Clubmatch

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
loes

Re: Clubmatch

Bericht door loes »

Leuk! Er komen weer flink wat jonge honden. Wobke uit Jips nest is ook ingeschreven.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Als Phoebe niet loops is, kom ik ook kijken. Lijkt me leuk.

wubke

Bericht door wubke »

Wat leuk Erna, ik ga vanmiddag het formulier van Siem op de bus doen.
Dat wordt dus een kleine familiereünie. Ik ben erg benieuwd wat Siem van zijn zusjes vindt. We zijn druk aan het oefenen, op de tafel staan, voelen, tandjes kijken. Het lopen gaat nog niet echt geweldig, maar hij wil het heel graag goed doen, dus dat gaat ook lukken. En zo niet......pech, hij is toch de liefste van allemaal. :innocent:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

wubke schreef: Siem, hij is toch de liefste van allemaal. :innocent:
Echt een kind van zijn moeder. :crazy: :crazy: :crazy:
Wat leuk hé, al die jonge honden. Ik hoorde van Corrie dat er ook een paar (alle drie?) pups van Jutte zullen komen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Hoeveel smousjes hebben zich aangemeld voor de clubmatch? Desi heeft nr 24. We hopen op heel veel concurrentie. Ik ben benieuwd wie nu de wisselbeker krijgt. Er kan nog 1 naamplaatje bij op de sokkel!
Vorig jaar waren er dacht ik 56. Op de site van de liefdelijke las ik dat er in 2006 maar 12 smousjes waren geweest. Dat was wel erg weinig.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

In 2006 is er een clubmatch voor de rasgroep(2) geweest in Wijchen, waar alle rassen van deze groep aan mee konden doen, en daar waren inderdaad maar weinig smousjes voor ingeschreven.
Guusje heeft nummer 43 voor de clubmatch, dat betekent zeker zoveel inschrijvingen, toch? Dus maak je borst maar nat Anja :wink: :lol: !

Finny doet ook mee en heeft nummer 8, dus die is lekker als eerste aan de beurt :boogie: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Er zijn 47 honden en de Open Klas Teven is het grootst met 18 honden, dus een hoop concurrentie, Anja! De winnaar (Jutter) van vorig doet dit jaar niet mee, want is inmiddels gecastreerd omdat hij wegens gebrek aan levend zaad toch niet kon voortplanten. :cry:

De Veteranen gaan dit keer eerst om de puppeneigenaren een beetje te laten zien hoe de gang van zaken is. Adah heeft nr 3.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Net gekeken welk nummer Lisa heeft, zij staat naast Guusje met nummer 42.
Charlotte wel zo gezellig om naast elkaar te staan.
Leuk, zoveel smousjes. En veel te kletsen die dag. :crazy: Pim gaat ook mee, dat is op zich al bijzonder omdat al dat gedoe niet zo hoeft voor hem.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef: :crazy: Pim gaat ook mee, dat is op zich al bijzonder omdat al dat gedoe niet zo hoeft voor hem.

Groetjes, Erna.
Ik snap hem helemaal :mrgreen:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:
Erna schreef: :crazy: Pim gaat ook mee, dat is op zich al bijzonder omdat al dat gedoe niet zo hoeft voor hem.

Groetjes, Erna.
Ik snap hem helemaal :mrgreen:
:crazy: Ik heb hem verteld dat de baasjes van Mous-Saartje ook komen, en dat zijn kennissen van ons. Bovendien komen Wubke met Siem en Gerda met Pien-Elza ook. Ook Pim vindt het heel erg leuk om Lies haar kinderen weer te zien en met alle bekenden een babbeltje te maken.
Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Precies, niks clubmatch, gewoon familie-reunie.
Gezellig.

Desi

Bericht door Desi »

[quote="loes"] De winnaar (Jutter) van vorig doet dit jaar niet mee, want is inmiddels gecastreerd omdat hij wegens gebrek aan levend zaad toch niet kon voortplanten. :cry:

Ik vind het jammer dat Jutter daarom niet mee mag doen met de clubmatch. Hij is een hele mooie smous.

Jajo

Bericht door Jajo »

Desi, ik denk dat ze op alle Clubmaches dezelfde regels moeten hanteren als op de grote shows. Gecastreerde reuen zijn van deelname uitgesloten. Gecastreerde teefjes niet.
Dat mogen ze mij ook wel eens uitleggen!
Ja, jammer is het zeker.
Jozé

Mary

Bericht door Mary »

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Eigenaren van teefjes speuren bij bijeenkomsten naar mooie reuen.
Dat lezen we hier ook, wandelingen en ritsdagen.
Er zullen genoeg mensen shows bezoeken om de gedroomde partner
te zien. Wanneer hij dan achteraf gecastreerd blijkt te zijn voel je je
vast in de maling genomen.
Een beetje Open Huis houden, terwijl je woning niet te koop is. :scratch:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:scratch: Dat wel natuurlijk, maar zelfs als je een leuke reu ziet, weet je dus nog niet of hij succesvol kan dekken.
Ik vind het eigenlijk mal, dat gecastreerde teefjes wel en reuen niet mee mogen doen. Als het alleen om het beoordelen van 'fokmateriaal' is, kun je de gecastreerde teefjes ook uitsluiten.
Historisch gegroeide toestand denk ik.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Nee, is niet hetzelfde.
Of er wel of niet gefokt wordt met een teefje is alleen aan de eigenaar.
Daar zit verder niemand naar uit te kijken. Daarnaast is het niet eenvoudig
te controleren bij de toegang tot een show.

Jajo

Bericht door Jajo »

Ze kunnen toch in de catalogus gewoon vermelden of een reu gecastreerd is. Ze hebben bij de kattententoonstelling toch ook een aparte klasse: castraten!
Als je op een show gaat kijken naar een speciale reu, dan doe je dat pas als je meer van de reu afweet, de reputatie van de fokker al kent en in ieder geval met een catalogus in de hand. Dus denk ik dat er wat anders achter zit, of inderdaad dat het ooit zo is gegroeid vanuit andere gronden.
We zouden het eens kunnen informeren.
En reken maar dat er bij de Vizsla wordt uitgekeken of er met een bepaald teefje wordt gefokt. Twee jaar geleden had ik al een teefje uitgezocht waarvan ik graag een pup wilde. Helaas kreeg de desbetreffende teef alleen reutjes. Natuurlijk bepalen de eigenaren zelf wanneer en of ze met een teef/reu fokken, maar ook bij de reu kan je om wat voor reden dan ook van dekking afzien, al is hij nog zo intact.

Jozé

wubke

Bericht door wubke »

Een gecastreerde reu kan toch evengoed een hele mooie reu zijn en van belang in het zicht van de verdere fokkerij. Misschien zou er een aparte rubriek moet komen? Bij de shetlandpony's konden ook ruinen ingeschreven worden. Hoewel dat bijna niet voorkwam, maar als mensen het nu leuk vinden om exterieur te laten beoordelen, waarom zou je ze dat plezier misgunnen, alleen omdat de voortplantingsorganen niet meer intact zijn?
Ik vind altijd "hoe meer zielen, hoe meer vreugd".
Kan de smoushondenclub geen voorbeeldfunctie gaan bekleden?
Of zijn er bepaalde regels van bovenaf waaraan men zich moet houden?

Leuk Erna dat Pim ook meekomt. Ik kan Ton eens vragen of hij ook mee wil.
In ieder geval voor Siem zijn optreden. Onze ouders wonen in Vught. Dat is niet zo gek ver van Zaltbommel, dan kan hij daarna daarheen gaan als hij het moe is. Siem heeft overigens no.16.
Ik ben aan het twijfelen of ik Jules ook mee ga nemen of dat ik alleen met Siem op stap ga. Misschien is dat wel zo rustig, zeker als ik alleen moet.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

wubke schreef: Ik vind altijd "hoe meer zielen, hoe meer vreugd".
.
Ik kan je verzekeren dat deze gedachte op grote shows nergens te vinden is.
Wat dat betreft zou eigenlijk iedereen eens naar zo'n show moeten gaan.
Goed rondkijken en dan niet alleen bij een enkel groepje. Daar wordt een mens
pas echt wakker van.

Desi

Bericht door Desi »

wubke schreef:Ik vind altijd "hoe meer zielen, hoe meer vreugd".Een gecastreerde reu kan toch evengoed een hele mooie reu zijn en van belang in het zicht van de verdere fokkerij. Misschien zou er een aparte rubriek moet komen? Bij de shetlandpony's konden ook ruinen ingeschreven worden. Hoewel dat bijna niet voorkwam, maar als mensen het nu leuk vinden om exterieur te laten beoordelen, waarom zou je ze dat plezier misgunnen, alleen omdat de voortplantingsorganen niet meer intact zijn?

Ik ben aan het twijfelen of ik Jules ook mee ga nemen of dat ik alleen met Siem op stap ga. Misschien is dat wel zo rustig, zeker als ik alleen moet.

Wubke, ik ben hier volledig mee eens. Een mooie reu moet geshowd kunnen worden!

En als je aan het twijfelen bent voor Jules, dan zou ik hem gewoon meenemen. Het is voor hem ook leuk al die andere smousjes te ontmoeten. Op z'n dag is er oppas genoeg te vinden, als jij en Siem in de ring staan.

Gesloten