Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
-
Renate
Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Mag je een nestkist tussentijds verplaatsen?
Ik wil hem het liefste voor in de kamer neerzetten (warmste plek zonder deuren naar buiten en boven die steeds opgaan ed), maar dan moet Romy haar vensterbank (speelplek) inleveren tegen de tijd dat de ren opgezet wordt.
Ik zie Romy ervoor aan om gewoon in de ren te gaan staan spelen om bij de vensterbank te kunnen, wat ik dan weer een minder goed idee vind en zou hem in dat geval een nieuwe plek geven en verhuizen naar achter in de woonkamer.
Ik wil hem het liefste voor in de kamer neerzetten (warmste plek zonder deuren naar buiten en boven die steeds opgaan ed), maar dan moet Romy haar vensterbank (speelplek) inleveren tegen de tijd dat de ren opgezet wordt.
Ik zie Romy ervoor aan om gewoon in de ren te gaan staan spelen om bij de vensterbank te kunnen, wat ik dan weer een minder goed idee vind en zou hem in dat geval een nieuwe plek geven en verhuizen naar achter in de woonkamer.
Lekker verplaatsen, zou ik zeggen; leren de pups direct dat ze zich aan een gezinssituatie moeten aanpassen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Toen de pups eenmaal bewegelijker werden heb ik de kist (dezelfde die jij nu hebt) gewoon opgeruimd en in een ander deel van de kamer een grote ren opgezet met daarin een grote Variokennel, maar een afgedekte bench kan natuurlijk ook.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Best een goed idee, Loes.
Kunnen ze meteen aan de bench wennen.
Kunnen ze meteen aan de bench wennen.
-
Renate
Zo in de laatste weken komen er steeds meer vragen naar boven.
Ik lees vaak dat er de laatste week bij de hond geslapen wordt, maar is het geen mogelijkheid om de hond mee naar boven te nemen? Onze bank ligt best lekker, maar daar moet ik al op vertoeven als de pups er eenmaal zijn. Ik wil eigenlijk wel lekker in mijn eigen bed slapen want een bed in onze huiskamer wordt wel heel krap. Ik kan Phoebe volgende week toch ook een lekker kussen naast ons bed geven?
Ik lees vaak dat er de laatste week bij de hond geslapen wordt, maar is het geen mogelijkheid om de hond mee naar boven te nemen? Onze bank ligt best lekker, maar daar moet ik al op vertoeven als de pups er eenmaal zijn. Ik wil eigenlijk wel lekker in mijn eigen bed slapen want een bed in onze huiskamer wordt wel heel krap. Ik kan Phoebe volgende week toch ook een lekker kussen naast ons bed geven?
Zo'n reiskennel. Ik moest hem ook googlen.Wat is eigenlijk een variokennel?
Is het makkelijk om Phoebe dan naar haar nestkist te krijgen als ze begint???
Heb je geen lekker luchtbed, zoals Peter? Wil Phoebe vast wel gezellig bij
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Zo'n Variokennel heb je in vele maten. Ik heb een flink grote, die ik van een vriendin kreeg. Zij had hem ooit voor haar Tibetaan gekocht (mijn uitlaathond) maar was eigenlijk veel te groot voor hem, dus toen ze een kleinere kocht, kreeg ik deze voor de 2 honden. Als bench in huis is hij te groot en blauw, niet bepaald mijn lievelingskleur in huis, maar ondanks ons chronisch opbergruimtegebrek hebben we hem toch bewaard voor nesten, want zo'n plastic ding is makkelijk schoon te maken
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Ja, ze zal er best bij willen, maarIs het makkelijk om Phoebe dan naar haar nestkist te krijgen als ze begint???
Ik durf nu geen voorspelling meer te doen over het aantal pups hoor... dus ik houd het toch maar bij de 3 die ik eerder zei...
Ik weet wel dat Fieke krankzinnig dik was; op het eind hing haar buik echt vlak boven de grond en zij was vrijwel vanaf het begin al aan het uitdijen. Phoebe was nog prachtig slank tijdens de strandwandeling!
Nu is wel heel duidelijk te zien dat Phoebe drachtig is, waarschijnlijk heeft elke zwangerschap zijn eigen verloop; dat is bij mensen ook zo!
Een vriendin van me zag er op het laatst niet zwangerder dan 6 maanden uit en beviel wel van een 9-ponder... Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid vruchtwater en de grootte van de moederkoeken.
-Maar spannend is het wel!-
groet, Martine
Ik weet wel dat Fieke krankzinnig dik was; op het eind hing haar buik echt vlak boven de grond en zij was vrijwel vanaf het begin al aan het uitdijen. Phoebe was nog prachtig slank tijdens de strandwandeling!
Nu is wel heel duidelijk te zien dat Phoebe drachtig is, waarschijnlijk heeft elke zwangerschap zijn eigen verloop; dat is bij mensen ook zo!
Een vriendin van me zag er op het laatst niet zwangerder dan 6 maanden uit en beviel wel van een 9-ponder... Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid vruchtwater en de grootte van de moederkoeken.
-Maar spannend is het wel!-
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Foto weer weggehaald.
Laatst gewijzigd door Erna op 17 mar 2009, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Mooi strak buikje 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Aha, Erna, zo'n vliegtuigding.
Renate, ik vind het wel een héél spannend vervolgverhaal! Ben zo benieuwd wat de DA ervan kan maken, wat aantal pups betreft.
Renate, ik vind het wel een héél spannend vervolgverhaal! Ben zo benieuwd wat de DA ervan kan maken, wat aantal pups betreft.

Een foto met de ren en de variokennel rechtsboven
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb het niet eerder zo gezien, eigenlijk.
Is de variokennel nou bedoeld voor de pups èn ma?
Ik moet nog veel leren!

De pups lagen er alleen in met de deur open
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Loes zoals jij het had gedaan is ook erg handig. Ik had toen de werpkist weg was een doos aan de pups gegeven om in te slapen, gewoon op zijn kant gelegd.
Toch vonden ze het heerlijk om er in te liggen met zijn vieren.
Die vario kennel heb ik al vanaf dat Tirza pup was, heb het ding dus al 19 jaar in huis. Tussendoor aan verschillende mensen uitgeleend. Maar nu blijft hij onder de trap staan omdat Lisa er heel erg graag in ligt. Als we haar "kwijt" zijn ligt ze daarin.
Omdat Tirza bang was in de auto, en bij je voeten ging zitten als ze de kans kreeg, heb ik dezelfde ook nog twee maten kleiner aangeschaft.
Die heb ik ook gebruikt om de pups in de auto mee te nemen. Met oud en nieuw doet hij dienst als schuilhut voor Lisa. En binnenkort gebruikt Corrie hem weer voor de pups. Helaas Renate, de kennel is dus al bezet.
Toch vonden ze het heerlijk om er in te liggen met zijn vieren.
Die vario kennel heb ik al vanaf dat Tirza pup was, heb het ding dus al 19 jaar in huis. Tussendoor aan verschillende mensen uitgeleend. Maar nu blijft hij onder de trap staan omdat Lisa er heel erg graag in ligt. Als we haar "kwijt" zijn ligt ze daarin.
Omdat Tirza bang was in de auto, en bij je voeten ging zitten als ze de kans kreeg, heb ik dezelfde ook nog twee maten kleiner aangeschaft.
Die heb ik ook gebruikt om de pups in de auto mee te nemen. Met oud en nieuw doet hij dienst als schuilhut voor Lisa. En binnenkort gebruikt Corrie hem weer voor de pups. Helaas Renate, de kennel is dus al bezet.
Laatst gewijzigd door Erna op 05 nov 2012, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Maakt niet uit, Erna.
Ik kan Phoebe's bench in de ren zetten als ik wil. Ik heb daar zo'n hoes omheen, zodat het een hol lijkt. Volgens mij is het dan ongeveer hetzelfde. Ik zou er nog een doos in kunnen zetten omdat hij nogal groot is, maar als ik de foto van Lisa en Sarie in de Variokennel zie, is dat ook een behoorlijk formaat.
http://www.hondenzaak.nl/N_frame.html?h ... t_207.html
Ik kan Phoebe's bench in de ren zetten als ik wil. Ik heb daar zo'n hoes omheen, zodat het een hol lijkt. Volgens mij is het dan ongeveer hetzelfde. Ik zou er nog een doos in kunnen zetten omdat hij nogal groot is, maar als ik de foto van Lisa en Sarie in de Variokennel zie, is dat ook een behoorlijk formaat.
http://www.hondenzaak.nl/N_frame.html?h ... t_207.html
Bij ons blijft de werpkist tot het eind in gebruik.
Ik heb alleen zo'n klein variokenneltje. Daar kan Guusje niet meer in, de pups zouden dat wel kunnen.
De bench opzetten is een optie, maar veel lastiger om schoon te maken.
Als die kleintjes straks met vieze pootjes overal tegen aanzitten, is die kist met zijn gladde oppervlakken veel makkelijker schoon te maken.
Alleen als ze een schoon bed krijgen gaan ze hier dan eventjes in de bench.
Ik heb alleen zo'n klein variokenneltje. Daar kan Guusje niet meer in, de pups zouden dat wel kunnen.
De bench opzetten is een optie, maar veel lastiger om schoon te maken.
Als die kleintjes straks met vieze pootjes overal tegen aanzitten, is die kist met zijn gladde oppervlakken veel makkelijker schoon te maken.
Alleen als ze een schoon bed krijgen gaan ze hier dan eventjes in de bench.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver