Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Erna schreef:Zielig Loes die jeuk. Tirza had ook een vlooienallergie. Duurde best lang voor ze weer zonder jeuk was na een beet.
Eigenlijk moet je altijd preventief tegen vlooien behandelen.
Ik bedoel als ze allergisch zijn, anders is het zeker in deze periode niet nodig.
Wie verwacht er nu al vlooien en teken.
Eerst Stijnke een teek, en nu Adah een vlo.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nog geen teek gespot bij de dames, maar dat gaat vast niet lang meer duren, dus ze hebben vandaag hun tekenband toch maar om gekregen. Het duurt altijd nog een paar dagen voor die echt goed werken en we houden de teken toch liever op afstand
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Jakkes Ariënne.
Wij hebben vorige maand Advantix opgedaan bij het span.
Ze hadden allebei een vieze vette vlek op de schoft.
Na een dag of vier heb ik dat licht met shampoo gewassen.
Bah...het trok ook vuil aan, geen gezicht en een vies gevoel.
Hebben jullie ook die ervaring met dat spul?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik knijp het altijd tussen de schouderbladen uit en zie daar eigenlijk later niks bijzonders. Kan er alleen zelf slecht tegen.
Fija had van de week een verschrompelde teek op haar lijf.
Omdat ik ze niet echt vlovrij krijg hebben alle dieren nu Beaphar op.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Practic is een vlooien en tekendodend middel via druppels in de nek.erg goed spul!
Frontline voor zowel de hond als kat ook in spray te verkrijgen.ook wel gebruikt, maar de werking vond ik niet zo super meer( bij onze kat) eind mei begin juni gaan we met Kasper en Boris naar de DA.Kasper krijgt stronghold( voor vlooien en wormen en de neusenting tegen kennelhoest, gij zou bij mijn schoonouders logeren tijdens onze vakantie maar dat gaat door gezondheidsredenen van mijn schoonvader niet door)dus gaat hij naar een pension.Boris krijgt zijn inentingen en ook stronghold, dit laatste twee keer per jaar omdat meneer zo tegenstribbeld bij ons dat we er een halve dag mee bezig zijn. DA binnen tien sec Boris gaat naar het zelfde pension. Maar ik gebruik vlooien/ teken en wormenmiddel alleen als het nodig is! Het is en blijft troep welk middel je ook gebruikt.het is een kwestie je hond en/ of kat goed in de gaten houden en zeker nu met dit mooie weer nakijken.groetjes Alida
Dit keer hebben we Exil gebruikt. Het geeft bij hen ook een vieze plek, vettig en donkerder dan de rest van de vacht. Nu ik ze van de week allebei geplukt heb zag ik vooral bij Sammy dat haar huid daar verkleurd was, donkerder en haar vacht daar wat kalig uit er ziet. Of het van de Exil komt weet ik niet of van de Advantix die we hiervoor gebruikten. Volgende week moet ik ze weer behandelen, denk dat ik dan maar een andere plek kies en als het weer hetzelfde is gebruik ik het maar niet meer. Maar ja wat dan? We moeten wel iets gebruiken want Sammy reageert zo heftig op een tekenbeet. Ik vind de Exil zelf ook niet prettig, ik ruik het en ik krijg er tranende ogen van.
Ik heb weleens van Teatreeolie gehoord maar hoe je dat moet gebruiken of in combinatie met iets daar ben ik nog niet achter.
José Sammy & Lieveke
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 03 apr 2014, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Guusje en Stien hebben de laatste pipetjes van de reeks Pulvex van vorig seizoen erop.
Geeft ook een vieze vette plek, volgende week moet de herhaling.
Ik heb laatst nieuwe besteld bij Kathond.nl, waren daar goedkoper dan in België,
€22,95, bij Kathond.nl €19,85 per 6.
Heb ook voor een vriendin mee besteld, hoefden we geen verzendkosten te betalen.
Beiden hebben nog geen teek gehad.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Onze dames hebben een Seresto-band. Vlekt niet, stinkt niet en ze krijgen er geen jeuk van. En ik ook niet.
Ze lopen dagelijks in het bos en Stijnke houdt het echt niet bij alleen de paden. Dat is met alleen goed opletten niet bij te houden, want voor we thuis zijn en rustig kunnen vangen zit ze dan al onder de vastgebeten teken. En dat willen we nu juist voorkomen.......Onderweg vangen we al aardig wat hoor, tijdens de wandeling, maar lang niet genoeg.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Van die Advantix krijgt Vera jeuk op de plek waar gedruppeld is en geadviseerd werd daarom niet op één plek te druppelen, maar wat meer verspreid. Het helpt goed en stinkt niet.
Dit keer was de tuin één grote zandhoop...dus misschien waren de plekken extra vuil 'gestoven'.
Je mag het na een paar dagen wel wassen, maar dan denk je toch....zal het er niet ietsie afgewassen worden.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het is bijna niet te geloven.... Fien is nu zo'n 12,5 maand oud en had vandaag haar eerste teek....
Ze komt toch echt regelmatig buiten en struint door bos en over heide. Suske komt dan regelmatig met teken thuis, maar Fien dus niet.
Toch minder lekker denk ik.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb gisteren weer druppels in huis gehaald. Nog niet gegeven. Bij ons had Jutte deze week een teek. OOk hier de hond die ze wel krijgt. Hieke heeft bijna nooit ongedierte. Ik denk juist dat ze liever op Jutte zitten omdat zij zo wollig is en weelderig in haar zachte vacht huist.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje