belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Erna »

Ik lees dit net, en word heel verdrietig van je bericht Marcel.
Zoals je zal begrijpen ben ik het met iedereen voor 100% eens dat je Banjer NOOIT VIER UUR ALLEEN HAD MOGEN LATEN. Had hij met die warmte wel water in zijn benche.
Waarom leg je toch alle adviezen die je krijgt naast je neer, ik vind dit heel erg triest voor Banjer. Je wilde zo graag een pup, zorg er dan ook goed voor.
Jij had een gezellige avond met een BBQ. Banjer, een babyhondje van negen weken heb je aan zijn lot overgelaten. Ik hoop dat we een keer tot je door dringen zodat je begrijpt dat je dit NOOIT meer zal doen.
Het is niet alleen nu zielig voor Banjer, maar dit gedrag van jou zal zijn karakter in negatieve zin kunnen veranderen. Denk daar ook maar eens overna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Ik voel(de) me al zo beroerd en kon vannacht hierdoor helemaal niet in slaap komen.
Snap trouwens niet dat een pup niet welkom is bij 'vrienden'. Het was een mooie gelegenheid geweest om Banjer te leren dat niet iedereen hetzelfde reageert en dat als jij dat wil hij gewoon rustig(er) moet zijn. Je neemt een mandje od mee en daar moet hij dan zijn rust vinden, maar hij is wel bij jou.
Ook wij laten onze honden niet zo lang alleen.
Voort de rest is alles al gezegd door andere forumleden. (Tuthola's natuurlijk, maar ja zo zijn dierenliefhebbers, wat iets anders is dan dierenbezitters)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Marcel, ik begrijp dat je voor je pup wilt zorgen, maar dit is niet de manier.
Zo krijg je de dierenbescherming op je stoep!

Langzaam opbouwen!

Als je het toch niet alles vindt, en dat kan natuurlijk, de pup terugbrengen naar de fokster!
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ik wil toch ook nog even reageren al was ik van plan dat helemaal niet meer te doen op de stukjes van Marcel. Alles wat wij zeggen is toch gewoon " onzin" vindt hij. Ik heb vannacht ook niet kunnen slapen van het bericht dat Banjer maar
liefst 4 uur en 15 minuten alleen thuis is geweest in zijn bench. ohh hij heeft het zo goed gedaan! Hoe weet je dat Marcel? Je was er toch niet bij? Misschien heeft hij wel zich zelf in slaap gejankt. Hysterisch geweest, gekermd, geschreeuwd. Je weet het niet , je was er niet bij. Een pup zo lang alleen laten is onverantwoord. Lees de Pupwijzer er nog maar eens op na. Hij is nu 13 dagen bij jou en heeft al geleerd dat zijn baas er niet altijd voor hem is, dat het eigen belang van zijn baas voor gaat voor het welzijn van de kleine Banjer.
Waarom reageer je niet op de stukjes die men nu hier schrijft? Of mogen wij dit allemaal niet zeggen, alleen lezen en ons mond houden?

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

rini

Bericht door rini »

Als je het toch niet alles vindt, en dat kan natuurlijk, de pup terugbrengen naar de fokster!

Wat de fokster zou doen als ze dit weet,weet ik natuurlijk niet maar als het een pup van mij zou zijn en ik zou dit horen haalde ik hem gelijk weg.
Ongeacht wat de gevolgen zouden zijn.

Maar misschien komt ze het wel te weten!!!!!!!!!!!!!!!

Een pb is zo verstuurd tenslotte :hihi:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Ik wist dat deze avond zou komen en dat er voor de rest niets meer komd ook niet de komende maanden hij is harstekeldig anteshast met alles, hij past zig aan mijn aan bij de de volgende x komt de actherbuurvrouw kijken en uitlaten dus hoop dat gemoederen nu wel duidelijk zijn
Maar dat zal wel lang duuren.
Gr uit het bloedhete doesburg poot van banjer die dir weer maar niets vind

rini

Bericht door rini »

De tijd dat wij in sprookjes geloofden ligt echt ver achter ons :!:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Nou dan geloof dat tog niet ook prima jo

yvonne

Bericht door yvonne »

marcel schreef:Ik wist dat deze avond zou komen en dat er voor de rest niets meer komd ook niet de komende maanden hij is harstekeldig anteshast met alles, hij past zig aan mijn aan bij de de volgende x komt de actherbuurvrouw kijken en uitlaten dus hoop dat gemoederen nu wel duidelijk zijn
Marcel, dit is nu precies het punt waar het om gaat. Je had van te voren moeten regelen dat Banjer niet zo lang alleen zou zijn. Nu zeg je dat het de volgende keer niet meer gebeurt. Deze avond had jij bij Banjer moeten zijn en niet bij die barbeque. Wat is nu belangrijker? En ook al is het maar één keer, ik begrijp gewoon niet hoe je dit kunt.
Hoe bedoel je "hij past zich aan mij aan". Bedoel je het op de manier van : hij moet er maar aan wennen wanneer ik er voor hem ben?
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Nee hij past zig aan mijn aan niet dat Ik dat wil maar dit gebeurd automaties.

andrea21

Bericht door andrea21 »

marcel schreef:en bij de de volgende x komt de actherbuurvrouw kijken en uitlaten dus hoop dat gemoederen nu wel duidelijk zijn

Marcel dit is wel beter maar nog te weinig voor een pup alleen een buurvrouw die naar hem komt kijken en uitlaten misschien kan dat voor een volwassen smous wel een enkele keer maar voor een pup is dit ook geen goede oplossing!
Een hond is een gezeldschaps dier en geen kat die wel wat beter alleen kunnen zijn, en een pup die zich aan jou aanpast is natuurlijk prettig maar niet op deze manier.

