belevenissen van banjer
Re: belevenissen van banjer
Reken er maar op, dat je een jaar heel intensief met Banjer bezig moet zijn.
Hij kan natuurlijk niet weten wat jij van hem verwacht, dat moet hij allemaal leren en dat kost tijd.... heeeeeeeeeel veel tijd.
En bovendien heel consequent zijn, als jij je omdraait als hij iets doet dat niet mag, doet hij het de volgende keer gewoon weer, hij snapt niet dat hij dat niet mag. Je staat het namelijk (oogluikend) toe dat hij het doet.
Als je bereid bent heel veel tijd en energie in Banjer te steken en daar andere dingen voor te laten, heb je over een jaar een (hopelijk) goed opgevoede hond en kan je de vruchten plukken van je inspanning.
En ook daarna, bij nieuwe dingen, zal je hem nog van alles moeten leren.
Wellicht was de levendigste pup uit het nest niet de beste keus.
Het opvoeden van een smous is niet zo verschillend van andere honden, een smous is een intelligent dier en leert snel, maar heeft wel iemand nodig die hem dat aanleert.
Hij kan natuurlijk niet weten wat jij van hem verwacht, dat moet hij allemaal leren en dat kost tijd.... heeeeeeeeeel veel tijd.
En bovendien heel consequent zijn, als jij je omdraait als hij iets doet dat niet mag, doet hij het de volgende keer gewoon weer, hij snapt niet dat hij dat niet mag. Je staat het namelijk (oogluikend) toe dat hij het doet.
Als je bereid bent heel veel tijd en energie in Banjer te steken en daar andere dingen voor te laten, heb je over een jaar een (hopelijk) goed opgevoede hond en kan je de vruchten plukken van je inspanning.
En ook daarna, bij nieuwe dingen, zal je hem nog van alles moeten leren.
Wellicht was de levendigste pup uit het nest niet de beste keus.
Het opvoeden van een smous is niet zo verschillend van andere honden, een smous is een intelligent dier en leert snel, maar heeft wel iemand nodig die hem dat aanleert.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
marcel
ag komt echt wel goed zitten af gaat al goed vandaag,rollen ge oevend en los naast me lopen ging allemaal goed.de cavias gaan weg dit gaat echt niet zamen worden gratis opgehaalt heb er geet tijd meer voor
gr
gr
-
ewhuitema
De eerste keren op puppycursus werd Rosa het "ongeleide projectiel" genoemd. Is allemaal goed gekomen. Nu heeft Rosa het voordeel dat ze het je graag naar de zin doet maar alles moet leren natuurlijk.
Als ik jouw beschrijving lees van Banjer denk ik dat het een heel gezond en normaal pupje is. De twee hier waren ook zo toen ze pup waren. Je veralngd wel al veel van hem. Loslopen , dat deden wij op deze leeftijd nog niet. Wel netjes leren naastlopen aan de riem. Los was voor op het veld , of in de polder.Omrollen , kunnen ze nog steeds niet omdat dit niet geleerd is. Leer gewoon eerst zinnige dingen , hier komen , zitten op commando, naast blijven aan de riem.
Ook ik snap waarom de cavia's opeens weg moeten. Dieren zijn geen wegwerp artikel , daar begin je aan en maak het af
Ook ik snap waarom de cavia's opeens weg moeten. Dieren zijn geen wegwerp artikel , daar begin je aan en maak het af
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Marcel,als ik over Banjer lees
en ik ben vast de enigste niet.
Je bent heel makkelijk met het aanschaffen van dieren en je doet ze net zo makkelijk weg
Neem nu de cavia's,je koopt het duurste van het duurste(waar doe je het van
heb je zo'n hoge uitkering
)wees dan nu ook lekker makkelijk en bel mevr. v/d Giessen op om Banjer te herplaatsen nu is hij nog jong en is alles nog mogelijk .
Op deze manier wordt het een rothond en dat komt dan door jou
en je zet de smoushond en de HSC in een slecht daglicht en dat is vast niet wat je wilt.
Je bent heel makkelijk met het aanschaffen van dieren en je doet ze net zo makkelijk weg
Op deze manier wordt het een rothond en dat komt dan door jou

Jammer dat het niet gaat, samen met de cavia's.
Lees je je eigen stukjes wel eens terug voor je ze hier plaatst? Zoals je over je cavia's schrijft, klinkt het erg harteloos Marcel; dat doet elke dierenliefhebber verdriet. Begrijp je dat? Nu zijn we weer allemaal bang dat je ook zo met Banjer omgaat als hij zich niet heel snel als een ideale hond gaat gedragen...
Je kunt dan ook rot-reacties verwachten. Dat kan je bedoeling toch niet zijn?
Banjer klinkt als een normale pup met normale streken Marcel.
Zoals ik al vaker heb gezegd, duurde het hier bijna een half jaar voor de hondjes echt zindelijk waren.
Banjer hoort je echt wel, maar luistert alleen als hij daar zin in heeft; ook dat is normaal. Met heel veel liefde (belonen) en geduld leer je hem goed naar je te luisteren. Maar een Smous is een intelligent hondje wat altijd een eigen willetje zal houden. Net als bij babies geldt ook voor pups dat je ze rust en regelmaat moet bieden; je kan niet teveel van hem verwachten. 3 stapjes vooruit en weer 2 terug en constant blijven herhalen. Zijn hele leven lang...
Heb je al een fijne oppas voor hem gevonden voor als je een keer weg moet en gaat het goed als jullie samen naar de manege gaan?
Lees je je eigen stukjes wel eens terug voor je ze hier plaatst? Zoals je over je cavia's schrijft, klinkt het erg harteloos Marcel; dat doet elke dierenliefhebber verdriet. Begrijp je dat? Nu zijn we weer allemaal bang dat je ook zo met Banjer omgaat als hij zich niet heel snel als een ideale hond gaat gedragen...
Je kunt dan ook rot-reacties verwachten. Dat kan je bedoeling toch niet zijn?
Banjer klinkt als een normale pup met normale streken Marcel.
Zoals ik al vaker heb gezegd, duurde het hier bijna een half jaar voor de hondjes echt zindelijk waren.
Banjer hoort je echt wel, maar luistert alleen als hij daar zin in heeft; ook dat is normaal. Met heel veel liefde (belonen) en geduld leer je hem goed naar je te luisteren. Maar een Smous is een intelligent hondje wat altijd een eigen willetje zal houden. Net als bij babies geldt ook voor pups dat je ze rust en regelmaat moet bieden; je kan niet teveel van hem verwachten. 3 stapjes vooruit en weer 2 terug en constant blijven herhalen. Zijn hele leven lang...
Heb je al een fijne oppas voor hem gevonden voor als je een keer weg moet en gaat het goed als jullie samen naar de manege gaan?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wat verwacht je eigenlijk Marcel, geen raad van ons had ik al begrepen.
Ik geef je er toch eentje. Zoals jij met Banjer omgaat zal het nooit goed komen. Je maakt van hem een vervelende hond. Dat vind ik ik heel erg triest voor zo'n leuk levendig en in jouw ogen niet luisterend pupje. Wat op zijn leeftijd ook nog lang niet kan.
Dus zou ik zeggen, doe na de cavia's, ook Banjer de deur uit en neem nooit meer een dier in huis. We hebben je zo gewaarschuwd met zijn allen, enne........het zal NIET goedkomen zoals jij omgaat met Banjer. Voor een dier, en zeker een pup, moet je heeeeeeel veeeeeel geduld hebben. Naar mijn mening heb je dat niet.
Ik geef je er toch eentje. Zoals jij met Banjer omgaat zal het nooit goed komen. Je maakt van hem een vervelende hond. Dat vind ik ik heel erg triest voor zo'n leuk levendig en in jouw ogen niet luisterend pupje. Wat op zijn leeftijd ook nog lang niet kan.
Dus zou ik zeggen, doe na de cavia's, ook Banjer de deur uit en neem nooit meer een dier in huis. We hebben je zo gewaarschuwd met zijn allen, enne........het zal NIET goedkomen zoals jij omgaat met Banjer. Voor een dier, en zeker een pup, moet je heeeeeeel veeeeeel geduld hebben. Naar mijn mening heb je dat niet.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb zeer sterke voorliefde voor cavia's en het kost ook mij veel moeite om niet te reageren op die uitspraak over het wegdoen van de cavia's.
Weet je dat de meeste mensen die een GRATIS cavia of konijn ophalen via Marktplaats dit NIET doen om er lief voor te zorgen?
Er zijn nogal wat mensen die juist op dat soort advertenties afgaan voor gratis levend voer voor hun slangen.
Ik weet dit van cavia fokkers die hun "afgedankte" cavia's die niet meer productief zijn voor de fok ook meegeven aan slangenmensen.
Ik struin regelmatig advertenties op MP af om mensen te waarschuwen voor deze caviaopkopers want zeg nou zelf, gratis is gratis en wie wil dat nou niet?
Vraag op z'n minst een redelijk bedrag voor je cavia zodat het niet meer aantrekkelijk is voor dit soort mensen, als je niet anders kunt dan je cavia wegdoen.
Je hebt overal mensen voor, zo zie je ook tegen de tijd dat het kerst wordt van die advertenties verschijnen
"gratis ophalen, vlaamse reus" , nou dat zal een heerlijk kerstdiner worden!
Weet je dat de meeste mensen die een GRATIS cavia of konijn ophalen via Marktplaats dit NIET doen om er lief voor te zorgen?
Er zijn nogal wat mensen die juist op dat soort advertenties afgaan voor gratis levend voer voor hun slangen.
Ik weet dit van cavia fokkers die hun "afgedankte" cavia's die niet meer productief zijn voor de fok ook meegeven aan slangenmensen.
Ik struin regelmatig advertenties op MP af om mensen te waarschuwen voor deze caviaopkopers want zeg nou zelf, gratis is gratis en wie wil dat nou niet?
Vraag op z'n minst een redelijk bedrag voor je cavia zodat het niet meer aantrekkelijk is voor dit soort mensen, als je niet anders kunt dan je cavia wegdoen.
Je hebt overal mensen voor, zo zie je ook tegen de tijd dat het kerst wordt van die advertenties verschijnen
"gratis ophalen, vlaamse reus" , nou dat zal een heerlijk kerstdiner worden!

Ik heb ook altijd cavia's en konijnen gehad. De laatste cavia is met ons meeverhuisd naar Rotterdam, waar hij zijn laatste zomers op het balkon woonde. We zijn pas verhuisd nadat het konijn was overleden, want die had een heerlijk vrij leven in een grote buitenren, zodat we hem niet naar een flat konden verkassen.
Cavia's zijn heel lieve en grappige diertjes en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je die zomaar wegdoet. Veel werk heb je er niet aan, buren kunnen er voor zorgen als je weg bent.
Misschien wil de fokker ze wel terug want het waren tenslotte geen huis-tuin-en-keuken cavia's maar prijzige van een erkende fokker. Of weet de fokker een goed adres. Samen met het dure hok en alle andere spullen vindt hij er vast wel een gegadigde voor.
Heb je je parkieten trouwens nog?
Cavia's zijn heel lieve en grappige diertjes en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je die zomaar wegdoet. Veel werk heb je er niet aan, buren kunnen er voor zorgen als je weg bent.
Misschien wil de fokker ze wel terug want het waren tenslotte geen huis-tuin-en-keuken cavia's maar prijzige van een erkende fokker. Of weet de fokker een goed adres. Samen met het dure hok en alle andere spullen vindt hij er vast wel een gegadigde voor.
Heb je je parkieten trouwens nog?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
isabelle
Hallo Marcel,
Hoe gaat het nu met Banjer en je cavia's?
Banjer moet natuurlijk wennen aan je cavia's, dat is misschien moeilijk en kost wat tijd, maar het is wel juist heel goed om Banjer dit te leren.
Heb je misschien ook iemand die jouw een beetje kan helpen of begeleiden bij het opvoeden van Banjer?
Iemand die bij jouw langs kan komen en het voor kan doen?
Ik denk dat dit heel fijn voor jouw en Banjer zou zijn.
Ik kan mij voorstellen dat je nu misschien verdrietig of boos bent om de kritiek die je hebt gekregen hier op het forum.
Maar je moet maar bedenken dat de mensen hier wel het beste met jouw en Banjer voor hebben en je proberen te helpen.
Dat is alleen niet altijd erg makkelijk vanachter een computerscherm.
Hoe gaat het nu met Banjer en je cavia's?
Banjer moet natuurlijk wennen aan je cavia's, dat is misschien moeilijk en kost wat tijd, maar het is wel juist heel goed om Banjer dit te leren.
Heb je misschien ook iemand die jouw een beetje kan helpen of begeleiden bij het opvoeden van Banjer?
Iemand die bij jouw langs kan komen en het voor kan doen?
Ik denk dat dit heel fijn voor jouw en Banjer zou zijn.
Ik kan mij voorstellen dat je nu misschien verdrietig of boos bent om de kritiek die je hebt gekregen hier op het forum.
Maar je moet maar bedenken dat de mensen hier wel het beste met jouw en Banjer voor hebben en je proberen te helpen.
Dat is alleen niet altijd erg makkelijk vanachter een computerscherm.
Hoe gaat het nu Marcel?
Heb je hulp nodig, of komt het allemaal wel goed...?
Wij hebben het goed met jou en Banjer voor en ik maak me toch wel een beetje zorgen omdat je niets meer over hem vertelt; ook niet op Facebook.
Groeit hij nog steeds zo hard?
Heb je hulp nodig, of komt het allemaal wel goed...?
Wij hebben het goed met jou en Banjer voor en ik maak me toch wel een beetje zorgen omdat je niets meer over hem vertelt; ook niet op Facebook.
Groeit hij nog steeds zo hard?
-
marcel
gaat wel
2 nieuwe foto's in me map
gr
dat hoop ik van wel....of komt het allemaal wel goed...?
2 nieuwe foto's in me map
gr
Hij krijgt zo te zien een mooi vachtje. Is het een beetje hard Marcel?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat is hij mooi van kleur, en hij lijkt inderdaad een mooie harde vacht te krijgen...! 
-
marcel
ja word een beetje hart maar dat slag haar is er vorige week er in gekomen,ja mooie kleur he goud geel
Het wordt een mooi ventje!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat wordt hij mooi, Marcel! Hoe gaat het nu verder met hem? Nog steeds van die puppy-smouzen-streken? :wink2:

Op de foto waar je z'n rode penning goed kunt zien, de twee na laatste geloof ik daar zie ik een heel mooi vierkant hondje staan hoor 

-
marcel
nou alle speeltjes zijn al kapot je kan van alles verzinnen om op de grond te leggen om mee te spelen,maar het gaat er echt aan na 15 min het is een boef op schoot vind hij een must ontzettent lief.wandelen gaat redelijk goed ik heb hem al een paar x los gehad en als ik hem roept komt hij bij me dus ook goed,maar op de cursus daarintegen luistert hij helemaal niet ik begrijp dat het een puppy is maar dit is echt niet goed kaihart rondjes om me heen hollen uit wkijigheid gras uit de grond trekken en voor niet luisteren bij oeveningen,hij is een beetje onhoudbaar hondje maar we gaan gewoon door.wat ik er wil al in heb is zitten als ik de looplijn vast maak netjes naast me loop maar dat gebeurt niet in ene,ik moet een boose stem op zetten dan werkt het en 1 x herhalen.en als ik in me eigen huis ff naar boven ga of ff wat te doen doe ik hem in de bech wat hij dan echt geen prettje vind dus dochen blijft hij erg blaffen.plassen doet hij ook wel eens in huis is dus nog niet echt goed.dus hande vol aan hem er word gezecht dat hij nog wel rustiger word ( dit heb ik van mvr giesen gehoord) dis is een periode waar hij ff doorheen moet dus iik wacht af.ik heb best veel smousen gezien allemaal eve lief dat is banjer ook wel hoor als hij slaapt hi hi hi maar tussen tijts......
gr
gr