Klets-topic
Re: Klets-topic
In Alkmaar heb je ook hofjes en die zijn ook mooi hoor zo wie zo is Alkmaar mooi historisch.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Alkmaar is op z'n mooist als alle winkels gesloten zijn.
Heerlijk rustig, prettig fietsen of wandelen en je ziet alles heel anders.
Heerlijk rustig, prettig fietsen of wandelen en je ziet alles heel anders.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja klopt Mary ik heb is op zondag een tour door Alkmaar gemaakt.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Er is een historisch kinderboek (korte verhalen) van Simone van der Vlugt en Theo Hoogstraten over Alkmaar: "Victorie". (Zo heeft Simone heel wat steden behandeld.)
Dat vind ik zo leuk van dit soort boeken, je pikt op die manier iets mee over de geschiedenis.
Dat vind ik zo leuk van dit soort boeken, je pikt op die manier iets mee over de geschiedenis.

Wij deden dat ook altijd op zondagmorgen vroeg.
Ik weet natuurlijk wel dat Amsterdam mooi is en heb er ook wel delen van gezien, maar zo lekker als je in die kleine plaatsjes kan ronddarren én behoorlijk kan parkeren lukt je daar nooit . We hebben wel eens op de camping aan de Gaasperplas gestaan en dan met de metro naar het centrum.
Ik weet natuurlijk wel dat Amsterdam mooi is en heb er ook wel delen van gezien, maar zo lekker als je in die kleine plaatsjes kan ronddarren én behoorlijk kan parkeren lukt je daar nooit . We hebben wel eens op de camping aan de Gaasperplas gestaan en dan met de metro naar het centrum.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Jeanette schreef:Ik lig lekker op nasa-schuim....
Wij slapen inmiddels tien jaar op traagschuim (Temphur) matrassen.
Zou geen andere meer willen, we liggen er zalig op.
Wij hebben toen heel lang getwijfeld wat we wilden, een waterbed of matrassen.
Uiteindelijk zijn het die Temphur matrassen geworden.
Een verstelbare bodem hebben we niet, geen t.v. op de kamer en die komt er ook niet.
Mooit foto's van de hofjeswandeling Erna!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wij gaan vanmiddag gezellig met z'n drietjes naar de schouwburg; naar de voorstelling: "Hoe overleef ik mijn eerste zoen" van Francine Oomen.
Ik ben benieuwd... We hebben er zin in!
groet, Martine
Ik ben benieuwd... We hebben er zin in!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Veel plezier
.
Charlotte
Was het leuk Martine?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
We waren op het nippertje op tijd met dank aan Bobbie!
Ik wilde ze nog even lekker uitlaten voor we weggingen en in het bos kreeg hij het helemaal op zijn heupen van lekkere-loopse-teefjes-luchten en het duurde heel lang voor hij zijn Oost-Indische doofheid van zich afschudde en weer bij me wenste te komen! Die blijft morgen maar een dagje aan de lijn... :twisted:
Het is echt een heel leuke musical, vooral bedoeld voor kinderen rond de brugklasleeftijd. Mijn beide jongens zaten zichtbaar te genieten, zaten helemaal in het stuk, en herkenden zichzelf volgens mij in heel veel situaties. Het publiek in de zaal werd ook heel leuk bij de voorstelling betrokken, de acteurs liepen diverse keren tussen het publiek in de zaal door, heel verrassend! De officiële première is op 15 november en de voorstelling loopt tot het volgend voorjaar; als iemand de kans krijgt deze voorstelling te gaan zien, kan ik dat zeker aanraden!
groet, Martine
Het is echt een heel leuke musical, vooral bedoeld voor kinderen rond de brugklasleeftijd. Mijn beide jongens zaten zichtbaar te genieten, zaten helemaal in het stuk, en herkenden zichzelf volgens mij in heel veel situaties. Het publiek in de zaal werd ook heel leuk bij de voorstelling betrokken, de acteurs liepen diverse keren tussen het publiek in de zaal door, heel verrassend! De officiële première is op 15 november en de voorstelling loopt tot het volgend voorjaar; als iemand de kans krijgt deze voorstelling te gaan zien, kan ik dat zeker aanraden!
groet, Martine
Ariënne schreef:Er is een historisch kinderboek (korte verhalen) van Simone van der Vlugt en Theo Hoogstraten over Alkmaar: "Victorie". (Zo heeft Simone heel wat steden behandeld.)
Arienne weet je wat ook leuk boek is een historische jeugdroman het verborgen zwaard van Peter Ursem gaat over een deel van de historie van west friesland
De hoofdpersoon, Rimbald, een Westfriese boerenzoon aan het eind van de 13de eeuw heeft een geheim: hij bezit het schitterende zwaard van de vermoorde graaf Willem. Verhaald wordt over de vrijheidsstrijd van West-Friesland tegen Holland (Floris V) en de innerlijke tweestrijd van de hoofdpersoon om mee te vechten of niet. Goed geschreven verhaal met mooie sfeerbeschrijvingen in een historische verantwoorde context. Pittige zinsbouw en woordgebruik; soms worden ook oude begrippen gebruikt die niet altijd worden verklaard (bv. lepelblijde en vizier.) In een naschrift wordt verteld hoe het met West-Friesland vergaat in de naliggende periode. Stevig boek met aantrekkelijke omslag. Jammer dat illustraties in het boek ontbreken; ook een kaartje van Holland en West-Friesland, eind 13de eeuw zou het boek ten goede komen omdat vaak plaatsnamen worden gebruikt. Dit boeiende, iets overgeromantiseerde verhaal is geschikt voor kinderen van ca. 12 jaar.
ISBN10 9062385699
ISBN13 9789062385690
Groetjes, Andrea
Leuk Martine dat jullie zo genoten hebben.
Wat een rot hondje is Bobbie
bijna jullie middag in de soep, laten lopen.
Wat een rot hondje is Bobbie
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Martine, wat leuk om met je jongens naar die musical te gaan. Ik zal de 'buur'meisjes tippen.
Andrea, die ga ik lezen!!
Andrea, die ga ik lezen!!

Die kereltjes ook...
Gezellig zoiets Martine !!!!
Leuk boek...ga ik zeker lenen.
Ja, jammer dat er geen kaarten in zitten...als oud Westfries had ik dat wel leuk gevonden.
Gezellig zoiets Martine !!!!
Leuk boek...ga ik zeker lenen.
Ja, jammer dat er geen kaarten in zitten...als oud Westfries had ik dat wel leuk gevonden.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Martine, ik ben benieuwd of de stiuatie al wat verbeterd is... Nog een fijne hulp gehad?Martine schreef:Wat denk je dat ik hier de laatste maanden loop te doen? Ik zelf zit niet zo lekker in mijn vel en ik zie als een berg (die steeds groter wordt) tegen het huishouden op; ik ga liever even lekker forummen...![]()
![]()
Volgende week komt de man van een vriendin me helpen met achterstallig onderhoud aan mijn huis. Mede door deze defecten, kom ik thuis niet lekker op gang.
-Het licht in mijn keuken is al 2 jaar stuk, alleen het lampje van de afzuigkap doet het nog. Ik heb al 3 x alle armaturen laten vervangen, maar steeds gaan ze binnen een paar weken stuk; ligt niet aan de lampen maar aan de stroomvoorziening in mijn huis... Beetje moedeloos ben ik daarvan geworden! Nu ga ik over op led-verlichting, halogeen komt er hier niet meer in.
-De boiler in de keuken is al 1 jaar stuk; met koud water krijg ik niet alles schoon; ik kook regelmatig een paar ketels water, maar dat zet geen zoden aan de dijk...
-Mijn food-waste-disposal in de afvoer van mijn gootsteen is doorgebrand. Zelf aangelegd, maar geen rekening mee gehouden dat de zwanehals niet hoger mag zijn dan dan apparaat... hij heeft het toch 5 minuten gedaan...![]()
-WC-bril ligt inmiddels erg los; om dit te maken, moet de hele pot van de muur gehaald worden...
-WC-doortrek-dingen zijn bij allebei de WC's stuk
-Alle kranen lekken, de leertjes moeten vervangen worden
-Mijn alarm kan alleen nog maar loeien als er stroom op staat; de stand "uit" doet het niet. (de zekering is er nu uitgehaald) Ik wil dat ding toch af en toe aan kunnen zetten, zo dapper ben ik nou ook weer niet...
En zo heb ik nog een hele lijst met typische mannenklusjes; ik kan heel veel zelf, maar voor sommige klussen ben ik niet geëmancipeerd genoeg...

Inmiddels heb ik weer warm water in mijn keuken, en brandt er al weer 2 weken licht aldaar! (en het is nog steeds niet stuk
)
Verder ben ik er nog lang niet hoor; maar dat komt wel...
(ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel; eigenlijk moet ik enorm gaan weggooien, maar daar zie ik als een berg tegenop; het is zoveel werk dat ik niet weet waar ik moet beginnen, wat als resultaat heeft, dat ik maar niets doe...
)
Gisteren echter had ik een goede dag; 2 fietsen via MP verkocht, veel wassen gedraaid, de zolderverdieping opgeruimd en schoongemaakt, alle schone was naar beneden gesjouwd, waar het nu in manden ligt te wachten tot ik het weggestreken heb
) Daar komt vandaag echter niet veel van terecht; ik ga zo hockeyen; vanavond ga ik staan strijken...
Ik ben echt geen herfstmens, veel te donker; alle lampen staan dan nu ook aan...
groet, Martine
Verder ben ik er nog lang niet hoor; maar dat komt wel...
(ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel; eigenlijk moet ik enorm gaan weggooien, maar daar zie ik als een berg tegenop; het is zoveel werk dat ik niet weet waar ik moet beginnen, wat als resultaat heeft, dat ik maar niets doe...
Gisteren echter had ik een goede dag; 2 fietsen via MP verkocht, veel wassen gedraaid, de zolderverdieping opgeruimd en schoongemaakt, alle schone was naar beneden gesjouwd, waar het nu in manden ligt te wachten tot ik het weggestreken heb
Ik ben echt geen herfstmens, veel te donker; alle lampen staan dan nu ook aan...
groet, Martine
Het begin is er dus!
Ja, herfst èn klussen/opruimen gaan minder makkelijk samen als je je blûh voelt. Ik ben er meestal ook wel gevoelig voor, maar probeer te genieten van de herfstkleuren en de knusheid binnen: lampjes, kaarsjes, een houtvuurtje aan en soms wat lekkere muziek. Verder natuurlijk een gezellig forum en een mooi boek.
Maar kleine delen opruimen en niet alles tegelijk. Je huis te koop zetten helpt soms ook.
Heeft het niet lekker in je vel zitten te maken met je achterstallig werk binnen??
Van het eerste komt het tweede, schat ik in.
Even een
voor de gezelligheid!
Ja, herfst èn klussen/opruimen gaan minder makkelijk samen als je je blûh voelt. Ik ben er meestal ook wel gevoelig voor, maar probeer te genieten van de herfstkleuren en de knusheid binnen: lampjes, kaarsjes, een houtvuurtje aan en soms wat lekkere muziek. Verder natuurlijk een gezellig forum en een mooi boek.
Maar kleine delen opruimen en niet alles tegelijk. Je huis te koop zetten helpt soms ook.
Heeft het niet lekker in je vel zitten te maken met je achterstallig werk binnen??
Van het eerste komt het tweede, schat ik in.
Even een

Vit. D extra nemen??? Ivm de winterblues???
Als je het niet vertrouwt, kun je altijd eerst even laten controleren hoe hoog het is.
Als je er toch bent...laat dan gelijk al je B's even controleren.
Vanwege het niet lekker in je vel zitten, misschien??
En..altijd lekker...iets leuks voor jezelf doen. :idee:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik herken het helemaal hoor Martine. Bij mij komt het omdat mijn werk echt vreselijk druk is, werk nu tot de kerst 4 dagen in de week en ben alleen op dinsdag nog echt vrij. Maar ja, als ik mijn weekenden een beetje leuk wil houden, moet op die dinsdag dus echt alles.... En dat lukt me niet, want daar voel ik me te moe voor.
Er zit nu een was in de droger en ik heb een heel belangrijk mailtje de deur uit gedaan. ( Zo één waarvan ik de hele nacht in mijn bed heb liggen woelen, had beter op kunnen staan om dat mailtje meteen te versturen, dan hadden we dat al weer gehad.
De stofzuiger zou eigenlijk van zijn sabbitical terug moeten komen en jawel.... ik zou de ramen moeten gaan lappen. Maar de grootste ruit aan de voorkant is lek, daar zit al het vuil tussen de twee glazen panelen. Daar zie je dus niet als je iets gedaan hebt, goed excuus om de rest ook niet te doen. Er ligt een grote berg strijk en de koelkast is leeg.
Gerrit is met de auto naar de tandarts (jawel, eindelijk), dus die boodschappen moeten nog maar even wachten.
En ik kan me even nergens toe zetten. Dus ik denk dat ik maar even een pot thee ga zetten
Er zit nu een was in de droger en ik heb een heel belangrijk mailtje de deur uit gedaan. ( Zo één waarvan ik de hele nacht in mijn bed heb liggen woelen, had beter op kunnen staan om dat mailtje meteen te versturen, dan hadden we dat al weer gehad.
De stofzuiger zou eigenlijk van zijn sabbitical terug moeten komen en jawel.... ik zou de ramen moeten gaan lappen. Maar de grootste ruit aan de voorkant is lek, daar zit al het vuil tussen de twee glazen panelen. Daar zie je dus niet als je iets gedaan hebt, goed excuus om de rest ook niet te doen. Er ligt een grote berg strijk en de koelkast is leeg.
Gerrit is met de auto naar de tandarts (jawel, eindelijk), dus die boodschappen moeten nog maar even wachten.
En ik kan me even nergens toe zetten. Dus ik denk dat ik maar even een pot thee ga zetten
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)