Senna is nu anderhalf en tot nu toe had ze nog nooit overgegeven. Daar was ik eerlijk gezegd wel wat verbaast over omdat ze, net als veel andere hondjes, toch graag wat van de grond eet.
Vanmorgen op het veld was ze heerlijk aan het spelen met een groep honden. Ik zag al wel dat ze in het gras aan het snuffelen was. Meestal gaat het dan om de jonge grasworteltjes, of ze ruikt een mol o.i.d.
Toen we naar huis gingen, aan het begin van onze straat, wilde ze niet meer verder lopen en ging op haar voorpoten liggen. Ik checkte of ze niet een doorntje o.i.d. aan haar poten had, maar zag niets.
Vlak voor de deur bleef ze nog eens staan, maar uiteindelijk liep ze mee naar binnen.
Van kleins af aan hebben haar geleerd dat ze op de mat moet blijven totdat wij onze jassen en schoenen opgeruimd hebben. Ik wilde net haar riem af doen toen ze een enorme golf kots eruit gooide. Ik rook het meteen.............poep!
Ik zal jullie de details besparen hoe het eruit zag, maar het kostte bijna een rol keukenpapier om het van de mat af te krijgen.
Typisch hè, dat ze dat nu ineens doet. Ze had overigens daarna enorme trek, want haar voer had ze zo binnen.
Nu probeer ik toch te achterhalen waarom ze poep eet. Omdat ze het nooit gedaan, hoop ik dat ik er achter kan komen.
Welke verandering heeft er plaatsgevonden?
De oorzaken die je op het internet kunt vinden zijn divers. En als je een hond hebt die het gewoon lekker vindt, begin je al helemaal niks.
Het eerste waar ik aan moest denken, is de verandering in voer. Het totaal weglaten van granen.
Ze is 's morgens hongerig met uitlaten. Dat doe ik bewust, want ze kan druk spelen en rennen en op deze manier reageert ze goed op een beloning.
Maar wat nu als ze toch op zoek gaat naar ontlasting van een hond die granen eet?
Want granen vinden de meeste honden toch lekker.
Ik zat zelf te denken om Farmfood brokjes een tijdje als beloning mee te nemen. Dat vult zowiezo meer dan die gedroogde long en als het met granen zoeken te maken heeft, krijgt ze het op die manier.
Wat zouden jullie doen?