Aangezien de pups dinsdag gechipt gaan worden, werd het voor mij de hoogste tijd om nu te beslissen welke pup ons nieuwe gezinslid zou gaan worden. Omdat ik zo betrokken ben met het nest weet ik van elke pup wel een reden op te noemen waarom "hij" het zou zijn. Uiteindelijk werd het aantal "keuzepups" teruggebracht tot 2. Allebei hebben ze een fijn karakter en ze zien er prachtig uit.

(vind ik)
Om de keuze wat makkelijke te maken hebben we vandaag om 12.00 uur 4 pups mee naar huis genomen om te kijken hoe ze reageerden in deze nieuwe omgeving en op Bobbies' territorium. (Ik realiseer me heel goed hoe bijzonder het is dat ik deze mogelijkheid heb gekregen hoor, dit is zeker niet de normale gang van zaken...)
Ze hebben heerlijk gespeeld in de kamer en in de tuin. We hebben een stukje door ons dorp gewandeld met de pups op de arm, en ik ben wat winkels met ze binnengelopen.
Het ene moment was ik er absoluut zeker van dat het pup 1 zou worden terwijl ik er een half uur later al weer van overtuigd was dat het pup 2 moest zijn.
Beide pups zijn zeer ondernemend en trekken erg naar Bobbie toe om lekker te gaan spelen, maar wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven dat de ene pup waarschijnlijk Bobbie niet als zijn meerdere zou willen accepteren terwijl de andere zich uiteindelijk gewonnen gaf. Bobbie is en blijft natuurlijk de oudste en ik voorkom liever een ellenlange machtsstrijd.
De sfeer tussen de 5 honden is overigens de hele middag geweldig geweest. Uiteindelijk zijn ze alle 5 samen op Bobbies' kussen in slaap gevallen.
Om 5 uur hebben ze hier gegeten en ik was blij om te zien dat ze alle 4 een gezonde eetlust hebben. Bobbie is namelijk niet zo'n beste eter, en ik hoop dat een goed etende pup hem zal stimuleren ook wat beter te gaan eten. Na het eten hebben we ze weer teruggebracht naar Dorien die een middagje heeft mogen ervaren hoe het is om een nest van 5 pups te hebben...
Nu hebben alle 9 pups een naam, en die zal Dorien bekendmaken zodra de chipper is geweest.
Ik zal alvast een tipje van de sluier optillen, de oranje pup zal voortaan als Diesel door het leven gaan!
Ik neem mijn petje af voor Dorien hoor

, zij heeft -dag en nacht- de verantwoordelijkheid voor 9 ondernemende, poepende en piesende pups. Ik had er maar 4 voor een halve dag en was al best wel moe!
groet, Martine