Wieske - Sammy & Lieveke

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy de smous.

Bericht door sammydesmous »

We hebben erg genoten van de wandeling in Belfeld. De groep was niet zo groot maar wel gezellig. De smouzen en Casper de Border hadden er zin in. Het tempo zat er dan ook behoorlijk in. Wieske-Sammy heeft natuurlijk weer Moeder Guusje en Finny uitbundig begroet. Toch leuk steeds die herkenning. Ze heeft ook haar halfzusje en halfbroertje ontmoet Sjuulke en Pieke-Dorus. Je kunt echt gelijkenis met Guusje bij hen zien. Leuk hoor.
Er waren ook 2 meisjes met de wandeling mee, Emmelie en de andere daar wet ik de naam niet van met hun smousje Gwion (een zoontje van Kaatje en Bobby geboren 9 nov. 2008). Ze waren met de fiets van uit Tegelen gekomen. Gwion in een fietsmandje. Gwion en Sammy konden het erg goed met elkaar vinden en de vonk sloeg dan ook over. Gwion liet dat merken door Wieske-Sammy steeds bij de bek te likken en door diverse pogingen te doen om op haar rug te komen. Je weet wel...
De hele verdere weg hebben ze bij elkaar gelopen en gespeeld, gelikt enz. Liefde op het eerste gezicht bestaat dat bij smousjes? Onderweg kwamen we bij een smal beekje en daar gingen sommige smousjes doorheen en kwamen er met mooie zwarte laarsjes uit. De route was gevarieerd, Vlak, afgewisseld met bergen en dalen, zand enz. Het was een prachtig bos waar we doorheen liepen.
We hebben zo'n 1:45 uur gewandeld. Gelukkig hielden we het droog. Pas na afloop op het terras bij de Mariahoeve waar we nog wat dronken begon het te stippelen. De grote parasols werden uitgeklapt voor ons en zo konden we lekker buiten blijven zitten. Het was weer een leuke smouzen dag geweest. Charlotte en Peter complimenten hoor van ons voor deze wandeling. We hebben weer genoten en Sammy helemaal. Extra likje voor jullie van haar.
Volgend jaar moeten jullie ook allemaal meegaan.

Groetjes
José en een likje van een verliefde Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat het met Jari zo goed gaat, en jullie niet meer terug hoeven komen met haar.:thumbsup:

Leuk verslag en erg leuke foto's. Schitterende omgeving.
:hihi: Sammie heeft al een lover.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gelukkig dat julie er op tijd bij waren met Jari!
Ik ga de foto's bekijken van de wandeling.
Wat lief, die Sammy en Gwion samen!
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Alma schreef:heerlijk nieuws dat het goed gaat!
Geef Jari maar een extra knuffel van ons!!!

Hoeveel voer geef jij Sammy nu en hoe is het gewicht? Sammy scheelt een week of 2 met Boester??

groetjes, Alma

sammydesmous

Namens Jari bedankt allemaal voor de goede wensen en meeleven. Ik heb Jari jullie knuffels gegeven. We zijn blij dat het goed met haar gaat. Ik moet er niet aan denken dat het verkeerd af zou kunnen lopen. Brr.. We kunnen haar nog lang niet missen. Van mij mag ze 100 worden.

Alma, ik weet niet precies hoeveel gram voer we geven. In het begin wogen we de hoeveelheid per dag wel af en gaven het dan in 4 porties verdeeld over de dag. Nu geven we gewoon een hoeveelheid zonder te wegen in de bak. Ook in 4 x natuurlijk. Ik zal morgen alles wegen en het je laten weten.
Sammy woog op 22 mei 3.4 kg en vandaag 4,5 kg. Morgen is ze 15 weken. Sammy is 26 febr geboren en Boester?

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy :dog: en een kopje van Jaripoes -^^-
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Alma

Bericht door Alma »

Boester is 28 maart geboren en was vorige week 2.7 kilo.

gr, Alma

sammydesmous

Even niet zoveel op internet geweest. Wel een beetje forum gelezen maar niet gereageerd. Sorry, sorry, niet dat het me niet interesseerd hoor. Ik leef echt wel met jullie allen mee en de smouzen en natuurlijk de schattige pups van Loes en het toekomstige pupje voor Karin.
Met ons smousje Wieske-Sammy gaat het heel erg goed. Ze is al flink gegroeid en heeft een paar stevig pootjes. Ze gaat graag iedere zaterdagmorgen naar de puppycursus. Volgens mij heeft ze het gewoon in de gaten als het zaterdag is dan is ze niet te houden. In de auto gaat ze niet zo rustig zitten als anders. Ik neem altijd een kauwstaafje mee voor in de auto waar ze dan ook steeds heerlijk op ligt te knagen maar op de cursusdagen niet hoor dan heeft ze daar geen geduld voor. Bij de parkeerplaats bij het bos begint ze met trekken zodat ze er maar eerder is dan wij. Iedere hond die we tegenkomen wordt door Sammy begroet. En bij grotere honden slaat ze vaak de voorpootjes om de nek wat ze eigenlijk, gelukkig maar, tot nu toe nog steeds allemaal toelaten. Tijdens de cursus is ze regelmatig gauw afgeleid waardoor de oefeningen vaak wat moeizamer gaan dan thuis. We hebben nu het idee gekregen om op die zelfde plek zelf eens met haar te gaan trainen buiten de cursus om. Dan is er minder afleiding behalve natuurlijk de geuren van het bos en de vogels, konijnen enz. zelf. Nog genoeg dus.
We zijn druk bezig met haar naast ons te laten lopen in iedergeval niet voor ons uit. Op de gewone straten, wegen lukt dat goed maar als we op het pad komen, een zandpad waar ook konijnen en zo komen en langs weilanden dan is het toch iets moeilijker. Dan is ze gauw afgeleid en lukt het niet altijd. Met een speeltje erbij is ze minder gericht op de omgeving en meer op ons. Dus die gaat mee. En de beloninkjes natuurlijk. Alleen thuis blijven gaat heel erg goed. Als ze alleen thuis moet blijven geven we haar een bepaald staafje en nu weet ze al ohh en dan gaat ze gelijk de bench in. Als we thuis komen zit ze rustig in de bench of ligt te slapen. We hebben nog niet meegemaakt dat ze onrustig of zo was als we thuis kwamen.
's Morgensvroeg worden we uitbundig door haar begroet. Ze kwispelt nog steeds met haar hele lijfje. En als ik haar opbeur slaat ze haar pootje om mijn nek en kroel en blaas ik in haar nekje en zij likt mij dan in mijn nek. Dat vindt ze zo leuk en ik ook hoor. Het is een lief, grappig beestje. We zijn heel blij met haar.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Mary

Bericht door Mary »

Dat pootjes om de nek slaan herken ik. Pim doet dat ook, nog steeds.
Hij doet dat ook met vangen van zijn knuffel. Ik ken dat niet van vorige honden.
Blijkbaar een echt smouzenkunstje.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vera doet het ook. Lief vind ik dat!

Grappig, soms doen pups juist hun oefeningetjes heel goed op het terrein en thuis minder. Maar bij Wieske - Sammy is het eigenlijk andersom. Ik kan me wel voorstellen dat die afleiding het moeilijk maakt.

José, je bent natuurlijk helemaal niks verplicht, hoor, wat het schrijven op het forum betreft. We vinden het natuurlijk wel leuk te lezen hoe het gaat!
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het is zeker leuk om te lezen hoe het met 'onze' kleine vlegel gaat.

En dat je niet altijd even veel tijd hebt, kan ik me voorstellen.

Fijn dat het zo naar wens gaat met Wieske-Sammy. :)
Geef haar maar een dikke knuffel van mij. :hug:

Onze honden gingen ook graag naar school en trokken altijd hard aan de riem.
Was heel moeilijk (niet) af te leren.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Cilia

Bericht door Cilia »

Wij waren met Bruno ook naar een puppycursus geweest (eigenlijk moeten we nog een keer) maar dat was echt drama. Zoals je al zegt, veel te veel afleiding. Als we daar kwamen was hij helemaal door het dolle heen. Thuis kon hij bijna alles, zoals zit, af liggen, redelijk volgen.. maar daar .. drama. De mevrouw die de cursus geeft had altijd van die lekkere Rodi worstjes in een bakje en dat ruikt Bruno al van ver.. Dan is hij dus daar helemaal op gefocust en doet totaal niet meer wat je vraagt. Terwijl hij het normaal zonder beloning doet, want hij geeft niet zo veel om extraatjes sowieso maakt hij zich niet druk om of voor eten. Dus vanaf nu gaan we hem alles gewoon thuis leren :)

loes

Bericht door loes »

