Goh. Hoe verrassend.Als wij ooit zover zijn, weet ik zeker dat zelfs de fokkers van o.a. Beppie langskomen.
Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
-
Renate
Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
-
Renate
Alle puppies zijn vandaag weer mee naar buiten geweest.
Lenna mee naar de DA om ontwormingspasta te halen. Dolorus en Olivia hebben Dana mee uit school gehaald. En Lieve, Boester en Tieske zijn meegeweest naar equitherapie. Lieve vond het het spannends. Boester en Tieske verkenden de wereld met meer zelfvertrouwen.
http://damy03.hyves.nl/album/29887650/P ... 56/0/0qGv/
Lenna mee naar de DA om ontwormingspasta te halen. Dolorus en Olivia hebben Dana mee uit school gehaald. En Lieve, Boester en Tieske zijn meegeweest naar equitherapie. Lieve vond het het spannends. Boester en Tieske verkenden de wereld met meer zelfvertrouwen.
http://damy03.hyves.nl/album/29887650/P ... 56/0/0qGv/
Wat een avontuur!! Alleen het stro is al reuzespannend.
En die heerlijke paardenlucht.
Ja, zo'n waaiend paard is ook niks natuurlijk
En die heerlijke paardenlucht.
Ja, zo'n waaiend paard is ook niks natuurlijk
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Alma
Lief ....nog ffe snel Boester en de andere pups gezien op de foto's.
Knuffel,
Alma
Knuffel,
Alma
-
Renate
Vanmiddag weer nieuwe baasjes op bezoek gehad. Ze belden vanmorgen of het een kwartiertje later mocht. Natuurlijk, geen probleem.
Komen ze hier met een heerlijke, zelfgebakken cake. Die moest nog even afkoelen. Haha daar kwam dat kwartiertje vandaan. En hij was me toch lekker!
Het was erg gezellig. We hebben heerlijk zitten kletsen. Ik heb na dit bezoek wel een niet-match. Ik weet zeker welk teefje níet naar deze mensen gaat. Ik ben benieuwd of alle puzzelstukjes (oftewel puppies) op hun plek gaan vallen.
Ik kreeg een kort mailtje van Alma vanuit Italië. Zo leuk! En alsof Boester het wist... terwijl ik Alma terug zit te mailen, komt-ie bij me zitten. Ha, als dat geen match is
Morgen komen er nog 2 nieuwe baasjes voor de 2e keer. Leuk dat iedereen zo vaak komt kijken. Ik heb over enthousiasme niet te klagen.
Woensdag komt de fam Beunk (fokkers van Phoebe) en ik heb Mirjam en Whoopi ook uitgenodigd. Gezellig. En zondag komt Gisela. Ik hoop dat ze pa Yeti en opa Vito ook meebrengt, maar dat verwacht ik wel.
De pups maken het goed. Het spenen gaat moeiteloos. Ze proberen zelfs uit Phoebe's bak wat mee te pikken. Ik heb er totaal geen werk aan gehad.
Ik wilde de pups vanmorgen een stokje geven om op te kauwen als alternatief op mijn voeten, maar mooi dat die vlieger niet op gaat. Binnen een paar tellen had Phoebe alle stokjes ingepikt. Blijkbaar vond 'ons mam' haar kinders nog te klein?? Of zou ze zelf te lekker vinden
De pups lopen en spelen steeds behendiger. Erg leuk om ze bezig te zien. Onze Dana heeft geen rust, die heeft de hele dag een roedeltje pups achter zich aan hobbelen. Dana gaat daar heel gemoedelijk mee om. Alsof het heel gewoon is om een stuk of 4 puppies in je kielzog te hebben.
Ik heb de ren open staan als ik thuis ben. De pups wandelen dan vrij door de kamer. Op hier en daar een plasje na gaat dat prima.
Overdag slapen ze meestal bij Phoebe op haar kleed en 's avonds zoeken ze vooral de kist op.
Het duurt geen 3 weken meer voor ze uitvliegen..... dan zit onze taak erop.
Komen ze hier met een heerlijke, zelfgebakken cake. Die moest nog even afkoelen. Haha daar kwam dat kwartiertje vandaan. En hij was me toch lekker!
Het was erg gezellig. We hebben heerlijk zitten kletsen. Ik heb na dit bezoek wel een niet-match. Ik weet zeker welk teefje níet naar deze mensen gaat. Ik ben benieuwd of alle puzzelstukjes (oftewel puppies) op hun plek gaan vallen.
Ik kreeg een kort mailtje van Alma vanuit Italië. Zo leuk! En alsof Boester het wist... terwijl ik Alma terug zit te mailen, komt-ie bij me zitten. Ha, als dat geen match is
Morgen komen er nog 2 nieuwe baasjes voor de 2e keer. Leuk dat iedereen zo vaak komt kijken. Ik heb over enthousiasme niet te klagen.
Woensdag komt de fam Beunk (fokkers van Phoebe) en ik heb Mirjam en Whoopi ook uitgenodigd. Gezellig. En zondag komt Gisela. Ik hoop dat ze pa Yeti en opa Vito ook meebrengt, maar dat verwacht ik wel.
De pups maken het goed. Het spenen gaat moeiteloos. Ze proberen zelfs uit Phoebe's bak wat mee te pikken. Ik heb er totaal geen werk aan gehad.
Ik wilde de pups vanmorgen een stokje geven om op te kauwen als alternatief op mijn voeten, maar mooi dat die vlieger niet op gaat. Binnen een paar tellen had Phoebe alle stokjes ingepikt. Blijkbaar vond 'ons mam' haar kinders nog te klein?? Of zou ze zelf te lekker vinden
De pups lopen en spelen steeds behendiger. Erg leuk om ze bezig te zien. Onze Dana heeft geen rust, die heeft de hele dag een roedeltje pups achter zich aan hobbelen. Dana gaat daar heel gemoedelijk mee om. Alsof het heel gewoon is om een stuk of 4 puppies in je kielzog te hebben.
Ik heb de ren open staan als ik thuis ben. De pups wandelen dan vrij door de kamer. Op hier en daar een plasje na gaat dat prima.
Overdag slapen ze meestal bij Phoebe op haar kleed en 's avonds zoeken ze vooral de kist op.
Het duurt geen 3 weken meer voor ze uitvliegen..... dan zit onze taak erop.
Leg eens uit.Renate schreef:
.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, dat.
Heerlijk Renate, dat het zo voortreffelijk gaat. Zijn de pups erg verschillend van karakter? Bij het nest van Norma was het ook niet erg moeilijk, maar bij Adahs nest was het een hele puzzle want de 5 boys waren niet heel erg verschillend. Voor de 1e en laatste waren gegadigden, maar de 3 middelste jongens ontliepen elkaar niet veel.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
@ Mary
Één van de kinderen is een zelfde soort kindje als onze Romy en één van de teefjes wordt erg onrustig als ze bij dit kind zit. Als reactie hierop, wordt het kind weer een beetje nerveus dat de pup zo onrustig is. Komt op mij niet over als een goede match, want met de andere teefjes gaat het prima. Dit was me overigens bij het eerste bezoek ook al opgevallen, maar toen was het minder duidelijk omdat de pups wat minder mobiel waren.
@ Loes
Er zijn niet veel verschillen, Loes. Dit is eigenlijk het enigste wat me opvalt wat ik echt ga gebruiken bij de plaatsing.
Ik heb nog een plaatsing in mijn hoofd, maar die wil ik eerst met Fredie overleggen als ze hier de pups komt beschrijven.
Één van de kinderen is een zelfde soort kindje als onze Romy en één van de teefjes wordt erg onrustig als ze bij dit kind zit. Als reactie hierop, wordt het kind weer een beetje nerveus dat de pup zo onrustig is. Komt op mij niet over als een goede match, want met de andere teefjes gaat het prima. Dit was me overigens bij het eerste bezoek ook al opgevallen, maar toen was het minder duidelijk omdat de pups wat minder mobiel waren.
@ Loes
Er zijn niet veel verschillen, Loes. Dit is eigenlijk het enigste wat me opvalt wat ik echt ga gebruiken bij de plaatsing.
Ik heb nog een plaatsing in mijn hoofd, maar die wil ik eerst met Fredie overleggen als ze hier de pups komt beschrijven.
Geweldig dat je dit er al uitpikt.
Zo zie je maar hoe belangrijk die bezoeken zijn.
Zo zie je maar hoe belangrijk die bezoeken zijn.
Daarom snap ik ook de fokkers niet die de mensen pas met 4 weken willen zien. Als de pups nog niet zo mobiel zijn kun je van alles bespreken tijdens het knuffelen en bij latere bezoeken kijk je inderdaad naar de reacties en hoor je ook vaak wat de voorkeuren zijn. De mogelijkheid om vroegtijdig af te haken, zowel bij de fokker als bij a.s. eigenaar moet er toch ook zijn.
Behalve bij het nest van Putih is er nog een nest waar bezoek pas met 4 weken welkom is en om precies dezelfde reden: zelf een druk gezin, veel aanloop , moederhond wordt er onrustig van etc en hoewel die fokkers het uiteraard heel goed bedoelen, is het wel jammer, want het plaatsen van de hond moet voor alle partijen toch belangrijker zijn dan dat de buurvrouw ook zo graag de pups wil zien.
Behalve bij het nest van Putih is er nog een nest waar bezoek pas met 4 weken welkom is en om precies dezelfde reden: zelf een druk gezin, veel aanloop , moederhond wordt er onrustig van etc en hoewel die fokkers het uiteraard heel goed bedoelen, is het wel jammer, want het plaatsen van de hond moet voor alle partijen toch belangrijker zijn dan dat de buurvrouw ook zo graag de pups wil zien.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Wij hebben ook dagelijks aanloop naast de bezoeken van de nieuwe eigenaren. Ik heb mijn zus in het afgelopen jaar niet zo vaak gezien als in de afgelopen 4 weken. Voor alle aanlopers geldt: soms kan het en soms is het me teveel op een dag en stuur ik de mensen gewoon weg met het verzoek een andere keer te komen. Nieuwe eigenaren hebben voorrang tenzij er al een afspraak staat.
Kan niet zeggen dat 'ons vloerkleed met tepels' er onrustig van wordt. Volgens mij vindt ze het heerlijk als anderen haar kroost even bezig houden, zodat zij haar schoonheidsslaapje kan doen.
Kan niet zeggen dat 'ons vloerkleed met tepels' er onrustig van wordt. Volgens mij vindt ze het heerlijk als anderen haar kroost even bezig houden, zodat zij haar schoonheidsslaapje kan doen.
En ook daar went de hond aan.
Wij gavan die van ons vaak wat lekkers als er pupbezoek kwam, die overigens vaak ook wat lekkers bij zich hadden. Hoe meer welkom kan bezoek dan nog zijn?
Heerlijk Renate dat e.e.a bijna vanzelf gaat.
Wij gavan die van ons vaak wat lekkers als er pupbezoek kwam, die overigens vaak ook wat lekkers bij zich hadden. Hoe meer welkom kan bezoek dan nog zijn?
Heerlijk Renate dat e.e.a bijna vanzelf gaat.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ook een beetje een kroontje op voor paps Yeti
Wat een schatje.
Wat een schatje.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Geweldige foto, Renate!
Bobbie, zijn broers en zus vieren vandaag ook een beetje feest; zij zijn vandaag precies 2,5 jaar oud! Heel Nederland viert het met ze mee, ze hebben er zelfs een nationale feestdag van gemaakt!
Geniet van vandaag allemaal!
groet, Martine
Bobbie, zijn broers en zus vieren vandaag ook een beetje feest; zij zijn vandaag precies 2,5 jaar oud! Heel Nederland viert het met ze mee, ze hebben er zelfs een nationale feestdag van gemaakt!
Geniet van vandaag allemaal!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Kun je zó mee naar de vrijmarkt in Amsterdam
.
Wat een plaatje weer, ontzettend leuk.
Wat een plaatje weer, ontzettend leuk.
Charlotte