Pootjes kwalen
Re: Pootjes kwalen
Nou, wat lief!!
Geldt meteen voor de anderen, die gecheckt moeten worden!
Ik zou wel langer kunnen wachten, maar zoiets wil je toch gauw weten...
Geldt meteen voor de anderen, die gecheckt moeten worden!
Ik zou wel langer kunnen wachten, maar zoiets wil je toch gauw weten...

Zeker duimen we ook voor alle anderen.
En speciaal voor de Juultje, Vasco en Yeti !!!!!
Ten slotte kennen wij een aantal kindertjes daarvan heel goed
En speciaal voor de Juultje, Vasco en Yeti !!!!!
Ten slotte kennen wij een aantal kindertjes daarvan heel goed
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ariënne dat valt niet mee, wat een geluk dat je het al zo snel na kan laten kijken. Hoor je meteen de uitslag, of moet je daar dan op wachten.
We zullen met zijn allen bijzonder goed duimen, ook voor Woezel en de rest van het W nest van Jip. Ariënne en Maria hoop dat het mee zal vallen en dat het bij Willem niet heel erg ernstig is. Jammer van zo'n jonge hond.
:
(:)

We zullen met zijn allen bijzonder goed duimen, ook voor Woezel en de rest van het W nest van Jip. Ariënne en Maria hoop dat het mee zal vallen en dat het bij Willem niet heel erg ernstig is. Jammer van zo'n jonge hond.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb begrepen dat een DA het zo even kan bekijken. Er zijn verder geen toestanden of foto's voor nodig. Hopelijk staat het dan ook echt vast of het wel of niet zo is.
Het V-nest (zie bericht Jeanette) moet dus ook bekeken worden. Je moet er even niet aan denken als een ouder-hond het heeft en doorgegeven heeft. Dat zou zo jammer zijn. Maar goed: eerst deze twee nesten dus maar.
PL kun je in verschillende gradaties hebben. Als het echt een probleem wordt voor de hond is het goed te opereren.
Het V-nest (zie bericht Jeanette) moet dus ook bekeken worden. Je moet er even niet aan denken als een ouder-hond het heeft en doorgegeven heeft. Dat zou zo jammer zijn. Maar goed: eerst deze twee nesten dus maar.
PL kun je in verschillende gradaties hebben. Als het echt een probleem wordt voor de hond is het goed te opereren.

Als dit nou nog niet helpt!!Erna schreef:Ariënne dat valt niet mee, wat een geluk dat je het al zo snel na kan laten kijken. Hoor je meteen de uitslag, of moet je daar dan op wachten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(:)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Waarom kijken ze meteen twee nesten na? Of is het ook al bij Jip geconstateerd?
Stel dat de drager de vader van het W nest is dan hoeft het eerste nest van Jip toch niet gecontroleerd te worden.
Stel dat de drager de vader van het W nest is dan hoeft het eerste nest van Jip toch niet gecontroleerd te worden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het W-nest zijn half broers -en zusjes van het V-nest.
Verder snap ik het ook eigenlijk niet.
Ik denk dat Jip er (ook) nog niet op gecontroleerd is.
Verder snap ik het ook eigenlijk niet.
Ik denk dat Jip er (ook) nog niet op gecontroleerd is.

-
Renate
Ik denk dat ze het V-nest ook controleren voor het geval Jip het zelf niet heeft, maar wel draagster is en het dus 'onzichtbaar' doorgegeven wordt. Dat wil zeggen dat zij zelf geen PL heeft, maar het wel door kan geven aan het nakomelingen.
De V-tjes hebben ook al aardig wat nakomelingen. Vasco 3 nesten, Yeti (bijna) 3 nesten en Juultje 1 nest.
De experts op erfelijkheid gebied zullen zich hier wel over gebogen hebben denk ik.
De V-tjes hebben ook al aardig wat nakomelingen. Vasco 3 nesten, Yeti (bijna) 3 nesten en Juultje 1 nest.
De experts op erfelijkheid gebied zullen zich hier wel over gebogen hebben denk ik.
Dat zou dan alles met de moeder te maken hebben?
De vaders komen uit een totaal andere lijn.
De vaders komen uit een totaal andere lijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dat zou dan betekenen dat uitsluiten van een enkeling uit een nest geen zin zouRenate schreef:Ik denk dat ze het V-nest ook controleren voor het geval Jip het zelf niet heeft, maar wel draagster is en het dus 'onzichtbaar' doorgegeven wordt. Dat wil zeggen dat zij zelf geen PL heeft, maar het wel door kan geven aan het nakomelingen.
hebben.
-
Alma
ik volg het allemaal niet meer al die familie....ik vertrouw op jullie!!
En ik hoop dat alles meevalt.
gr, Alma
En ik hoop dat alles meevalt.
gr, Alma
Dat hopen wij ook Alma. Laat bij Boester ook maar gelijk goed naar de
knietjes kijken.
knietjes kijken.
-
Renate
Hmmmmmm, nu ga ik twijfelen, Mary. Daar heb jij weer gelijk in.Dat zou dan betekenen dat uitsluiten van een enkeling uit een nest geen zin zou
hebben.
Zou het zo zijn dat wanneer het V-nest PL-vrij is, dat het dan automatisch uit vaders lijn van het W-nest komt?
Volgens de experts wel Mary.Mary schreef:Dat zou dan betekenen dat uitsluiten van een enkeling uit een nest geen zin zouRenate schreef:Ik denk dat ze het V-nest ook controleren voor het geval Jip het zelf niet heeft, maar wel draagster is en het dus 'onzichtbaar' doorgegeven wordt. Dat wil zeggen dat zij zelf geen PL heeft, maar het wel door kan geven aan het nakomelingen.
hebben.
Het is ook een complexe zaak meen ik.
Het is vaak een combinatie van factoren.
Ouder dieren zijn natuurlijk drager van vanalles. Zowel positief als negeatief.
Als je per definitie alles zal uitsluiten als er ook maar iets gevonden wordt, kun je wel ophouden.
Wij doen het met de smouzen nog zeer zorgvuldig en goed (ook volgens die man van KK1 en volgens Hr. van der Molen, schrijver van het kynologisch handboek voor alle opleidingen. Heb ik toevallig ontmoet i.v.m. een lezing. Hij was erg te spreken over onze brede en zorgvuldige fokbasis. Mijn dingetje wel een beetje, dus ik heb er wat over doorgezaagd).
Je kunt Boesters knietjes best na laten kijken.
Maar of het zin heeft is maar zeer de vraag.
Hij is nog volop in de groei, dus er kan nog van alles gebeuren.
HD kun je ook pas op latere leeftijd goed vaststellen.
Als paps bovendien PL vrij is, hoef je Boester niet na te laten kijken.
Paps is bovendien van het V-nest, dus de kans is gering.
Geen paniek. Rustig afwachten dus.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dit was toch geen paniek. Alma gaat toch al naar de DA vanwege wat
mankheid. Kan geen kwaad om het even ter sprake te brengen.
mankheid. Kan geen kwaad om het even ter sprake te brengen.
-
Alma
Hoi Jeanette,
ik geniet erg van het boek dat ik even te leen heb, bedankt!
Wat Boester betreft sta ik er ook zo in en wachten alles even af, hij is inderdaad nog zo'n klein beestje. Maar interessant vind ik het wel om het er even met de DA over te hebben.
groetjes, Alma
ik geniet erg van het boek dat ik even te leen heb, bedankt!
Wat Boester betreft sta ik er ook zo in en wachten alles even af, hij is inderdaad nog zo'n klein beestje. Maar interessant vind ik het wel om het er even met de DA over te hebben.
groetjes, Alma