GIF
Re: GIF
Fredie krijgt het uiteraard wel te horen, maar die ga ik niet midden in de nacht bellen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Fijn trouwens om te horen dat Toets dit 2x heeft overleefd.
Aan het begin van de avond was ik er echt van overtuigd dat Bobbie's laatste uurtje had geslagen. Door het trillen krijgt hij ook steeds heel hoge koorts. (tenminste, ik vind 40 graden hoog)
Hij is vanavond al 2x afgekoeld door zijn buik nat te spuiten met alcohol, waarna zijn temperatuur gelukkig snel daalde.
Hij heeft nu 2 kale voorpootjes. Het bleek best moeilijk om een ader te vinden voor het infuus en de bloedafname.
Hij ligt nu in een hokje wat helemaal bekleed is met zacht materiaal zodat hij zich niet verwondt tijdens het "shaken"...
Aan het begin van de avond was ik er echt van overtuigd dat Bobbie's laatste uurtje had geslagen. Door het trillen krijgt hij ook steeds heel hoge koorts. (tenminste, ik vind 40 graden hoog)
Hij is vanavond al 2x afgekoeld door zijn buik nat te spuiten met alcohol, waarna zijn temperatuur gelukkig snel daalde.
Hij heeft nu 2 kale voorpootjes. Het bleek best moeilijk om een ader te vinden voor het infuus en de bloedafname.
Hij ligt nu in een hokje wat helemaal bekleed is met zacht materiaal zodat hij zich niet verwondt tijdens het "shaken"...
Bedankt voor de tip Ariënne; ik zal het doorgeven!
Ik heb Fredie gemaild, maar waarschijnlijk leest ze dit pas als Bobbie hopelijk al lang weer veilig thuis is...
Ik heb Fredie gemaild, maar waarschijnlijk leest ze dit pas als Bobbie hopelijk al lang weer veilig thuis is...
-
sammydesmous
Oeh Martine wat schrik ik hier van, lees het net. Ik hoop toch zo voor je dat hij snel opknapt. Vreselijk welke gek heeft dit op zijn geweten. Sterkte, ik duim voor jullie.
Jose, Sammy & Lieveke

Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Bedankt voor jullie medeleven!
Ik ga naar bed; kijken of het me lukt om toch in slaap te vallen.
Het is trouwens de eerste keer dat ik blij ben dat de jongens naar hun vader zijn; die hebben gelukkig nog geen idee wat er hier aan de hand is...
Ik ga naar bed; kijken of het me lukt om toch in slaap te vallen.
Het is trouwens de eerste keer dat ik blij ben dat de jongens naar hun vader zijn; die hebben gelukkig nog geen idee wat er hier aan de hand is...
Wat een ellende Martine!
Ik hoop dat je een beetje rust krijgt vannacht en morgen/ straks een Bobbie die er beter aan toe is.
Zo'n zielig hompie....
Ik hoop dat je een beetje rust krijgt vannacht en morgen/ straks een Bobbie die er beter aan toe is.
Zo'n zielig hompie....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Zouden de jongens het niet op facebook lezen??
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ach wat verschrikkelijk Martine.
Dikke dikke ellende!!!
We gaan er van uit dat zo'n sterke jonge hond het gewoon gaat halen hoor.
Wisten ze maar wat het was.
Arme Bobbie en arme jij.

Dikke dikke ellende!!!
We gaan er van uit dat zo'n sterke jonge hond het gewoon gaat halen hoor.
Wisten ze maar wat het was.
Arme Bobbie en arme jij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
We kunnen rustig doorduimen... zag net op facebook een berichtje van de zus van Martine (denk ik), dat de toestand niet veranderd is en dat Martine er heen is.
Zet 'm op Bobbie! En sterkte, Martine!!!!!!!
Zet 'm op Bobbie! En sterkte, Martine!!!!!!!
groetjes, Karin
Dikke knuffel Martine. :hug:
Zet'm op Bobbie! Knokken zo hard als je kan!
Zet'm op Bobbie! Knokken zo hard als je kan!
Maureen
Bobbie is weer thuis!
Het gif is nog niet zijn lijfje uit, maar dit kan dagen duren en daarop wachten kan ook hier thuis in alle rust naast me op de bank. Een nachtje bij de DA kostte toch 512 Euro. (was wel een Bloemendaalse DA
)
Voor de zekerheid is zijn infuusaansluiting nog niet verwijderd; dat doe ik zelf wel als hij een stuk beter is.
Hij trilt nog steeds erg hevig en kan ook niet gaan staan; best wel zielig.
Hij heeft nog niet gepoept; geplast had hij volgens de DA wel. Ik zie wel hoe dit gaat...
Zodra ik wil opstaan, probeert hij me uit alle macht te volgen en hij kijkt me ook de hele tijd strak aan. Hij is echt doodsbang en hoopt dat ik hem kan helpen denk ik. Dus ik blijf de hele dag maar naast hem zitten terwijl hij in me probeert te kruipen.
Ze schreef absolute rust voor, dus daar houden we ons maar aan.
Ik heb gelukkig niet de indruk dat hij pijn heeft.
Voor de geïnteresseerden; hieronder staat het verslagje van de DA.
09-03-2013
algemeen - anamnese : Rond 20 uur plots erge tremoren. Wel bij bewustzijn. Geen braken/urineren ect.
Mvr naar de praktijk gekomen.
Erge termoren, lijkt vergiftiging, permethrin oid. 2 uur geleden beschimmeld brood opgegeten. OOk nog naar
het bos geweest. Daar wat gegeten? Geen medicijnen, gif ect in huis waar bobby van heeft kunnen eten.
Geen pipet toegediend gekregen.
bevindingen : T39.6
slijmvliezen rose, crt<1
geen nystagmus, normale pupillen
hart en longen lastig te beluisteren door vele hijgen en trillen maar lijkt in orde.
buikpalpatie in orde.
Kan wel op de poten staan maar door tremoren valt hij om.
Lijkt erg op vergiftiging. Welke= Contact gehad met vergiftigingen centrum maar ddx tremoren is zo lang dat
we daar niet meer duidelijkheid van krijgen.
Bobby actieve kool laten eten. Dit gaat er met gemak in.
Verder tremoren rustig proberen te krijgen met diazepam, midazolam en propofol maar nergens gaan
tremoren van weg. Met propofol is bobby diep in slaap maar tremoren lijken er alleen maar erger van te
worden.
Nu aan onderhoud midazolam. 0.5 mg/kg/uur, lijkt het beste op te rageren.
Dit kan uren, dagen duren?
Bloedonderzoek: geen afwijkingen
Blijft hier vannacht in de opname aan onderhoud midazolaminfuus.
Morgenochtend evalueren hoe het gaat.
's ochtends: infuus wrsl al een paar uur niet gelopen. Bobby is redelijk rustig. Tremoren niet weg maar kijkt
me aan ect. Op de poten staan is lastig, maar probeert het wel en dat gaat beter dan gister. T38.2.
Oogstand rustig, miosis.
Mvr komt Bobby nu halen.
Overleggen wat dan te gaan doen. Evt naar dienstdoende arts van vandaag.
Mvr wil bobby eerst mee naar huis nemen om te kijken hoe het gaat. Is duidelijk een stuk rustiger. Heeft
vanochtend ook weer gegeten.
Braunule voor de zekerheid in gelaten. Mvr haalt deze er vanavond indien het beter gaat eruit.
Regelmatig kleine beetjes eten en drinken aanbieden en buitenzetten.
Morgen contact met eigen dierenarts.
Het gif is nog niet zijn lijfje uit, maar dit kan dagen duren en daarop wachten kan ook hier thuis in alle rust naast me op de bank. Een nachtje bij de DA kostte toch 512 Euro. (was wel een Bloemendaalse DA
Voor de zekerheid is zijn infuusaansluiting nog niet verwijderd; dat doe ik zelf wel als hij een stuk beter is.
Hij trilt nog steeds erg hevig en kan ook niet gaan staan; best wel zielig.
Hij heeft nog niet gepoept; geplast had hij volgens de DA wel. Ik zie wel hoe dit gaat...
Zodra ik wil opstaan, probeert hij me uit alle macht te volgen en hij kijkt me ook de hele tijd strak aan. Hij is echt doodsbang en hoopt dat ik hem kan helpen denk ik. Dus ik blijf de hele dag maar naast hem zitten terwijl hij in me probeert te kruipen.
Ze schreef absolute rust voor, dus daar houden we ons maar aan.
Ik heb gelukkig niet de indruk dat hij pijn heeft.
Voor de geïnteresseerden; hieronder staat het verslagje van de DA.
09-03-2013
algemeen - anamnese : Rond 20 uur plots erge tremoren. Wel bij bewustzijn. Geen braken/urineren ect.
Mvr naar de praktijk gekomen.
Erge termoren, lijkt vergiftiging, permethrin oid. 2 uur geleden beschimmeld brood opgegeten. OOk nog naar
het bos geweest. Daar wat gegeten? Geen medicijnen, gif ect in huis waar bobby van heeft kunnen eten.
Geen pipet toegediend gekregen.
bevindingen : T39.6
slijmvliezen rose, crt<1
geen nystagmus, normale pupillen
hart en longen lastig te beluisteren door vele hijgen en trillen maar lijkt in orde.
buikpalpatie in orde.
Kan wel op de poten staan maar door tremoren valt hij om.
Lijkt erg op vergiftiging. Welke= Contact gehad met vergiftigingen centrum maar ddx tremoren is zo lang dat
we daar niet meer duidelijkheid van krijgen.
Bobby actieve kool laten eten. Dit gaat er met gemak in.
Verder tremoren rustig proberen te krijgen met diazepam, midazolam en propofol maar nergens gaan
tremoren van weg. Met propofol is bobby diep in slaap maar tremoren lijken er alleen maar erger van te
worden.
Nu aan onderhoud midazolam. 0.5 mg/kg/uur, lijkt het beste op te rageren.
Dit kan uren, dagen duren?
Bloedonderzoek: geen afwijkingen
Blijft hier vannacht in de opname aan onderhoud midazolaminfuus.
Morgenochtend evalueren hoe het gaat.
's ochtends: infuus wrsl al een paar uur niet gelopen. Bobby is redelijk rustig. Tremoren niet weg maar kijkt
me aan ect. Op de poten staan is lastig, maar probeert het wel en dat gaat beter dan gister. T38.2.
Oogstand rustig, miosis.
Mvr komt Bobby nu halen.
Overleggen wat dan te gaan doen. Evt naar dienstdoende arts van vandaag.
Mvr wil bobby eerst mee naar huis nemen om te kijken hoe het gaat. Is duidelijk een stuk rustiger. Heeft
vanochtend ook weer gegeten.
Braunule voor de zekerheid in gelaten. Mvr haalt deze er vanavond indien het beter gaat eruit.
Regelmatig kleine beetjes eten en drinken aanbieden en buitenzetten.
Morgen contact met eigen dierenarts.

Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.