belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Desi

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Desi »

En Marcel kan toch niet zonder dit forum, want hij bezoek de site nog veelvuldig :fluit:

Constance

Bericht door Constance »

Kom op dames...niet zo flauw, iedereen heeft hierin zijn eigen keuze Afbeelding
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

goed juli willen graag weten hoe het gaat.....maar dan wel eerst dit ik ga niet op adviesen af wand die krijg ik genoeg op de pupcursus,dus niet meer van je moet het zo of wat dan doen ook ja juli zullen het vast allemaal heel goed weten maar op dit momend hoor ik alle op de cursus.

nou hoe gaat het met banjer en dat willen juli natuurlijk graag weten mijn dagtaak staat uit naar,hem constant in de gaten houden wat hij doet het is een echt banjer en als ik eerlijk moet zijn dit had ik niet achter een smous gedacht omdat ik alleen maar rurtige honden heb gezien.maar met banjer ben je echt bezig van 8 uur in de morgen tot 21 uur in de avond tussen door slaapt hij ook nog wel dus,kan ik andere huishoudelijke dingen doen.het eten gaat goed 3 x vlees en savond's brokken maar daar neemt hij niet veel van maar blijf het wel geven,het zindelijkheit wort als maar beter en begind lichtjes aan te vragen bij de deur maar soms doet hij het nog binnen.spelen gaat grof dus hou ik er snel mee op speeltje weer aan de kanten klaar over en klaar,lekker happen naar je vingers of hand vind hij ook ontzettent leuk en is maar slecht af te leren maar ik ben wel van de aanhoudende wind.met wandelen is hij erg zitterug en dan weer lopen veel achter blaatjes aan naar andere honden gaat hij erg te keer heel vel.op de pupcursus vind hij het leuk en is niet zo druk wel speels maar hij is erg dominant naar een boxer en dan alleen deze hond,afgelopen x mochten de pups ff lekker los op een ander veldje toen vloog banjer de boxer aan kompleet oorlog we moesten bijde de hond aan de lijn zetten.en toen kwam er iemand anders bij met een oudere hond...(alle andere pups gingen weer terug naar het veld waar 1st op stonden) toen moest eerst die boxer erbij nou die ging ook te x tegen die oudere hond en diegene die erbij stond duwde hem elke x weg een aantal x en.en toen mocht banjer erbij nou ik kneep me al rot en je hoor ze vlogen mekeer constand aan maar elke x wat minder en nog minder banjer ging opslot niet meer vanuit recht op de hond af maar vanaf de vlanken en dat was al een stuk beter.ik vroeg wat het nou betekende juli mogen het beter uitleggen honden hebben bebaalde stoffen en dat moet minder worden of zoiets,benjer is een echte banjer handen vol aan maar is ontzettent vel met alles.de pupcursus is nu op de zaterdag en ik kan met iemand mee rijden is ook wel lekker hoor en net met diegene die die boxer heeft maar die zit wel in een bench in de auto dus kan geen kwaat denk ik(hoop ik dan maar).de bench training hier gaat goed gaat ff te x maar na 10 min is dat over heb het gekontroleert,de groei zit er goed in en is nu boven de 4 kilo aankomende maandag krijgt hij de aller laaste prik x cokteel voor de rest is hij wel ontzettent lief hoor(als hij slaapt) nee grapje hoor normaal ook wel.ik heb ook de laaste penning binnen van de ndg dus als die zoek is komt hij altijd bij mijn terecht ook in het buitenland de fokster had gezech dat best wel goed is voor de hond.nou ff een paar prille foto's erbij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7CIZCMM-D.jpg
leuke axtie foto he
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTX8YKXZ-D.jpg
mmmmlekker kuifje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K76MXQAI-D.jpg
om op te vreten he lief he
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CY6RG6ES-D.jpg
iets dichterbij word nog leuker he
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQGIG7ZL-D.jpg
en kijk eens wat staat hij er mooi op he.....de stoere banjer

nou juli zijn zo helemaal up toe date nu mogen juli reageren
gr marcel

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wel weer leuk hoor Marcel dat je weer wat over Banjer schrijft en je komt er nu achter dat smousjes niet altijd van die rustige hondjes zijn die jij heb gezien, Banjer is een pup en je heb 1 van de drukste uit het nest dus dat is niet zo verwonderlijk en als je de laatste drie jaar het forum had bij gehouden had je dit kunnen weten. ;)
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Martine

Bericht door Martine »

Fijn dat je weer wat over Banjer zegt!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

Marcel, onze Senna was een pupje dat hapte. In je enkels en als ik niet waarschuwde dan hapte ze zo in het gezicht van kinderen. Door heel hard met haar te werken is het nu niet meer voor te stellen dat ze dit ooit deed. Dat heeft niets te maken met dat het een smousje is, sommige pups doen dit nu eenmaal.
Helaas ben je niet gediend van adviezen, dus die hou ik dan ook maar voor me.

Leuke foto's hoor!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om weer over Banjer te lezen Marcel. Je hebt je handen aan hem vol.
Ik begrijp dat je geen adviezen meer wil hebben van ons, snap ook wel dat het soms moeilijk is als je ons over je heen krijgt. Maar zoals we al vaker hebben geschreven, we zeggen dit alleen maar in het belang van Banjer en ook voor jou. Want je wil een leuke hond hebben, dat wordt hij niet uit zichzelf. Een pup moet net als kinderen opgevoed worden.
Leuke foto's van Banjer, ik denk dat hij groot gaat worden als ik zijn poten bekijk.
Maar het is natuurlijk een reu.
Marcel dat gedrag van Banjer en de Boxer vind ik wel zorgelijk, dat hoort niet bij puppengedrag. Laat je heel goed voorlichten bij de club hoe je dit het beste aan kan pakken. Hebben ze je al een richtlijn gegeven hoe je er mee om moet gaan?
En dat drukke, het is een pup hé. Die moet alles nog ontdekken en uitproberen. En natuurlijk vindt je dat niet altijd even leuk. Het is aan jou om hem te leren wat wel en wat niet mag.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

Marcel dat gedrag van Banjer en de Boxer vind ik wel zorgelijk, dat hoort niet bij puppengedrag. Laat je heel goed voorlichten bij de club hoe je dit het beste aan kan pakken. Hebben ze je al een richtlijn gegeven hoe je er mee om moet gaan
ik ga kijken wat ze zaterdag gaan doen of ze dat dan ook weer doen,wand het is gewoon dominant gedrag.gisteren kwam ik een hele grote hond tegen daar deet hij niets mee en andre honden op straat ook niet veel

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik vraag me af of het 'uitvechten' ermee te maken kan hebben dat jullie meerijden in het hol van de boxer (de auto). Daarbij zit de boxer zelf in de bench, Banjer niet. :scratch:

Dat drukke gaat wel weer over. Geduldig blijven en het goede gedrag steeds weer belonen.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Daarbij zit de boxer zelf in de bench, Banjer niet
dit klopt Ariënne

Constance

Bericht door Constance »

Wat een ondeugend snoetje op de foto :hihi: , daar zul je inderdaad vast je handen vol aan hebben. Enne oeps..dat aanvliegen van die boxer :scratch: daar is ook nog wat werk aan de winkel, ben ook benieuwd wat ze daar op de puppycursus voor advies over geven.

Fijn dat je weer over Banjer schrijft :thumbsup:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

marcel schreef:ik ga kijken wat ze zaterdag gaan doen of ze dat dan ook weer doen,..........gisteren kwam ik een hele grote hond tegen daar deet hij niets mee en andre honden op straat ook niet veel
Nou, als hij tegen andere honden gewoon normaal doet, zou ik me geen grote zorgen maken. Heel goed dat ze het op de pup-cursus goed begeleiden.

Ach, Bloem is ook niet lief tegen andere pups, zeker niet toen ze klein was.
We konden/kunnen haar niet bij Amber van Hennie en Jan in een rennetje zetten, want dat wordt geheid geknok. Ze gooide bij de eerste de beste wandeling ook alle pups die ze tegenkwam even om. Maar tegenover rustige grote honden is ze heel normaal hoor.

Bij ons op de pupcursus zat ook een boxer, bah...wat een vechtersbaasje. De leiding heeft hem eerst eens een poosje bij zijn eigen grote honden gezet, die corrigeren dat gedrag.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Fijn van je te horen Marcel!
Dat bijterige had Rosa ook. Vond het vooral sneu voor kinderen. Klaas kwam wel huilend bij me: Waarom doet ze dat nou, vind ze mij niet lief?
Een lastige periode maar met veel geduld en tijd werd het beter!

marcel

Bericht door marcel »

ben vandaag een hele grote hond tegen gekomen meneer deet niets,dus ik denk dat het wel goed komt.ik hou hem ook laag als hij tegen me aan staat als ik bij de com zit of op de stoel,hij denkt ook dat mijn voeten een spelletje is elke keer als ik buiten een stap zet denkt hij hee ik mag ermee spelen.maar ik zit er boven op en zeg af wel met een velle stem en dan doet hij het niet meer,maar moet hem er wel elke x op anderen dat het niet mag.zindelijk word redelijk goed soms nog binnen maar ik maak er geen probleem van alles plavuizen in huis zo opgeruimd dus,maar het word wel beter hoor ik let er konstand op en merk dat hij ook soms bij de achter deur staat dan doe ik hem snel buiten.het slapen gaat uitstekend de hele nacht door kan zelfs lekker uitslapen heeeeerlijk.ik heb vandaag nog iemand gesproken van de pupcursus en heb aan haar gevraagt dat als het niet wil met diegene waar ik,nu mee rij en het gaat niet zamen in de auto of zij me dan wil ophalen ze heeft een zwarte labrador en dat gaat goed zamen met banjer.vele mensen vinden banjer een mooie hond kinderen willen er zo op af vliegen nou dan moet ik goed oppassen,wand dan doet banjer hap dat moeten we niet hebben.het spelen zamen in huis doe ik korter wand meneer is helemaal door het dollen vliegt door de tuin en dan naar binnen hi hi ken je dat na 10 min stop ik er mee en pak het speeltje op.dus probeer ik een beetje op deze manier hem wat rustiger te krijgen.
gr

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Met een pup heb je het gewoon hartstikke druk.
Daar ben jij geen uitzondering in, Marcel.
Troost je met de gedachten dat het over een tijd een stuk rustiger wordt, maar dat zal echt niet zonder slag of stoot gaan.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

gisteren weer een puppy cursus gehad en het gaat eleke les een stukje beter,dis x was hij wel erg wakker en druk maar ik negeerde het.het eeste wat we hebben gedaan is op een plecemet leggen of zitten,dit is een oevening voor in huis een plekje te maken als je volk krijg bijvoorbeeld dit ging niet in x goed bij banjer.2de oevening 2 meter uit mekeer ziten en om en om de hond roepen dit ging pervekt,en we hebben volgen aan de lijn gedaan we stonden in een lijn van 4 mensen.we moesten voorlangs achterlangs en weer op onsplekje gaan staan wel een hele erg moeilijk voor de hond dus ging niet zo.en we moesten voor ieders appart gaan lopen dat niet zo goed met banjer tot opslot diegene die les gaf dat ik het anders moets doen met banjer,wat vlink doorlopen en laten zien dat ik net alsof een snoepje in me hand heb.en toen ging het goed ook hier als ik wandel hij heeft het meteen door.volgende week krijgen we theorie mee met vragen we moeten als goed lezen wand daar lecht de andwoorden in dus aan het werk volgende week heb een foto geplaats van hij banjer nu is groeit snel he
gr marcel

Martine

Bericht door Martine »

Je bent er maar lekker druk mee! :thumbsup:
Wij moesten na elke les thuis flink oefenen met alles wat we die les geleed hadden; hebben ze dat bij jullie ook gezegd? Vaak lukken dingen pas als je ze heel vaak oefent en herhaalt.
Veel plezier maar weer...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

ja is hier ook zo thuis oefenen maar er zijn dingen bij die ik niet kan,oefenen omdat ik alleen ben op les houd ze er rekening mee.

marcel

Bericht door marcel »

ik had niet verwacht dat de smous zo moeilijk was met opvoeden,banjer luistert zo's helemaal niet ook niet op de puppy cursus.hij zoekt echt je grens op hoever hij kan en is erg hiperdepiep(heel erg druk tu) en dat is thuis maar ook op de cursus als ik thuis in iets niet mag draai ik me rug om en doet hij het weer en en weer echt niet normaal hoor,voor de rest is het een erg zoet hondje maar we gaan gewoon verder nu cursus theorie mee gekregen en zij heeft in de kantine ff het een en ander aangehaald waar we allemaal bij zaten erg infomatief stof.banjer groeit goed de slagen van zijn vacht word nu wat wilder en hij komt al hoger op zijn poten te staan eten gaat ook goed en speeld goed en de nacht gaat ook goed zindelijkheid gaat redelijk zoms ook nog binnen
gr

loes

Bericht door loes »

Marcel, iedereen die zich in de smous verdiept heeft weet dat het een levendige hond is. Bovendien koos je zelf voor de drukste pup.
Je zult voorlopig nog eindeloos geduld met hem moeten hebben. Hij kan onmogelijk uit zichzelf weten wat wel en niet mag. Dat negeren van dingen die je niet wil dat hij doet, leer je dat op cursus ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten