Lisa x Dop
-
Desi
Er zijn genoeg leuke hollandse namen te bedenken met één lettegreep, wachten jullie maar af. Hoop tenminste dat jullie ze ook leuk vinden anders moeten ze de rest van hun leven met een lelijke naam doen
Lisa vanochtend naar Corrie gebracht. Daar werden we buiten Corrie ook verwelkomd door Hieke, Jutte en Jeltje. Want Lisa is niet de enige loge bij hen.
Wat ik zelf ook al een beetje dacht en Corrie nu ook, Lisa krijgt vast en zeker haar kindjes. Vanaf nu gaan we aftellen, Lisa is op de helft van haar dracht. Ze is iets dikker aan het worden, met de nadruk op iets.
Maandag gaan we haar weer halen, ben benieuwd of ik verschil zal kunnen zien.
Groetjes, Erna.
Lisa vanochtend naar Corrie gebracht. Daar werden we buiten Corrie ook verwelkomd door Hieke, Jutte en Jeltje. Want Lisa is niet de enige loge bij hen.
Wat ik zelf ook al een beetje dacht en Corrie nu ook, Lisa krijgt vast en zeker haar kindjes. Vanaf nu gaan we aftellen, Lisa is op de helft van haar dracht. Ze is iets dikker aan het worden, met de nadruk op iets.
Maandag gaan we haar weer halen, ben benieuwd of ik verschil zal kunnen zien.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
We gaan met mijn broer en schoonzusje een weekend naar Antwerpen. Dat stond al maanden gepland. Zal leuk zijn, maar vreemd zonder Lisa.
Het is gek om uit te leggen, Lisa blaft nooit ,maar het is toch stil in huis.
Groetjes, Erna.
Het is gek om uit te leggen, Lisa blaft nooit ,maar het is toch stil in huis.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoi Erna,
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Lisa mama wordt...
Ook ik ben benieuwd welke namen je gaat bedenken.
Als je hulp nodig hebt bij het bedenken, hoor ik het wel hè? Ik ben gek op korte éénlettergrepige namen.
Ik heb zelf voor 2 lettergrepen gekozen omdat ik 1 lettergreep teveel vond lijken op een commando, en omdat dat zo lekker roept in het bos.
Ik heb echt staan oefenroepen in het bos voordat we kozen voor deze naam, ze zullen wel gedacht hebben, hahaha...
Maar bij 1 lettergreep kun je natuurlijk altijd weer ie er achter brullen als je hem moet roepen.
Bob, Bert, Job, Jop, Tom, Koen, Storm, Bas, Joop, Jaap, Lex, Rex, Rick, Pol, Luuk, Daan, Stan, Kees, Jan, Piet, Ruud, Fik, Flip, Bent, Ton, Pim, Stijn, Sven, Ties, Bram, Thijs, Daaf, Jort, Guus, Gijs, Chris, Mees, Mink, Teun, Jens, Clint, Jack, Freek, Fred, Frits, Hein, Max, Paul, Lars, Niels, Sjoerd, Jim, Don, Nick, Dirk, Derk, Dick, Mick, Sjon, Does, Wim, Bink en
Pien, Fien, Loes, Jut, Jul, Ans, Jip, Pip, Suus, Mies, Miep, Floor, Fleur,Wil, Lot, Bo, Juul, Roos, Kim, Britt, Sjors, Puck, Lies, Jet, Els, Bet, Trix, Keet
Ik kon het toch niet laten... :D
groet, Martine
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Lisa mama wordt...
Ook ik ben benieuwd welke namen je gaat bedenken.
Als je hulp nodig hebt bij het bedenken, hoor ik het wel hè? Ik ben gek op korte éénlettergrepige namen.
Ik heb zelf voor 2 lettergrepen gekozen omdat ik 1 lettergreep teveel vond lijken op een commando, en omdat dat zo lekker roept in het bos.
Ik heb echt staan oefenroepen in het bos voordat we kozen voor deze naam, ze zullen wel gedacht hebben, hahaha...
Maar bij 1 lettergreep kun je natuurlijk altijd weer ie er achter brullen als je hem moet roepen.
Bob, Bert, Job, Jop, Tom, Koen, Storm, Bas, Joop, Jaap, Lex, Rex, Rick, Pol, Luuk, Daan, Stan, Kees, Jan, Piet, Ruud, Fik, Flip, Bent, Ton, Pim, Stijn, Sven, Ties, Bram, Thijs, Daaf, Jort, Guus, Gijs, Chris, Mees, Mink, Teun, Jens, Clint, Jack, Freek, Fred, Frits, Hein, Max, Paul, Lars, Niels, Sjoerd, Jim, Don, Nick, Dirk, Derk, Dick, Mick, Sjon, Does, Wim, Bink en
Pien, Fien, Loes, Jut, Jul, Ans, Jip, Pip, Suus, Mies, Miep, Floor, Fleur,Wil, Lot, Bo, Juul, Roos, Kim, Britt, Sjors, Puck, Lies, Jet, Els, Bet, Trix, Keet
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Martine je hebt je huiswerk goed gedaan, of heb je het voornamenboek uitgespit?Martine schreef: Bob, Bert, Job, Jop, Tom, Koen, Storm, Bas, Joop, Jaap, Lex, Rex, Rick, Pol, Luuk, Daan, Stan, Kees, Jan, Piet, Ruud, Fik, Flip, Bent, Ton, Pim, Stijn, Sven, Ties, Bram, Thijs, Daaf, Jort, Guus, Gijs, Chris, Mees, Mink, Teun, Jens, Clint, Jack, Freek, Fred, Frits, Hein, Max, Paul, Lars, Niels, Sjoerd, Jim, Don, Nick, Dirk, Derk, Dick, Mick, Sjon, Does, Wim, Bink en
groet, Martine
Groetjes, Erna.
Haha Martine, ik zie je helemaal staan. De mensen hebben natuurlijk gedacht:"wat een ongehoorzame hond, hij komt helemaal niet?" Of heb je meer namen geroepen? Zo van: "die mevrouw heeft veel honden?"
Leuk hoor, al die namen. Wel lastig. Ik vond het voor de kinderen ook moeilijk. Ik heb zelf nogal "last" gehad van mijn eigen naam. 60er jaren in Brabant was dit een heel vreemde naam. Ik moest hem dan ook vaak herhalen en als kind vind je dat niet leuk!
Ik had mij dan ook voorgenomen om mijn kinderen heel gebruikelijke hollandse namen te geven. Gelukkig is er nu meer variatie. Een collega van mij heeft 2 weken terug een baby gekregen en zij heet Elaionas. Erg mooi maar haast niet uit te spreken. (Elle-jonnaa)Ik hoop dat ze er geen hekel aan gaat krijgen, maar er zijn tegenwoordig meer kinderen met aparte namen. Je bent dan niet zo'n uitzondering meer. Ik moet er wel bij zeggen dat de vader een griekse achtergrond heeft, dus dat verklaart waarschijnlijk.......
Leuk hoor, al die namen. Wel lastig. Ik vond het voor de kinderen ook moeilijk. Ik heb zelf nogal "last" gehad van mijn eigen naam. 60er jaren in Brabant was dit een heel vreemde naam. Ik moest hem dan ook vaak herhalen en als kind vind je dat niet leuk!
Ik had mij dan ook voorgenomen om mijn kinderen heel gebruikelijke hollandse namen te geven. Gelukkig is er nu meer variatie. Een collega van mij heeft 2 weken terug een baby gekregen en zij heet Elaionas. Erg mooi maar haast niet uit te spreken. (Elle-jonnaa)Ik hoop dat ze er geen hekel aan gaat krijgen, maar er zijn tegenwoordig meer kinderen met aparte namen. Je bent dan niet zo'n uitzondering meer. Ik moet er wel bij zeggen dat de vader een griekse achtergrond heeft, dus dat verklaart waarschijnlijk.......
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Ha Martine, ik mis nog wat namen...maar ik zeg niks!
En Wubke: geen last gehad in de
wuppie-periode?
Maar lastig -vooral als kind- een aparte naam.
Ik ben trouwens zelf al jaren gewend aan de naam Arie... (tegenwoordig ook een goede? voetballer en de dochter van Jules Deelder heet Ari.) Thuis werd ik vroeger ook wel Jenne genoemd, wat het weer compleet maakt!
En Wubke: geen last gehad in de
Ik ben trouwens zelf al jaren gewend aan de naam Arie... (tegenwoordig ook een goede? voetballer en de dochter van Jules Deelder heet Ari.) Thuis werd ik vroeger ook wel Jenne genoemd, wat het weer compleet maakt!

Ik heb weinig last gehad van de Wuppie-periode, maar ik was toen ook al wat ouder en dan laat je zulke dingen makkelijk van je afglijden. Bovendien zijn Wuppies aardige aaibare wezentjes dus is het niet zo erg om zo genoemd te worden.
Een soort koosnaampje dus.......
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Haha! Jij stond er model voor toch?!wubke schreef:Ik heb weinig last gehad van de Wuppie-periode, maar ik was toen ook al wat ouder en dan laat je zulke dingen makkelijk van je afglijden. Bovendien zijn Wuppies aardige aaibare wezentjes dus is het niet zo erg om zo genoemd te worden.![]()
![]()
Een soort koosnaampje dus.......

Martine schreef:
Pien, Fien, Loes, Jut, Jul, Claar, Ans, Jip, Pip, Suus, Mies, Miep, Floor, Fleur,Wil, Lot, Bo, Juul, Roos, Kim, Britt, Sjors, Puck, Lies, Jet, Els, Bet, Trix, Keet
.... Kick, Harm, Sem, Geert, Sam, Bill, Joep, Moos, Tijl, Ids, Eef, Steef, Carl, Koert, Bernd, Hans, Joost, Nout, Ruurd, Kjell, Flo, Coen, Thom, Niek, Wout, Bink, Just, Cas, Finn, Guus, Han, Jur, Loek, Sil, Kick, Mik, Quint, Sep, Skip, Geert, Tjeerd, Tjerk, Dop, Dex, Dax, Beau, Ot,
...Pleun, Moon, Sien, Ank, Bep, Klaar, Trui, Jans, Lien, Truus, Tex, Tess, Mien, Brecht, Kris, Saar, Babs, Fem, Jill, Liv, Maud, Hind, Pam, Noor, Plien, An...
Ik krijg er echt lol in
jammer dat ik zelf geen nestje kan krijgen. Ik heb in elk geval wel al de naam voor onze tweede smous...ooit...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006