Bram van Babs en Jakko

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Gerrie

Re: Bram van Babs en Jakko

Bericht door Gerrie »

Toestand vanacht,
Ik werd wakker en toen ik weer in bed stapte begon bram te protesteren, na een poosje maar buiten gezet, niets gedaan, en weer in de doos. wederom protesteren, ik denk die krapt zo door de doos heen, Toen hij eventjes stil was toch maar even kijken, zijn kleedje was wat nat, arme ziel. Ander kleedje , jammer hij deed het zo goed in die doos maar de pech is dat ik er s'nachts toch regelmatig uit moet, Samen even zitten bedenken wat te doen, Ik heb besloeten maar meteen met de bench te beginnen. Heb een dekbed meegenomen, die voor de bench gelegd, Bram in de bench en ik er voor op de grond. Na wat zachtjes piepen ging Bram opeens liggen en slapen. Met zijn neus bijns tegen de mijne aan. na een minuut of 5 ik steeds bewegen, dan opstaan en naar de wc, nog geen kik. Toen nog even op de bank gezeten en daarna mijn bed maar ik,
Die brave Bram heeft tot kwart voor 9 geslapen en niet eens gejankt toen mijn man beneden kwam.
Vanmiddag na zijn eten weer even het deurtje dicht en dat ging prima, totdat er visite kwam en Harrie begon te blaffen, doet dat gekke beest bijna nooit.
Maar ik ben hoopvol en al moet ik de komende avonden even op de grond liggen en voind mijn lijf dat niet prettig, ik heb goede hoop.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat lijkt dé oplossing voor Bram en jou.
Neus aan neus is toch zo gek nog niet. :hug2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Wel schattig hoor, Bram heeft alle vertrouwen in jou. :hihi:
En daarna lekker lang geslapen, wat een snoepje is bram.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: Je moet er wat voor over hebben.
Afbeelding

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Hallo
Vandaag is Bram 8 weken, hij doet het geweldig
Kan al heel mooi voorkomen en zit, LOL, als hij tijd heeft. Meestal lukt het wel
Ook het gebit tonen en het nakijken van oren en voetjes laat hij prima toe. Denk dat hij dat gefrunnik wel lekker vind.

Vandaag zijn we voor het eerst in de duinen geweest en Bram mocht lekker even los rennen met Harrie. Hij vond het geweldig.
Vanmiddag even op bezoek geweest bij mijn zoon zijn fam. Ook nog even naar de stad geweest, daar was van alles te doen dus dat kwam mooi uit. Het enigste waar hij van schrok was een winkelwagentje maar daarna is hij heel nieuwschierig wat het allemaal is.

Gisteravond weer in de bench gedaan, hij heeft wel een 15 minuten gepiept en toen was het heel stil.
Ik dood van de wereld na een week te kort slaap haha
Toen mijn man vanmorgen om half 9 beneden kwam zat hij netjes voor het deurtje.
Duimen maar dat het vanavond weer zo gaat want hij ligt al de hele avond te slapen.

Heb 2x een dode spoelworm in zijn ontlasting gevonden, hopen maar dat ze nu weg zijn. Arm beest. Lijkt me dat je je dan niet zo heel lekker voelt al kan je dat aan niets merken.

Hij is als hij wakker is constant op avontuur.
Komt hij in ene aanlopen met een houten auto. Die moet je mee trekken aan een touwtje, Bram schrok en kroop onder de bank, 1 tel later staat hij te om de hoek van de kast te gluren en snuffelt even later aan de auto, hij heeft niet meer geprobeert het touwtje te pakken maar verder doet het hem weinig.

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat fijn dat Bram nu bij jullie is!

Ja, je moet het altijd maar afwachten hoe het gaat de eerste nachten. Je hebt wel een offer gebracht hoor, door op de grond te gaan slapen. ;)
Maar ja, gebroken nachten kunnen ook zwaar zijn.