Ik vind dat je er nogal laconiek op reageert hoor pfffffff.......
Laatst gewijzigd door andrea21 op 18 aug 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik snap wel wat je bedoelt, Marcel. Maar ik heb het idee dat je te snel wilt. En Banjer is daar gewoon nog lang niet aan toe. En wat dan op de loer ligt is dat zijn gedrag problemen gaat geven.
Zie het als een kind dat nog niet toe is om in een groot bed te slapen. Maar de ouders willen dat zo graag, want ze vinden dat hij/zij daar de leeftijd voor heeft, of om een andere reden, omdat een groter bed leuker in de slaapkamer staat of zo iets.
Wat dan kan gebeuren is dat het kind angsten gaat ontwikkelen, in bed gaat plassen of niet meer wil slapen.
Gewoon omdat het kind er nog niet aan toe is. Datzelfde heeft een pup. Op deze leeftijd mag hij niet zomaar ruim 4 uur alleen gelaten worden. Hij kan op deze manier angsten en onzekerheden gaan ontwikkelen die zijn gedrag gaan bepalen.
En ik weet zeker dat je dat niet wilt.

En dat is waar iedereen zich zorgen over maakt. Want je kunt zoiets heel moeilijk terug draaien.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Ga me dan maar eens vertellen hoe je die bench Training moet doen,dan Vettel Ik je dit dat als het deurtje dicht gaat hij al blaft en in de spijlen van kooi bijd en dat doet hij vanaf het 1st x maar nu Wort hij wel Stil als Ik ff naar de Winkel ga
Gr

rini

Bericht door rini »

Daar heb je genoeg raad over gehad en staat vast ook in alle boeken die je hebt gekocht maar nu blijkt maar weer dat je het NIET hebt gelezen :boos:
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Niet alle honden wennen aan de bench dat kan ook en misschien doe je hem te vaak in de bench ook als je gaat douchen en je doet hem zeker te lang in de bench 4 uur is voor een pup vergeleken haast een heel leven .

Kleine stapjes tegelijk is belangrijk.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Dat is GEEN benchtraining Marcel. Je moet niet gewoon boodschappen gaan doen.
Hoe weet je of hij tussendoor ook stil is? Heb je dat gevraagd aan de diverse buren?
Een hond kan heel goed het geluid van 'eigen' herkennen en stil zijn zodra hij hoort dat de baas in aantocht is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Desi

Bericht door Desi »

Een bench training vind ik begint bij de fokker! Ik heb alle nieuwe eigenaren van onze pups gevraagd om hun bench mee te nemen als de pups 4/5 weken oud zijn! Ik heb dan 6 benches in de kamer staan maar geen werp-kist! Een hekje er om en de pups lopen van de ene bench in de andere. Hun nest geur wordt dus aan de benches verspreid!
De laatste week liggen ze eerst samen allemaal in 1 bench, de volgende nacht over 2 benches en de laatste nacht ieder in hun eigen bench!

Lekker wennen aan de bench! (en mams is nog erbij!!)

Om een pup zonder gewenning aan een bench op een een nieuw adres zomaar in de bench te stoppen voor enige uren dat is mishandeling! :mrgreen:

yvonne

Bericht door yvonne »

Wow, Anja! Ik weet niet of dit vaker voor komt, maar wat geweldig dat je dit zo doet :thumbsup:

Marcel, probeer nu eens van het begin af aan. Eerst met het deurtje open. Daarna als hij er in ligt, even het deurtje dicht en meteen weer open. Daarna kun je het heel langzaam opbouwen. Het deurtje doe je open op het moment dat hij stil is. En langzaam opbouwen betekent ook langzaam. Dus deurtje dicht, even naar de gang, weer terug en als Banjer stil is, meteen het deurtje open. Zo leert hij dat je altijd weer terug komt en dat als hij stil is, hij beloont wordt met het deurtje open.

Deze informatie kun je overal terug vinden. Geduld is hier weer heel erg belangrijk.

Maar het kan ook zijn dat hij nu al angst heeft voor de bench, juist omdat hij te lang er in zit.
Die 4 uur opsluiting zijn echt heel erg slecht voor zijn vertrouwen geweest. :(
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Om Suske zo lang alleen in de bench te kunnen laten (en dat doen we in principe liever niet... alleen in heel uiterst geval van nood) hebben we zeker een jaar getraind.

En dan is Suske altijd een heel gemakkelijk hondje geweest.
Wij hebben dan ook heel bewust Loes verzocht ons niet één van de drukkere en meer bewerkelijke hondjes van het nest te gunnen....
Daar heb jij wel heel bewust voor gekozen, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. En dat ben jij in dit geval en dat zou niet Banjer moeten zijn.

Zo als ik het nu inschat is Banjer een lekkere pup met bijbehorende puppystreken en die moet jij in goede banen gaan leiden. Jij en niemand anders. Dat kost tijd en energie. Als je die niet kan of wil maken... dan moet je naar de speelgoedwinkel voor een pluche exemplaar.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Roos

Bericht door Roos »

Sam gaat er zelf in. Als hij al ergens slaapt leg ik hem erin en net als vanmiddag koude handdoek en kauw botje en hup even rusten tegen oververhittig. Maar sam hoeft er ook niet in, die wil erin. Als ik naar de wc moet kan dat toch ook met deur open? Ik til hem op als hij slaapt deurtje dicht slaapt hij gewoon door terwijl sam heel druk en eigenwijs is. Dol op snoepjes en kauwbotten gebruik dat dan, leg hem erin met een bot en laat hem later weer los maar blijf dan gewoon in de buurt! En als Sam wakker is gaat hij zitten, hij blaft of gromt nooit, terwijl onze Sam toch erg aanwezig is!
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)

Gesloten