Marcel neem van mij aan dit duurt echt nog wel een poosje voor dat Banjer echt rustiger word, zelfs na 2 jaar heeft Bickel nog zijn buien en ja Banjer is een pup.
Maar jij heb smousen vooral gezien in vreemde omgevingen de rits enz en daar zijn honden niet hun zelf pas thuis en rond het huis wat vertrouwd is zijn honden hun zelf.
Dus met andere woorden als je verwacht dat dit gedrag snel veranderd moet ik je teleurstellen geduld is een schoone zaak echt waar en hij is geen rex die misschien meer het karakter had van een labrador.
Maar ik vind Banjer wel een mooi smousje om te zien hoor
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Ik weet niet of je mijn verhaaltjes van Senna hebt gelezen, maar die kon er ook wat van op cursus. Senna rende ook rustig een andere kant op als daar wat te beleven viel Het kost heel veel energie en de keren dat ik doodmoe thuis kwam zijn niet te tellen. Ook heb ik uurtjes meegemaakt dat ze alleen maar op de grond aan het snuffelen was. Heerlijke paardenluchten. Ik heb alleen nooit mijn stem verheft tegen haar. Wel heel rustig en resoluut "nee" geroepen. En dan lijkt het of ze maling aan je hebben, maar dat is meer de grens opzoeken. Jammer dat Banjer alles sloopt Daar heb ik nooit last van gehad, zelfs alle knuffels zijn nog heel. Is hij ook zo druk als hij flink gerend heeft? Misschien toch teveel energie over? Je bent er maar druk mee, maar rustiger wordt hij echt wel op den duur.
daarna gaat hij thuis lekker verder en slapen is er niet veel bij,savonds is hij echt rustig slaapt zoms lekker op schoot maar ook in de bench.en smorgens is hij niet te houden ik moet hem dragen van de trap (want traplopen is er nog niet bij) ik moet hem dan goed vast houden wand ooooooo drukte maker maar al met al ik brobeer het onder,de duim te houden dat gaat me echt wel lukker hoor ik ben de baas niet hij.en scherpe tanden niet te kort.en nu lekker te bed trusten allemaal
Actief mannetje hoor! Hij wordt echt wel rustiger, maar kan een flink poosje duren. Hoe gaat het met de benchtraining? Ik begrijp uit je berichtje dat hij het niet zo leuk vindt. Gaat het 's nachts wel goed?
Heel herkenbaar hoor, de scherpe tanden en dat rondjes om je heen rennen. Best frustrerend. Het is een jonge hond, hij weet nog niet zo goed wat er van hem verwacht wordt moet je maar denken.
Tja...dat opvoeden is een hele klus.
Dragen vinden en vonden onze honden ook helemaal niks.
Een geworstel om los te komen!! Maar ja, soms kan het niet anders.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
ag ik ben van de straat en ik vind het leuk om te doen this,druk maar dat word un x minder.hoe denken juli over die houten botten waar die mee kan spelen ze spliteren niet zecht de verkoper,hij heeft geen omkijk meer naar de cavia's maar daar heb ik konstand op gehamert en het werkt wel.
Ik ken ze wel Marcel, die houten dingen, maar ik heb gewoon van die touw-dingen en een stuk pijp van een oude spijkerbroek met een knoop erin.
Zo'n zwaar ding bonkt zo in de kamer.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat ik wel heel jammer vind, dat je de kans voorbij hebt laten gaan om hem vanaf het begin aan je te binden door hem vanaf het moment dat je hem afhaalde (even) los te laten lopen, het liefst al onderweg naar huis. Zo'n kleine pup gaat echt niet de hort op maar komt naar de mens toe waarvan hij de lucht al kent . Als je hem op het juiste moment roept (als hij toch al in jouw richting gaat) en uitbundig beloont, heb je al heel wat gewonnen. Uiteraard moet dat loslaten wel op een veilige en rustige plaats gebeuren.
Jij bent overigens niet de enige die dat niet aandurft, veel mensen houden hun pup weken lang vast wat soms als resultaat heeft dat hij nooit meer los kan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het ging toch ook niet om de omgang van Banjer met de cavia's maar dat het teveel werk was ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Het ging toch ook niet om de omgang van Banjer met de cavia's maar dat het teveel werk was ?
Oh, maar dat heb ik geen seconde geloofd...
Een pup opvoeden is veel werk; die cavia's doe je er even bij...
Daar kan nooit meer dan een half uurtje werk per week inzitten; of heb ik het nou altijd zo verkeerd gedaan met mijn konijnen? Dat hok moest ook schoongemaakt worden en was een flink stuk groter dan dat van Marcel...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik heb geen idee waarom ze weg moesten - mogen blijven.
Ik dacht omdat Banjer er een kijkje op had. Wil me er eigenlijk niet verder in verdiepen, volgende week zal er wel weer een ander verhaal staan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb voor de honden van die rubberen ballen die krijgen ze ook niet stuk als ze maar geen hou vast hebben aan iets, mijn buren vinden die ballen iets minder geloof ik
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Ik ben blij dat ik geen sloper heb, zelfs de knuffels nog allemaal heel. Al worden ze wel met grote regelmaat "vermoord".
Ja, die zware rubberen dingen kunnen aardig bonken.
De knuffels worden door Bloem ook wel gesloopt, niet de eerste dag, maar ze leggen het wel af. Ze heeft een tijgertje dat wonderwel heel blijft.
Zo'n groot flostouw is niet zo gek.
Fijn dat hij de cavia's met rust laat Marcel.
Alles kost tijd.