Bij Senna ging het ook weer heel anders dan bij ons vorige hondje. Boomer kon echt janken 's nachts en Senna piept niet eens.
Omdat wij de vakantie vrij snel na haar komst hadden, leek het ons beter om haar maar bij ons te houden i.v.m. de veranderingen.

Ze slaapt nu nog steeds boven in de reisbench en die ging vanaf de eerste nacht dicht. Als ze moest plassen haalde ze haar pootje tegen de stof aan.
Ze slaapt nu en uurtje of 7 achter elkaar door. Prima dus.

Ik moet ook bekennen dat wij er geen moeite mee hebben als ze boven slaapt. Of het zo blijft (het boven slapen) weet ik niet, maar het is nu in de vakantieperiode veel te onrustig voor haar om haar naar beneden te doen. Ten eerste hoor ik haar niet en ten tweede met de werktijden van de kinderen ( komen soms midden in de nacht pas thuis) zou ze ongewild wakker worden. Dus laten we het voorlopig maar even zo.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Dat laatste is een punt Yvonne. De smous van mijn zoon sliep prima in zijn bench in de woonkamer, maar ze hadden een een compagnon die een hele tijd bij hen inwoonde en die kwam vaak laat thuis. De deur naar de trap boven was via de huiskamer dus Jelle werd wakker en ging piepen. Resultaat: hij slaapt nu bij ze in de slaapkamer, wil niet meer in zijn bench, die ze dus opgeruimd hebben.
Beter om dat te voorkomen door boven een vaste plaats te creeëren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, ben ik met je eens. Er zijn mensen die het echt niet willen hebben dat de hond boven komt. En als het verder goed gaat met beneden slapen, heeft het ook mijn voorkeur.
Maar belangrijker vind ik dat ze relaxed moet zijn en als het niet anders kan dan maar wat dichter in de buurt van haar roedeltje, de reisbench is groot genoeg om haar daar voorlopig in te laten.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Een heel blangrijk punt..relaxed zijn!
Onze eerste smous Sam sliep zijn hele leven in Lex' armen.
Ook is hij practisch nooit alleen geweest het eerste jaar.
Alleen af en toe in de auto.
Later in zijn leven is hij nooit onzeker geweest, kon prima alleen blijven.
Alles wat op zijn pad kwam nam hij zoals het was.
Een 'persoonlijkheid' zonder franje.

Het is ook niet makkelijk voor een huishond. In een roedel in het wild zijn honden nooit alleen als ze nog jong zijn.

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Hallo allemaal
Poeh dat is langh geleden. De computr staat boven en aangezien Bram nog niet zindelijk is en het ook niet altijd leuk vind om alleen te zijn.
Haha, ben er ook zo druk mee. We hebben al heel wat mee gemaakt. Bram is mee geweest voorop in de fietsmand. We zijn naar het strand geweest , lekker gespeeld met Billie. Bram heeft heel erg last gehad van spoelwormen. de eerste week om de 3 dagen denk ik, die waren dood. Mocht nog geen pilletje hebben zo snel.
Afgelopen donderdag vond ik het wellletjes, Zijn we even naar de dierenarts geweest, Nu mocht hij wel een keurtje. Gelukkig maar, ik denk dat er in 3 dagen wel 25 uit kwamen, arm beest. zondag nog een heel kleintje. Bram ziet er gelijk een stuk beter uit. Zondag is hij een dagje bij mijn vroendin geweest, wij hadden een opa en oma dag in hardewijk. Daar is hij lekker verwend.
s'nachts doet hij het geweldig, hij weet het al, als de baas thuis komt een laatste rondje, nog even dollen met Harrie. Rolgordijnen dicht en hij gaat al lekker in de bench liggen tot de volgende ochtend. Knap he LOL

Als hij moe is vond hij het prima dat het deurtje dicht gaat en ik wel loop. Dan blijft hij soms wel 2 uur slapen. Hij gebint al te snappen dat als hij netjes gaat zitten het deurtje open mag.

Ik moet zeggen ik heb nog nooit zo'n bijter mee gemaakt, Wordt ook iets strenger door Harrie gecorrigeerd want hij wordt een stuk brutaler.
Geluiden en onweer stofzuiger, totaal geen probleem en als hij al ergens van schrikt komt hij met de zelfde vaart weer terug om te kijken wat het was.

Vanmorgen zijn we even bij de trimsalon geweest en heeft hij op de tafel gezeten
Hij vind het gefrunnik heerlijk, bij de dierenarts ook, wie weet scheelt dat weer als hij donderdag zijn prik krijgt. Nou ik ga eens kijken wat iedereen beleefd heeft :jeah:
Zal wat foto's plaatsen
Laatst gewijzigd door Gerrie op 23 jan 2012, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

loes

Bericht door loes »

Leuk Gerrie, die foto ook van die 2 zo verschillende smouzenpups. Ben benieuwd hoe de eindkleur van beide hondjes wordt al zal de neus van Billie wel steeds lichter worden vanwege ee-geel.
Is Bram niet 3x in het nest ontwormd? Ik heb bij geen van de nesten ooit ook maar 1 worm gevonden. Fijn dat hij er nu van verlost is want ze kunnen er behoorlijk miserabel van zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Kon niet merken dat hij er ziek van was ,
Ik weet dat ze ontwormd waren , gaan idee hoe vaak.
Gelukkig hebben we dat ook weer gehad,

O, die ziel had ook nog in een west getrapt vanmorgen
Gelukkig zagen we de angel, koud water en een coolpack, in de gaten houden of hij niet alergies was. Hij was wel heel erg zielig. Heb het zelf gehad vorrig jaar, weet wat hij voelde.

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een leuke foto, Gerrie! Inderdaad heel verschillende pups. Fijn hoor, zo op het strand. Lekker uitwaaien nu.
Wat vervelend van die spoelwormen, arme Bram.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goh..wat een wormen!!
We hebben er ook nooit last van gehad bij de pups.

Wat een verschil die twee. Ik ben heel benieuwd hoe dat stel er over een jaar uitziet.

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oeps ik zag dat ik alergies schreef, wat stom, als je er over nadenk weet je niet eens moor hoe je het schrijft.

Maar goed.
Ja Billie van yvette is erg groot en maar 3 weken ouder.
Nu is Bram zijn moeder wel behoorlijk kleinen en Billie zijn moeder aardig groot.

Nu Bram van zijn wormen af is eet hij ook beter en ziet er niet zo iel meer uit.
maar grootte zegt niets, hij staat zijn mannetje. Als Billie te fel wordt, gaat hij er in ene best tegenaan.
Laatst heb ik ze wel even uit elkaar gehaald. Ik wil geen felle honden en tenslotte als ik er bij sta ben ik altijd nog de baas.

Maar het is zo leuk om te zien wat het wordt met die 2.
en te zien hoe ze zullen uitgroeien.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Heel goed! Niet te veel laten knokken, die kleintjes.

Erna

Bericht door Erna »

Leuke foto Gerrie. Ja wat een verschil die twee. Ben ook benieuwd hoe ze er over een poosje uit zullen zien.
Bah wat een wormen, arm beest.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Wat een leuk duo. Een beetje Duo Peninottie.
Ik heb nog nooit wormen bij onze honden en pupjes gevonden. Ook nooit gehoord dat ze wormen hadden. Lijkt me heel vies en eng.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Gerrie

Bericht door Gerrie »

corrie schreef:Wat een leuk duo. Een beetje Duo Peninottie.
Ik heb nog nooit wormen bij onze honden en pupjes gevonden. Ook nooit gehoord dat ze wormen hadden. Lijkt me heel vies en eng.
Eng is het niet, vies vind ik ze wel maar vooral heel sneu voor zo'n kleine pup. Ze hebben alle energie nodig om te groeien.

Gerrie

Bericht door Gerrie »

We zijn net terug van de dierenarts. Bram heeft zijn 2e enting gehad en hij was goed gegroeid deze week. Bram weegt nu 3.4 kilo. Jippy.
Hij ziet er ook een stuk beter uit, niet meer als een rat LOL

Gesloten