Wat vinden jullie van een uitlaatservice?

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Renate

Bericht door Renate »

Ja Jeanette, voor mij geldt hetzelfde :lol:

Ik heb genoten van mijn stage in groep 3.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt goed allemaal Renate! :thumbsup: :)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Nou, geslaagde dag dus voor jou en Phoebe. Wel prettig dat het met Phoebe zo goed ging, hoef je daar niet meer over in te zitten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Heerlijk dat alles goed verlopen is. Iedereen blij..........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Het ziet er ook echt leuk uit hoor. Er staat een filmpje op hun site:

http://www.hondenuitlaatservice-odie.nl/

Phoebe staat er niet op hoor, maar ze komen wel altijd op dezelfde plaats met dat stromende beekje.

Renate

Phoebe is nog steeds niet thuis

Bericht door Renate »

Er zitten ook nadelen aan een hondenuitlaatservice.

Phoebe is nog steeds niet thuis :( :shock:

Ze wordt altijd rond half 11, 11 uur opgehaald en inmiddels is het 19 uur geweest.... dat is een hele werkdag. Martijn heeft meteen gebeld toen hij thuis kwam. De eigen hond van de eigenaresse en een hond van een klant is zoek. Phoebe is het gelukkig niet. Ze lag in de bus te slapen.

Maar eh...... wachten duurt lang. Ik kreeg Dana bijna niet naar bed. Ze wilde eigenlijk op Phoebe wachten. Ze is ook zo dol op dat beestje. "Phoebe mag niet meer met de andere hondjes spelen hoor mama. Het duurt veel te lang. Phoebe moet weer thuis komen"

Renate

Bericht door Renate »

Ze wordt nét thuisgebracht. De 2 honden zijn nog niet gevonden. Ze zijn wel gesignaleerd in het centrum van Deurne. Daar woont de hond van de klant, maar die gaat niet naar huis?

Phoebe heeft duidelijk iets van de onrust meegekregen, want ze piept zo.

Ik zal ze eens lekker verwennen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jakkes Renate,
Dat is toch geen fijn idee, een uitlaatservice die honden kwijtraakt ....
Gelukkig maar dat Phoebe weer veilig in haar warme mandje ligt. :shock:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Getver..
Toch maar niet liever een briefje ophangen bij de supermarkt?
Laatst hoorde ik dat een uitlaatservice had gebeld naar de eigenaar
van de hond. De hond was zoek, ze moesten zelf maar gaan zoeken :scratch:
Dit is voor jullie de eerste keer, maar helaas, het gebeurt best vaak.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate, wat een nachtmerrie. :o :?
Gelukkig is Phoebe er nu wel weer, maar dat heeft wel erg lang geduurd. :(
En nu die andere twee honden nog... Hopelijk zijn ze er nu toch snel weer.
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Ooh, wat naar. Gelukkig is het niet Phoebe die zoek is, maar voor die andere mensen is het natuurlijk heel vervelend. Het lijkt mij ook erg moeilijk om met zo'n kluit honden weg te gaan. Als er een de benen neemt.......ga maar eens zoeken. Hoe zit het verzekeringtechnisch in elkaar als er iets gebeurd??Jammer dat zoiets leuks ook een negatieve kant kan hebben.
De laatste smouzenwandeling waar ik bij was, raakten we ook een hond kwijt. Ik wil wel weer een keer mee gaan wandelen, maar het is toch met een zekere reserve.......met zo'n stel honden bij elkaar raak je zo snel het overzicht kwijt.
Maar ook een persoon die oppast kan de hond kwijtraken. Volgens mij zou Jules als ik hem bij iemand vreemds achterliet zo snel als hij de kans kreeg, mij gaan zoeken...... :?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Bah, wat een rot ervaring. Gelukkig dat Phoebe thuis is, ik hoop dat ze de andere honden snel zullen vinden. Het kan jezelf misschien ook gebeuren dat je hond kwijt raakt, maar met een uitlaat service. Die kan er waarschijnlijk ook niets aan doen, maar ik zou 20x nadenken of ik mijn hond nog wel mee zou geven, denk het niet.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

De hond van de klant is om 20 uur gevonden. Haar eigen hond pas om 22.30 uur (en ze was al zo ontdaan toen ze Phoebe thuis kwam brengen om 19.30 uur). Beiden ongedeerd en een avontuur rijker. Beide waren nog 'complete' reutjes. Misschien een loops teefje op het spoor geweest? Wie zal het zeggen?

Ik kan niet ontkennen dat deze ervaring een naar gevoel geeft, maar ik heb niet 1-2-3 geen andere oplossing voor Phoebe. Bovendien heb ik nog voor een aantal weken betaald (misschien niet voor iedereen relevant, maar voor ons is het een hoop geld om zo in de prullenbak te gooien).

loes

Bericht door loes »

Het zal inderdaad wel met de lucht van een loops teefje te maken hebben :( . Bij veel uitlaatservicediensten nemen ze dan ook alleen gecastreerde reuen aan. Hoewel dan niet gegarandeerd is, dat ze niet achter de dames aangaan :? )
Zondag hadden Bert en zoon Yuri ook zoiets, ze deden een trainingsrondje Kralingse Bos met Adah en Jelle. Die rennen dan mee, spelen soms even, maar blijven altijd bij. Tot Jelle achter bleef en niet kwam op roepen en ja, een lekker :dog: .
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Lastig op te lossen, die reutjes die er vandoor gaan vanwege loopse teefjes.
Gelukkig is Phoebe een teefje, Renate. Dat scheelt.
Wel heel vervelend dat Phoebe zo lang in de bus moest blijven. Het zou mooi zijn als dat op een andere manier aangepakt wordt een eventuele volgende keer.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Oh nee, Ariënne. Ze heeft 2 x een extra rondje met de overgebleven honden gelopen in de hoop dat de verloren 2 zich aan zouden sluiten bij de groep. Phoebe had dus geluk bij een ongeluk. Phoebe was doodmoe. Ze heeft niet eens tijd gehad om iets te eten. Ze is als een blok in slaap gevallen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach die Phoebe! Waarom zou ze nou gepiept hebben, toen ze thuiskwam. Van vermoeidheid dus? En dat eindelijk haar bed in zicht was? Wat een avonturen...
Degene van de uitlaatdienst, zal ook wel gepiept hebben van vermoeidheid en stress. :shock:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ja, ik had zo met haar te doen. Ze was er gewoon emotioneel van. Ik hoorde een brok in haar keel toen ze zei dat ze er snel van door ging omdat ze de hondjes weer ging zoeken.

Ik denk dat Phoebe piepte omdat ze blij was dat ze thuis was. Ze liep met een balletje in haar bek. Het was een smouzenpiepje.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat zie ik helemaal voor me. Een smouzenpiepje :wink: Het duurde haar natuurlijk veel te lang, voor ze haar lieverds weer zag. Wandelen is leuk, maar er zijn grenzen .... :)
Ik kan me voorstellen dat de uitlaatservice mensen er ook kapot van waren. het zal de vrijheid van eventuele reuen wel eens kunnen inperken in de toekomst. Tja...Stapper zou ook helaas nooit zonder lijn uitgelaten kunnen worden. Maaar dat lijkt me wel een toestand, als je met veel aangelijnde honden gaat wandelen...........brrrr....knoopje :!:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Jullie weten vast allemaal wat ik met een smouzenpiep bedoel. Toen we meewandelden in Beezel heb ik vele smouzenpiepjes gehoord.

Als het ooit nog eens zou gebeuren, ga ik Phoebe ophalen in het bos. Mijn stageschool is er niet zover vanaf. Maar ja... als je alles van te voren weet.

Gesloten