Fly ball

Van puppycursus tot........
Jeanette

Re: Fly ball

Bericht door Jeanette »

Wat jammer Erna, echt balen, je had er zo naar uit gekeken.
Het schijnt in het zuiden slecht te zijn.
Hier super zomers en morgen ook dus........ ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Al die regen in het zuiden is speciaal voor de zwaluwen van Wubke.
Die hadden nieuwe prut nodig.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

wubke

Bericht door wubke »

Ha, die vind ik leuk, maar ze zijn inderdaad flink aan het verzamelen!

Hier heeft het vooral van donderdag op vrijdag flink gehoosd en ge-onweerd.
Zo te zien hebben we 3 koppeltjes in de stal. Misschien volgen er nog meer.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

3 Koppeltjes al Wubke, dat is leuk. En misschien volgen er nog meer.

We hebben met de groep behoorlijk gebaald dat de wedstrijd op het laatste moment is afgezegd. Ook de afrastering zou niet voldoen, dat hadden ze toch echt van te voren kunnen weten.
De tas stond gepakt met spullen en eten voor Lisa en voor mezelf. Stoeltje voor mij en tentje voor Lisa lagen ook klaar. Alleen de broodjes moesten er nog bij.
Afijn, alles is weer opgeruimd. We hebben besloten om er met vijf personen toch heen te gaan. Nemen de honden niet mee. Dan kunnen we ook kijken in het gedeelte waar de andere dieren zijn, de honden mogen daar niet komen, en geen van allen wil zijn hond daar in een kennel stoppen.
We vertrekken nu half negen inplaats van half zeven.

Heb even aan de wandeling in Zwiggelte gedacht. Maar Pim had zich inmiddels aangemeld als vrijwilliger (ochtend) bij KC Pampus. En zijn morgen de hele dag G&G wedstrijden bij de club. En om nu in mijn eentje naar Drenthe te rijden, daar heb ik niet zo'n zin in. Sorry Jeanette. Ik wens jullie een hele fijne wandeldag in het mooie Drenthe.

Eind middag mogen Tom en Sanne afzwemmen voor B en C.
Pim gaat kijken bij hen. Ik had al gezegd dat ik niet kon vanwege de wedstrijd. Tsja, en nu er geen wedstrijd is kijk ik ook niet. :oops:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nou dat is ontzettend jammer Erna. :(:)
Het is altijd balen als op het laatste moment iets niet door gaat.
Je hebt je er dan helemaal op ingesteld, en ineens is het weer anders.

Gisteravond heeft het hier een tijdje geregend, vanochtend scheen de zon, maar nu is het bewolk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren staan genieten bij de flyball wedstrijden met de internationale bak.
Er waren een paar teams uit België aanwezig.
Jeetje wat een tijden worden er op die bak gelopen, niet te vergelijken met de Nederlandse bak. Bijna alle honden waren Border Collie's, mooi om die op topsnelheid over de baan te zien vliegen.
De bak is totaal anders dan die we gewend zijn. Bij ons moet de hond op een plankje van 15 x 15 (schat ik) met zijn poot trappen, waardoor er een hendel omhoog schiet en de bal gelanceerd wordt. Terwijl de bal door de lucht vliegt moet de hond hem vangen.
Bij de internationale bak springt de hond met al zijn poten op de bak die aan de voorkant schuin is. In dat schuine stuk zitten twee gaten. In één van die gaten wordt een bal geklemd die de hond er uit moet pakken terwijl hij op dat schuine stuk springt. Hier vliegt de bal dus niet door de lucht. De tijdwinst zit hem voornamelijk in de bak, en ook doordat zij allemaal Borders in één team mogen hebben, terwijl dat bij ons maximaal twee per ras mogen wezen.
Ik denk zelf dat de internationale bak voor de hond minder goed is. De honden komen in topsnelheid aan, springen al wendend en balpakkend op de bak en zijn weer weg. Dan komt er een enorme druk op de schouders van de hond te staan.
Bij de bak die wij gebruiken is dat ook wel zo, maar doordat zij niet met hun volle gewicht af kunnen zetten en er een tijdvertraging door de bal in zit hebben ze toch meer tijd bij de bak nodig waardoor het iets minder heftig is. Er zijn bij ons ook honden hoor die de ballenlader als plank gebruiken om te keren. Ben blij dat Lisa dat niet doet. Lisa remt vóór de bak af gelukkig.
Om een indruk te geven van de tijden die gelopen zijn. Het snelste team liep de run over iets meer dan 16 seconde. Als er op de Nederlandse bak een toptijd wordt neergezet is het een 22tiger.
Hieronder een paar foto's van de flyball. Ariënne ik haal de foto's over een weekje wel weer weg.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 sep 2010, 23:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Ook honden vinden het leuk om te kijken.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 sep 2010, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

:) Vindt het zo te zien een ernstige zaak.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Waarschijnlijk denk deze heer of dame...Wat een flutsnelheid, dat haal ik op m'n sokken ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Waarschijnlijk denk deze heer of dame...Wat een flutsnelheid, dat haal ik op m'n sokken ;)
Het is een zeer gracieuze heer, zou op een hondenrenbaan goed tot zijn recht komen. Zijn baas leek op hem. :crazy:

Mary

Bericht door Mary »

Dat is vrijwel altijd bij deze types. :hihi:

Renate

Bericht door Renate »

:hihi: op Animal Planet komt wel eens zo'n reclame voorbij, waarbij honden op hun baasjes lijken.

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt, Erna!

Erna

Bericht door Erna »

Dank je wel Renate. De foto's zijn niet scherp, de honden wilden niet stil zitten. :fluit:

Renate

Bericht door Renate »

Waar is die ouderwetse opvoeding gebleven :fluit:

Ik vind ze juist heel mooi zo. Je beleeft de snelheid gewoon mee.

Erna

Bericht door Erna »

Renate schreef:Waar is die ouderwetse opvoeding gebleven :fluit:
Ik vind ze juist heel mooi zo. Je beleeft de snelheid gewoon mee.
Dat is ook wel weer zo, vooral bij de laatste foto kan je dat goed zien bij de borstharen die één kant opvallen.

Erna

Bericht door Erna »

Zondag is het weer zover, dan loopt Lisa haar eerste wedstrijd van dit seizoen.
In de trainingen loopt Lisa heel stabiel, en vangt alles. Gisteren liep ze 5.72 sec. in haar eerst gemeten run. En in haar laatst gemeten run 6.09 sec. Dat zijn voor haar mooie tijden, veel sneller zal ze niet worden denk ik. Die 6.09 is geklokt na een uur trainen, als ze moe begint te worden.
De eerste wedstrijd, dat ons team gelopen heeft toen wij met vakantie waren hebben ze goed gelopen. Ze zijn smorgens, toen er voor de competitie gelopen moest worden, derde geworden van de twaalf teams. In de middag toen er voor de dagprijzen gelopen werd lagen ze er meteen uit. Jammer, maar we gaan voor de competitie dus is de ochtend voor ons belangrijker. De rest is eventueel meegenomen.
Zondag lopen we in Zaandam.

loes

Bericht door loes »

Leuk Erna, succes maar weer. Maak er maar weer een leuke dag van.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Veel plezier, Erna.

Ik hoop Lisa nog eens 'live' in actie te zien. Lijkt me erg leuk. Wie weet kan ik het nog eens combineren met een bezoekje aan oma als jullie in de buurt van R'dam strijden.

Erna

Bericht door Erna »

27 september loopt Lisa in Rotterdam. Zet maar vast in je agenda. :lol:

Renate

Bericht door Renate »

Genoteerd. Kijken of we een combi kunnen maken..

Gesloten