ergernissen

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jajo

Re: ergernissen

Bericht door Jajo »

Ik ben altijd blij als ze voortijdig klein vuurwerk af gaan steken. Een betere voorbereiding kan je niet hebben. Ik meld me altijd bij die belhamels, druk ze een euro in der handen en vraag of ze niet mijn richting in willen gooien, maar dat ik wel hun knallen gebruik om mijn hond weer te wennen.
Dan ga ik op steeds kortere afstand met de hond spelen, er op lettend dat er geen stress signalen worden gegeven. Als dat niet het geval is, weer een stukje dichterbij. Na tien minuten is de klus weer geklaard en zwaai ik even ten afscheid.
Zo, die kan er voorlopig tegen. Volgende week nog een of twee keer en de hond is geprepareerd voor oud en nieuw.

Het nadeel van gecombineerde vuurwerklessen op hondenscholen is de angst die overslaat van de een op de andere hond. Die kans is levensgroot.

Jozé

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Logeerhondje Tingka heeft bij haar baasje allerlei angsten. Zo is ze laatst in paniek geraakt door een luchtballon. Die kunnen natuurlijk ook enorm loeien zonder enige aanleiding. Weken durft ze dan nauwelijks buiten.
Vorige week kwam er, toen ze bij ons logeerde, een dubbel geschroefde helicopter heel laag over....
Tsja....en dat vind ze dan weer heel gewoon. :scratch:
Soms is het moeilijk om in te schatten wat nu indruk maakt.

Mooi dat je met goede hulp Nala zo kunt wennen aan vuurwerk.
Aardige jochies :peace:
Ik geloof ook niet in de gezamenlijke lessen....kan inderdaad gezamenlijke paniek worden. :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jajo

Bericht door Jajo »

Die ontploffing van de Bilthovense bunker in juli heeft hier heel wat angst bij honden veroorzaakt. Ik denk voornamelijk omdat de bazen in kwestie zich ook werkelijk doodgeschrokken zijn. Dat zal hier nog wat worden met oud en nieuw.

Ik heb altijd zo'n medelijden met dieren die er echt panisch van worden. Daar is vrijwel geen remedie tegen. Al die dieren wens ik sterkte de komende tijd.

Erna

Bericht door Erna »

Jajo schreef:
Ik heb altijd zo'n medelijden met dieren die er echt panisch van worden. Daar is vrijwel geen remedie tegen. Al die dieren wens ik sterkte de komende tijd.
Zo'n hondje is Lisa ook. Ik zou willen dat er geen vuurwerk bestaat. Helaas gaat mijn wens niet in vervulling.
Vuurwerk paniek-stress-ergernis nummer één voor Lisa.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jajo

Bericht door Jajo »

Lisa, van mij een extra knuffeltje voor de komende tijd. Ik heb de prachtige foto van jou op vakantie bewonderd. Koninklijke foto van een prachtige hond. Vraag aan de baas of hij mag worden vergroot, ingelijst en aan de muur gehangen.
Als jij mijn hond was, zou ik dat zeker doen.!!!!

Groetjes, Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Jajo schreef:Lisa, van mij een extra knuffeltje voor de komende tijd. Ik heb de prachtige foto van jou op vakantie bewonderd. Koninklijke foto van een prachtige hond. Vraag aan de baas of hij mag worden vergroot, ingelijst en aan de muur gehangen.
Als jij mijn hond was, zou ik dat zeker doen.!!!!

Groetjes, Jozé
:dog: Ik vrees dat de foto niet aan de wand komt Jozé, al vind ik het zelf ook een mooie foto, misschien in mijn eigen hobby kamer maar daar is zo langzamerhand ook niet zoveel ruimte meer. Lisa moet altijd even poseren voor de foto, anders heb ik bewogen foto's. Zoals deze hieronder.
Laatst gewijzigd door Erna op 05 nov 2012, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jajo

Bericht door Jajo »

Eerlijk gezegd heb ik de foto van Lisa in mijn privéafbeeldingen opgeslagen. Het is net een schilderij. Als het niet mag hoor ik het wel van je. :peace:

Erna

Bericht door Erna »

Jajo schreef:Eerlijk gezegd heb ik de foto van Lisa in mijn privéafbeeldingen opgeslagen. Het is net een schilderij. Als het niet mag hoor ik het wel van je. :peace:
Alle foto's van mij mag je pakken, als ik dat niet zou willen moet ik ze niet plaatsen.
Ik vind het wel leuk dat je Lisa in je album hebt staan.

Mary

Bericht door Mary »

Ik heb weer een nieuwe :twisted:
De oven is stuk. Zelfs de klok doet het niet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Getverderrie en dat met deze dagen.
Soms helpt het de stekker er even uit en weer in te doen. :scratch:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

he bah, wat vervelend nou!
Net voor de Kerst... Ik hoop dat je het kan oplossen... :kerstb3:

Ik heb ook nog een ergernis:
Om de één of andere reden gaan hier in huis alle halogeen (en andere) lichten stuk.
Inmiddels heb ik 3 donkere ruimtes: Zoldergang, badkamer en keuken. :twisted: :boos: :twisted:
Ook gaat mijn apparatuur regelmatig stuk. (Computer, Camera, Playstation, espressomachine, boiler etc...)
Ik ben me nu aan het oriënteren op ledverlichting; in de benedengang doen die lampen het al ruim een maand! :cheer: Op de verpakking staat dat ze 50000 tot 80000 uren meegaan, misschien is dit de oplossing voor mij!
Alleen jammer dat die (nu nog) zo ontzettend duur zijn: ik heb voor mijn 3 ganglampjes 30 Euro per gloeilamp betaald... Maar ze doen het wel en geven mooi, warm licht!
Ik heb al een aantal keren mijn hele huis laten doormeten, en men kan niets vinden... (da's makkelijk...)
Waarschijnlijk staat mijn huis bovenop een kruispunt van aardstralen, een andere verklaring heb ik niet.
Ik kan alles verder zelf, maar van electra heb ik geen kaas gegeten...

Gelukkig doet de kerstboom het, staan er kaarsen in de badkamer, en doen het licht van mijn afzuigkap het (weer)... Weet iemand nog een handig iemand voor me?
Misschien is verhuizen een optie... ;)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Heb je dan wel voldoende groepen?

marcel

Bericht door marcel »

Misschien is verhuizen een optie
ik weet wel iemand die niet duur is met het verhuizen van je spullen
dus als dit een optie is voor je dan hoor ik het wel

Martine

Bericht door Martine »

10 gewone en 1 krachtstroom...

Een jaar of 6 geleden is hier in huis tijdens wegwerkzaamheden voor de deur, de "min" eruit getrild waardoor er een enorme piek door mijn huis is gegaan. De meeste gevoelige spullen waren toen wel stuk. Helaas heb ik geen poot om op te staan, want de gemeente vindt dat het niet aan hun ligt, omdat het niet ook bij de buren is gebeurd... :boos: :boos: :boos:
Daarna is het nooit meer goed gekomen, en ik heb gewoon geen zin meer in een welles/nietes spelletje met de ambtenaren van onze gemeente... (Ik zat toen net in een heftige echtscheidingsprocedure, ik had gewoon geen energie voor "nog een zaak"...)
Het zal altijd wel een raadsel blijven...

Marcel, dat was een geintje hoor, wij willen hier echt niet weg!
Als ik zou verhuizen, zou ik het lekker door een bedrijf laten doen, ook daar heb ik geen zin in... (Ik denk dat ik wel 2 verhuiswagens zou kunnen vullen met al mijn zooi ;) je zou mijn vliering eens moeten zien... :oops: )
Had je het zelf willen komen doen?...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zit er geen 'beweging' in Mary?

(Verder is de reactie op Martine afgesplitst en verplaatst naar "Bijzondere Ervaringen".)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Mijn man zegt ook nu buurtonderzoek.
Piekspanning kan, maar dan moeten je buren ook problemen hebben.
Het stukgaan van lampen zal niet gelijk in een praatje voorkomen.
Als de rest nergens last van heeft moet het toch echt bij je eigen
installatie zitten.

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:Zit er geen 'beweging' in Mary?
Oven is 2 jaar oud. Stroom is ok. We blijven er maar af.
Morgen eens kijken of we er iemand voor kunnen laten komen. :(

Mary

Bericht door Mary »

Volgens mij kan je die sneeuw zelf sturen met je muis.

marcel

Bericht door marcel »

martine
Had je het zelf willen komen doen?...
nee de verhuisgigant een vriend van doet dat
het sneeuwt hier ook leuk gedaan hoor

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:vang: Je zou het er koud van krijgen! (Is geen ergernis!)
Als je heel goed kijkt zie je smousjes huppelen in de verte! :hihi:
Afbeelding

Gesloten