Voilgens mij gaat het er niet om dat hij thuis allerlei kunstjes / oefeningen kan, maar dat hij zich in gezelschap van andere mensen/honden leert te gedragen.
Juist pups waar het niet direct zo makkelijk meegaat, hebben zo'n cursus nodig.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Cilia

Bericht door Cilia »

Het gaat inderdaad niet om kunstjes leren, dat doe je juist thuis. Als ik ga wandelen kom ik meer dan genoeg honden tegen om mee te spelen. Die avonden naar de cursus waren echt een beproeving voor ons allebei en vrijdags kwam hij de hele dag nauwelijks van zijn kussen af zo kapot was hij dan :(
Ik denk dat er wel verschil zit in cursussen en ik ben bang dat ik niet zo'n goeie heb getroffen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nou, een wereld van verschil, de ene cursus of de andere.
Het beste kun je eerst een op bezoek gaan zonder pup, om de sfeer te proeven.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Maar dat zegt dan nog niet veel. Je bent ook heel afhankelijk van degene
die les geeft. Een wereld van verschil kan dat zijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Precies, alles goed bekijken en besluisteren.
Inclusief degene die de cursus geeft.

sammydesmous

Wij zijn van te voren ook naar de cursus gaan kijken wel met Sammy er bij trouwens. Eerst bij de KC maar daar vonden wij dat iedereen te lang stilstond. Er gebeurde te weinig was onze mening. En bij de Dierenbescherming waar wij nu op zitten kwam het anders over bij ons. Voordeel is ook en dat woog ook mee in de beslissing om daar heen te gaan is dat het gewoon het hele jaar doorgaat. Je betaald per jaar en kan iedere week komen of eens overslaan. Je mist dan niets want alles wordt steeds regelmatig herhaald en nieuw toegevoegd. Alleen voor ons jammer dat het op zaterdagmorgen is want nu kunnen we niet meer gaan fitnessen wat we altijd deden op zaterdagmorgen. En 's middags zit de sportschool dicht. Elk voordeel heb z'n nadeel zou Cruyff zeggen. Ik vind ook dat de cursus niet alleen voor de hond is maar juist ook voor de baas. Je leert er zoveel van en je kunt altijd vragen stellen, problemen voorleggen. En je hoort dan ook vaak van de andere baasjes dat ze tegen de zelfde dingen aanlopen. Je bent dus niet de enige die ergens mee zit. Zo hebben ze vorige week uitgebreid behandeld hoe het trekken aan de riem af te leren. En ja, we hebben er wel wat aan al lukt het nog niet overal. Zo heb ik straks een rondje door het dorp gemaakt richting brievenbus en Sammy heeft niet getrokken. De hele weg niet! Kijk dat hebben we toch maar weer geleerd op de cursus.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Da's heel mooi !!!!
Knap hoor, voor dat kleine pittige ding.

Alma

Bericht door Alma »

Hoi José,

ik vind ook weleens dat ik te lang stil sta. Boester wil zo graag dingen doen. Afgelopen dinsdagavond werd ik er ook knetter van, hij stond voor geen minuut stil, draaide rondjes, piepte, was met zn riem in de weer.
De trainster zegt juist dat ze het fijner vindt dat ie dat op de les doet, zodat we meteen orde op zaken kunnen stellen.
Maar goed, zo raar doet hij thuis echt niet!

Leuk dat Sammy zonder trekken heeft gelopen, dat verschilt ook nog weleens per wandeling. Trimmers zijn bij Boester veruit favoriet......... :cry:

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Cursussen zijn juist NIET om met andere honden te spelen, maar om de aandacht op de baas te richten en de dingen die hij op dat moment van je wil. Dus bijvoorbeeld netjes tussen 2 rijen met mensen met honden lopen of slalommen bijvoorbeeld. Naar je toe komen tussen de rijen honden door. Dat soort zaken. Op de meeste cursussen mag er niet gespeeld worden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten