuur?
Buiten kijf, die man had zijn honden niet onder controle :boos: :boos: en deed ook nog eens alsof hij gek was. :boos:
Altijd dezelfde eikels met grote honden die vinden dat die lui met kleine hondjes het maar uit moeten zoeken. Hier ook...normale honden lossen het zelf wel op, roepen ze dan.
Zal best, maar als er twee reuzen op je af komen met een gebit dat drie keer zo groot is...wil ik zo'n figuur zelf nog wel eens zien.

Pff...ik hoop dat jullie weer wat bijgekomen zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martina

Bericht door Martina »

Het is altijd wel de vraag of ze het zelf oplossen, kan best en ik ben ook echt niet iemand die meteen ingrijpt. Maar wat je zei Jeanette, die twee reuzen boven een krijsende Lotje, hier kan ik gewoon niet niets doen en afwachten.
Een speelboog was in ieder geval niet te zien. :wink2:
Ik kwam op de terug weg wel een man tegen die een kleinere maat heerder bij zich had en ook maar op ons afkwam, ik was nu nog zo geschrokken, dat ik Lotje meteen weer optilde. Doe ik nooit, maar dat was voor mij nog even hetzelfde plaatje dan daarnet. De baas van deze hond keek mij vriendelijk aan met een gebaar dat ik niet hoef bang te zijn. Ik liet Lotje dan ook weer op haar eigen poten staan en het was uiteraard niets aan de hand - zoals bijna altijd. Ik vertelde wat er gebeurd was en hij zij alleen : Ik ken die man. Dus die loopt er blijkbaar vaker rond. Maar weet je, ook als er iets gebeurd, ik ga er niet van uit, dat ik zijn gegevens krijg. En dan doe maar wat met zijn 3 herders ....

gwen
Site Admin

Bericht door gwen »

Bah, wat naar Martina. Bah, bah, bah.

Lopen er stadswachten rond in het bos? Zo ja, ga naar ze toe met je verhaal.

Als er geen stadswachten zijn, dan zou ik contact opnemen met de buurtagent en daar je verhaal doen. De man in kwestie moet aangesproken worden.

Dit was gewoon een onveilige situatie. Absoluut melding van maken hoor.
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed plan Gwen. :thumbsup:

Martina

Bericht door Martina »

ja, dat is misschien wel een idee....!! Ik hoorde dat stel honden uit de verte steeds weer blaffen (wat niet erg is natuurlijk) maar ik vroeg mij wel af, of hier nog meer ontmoetingen waren die niet prettig waren voor anderen.
Maar ik was alleen maar blij dat ik weer veilig bij mijn auto was :ja: zonder hun nog een keer tegen te komen :nee: (wat in het bos makkelijk kan, zeker ook omdat hij richting mijn auto liep)

Erna

Bericht door Erna »

Wat een rot ervaring voor jou en Lotje. Gelukkig niet gewond geraakt. Zo'n ervaring raak je niet snel kwijt.
Vervelende man, honden totaal niet onder controle. Misschien zijn er al meer klachten over de man met de Herders geweest, een extra melding kan nuttig zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Dit wil je niet meemaken. Wat een rot honden en baas zeg. Dit hou je niet voor mogelijk. :boos: vaak doen baasjes van honden die dit soort gedrag vertonen niets. Volgens mij kunnen ze hun eigen hond niet aan. Dus lopen ze maar snel door. :niks:
Hoop dat jullie hem niet meer tegenkomen.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Trix

Bericht door Trix »

Ik begrijp dit niet , als je weet dat je je honden op de juiste momenten niet onder controle hebt waarom in vredesnaam toch los laten lopen , ik kan hier zo woest om worden .
Ik heb eens aan de politie gevraagd hoe dat nu precies zit , hij vertelde dat er drie verschillende aangiftes moeten voordat zij pas echt tot actie mogen komen , dus Martine doe het aub , als we steeds maar denken dat het zo weinig zin heeft dan gebeurd er ook niks en zal dit zeker altijd blijven .
Oh man ik vind dit echt vreselijk gedrag van die rare bazen .
Ik weet dat Bero altijd enthousiast tegen een fietser aan kan spring , meestal luisterd hij goed maar soms net niet , ik lijn hem dus ook altijd even aan laat hem zitten en vertel hem hoe braaf hij is , fietser voorbij Bero weer los .
Nee je moet lekker met die klote telefoon in je hand de hond uitlaten , gggggrrrrr ook zoiets , bah en nu stop ik voordat het stoom uit m'n oren komt . :shy:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Martina

Bericht door Martina »

Vandaag toch nog een schaafwond van een tand van de beesten gevonden op een plek waar ook plukjes vacht eruit zijn getrokken.
Voorlopig toch liever niet naar het bos, wil geen risico meer lopen. Maar dat heeft nog een andere reden, die vind je ergens anders op het forum :wink2:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ah... dus toch gepakt. Hier toch iets mee doen?

Martina

Bericht door Martina »

denk dat dit lastig word....

Maureen

Bericht door Maureen »

Hè jakkes Martina. :bibbers: Wat een ellendige vent. Helaas is hij de enige niet, maar gelukkig zijn Lotje en jij er goed vanaf gekomen deze keer.
Groot gelijk dat je hem liever niet meer tegenkomt en ook dat je Lotje in veiligheid bracht.
Overigens hebben we zowel met Lienke als met Stijnke meegemaakt dat sommige honden extreem in hen geïnteresseerd waren toen ze drachtig waren. (En ook dat de dames daar geheel niet van gediend waren.)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, dat is zo. Daar moet je ook rekening mee houden.
Drachtige Bloem had ook kerels aan haar kont.

Martina

Bericht door Martina »

Misschien was dát het....

Maureen

Bericht door Maureen »

Zou goed kunnen, maar dan nog had die man zijn honden gewoon bij zich moeten houden natuurlijk....
Maureen

Martina

Bericht door Martina »

Ja, helemaal eens.
Ik ga dit zo situaties nu toch wel proberen om te vermijden zo, loop gewoon hier in de buurt. Voel ik me zelf ook veiliger, heb hier wel wat van overgehouden :?
kijk nu na elke hond heel kritisch, maar dat wil ik eigenlijk ook niet. Komt vanzelf weer goed, maar nu ben ik dus nog wat voorzichtig.

Gesloten