De pups van Lisa en Dop
Ooit was er een fokster, die inderdaad niet van haar fokprodukten kon scheidenJeanette schreef:Leuk hè.
Dan merk je ook, dat je zelf met een nest gewoonweg niet toekomt aan bepaalde dingen.
Als je zelf net een pupje hebt, moet je er soms toch niet aan denken dat je er vier....of zelfs zeven hebt ........![]()
![]()
:
Maar inderdaad de meeste fokkers vinden net als de moederhonden zo met een week of 7 à 8 dat het wel mooi geweest is en als je net als Erna de begeleiding serieus hebt gedaan, zijn ze er ook klaar voor. Zindelijk maken, netjes aan het lijntje lopen is een mooie klus voor de nieuwe eigenaar
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Er aan toe om de wijde wereld in te gaan zijn ze wel, en ik ook een beetje. Al blijft het nog steeds heel erg leuk. We hebben ze vanavond in het donker in de tuin laten lopen. Ze willen overal tegelijk naar toe, ze zijn zo snel dat in het donker het moeilijk is ze te fotograveren. Eenmaal je toestel op scherp, ze zijn al weer weg.
Over zindelijkheid gesproken, ze doen het niet zomaar overal. Ik had naast de bank een plastic tas met twee boeken er in, moest ze nog opbergen. Siem heeft gewoon bovenop de tas zitten poepen. Netjes hé, niet zomaar ergens op de grond. Ik had het voor kunnen wezen als ik zelf alerter was geweest, maar we hadden visite, had even niet goed genoeg opgelet. Siem wil nog wel eens achter de plant in een hoekje zijn behoefte doen, dat had ik wel in de gaten. Had hem natuurlijk even in de bak moeten zetten, want nu deed hij het op de tas. :x Eenmaal in de bak terug hebben ze die vakkundig verbouwd, kleed opgerold en de kranten versnippert. Nu liggen ze languit tussen de rotsooi te slapen.
We gaan over twee weken een weekje naar Drenthe, de bossen onveilig maken met Lisa.
Jeetje Loes, een heel nest houden, daar moet ik nu ook weer niet aan denken.
Groetjes, Erna.
Over zindelijkheid gesproken, ze doen het niet zomaar overal. Ik had naast de bank een plastic tas met twee boeken er in, moest ze nog opbergen. Siem heeft gewoon bovenop de tas zitten poepen. Netjes hé, niet zomaar ergens op de grond. Ik had het voor kunnen wezen als ik zelf alerter was geweest, maar we hadden visite, had even niet goed genoeg opgelet. Siem wil nog wel eens achter de plant in een hoekje zijn behoefte doen, dat had ik wel in de gaten. Had hem natuurlijk even in de bak moeten zetten, want nu deed hij het op de tas. :x Eenmaal in de bak terug hebben ze die vakkundig verbouwd, kleed opgerold en de kranten versnippert. Nu liggen ze languit tussen de rotsooi te slapen.
We gaan over twee weken een weekje naar Drenthe, de bossen onveilig maken met Lisa.
Jeetje Loes, een heel nest houden, daar moet ik nu ook weer niet aan denken.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 23 jan 2008, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
We weten nu dat jij goed schrijft wat je opmerkt, dus ik zie met belangstelling
uit naar je winterbevindingen daar. De mensen hier, die de verhuizing een suf
plan vinden en zeker weten dat we gillend terugkomen, zijn eigenlijk wel in de
meerderheid. Gelukkig ben ik daar niet mee getrouwd
uit naar je winterbevindingen daar. De mensen hier, die de verhuizing een suf
meerderheid. Gelukkig ben ik daar niet mee getrouwd
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik zal eens om me heen kijken
Nederland heeft vele mooie plekjes, Texel vind ik ook schitterend, of Zeeland. Is in de winter te open denk ik om het prettig te hebben voor een weekje vakantie.
Overijssel, ook erg mooi, Limburg, keuze genoeg.
Groetjes, Erna.
Nederland heeft vele mooie plekjes, Texel vind ik ook schitterend, of Zeeland. Is in de winter te open denk ik om het prettig te hebben voor een weekje vakantie.
Overijssel, ook erg mooi, Limburg, keuze genoeg.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vinden ze het jammer dat jullie zo'n eind uit de buurt gaan zitten?Mary schreef: De mensen hier, die de verhuizing een suf
meerderheid.
Groetjes, Erna.
Geen idee, kennissen zijn niet altijd je beste vrienden.
De mensen die ik niet wil missen komen beslist wel bij ons logeren.
Ondanks alle praatjes om het niet te doen hebben wij er nog steeds
veel zin in. Verhuizen in Noord-Holland zet toch ook je wereld op zijn kop.
De mensen die ik niet wil missen komen beslist wel bij ons logeren.
Ondanks alle praatjes om het niet te doen hebben wij er nog steeds
veel zin in. Verhuizen in Noord-Holland zet toch ook je wereld op zijn kop.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Dat is ook zo hoor Mary, zelfs als je in dezelfde plaats blijft veranderd er veel.
Wij zijn naar Almere verhuisd en hebben al onze vrienden nog die we in Hoofddorp en Hillegom hadden. Een stel vrienden van ons is een aantal jaren geleden naar Goor verhuisd in Overijssel. We gaan over en weer naar elkaar toe. Het is heel leuk om dat uitstapje te combineren met Deventer, leuke stad.
Groetjes, Erna.
Wij zijn naar Almere verhuisd en hebben al onze vrienden nog die we in Hoofddorp en Hillegom hadden. Een stel vrienden van ons is een aantal jaren geleden naar Goor verhuisd in Overijssel. We gaan over en weer naar elkaar toe. Het is heel leuk om dat uitstapje te combineren met Deventer, leuke stad.
Groetjes, Erna.
-
julie
[quote="wubke"]Heerlijk dat het zo goed gaat met Roef. Hier staat de bench ook al helemaal klaar. Ik moet alleen nog wat speeltjes en een drinkbakje voor in de bench.
Dat met die poot van Siem zou best kunnen. Ik weet nog van Jules dat hij ook nog geen 3 maanden was toen zijn poot ineens omhoog ging met plassen.
Ik had het idee dat hijzelf toen hoogst verbaasd was.
Ik natuurlijk ook, ik dacht dat dat nog helemaal niet kon, maar het gebeurde steeds vaker.
Erna, wat een prachtige tekening van Pien-Elza.[/quote
Nog 2 nachtjes toch wubke voordat Siem komt...
Roef wordt echt steeds brutaler.. en wilder. Je moet hem echt af en toe..meer af dan toe...
terugfluiten.
Vannacht heb ik weer beneden geslapen en hij was 2 x aan het piepen.. foei geroepen en toen werd hij weer stil..maar de kranten in de bench waren vanmorgen wel nat.. hij moet dan dus gewoon plassen.
Ik heb in de bench een waterbakje dat je vast schroeft aan de zijkant. Want ik had eerst een losse waterbak en dat was geen succes.. stond hij met zijn pootjes in. Maar dit werkt erg goed.
Ga nog even met hem uit en dan werken. Emile neemt het dan weer van me over... ja ja.. druk druk druk met die kleine..
groetjes Julie en een lebber van Roef
Dat met die poot van Siem zou best kunnen. Ik weet nog van Jules dat hij ook nog geen 3 maanden was toen zijn poot ineens omhoog ging met plassen.
Ik had het idee dat hijzelf toen hoogst verbaasd was.
Ik natuurlijk ook, ik dacht dat dat nog helemaal niet kon, maar het gebeurde steeds vaker.
Erna, wat een prachtige tekening van Pien-Elza.[/quote
Nog 2 nachtjes toch wubke voordat Siem komt...
Vannacht heb ik weer beneden geslapen en hij was 2 x aan het piepen.. foei geroepen en toen werd hij weer stil..maar de kranten in de bench waren vanmorgen wel nat.. hij moet dan dus gewoon plassen.
Ik heb in de bench een waterbakje dat je vast schroeft aan de zijkant. Want ik had eerst een losse waterbak en dat was geen succes.. stond hij met zijn pootjes in. Maar dit werkt erg goed.
Ga nog even met hem uit en dan werken. Emile neemt het dan weer van me over... ja ja.. druk druk druk met die kleine..
groetjes Julie en een lebber van Roef
-
Jajo
-
Monique
Dat hoop ik wel Monique, want de laatste tijd is het niet echt lekker winterweer.Monique schreef:Nou Erna, dan hoop ik dat het ook dubbel genieten wordt, daar in Drenthe. Neem je wel wat lekker droog winterweer mee
Droog weer, dat zou mooi zijn.
Groetjes, Erna.
-
julie
Dank je wel voor het advies, dit wist ik niet, maar ik heb niet het idee dat hij s'nachts drinkt. Het hangt er vaak vanaf of hij bij de laatste uitlaat beurt nog geplast heeft en het niet te druk heeft met andere dingen, zoals schaduwen, blaadjes, stokjes, kauwgom etc..heb hem om 23 uur en net 24.15 nog uitgelaten. Om 11 uur klein plasje en net een dubbele score..Jajo schreef:Julie,
Je mag de waterbak voor een pup na negen uur 's avonds weghalen. Misschien dat hij dan de nacht haalt.
Groetjes, Jozé
Groetjes Julie
-
julie
Dank je wel voor het advies, dit wist ik niet, maar ik heb niet het idee dat hij s'nachts drinkt. Het hangt er vaak vanaf of hij bij de laatste uitlaat beurt nog geplast heeft en het niet te druk heeft met andere dingen, zoals schaduwen, blaadjes, stokjes, kauwgom etc..heb hem om 23 uur en net 24.15 nog uitgelaten. Om 11 uur klein plasje en net een dubbele score..Jajo schreef:Julie,
Je mag de waterbak voor een pup na negen uur 's avonds weghalen. Misschien dat hij dan de nacht haalt.
Groetjes, Jozé
Groetjes Julie