Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Martine

Re: Lisa

Bericht door Martine »

Je hebt het er maar weer druk mee, Erna...
Wat een geweldige grootoudershebben jullie kleinkinderen; steeds gezellig uit logeren...! :thumbsup: :Kuss:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Barbara

Bericht door Barbara »

Leuk die cursus! En leuke foto van Lisa! Ziet er ook heerlijk uit op de berg was! :hihi:

Maureen

Bericht door Maureen »

Lisa lijkt wel de prinses op de erwt :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Cursusje hulphond erachteraan?
Doet Lisa voortaan de was voor je in de machine. :grijns:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat noem ik creatief denken! :hihi:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Alida

Bericht door Alida »

Prachtige foto van Lisa, ach nog even dan helpt ze je overal mee :grijns: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Charlotte schreef:Cursusje hulphond erachteraan?
Doet Lisa voortaan de was voor je in de machine. :grijns:
Ha, ha, zou in dit geval een mooie hulp voor Pim zijn.
Vóór Pim zijn pensioen waste ik op tijden dat het mij uit kwam.
Na zij pensioen stoorde Pim zich aan de wasmachine als hij op zolder zat, dus begon hij zelf te wassen zodat de machine kon draaien wanneer het hem uit kwam.
En inmiddels is dat al jaren zo, ik bemoei me nooit meer met de was.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Goed initiatief! :thumbsup:
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Lisa geplukt? of alleen een andere foto?
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Nee nog niet geplukt, deze foto is van september 2006, een behoorlijk oude foto dus.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Vanochtend weer naar Hoopers geweest. Leuk blijft het. Lisa en ik hebben er plezier in.
Het is niet de bedoeling om ooit wedstrijden te lopen, het is gewoon voor de fun.
Ik beloon niet meer met voer, maar gooi een balletje als ze iets goed heeft afgerond, is ze ook erg blij mee. Moet ze van te voren niet zien dat ik een bal in mijn handen heb, want dan is ze zo opgewonden dat ze de oefening niet meer doet.
Het was even schrikken vanochtend. De weg was goed, nergens glad. Bij het uitstappen van de auto ging ik bijna onderuit, het was een grote ijslaag op het parkeer terrein. Ook op het terras bij de club, we zijn allemaal aan de achterkant de kantine in mogen gaan om zo veel mogelijk gladheid te vermijden.
De velden waren wel nat, hier en daar nog wat sneeuw, maar goed te doen voor Hoopers. Bij het naar huis gaan was de gladheid gelukkig verdwenen.

Een paar weken geleden voor Lisa weer haar startlicentie aangevraagd voor de flyball. Dit keer ging het via de RvB, Cynohilia doet het niet meer.
Ik kwam er maar niet doorheen op de site, dus de RvB gebelt. Blijkt dat de laatste twee cijfers van Lisa haar chipnummer waren omgedraaid. Dan kan je het proberen, maar komt er niet door. Het is inmiddels verholpen en Lisa mag in april weer de eerste wedstrijd lopen.

Dinsdag komt Lies haar dochter Mous-Saar voor een dag of vijf logeren, leuk. We hebben haar al weer bijna een jaar geleden voor het laatst gezien.

Martine

Bericht door Martine »

Ha gezellig; weer een stukje van Erna :)
Je beschrijft allez zo goed dat ik het steeds voor me zie. Gelukkig heb je geen blessure opgelopen door de gladheid...
Fijn dat jullie zo van Hoopers genieten!
En Lisa mag weer meedoen! :thumbsup: Hoe konden die laatste cijfers nou ineens omgedraaid zijn...? :scratch:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef: Hoe konden die laatste cijfers nou ineens omgedraaid zijn...? :scratch:
Toen de flyball nog onder de vlag van Cynophilia viel konden de coaches voor alle leden in een keer alle startlicenties aanvragen. Daarbij hoefde nooit de chipnummers doorgegeven te worden, alleen de licentienummers. Het licentie nummer is aan Lisa gekoppeld, moet alleen elk jaar verlengt worden.
Maar nu het onder de RvB valt moet iedere handler het zelf aanvragen. Daarbij heeft de RvB zelf al het een en ander ingevuld bij Lisa haar gegevens. Haar chipnummer is natuurlijk bekend bij de RvB, bij het invullen hebben ze de twee cijfers verwisseld.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wel oppassen Erna met die gladheid.
Leuk dat jullie samen zo veel plezier in Hoopers hebben. Lijkt mij ook wel iets voor onze 2 maar helaas wordt het hier in de buurt niet gegeven.

Wat dom van de RVB om die cijfers om te wisselen. :niks: Maar goed dat het nu weer hersteld is.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alida

Bericht door Alida »

Klinkt gezellig Erna, fijn dat je samen met Lisa er veel plezier aan beleeft. Gelukkig niet gevallen door de gladheid. Niet handig van de RVB.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Oeps, dat was even schrikken ineens een ijslaag :bibbers: Gelukkig bleef je op de been en konden jullie weer lekker aan het Hooperen.
Mooi ook dat het gelukt is met de licentie. Voor je het weet is het weer april en is de eerste wedstrijd daar :)
Maar nu eerst gezellig Mous-Saar te logeren.
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Leuk Mous-Saar weer op bezoek, Erna.

Pas op hoor, ook jij hebt een recent val verleden...
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Saar is hier een paar dagen, moeder en dochter kunnen het zoals gewoonlijk goed met elkaar vinden.
Lisa is wel de baas, maar zij staat niet echt op haar strepen. Als Saar in Lisa haar mand gaat liggen wordt ze er niet uitgestuurd.
Ze liggen niet samen in een mand, vinden het beiden niet prettig denk ik. Wel veel bij elkaar in de buurt.
Gisteren waren ze een uurtje alleen thuis. Toen we thuis kwamen zat Saar op zolder uit het raam te kijken. Als Lisa daar zit gaat ze meteen naar beneden zodra ze onze auto ziet. Saar herkent deze natuurlijk niet en ging pas naar beneden toen ze ons uit zag stappen.
Vanochtend lagen ze op zolder samen voor het raam te kijken, het is een mooi punt om de straat te overzien. Lisa loert vaak op katten die tussen de struiken lopen.
Gisteren met ze naar de DA gewandelt, heen en terug een verschillende route.
Daar Lisa en Saar op de weegschaal. Lisa weegt 9.35 kilo. Zou een onsje of wat minder mogen, maar als ze over een paar weken geplukt wordt scheelt dat ook weer 200 gr.
En Saar 9.55 kilo. Jeetje is een stukje kleiner dan Lisa en korter in haar vacht.
Op de onderste foto Lisa in haar bench en Saar op haar kleed daar naast.
Nu ik achter de PC zit liggen ze beiden aan mijn voeten. :hihi:
Laatst gewijzigd door Erna op 07 feb 2015, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Saartje moet toch maar eens vaker de trap nemen bij hen thuis, in plaats van de lift. :grijns:
Charlotte

Maureen

Bericht door Maureen »

Of geregeld een traininkje meedoen.......
Mooi uitzicht hebben de dames zo hoor!
Maureen

Gesloten