Plukken?
Re: Plukken?
Ik heb ook een verharende hond. Maar hij en ik hebben er nog geen zin in.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Gelukkig zijn jullie het eens 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Ja Lisa verliest nu ook plukken haar, ze moet nodig geplukt worden. Moet wel moed verzamelen. Heb nog nooit zoveel maanden tussen een plukbeurt gehad, is ruim acht maanden geleden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ja,Stella schreef:Gelukkig zijn jullie het eens
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nu je wat langer gewacht hebt, zou het me niets verbazen als het dit keer sneller gaat. Ik wacht ook meestal tot hij "overrijp" is omdat het plukken dan veel gemakkelijker en dus sneller gaat. Dat extra stofzuigen neem ik die weken graag voor lief...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Hoop het, laat het jullie weten.
Op zijn vroegst begin ik er woensdagmiddag aan.
Op zijn vroegst begin ik er woensdagmiddag aan.
-
sammydesmous
Ik heb er twee waar wel wat aan gedaan kan worden, alle drie geen zin er in. Ik wacht nog even op beter weer. Lekker smoesje toch om het nog uit te stellen, trouwens uitstellen heeft weer als voordeel dat het er nog makkelijker uitgaat.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Het wordt 14 graden
.....
Ik denk erover om binnenkort het pluis bij Stien eruit te halen.
Wel zonde, maar komt haar vacht vast ten goede.
Heb ik vroeger ook met Guusje gedaan, zij was toen een week of 16.
Ik denk erover om binnenkort het pluis bij Stien eruit te halen.
Wel zonde, maar komt haar vacht vast ten goede.
Heb ik vroeger ook met Guusje gedaan, zij was toen een week of 16.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Goed idee...dat puppy pluis eruit is zeker beter voor de vacht.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Lekker buiten aan de gang met dat gepluk!
Helaas heeft het bij Roosje weinig effect als ik langer wacht. Er zaten de laatste keer ongeveer 9 maanden tussen. Haar rugstreep is dan nog net zo kaal. Wel heel bijzonder hoe daar in vrij korte tijd mooi heel ruw haar terugkomt.
Sterkte weer, Erna!
En Stien zo weer een echt dametje zonder dat pluis.
Helaas heeft het bij Roosje weinig effect als ik langer wacht. Er zaten de laatste keer ongeveer 9 maanden tussen. Haar rugstreep is dan nog net zo kaal. Wel heel bijzonder hoe daar in vrij korte tijd mooi heel ruw haar terugkomt.
Sterkte weer, Erna!
En Stien zo weer een echt dametje zonder dat pluis.

Met Guusje heb ik ook langer gewacht dan anders, omdat ik naar de Winner wilde.
De vacht was overrijp, maar zij kwam er net zo kaal uit als anders...
De vacht was overrijp, maar zij kwam er net zo kaal uit als anders...
Charlotte
Banjer is geplukt zie ik in je album Marcel. Mooi hoor!
Heb je ook nog een foto van de voorkant?
hoe ging het gesprek met de fam. Ewald?
Heb je ook nog een foto van de voorkant?
hoe ging het gesprek met de fam. Ewald?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
De hele dag geplukt, ik niet blij, Lisa niet blij. Zere rug en zere vingers. Morgen de rest. Het meeste is eraf.
Moet de kop nog doen, één achterpoot heup en bil, en een deel van haar borst.
Ze ziet er wel weer netjes uit, heeft een mooie ondervacht.
Kwam ook een korst tegen op haar flank.
Ze is donderdag in de kantine niet netjes bejegend door een rimpelhond. Beiden zaten aan de lijn. Het ging zo snel, zag wel dat Lisa ook lelijk deed. Ik heb haar nog nagekeken omdat ze zo zat te piepen, helemaal in de stress. Had haar nog nooit eerder zo meegemaakt.
Kon toen niets vinden. Maar nu haar vacht kort is blijkt ze toch een wondje te hebben gehad. De plek is 1 cm model driehoek, ziet er netjes uit.
Moet de kop nog doen, één achterpoot heup en bil, en een deel van haar borst.
Ze ziet er wel weer netjes uit, heeft een mooie ondervacht.
Kwam ook een korst tegen op haar flank.
Ze is donderdag in de kantine niet netjes bejegend door een rimpelhond. Beiden zaten aan de lijn. Het ging zo snel, zag wel dat Lisa ook lelijk deed. Ik heb haar nog nagekeken omdat ze zo zat te piepen, helemaal in de stress. Had haar nog nooit eerder zo meegemaakt.
Kon toen niets vinden. Maar nu haar vacht kort is blijkt ze toch een wondje te hebben gehad. De plek is 1 cm model driehoek, ziet er netjes uit.
Goed bezig Erna
Het gaat dus niet makkelijker nu er wat meer tijd tussen zat; dat had ik niet gedacht.
Succes morgen met de rest!
Fijn dat het wondje er rustig uitziet, dus haar piepen was toen toch niet voor niets...
Het gaat dus niet makkelijker nu er wat meer tijd tussen zat; dat had ik niet gedacht.
Succes morgen met de rest!
Fijn dat het wondje er rustig uitziet, dus haar piepen was toen toch niet voor niets...
Nee het gaat niet makkelijker. Morgen is het weer klaar, ben ik er voorlopig weer vanaf.
Lisa was bang van die hond, snap ik achteraf ook wel. Zo'n beest is een bonk spieren, en als die dan zo lelijk doet. Desondanks probeerde Lisa lelijk terug te doen. Gelukkig had de hond alleen maar vacht te pakken met nog net een stukje vel van Lisa ertussen, had ook anders kunnen zijn.
Lisa was bang van die hond, snap ik achteraf ook wel. Zo'n beest is een bonk spieren, en als die dan zo lelijk doet. Desondanks probeerde Lisa lelijk terug te doen. Gelukkig had de hond alleen maar vacht te pakken met nog net een stukje vel van Lisa ertussen, had ook anders kunnen zijn.
-
Silvie
Bij Teuntje, nu ruim 9 mnd oud, zit het puppypluis op de poten, billlen en borst nog aardig vast. Op de rug zit echt al zo'n ondervacht wat flink ruwharig is. Ik kan toch moeilijk al de rug plukken als de rest nog niet plukbaar is, of moet dat juist? Is toch geen gezicht? Wordt het haar dat in de oren groeit ook eigenlijk geplukt of gewoon geknipt?
Teuntje heeft ook een lang bosje zacht haar voor de ogen hangen maar niet plukrijp. Kan ik hier een stukje van afknippen zodat er geen vuil in kan blijven hangen en er geen klitten ontstaan of niets aan doen? Erg lastig lijkt me voor hem. Ik vraag me ook af of de kop ook geplukt wordt als die tenminste plukrijp is.
Groet Silvie en Teuntje geboren 11-6-2012 uit combi Dorrit en Djurre
Teuntje heeft ook een lang bosje zacht haar voor de ogen hangen maar niet plukrijp. Kan ik hier een stukje van afknippen zodat er geen vuil in kan blijven hangen en er geen klitten ontstaan of niets aan doen? Erg lastig lijkt me voor hem. Ik vraag me ook af of de kop ook geplukt wordt als die tenminste plukrijp is.
Groet Silvie en Teuntje geboren 11-6-2012 uit combi Dorrit en Djurre
Silvie, via de clubsite kan je een handige plukwijzer downloaden; daarin staat het antwoord op je meeste vragen. Persoonlijk zou ik het puppenpluis wat los zit zoveel mogelijk verwijderen...
Silvie als het niet nodig is zou ik Teuntje nog niet plukken.
Of kom je plukken haar van hem tegen.
Er zijn ook forumleden die hun hond strippen, dan zou je wel al kleine stukjes kunnen weg halen. Zelf ben ik daar niet handig in, dus haal bij Lisa altijd de hele vacht eraf.
Lisa had ook lange plukken haar voor haar ogen hangen, als je bij Teuntje daar nog niets kan weghalen zou ik het gewoon laten zitten, niet knippen.
In de oren moet je het haar ook weg halen. Bij Lisa kan dat geplukt, bij de ooraanzet knip ik een stukje, bij Lisa doet het zeer als ik daar pluk.
Ik probeer zoveel mogelijk te plukken, de delen die ik ook nog knip zijn haar buik en bij haar anus en vulva.
Lisa plukt lastig, heeft een iets te zachte vacht.
Ik heb ik mijn album op blz. twee foto's staan van Lisa, vlak vóór en vlak na de pluk. Kan je het verschil goed zien.
Of kom je plukken haar van hem tegen.
Er zijn ook forumleden die hun hond strippen, dan zou je wel al kleine stukjes kunnen weg halen. Zelf ben ik daar niet handig in, dus haal bij Lisa altijd de hele vacht eraf.
Lisa had ook lange plukken haar voor haar ogen hangen, als je bij Teuntje daar nog niets kan weghalen zou ik het gewoon laten zitten, niet knippen.
In de oren moet je het haar ook weg halen. Bij Lisa kan dat geplukt, bij de ooraanzet knip ik een stukje, bij Lisa doet het zeer als ik daar pluk.
Ik probeer zoveel mogelijk te plukken, de delen die ik ook nog knip zijn haar buik en bij haar anus en vulva.
Lisa plukt lastig, heeft een iets te zachte vacht.
Ik heb ik mijn album op blz. twee foto's staan van Lisa, vlak vóór en vlak na de pluk. Kan je het verschil goed zien.
Dat was weer een flinke klus, Erna! Gelukkig bijna klaar
Toch een klein bijtwondje bij Lisa.
Toch een klein bijtwondje bij Lisa.

-
sammydesmous
Goed bezig Erna, nog een dagje en je bent er weer voorlopig vanaf. Toch een wondje bij Lisa, wat een rotte rimpelhond zeg om zo te doen.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei