De pups van Lisa en Dop
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar er was een hond die een geperforeerde darm heeft overgehouden aan het knagen en opeten van een tak.
Gooien met takken is ook gevaarlijk, een fly-ball maatje van Lisa is overleden omdat ze een tak erg ver in haar keel heeft gekregen. Paar keer geopereerd, maar helaas was er te veel beschadigd.
Groetjes, Erna.
Gooien met takken is ook gevaarlijk, een fly-ball maatje van Lisa is overleden omdat ze een tak erg ver in haar keel heeft gekregen. Paar keer geopereerd, maar helaas was er te veel beschadigd.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Het is ook best lastig, want ik denk dat iedere hond het leuk vindt om met takken te sjouwen. Als Lisa met een tak loopt zal ik daar meestal niets van zeggen, wel als ze erg wild bezig is. Met takken gooien doe ik nooit, vind ik gevaarlijk.
De hond van een vriendin heeft ook wel eens hout naar binnen gewerkt. De splinters hebben zich opgehoopt en op die plek heeft zich een abces gevormd.
Gelukkig heeft deze hond het overleefd, ze moest geopereerd worden maar is er heel ziek van geweest.
Voor Lisa dus zo min mogelijk takken en stokken.
Groetjes, Erna.
De hond van een vriendin heeft ook wel eens hout naar binnen gewerkt. De splinters hebben zich opgehoopt en op die plek heeft zich een abces gevormd.
Gelukkig heeft deze hond het overleefd, ze moest geopereerd worden maar is er heel ziek van geweest.
Voor Lisa dus zo min mogelijk takken en stokken.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Met Siem gaat het heel erg goed. Hij heeft echt zijn plekje in het gezin veroverd. Hij maakt niets kapot, waarschijnlijk omdat hij ook Jules heeft om in te bijten
.
Wel loopt hij aan hout te knagen en van de week haalde ik een grote kauwgum uit zijn mond. Gevonden bij het jeugdgebouw hiernaast
Hij gaat niet meer in de bench. Hij geeft heel duidelijk aan dat hij dat niet leuk vindt. Ik ben aan het proberen of ze samen los in de gang kunnen, zowel 's-nachts als overdag als ik weg ben.
Vanmorgen om half 7 heb ik hem buiten gelaten, maar hij hoefde geen plas. We hebben de hele gang doorzocht maar niets gevonden..........verder gaat het nog af en toe mis, als hij erg blij is verliest hij wel eens wat drupjes.....maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt. Vanmiddag heeft hij zijn laatste enting gehad. Ik heb ook rabies laten enten omdat ze deze zomer waarschijnlijk mee naar Belgie gaan. Tot nu toe heeft hij nergens last van. Ik zag in het boekje dat kennelhoest er ook bij zat. Gewoon alles in een klein prikje.
Ik begrijp nog steeds niet hoe het bij Jules toen zo mis heeft kunnen gaan.....
Gisteren had hij een teek....ik heb dat beest weggehaald, en gevraagd aan de DA of ik er al iets tegen moest doen. Maar hij vond het beter nog even te wachten en straks over een maand of twee een band om doen. Vorig jaar had ik daar met Jules hele goede ervaringen mee, dus we doen het dit jaar maar weer zo. Tot die tijd de mannen goed in de gaten houden.
Wel loopt hij aan hout te knagen en van de week haalde ik een grote kauwgum uit zijn mond. Gevonden bij het jeugdgebouw hiernaast
Hij gaat niet meer in de bench. Hij geeft heel duidelijk aan dat hij dat niet leuk vindt. Ik ben aan het proberen of ze samen los in de gang kunnen, zowel 's-nachts als overdag als ik weg ben.
Vanmorgen om half 7 heb ik hem buiten gelaten, maar hij hoefde geen plas. We hebben de hele gang doorzocht maar niets gevonden..........verder gaat het nog af en toe mis, als hij erg blij is verliest hij wel eens wat drupjes.....maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt. Vanmiddag heeft hij zijn laatste enting gehad. Ik heb ook rabies laten enten omdat ze deze zomer waarschijnlijk mee naar Belgie gaan. Tot nu toe heeft hij nergens last van. Ik zag in het boekje dat kennelhoest er ook bij zat. Gewoon alles in een klein prikje.
Gisteren had hij een teek....ik heb dat beest weggehaald, en gevraagd aan de DA of ik er al iets tegen moest doen. Maar hij vond het beter nog even te wachten en straks over een maand of twee een band om doen. Vorig jaar had ik daar met Jules hele goede ervaringen mee, dus we doen het dit jaar maar weer zo. Tot die tijd de mannen goed in de gaten houden.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
-
Jajo
Ik had het alleen over een DIKKE tak voor een pup om op te knagen. Bij het wisselen van tanden. Terwijl je in de kamer bent. Dat kan absoluut geen kwaad. Was een advies van mijn dierenarts en werkte perfect.
Natuurlijk ken ik ook de labradors die hele bomen opeten, maar daar hadden we het niet over.
Groetjes, Jozé
Natuurlijk ken ik ook de labradors die hele bomen opeten, maar daar hadden we het niet over.
Groetjes, Jozé
Stapper had even dubbele hoektanden en ik hoopte te kunnen voorkomen, dat de DA er aan te pas moest komen.
Een dikke runderknie van de slager uitgekookt en hup....daar was hij heerlijk dagen mee bezig.
Mooi zijn babytandjes kwijt.
Alleen z'n darmpjes reageerden er wat op. Tsja.... je moet wat.
Een dikke runderknie van de slager uitgekookt en hup....daar was hij heerlijk dagen mee bezig.
Mooi zijn babytandjes kwijt.
Alleen z'n darmpjes reageerden er wat op. Tsja.... je moet wat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Takken.....ik blijf ze eng vinden, ook onder toezicht. Een van onze smouzen (ik denk Sacha) heeft ooit eens met een stok overdwars in haar bek, William en mij "door het midden" gepasseerd, waardoor de stok aan weerskanten onze knieholten raakten, de stok daardoor in tweeén brak, waardoor de twee breukkanten haar keel binnendrongen en ze bijna was doodgebloed. Eigenlijk durf ik zonder toezicht alleen maar een uitgekookt
mergpijpje te geven, met een gat zo groot, dat een gebit niet vast kan komen te zitten. Dat vul ik met iets lekkers, dan de diepvries in en geven als ze een poosje alleen moet zijn. Het vervelende is wel, dat met meer honden in huis je je moet afvragen, of de dominantste niet snel alle mergpijpjes verzamelt. Ik heb gemerkt, dat ook een kong gewoon kapot kan!
Tot nu toe heeft Woezel nog niks gesloopt (Afkloppen!). Ze is los in de huiskamer, als we er niet zijn en dat gaat uitstekend. Moet wel zeggen, dat ik dat beslist niet met al mijn smouzen kon doen. Degenen, die sloopten, deden dat tot ongeveer 1,5 jaar. Maar met Woezeltje hoop ik, dat het zo blijft gaan. Geen afzettingen, geen afgesloten bench.
mergpijpje te geven, met een gat zo groot, dat een gebit niet vast kan komen te zitten. Dat vul ik met iets lekkers, dan de diepvries in en geven als ze een poosje alleen moet zijn. Het vervelende is wel, dat met meer honden in huis je je moet afvragen, of de dominantste niet snel alle mergpijpjes verzamelt. Ik heb gemerkt, dat ook een kong gewoon kapot kan!
Tot nu toe heeft Woezel nog niks gesloopt (Afkloppen!). Ze is los in de huiskamer, als we er niet zijn en dat gaat uitstekend. Moet wel zeggen, dat ik dat beslist niet met al mijn smouzen kon doen. Degenen, die sloopten, deden dat tot ongeveer 1,5 jaar. Maar met Woezeltje hoop ik, dat het zo blijft gaan. Geen afzettingen, geen afgesloten bench.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Jozé op deze manier kan het natuurlijk geen kwaad, maar normaal gesproken blijf ik stokken gevaarlijk vinden. Veel mensen staan er niet bij stil, want een hond vindt het natuurlijk wel leuk om met stokken te lopen-spelen-sjouwen-trekken.Jajo schreef:Ik had het alleen over een DIKKE tak voor een pup om op te knagen. Bij het wisselen van tanden. Terwijl je in de kamer bent. Dat kan absoluut geen kwaad. Was een advies van mijn dierenarts en werkte perfect.
Groetjes, Jozé
Lisa krijgt haar kong ook stuk.
Groetjes, Erna.
Met een mergpijpje blijft Roosje ook lekker in de afgesloten bench. Tot nu toe nog niet alleen geweest. Maar ik denk dat als ik de deur open doe, Stapper toch alle heel lekkere zaken gaat 'verzamelen'.
Ze sloopt in ons bijzijn niet echt. Af en toe ligt ze met haar bekkie te dicht bij een poot van een stoel en knaagt ze. bij 'nee'is het gelijk over.
Alleen blijven is nog even moeilijk. Ze piept heel snel. Dus probeer ik eerst alle ander piepmomenten rustig te laten verlopen.
Hoe doe je dat met poepjes en plasjes Maria ????
Ze sloopt in ons bijzijn niet echt. Af en toe ligt ze met haar bekkie te dicht bij een poot van een stoel en knaagt ze. bij 'nee'is het gelijk over.
Alleen blijven is nog even moeilijk. Ze piept heel snel. Dus probeer ik eerst alle ander piepmomenten rustig te laten verlopen.
Hoe doe je dat met poepjes en plasjes Maria ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Jeanette ik zou Roosje toch af en toe alleen laten in de bench, ze moet het toch leren, dan maar even piepen.
Je hoeft natuurlijk niet echt weg, als ze je maar niet ziet of hoort. En oooh, wat moeilijk, ook Stapper er dan niet bijlaten.
Berichtje van Gerda gehad met een paar foto's.
Elza is lief, vrolijk en speels. De kinderen doen spelletjes met de bal en pingpongen.
Aan de lijn lopen gaat goed met Franka er bij.
Elza helpt héééél goed in de huishouding, vooral was sorteren en afwassen. Foto's in album van Lisa en Dop.
Ze genieten heel erg van haar.
Morgen gaan we naar Julie, Emile en Roef.
Groetjes, Erna.
Je hoeft natuurlijk niet echt weg, als ze je maar niet ziet of hoort. En oooh, wat moeilijk, ook Stapper er dan niet bijlaten.
Berichtje van Gerda gehad met een paar foto's.
Elza is lief, vrolijk en speels. De kinderen doen spelletjes met de bal en pingpongen.
Aan de lijn lopen gaat goed met Franka er bij.
Elza helpt héééél goed in de huishouding, vooral was sorteren en afwassen. Foto's in album van Lisa en Dop.
Ze genieten heel erg van haar.
Morgen gaan we naar Julie, Emile en Roef.
Groetjes, Erna.
-
julie
Ik heb er ook nooit zo bij stil gestaan dat het gooien van stokken gevaarlijk kon zijn. Eigenlijk stom, want mijn kinderen mochten ook nooit met een lolliestokje in hun mond lopen
.
Afgelopen zomer heeft een hond van vrienden van ons, de stok waarmee hij rende achter in zijn keel gehad en was er bijna niet meer geweest. Zware operatie en veel ellende.
Het knagen op een stok vind ik ook niet geweldig ivm splinters en als de ene stok wel mag omdat hij niet splintert en de andere wel, dat lijkt me niet duidelijk voor een hond.
Roef krijgt van mij allerlei dingen waar hij veilig op kan knagen. Ik hoop niet dat hij anderhalf jaar de neiging tot slopen houdt,
want zoals ik al eerder gemeld heb.. prima die bench, maar als hij wat langer alleen moet zijn, vind ik dat hij te weinig bewegingsruimte heeft. Dus ik blijf hopen...
Als Roef wat langer alleen moet zijn, dan krijgt hij in de bench een mergpijpje. Dit vindt hij heerlijk en merkt dan eigenlijk niet onze afwezigheid. Ligt dan heerlijk voldaan te slapen als we terugkomen. Ik koop er altijd een paar tegelijk en kook ze alvast(in de magnetron). Dan de diepvries in...en als ik er een nodig heb, hoef ik hem alleen nog maar te ontdooien.
Groetjes Julie
Afgelopen zomer heeft een hond van vrienden van ons, de stok waarmee hij rende achter in zijn keel gehad en was er bijna niet meer geweest. Zware operatie en veel ellende.
Het knagen op een stok vind ik ook niet geweldig ivm splinters en als de ene stok wel mag omdat hij niet splintert en de andere wel, dat lijkt me niet duidelijk voor een hond.
Roef krijgt van mij allerlei dingen waar hij veilig op kan knagen. Ik hoop niet dat hij anderhalf jaar de neiging tot slopen houdt,
Als Roef wat langer alleen moet zijn, dan krijgt hij in de bench een mergpijpje. Dit vindt hij heerlijk en merkt dan eigenlijk niet onze afwezigheid. Ligt dan heerlijk voldaan te slapen als we terugkomen. Ik koop er altijd een paar tegelijk en kook ze alvast(in de magnetron). Dan de diepvries in...en als ik er een nodig heb, hoef ik hem alleen nog maar te ontdooien.
Groetjes Julie
Ik ben altijd 1 ochtend in de week weg en omdat Fija in het begin ook sloopte (is al heel lang over, dus hoop houden
) ging ze met Adah samen in de -flinke- bench en allebei een gevulde mergpijp. Ik vul die mergpijpen met brood vermengd met van alles en nog wat (pindakaas, leverworst, rodi etc) en vries ze in. Ze weten het al: zien ze dat ik m'n spullen klaarmaak, hollen ze naar de vriezer en vliegen hun bench al in voor ik ze behoorlijk kan neerleggen. Ik ontdooi ze niet, zodat ze lekker wat te knagen hebben.
Eigenlijk zouden ze niet meer in de bench hoeven en als ik zo maar wegga, doe ik dat ook niet, maar die ochtend weg -bench-gevulde mergpijp is zo'n routine, dat we dat maar zo laten...
Eigenlijk zouden ze niet meer in de bench hoeven en als ik zo maar wegga, doe ik dat ook niet, maar die ochtend weg -bench-gevulde mergpijp is zo'n routine, dat we dat maar zo laten...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
julie
Ja ik houd ook hoop hoor, geef het niet zo snel op
Roef zat net nog aan de onderkant van de tafel te knagen. :x En liep vervolgens naar een plant om daar een stukje van te bietsen :x :x
Geef jij die mergpijpjes bevroren? Is dat niet slecht? Ik ontdooi ze altijd voor ik ze geef?
Het is misschien wel een idee om die dingen weer te vullen met iets lekkers.
Maar ik had ergens gelezen, dat het nog niet zo goed was om puppies brood te geven. Knoester kreeg bij ons altijd na zijn laatste uitlaatbeurt een korstje brood..nu krijgt Roef een beetje yoghert op aanraden van de dierenarts. Kalmeert de darmen voor het slapen gaan.
Ik weet het ook niet. Heb eigenlijk nooit darmproblemen met Knoester gehad..ook niet toen hij pup was en die kreeg geen yohert en wel brood....
groetjes Julie
Geef jij die mergpijpjes bevroren? Is dat niet slecht? Ik ontdooi ze altijd voor ik ze geef?
Het is misschien wel een idee om die dingen weer te vullen met iets lekkers.
Maar ik had ergens gelezen, dat het nog niet zo goed was om puppies brood te geven. Knoester kreeg bij ons altijd na zijn laatste uitlaatbeurt een korstje brood..nu krijgt Roef een beetje yoghert op aanraden van de dierenarts. Kalmeert de darmen voor het slapen gaan.
Ik weet het ook niet. Heb eigenlijk nooit darmproblemen met Knoester gehad..ook niet toen hij pup was en die kreeg geen yohert en wel brood....
groetjes Julie
Siem eet alles wat hij maar te pakken kan krijgen. Onze Floris kreeg altijd onze restjes en was gek op brood. Jules en Siem krijgen af en toe ook een restje, even uit proberen of het niet te zwaar valt, maar tot nu toe worden er keurige drolletjes gedraaid, door alletwee.
Die foto van Pien-Elza is heel herkenbaar. Siem kruipt ook altijd helemaal in de afwasmachine. Scherpe messen doe ik pas op het laatste moment erin, en dan meteen de deur dicht, want zijn tong gaat overal langs.
Die foto van Pien-Elza is heel herkenbaar. Siem kruipt ook altijd helemaal in de afwasmachine. Scherpe messen doe ik pas op het laatste moment erin, en dan meteen de deur dicht, want zijn tong gaat overal langs.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Ja, ik geef die gevulde pijpen (kocht ik vroeger met "iets" er in bij de dierenwinkel) bevroren. Heb er nooit problemen van gezien, maar iedere hond reageert niet hetzelfde. Vroeger kregen mijn honden 's ochtends altijd brood, dat bakte ik speciaal voor ze en later ook wel een gewone boterham. Nu krijgen ze vrijwel nooit brood, behalve dus die gevulde pijp.
Mijn afwasmachine is verboden gebied! Las pas iets over een hond, die (iets van) zo'n afwastablet naar binnen had gekregen en er aan dood was gegaan.
Mijn afwasmachine is verboden gebied! Las pas iets over een hond, die (iets van) zo'n afwastablet naar binnen had gekregen en er aan dood was gegaan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Onze honden knagen ook altijd aan takken etc. Gelukkig nog nooit problemen gegeven.
Probeer wel altijd op te letten.
Binnen iets slopen hebben ze weinig of niet gedaan. Guusje heeft 1 keer de kans genomen om aan een poot van ons toen nieuwe bankstel te knagen. Ik kan jullie vertellen dat het bij een keer is gebleven, want dat heeft dat kleine ding toen geweten :x :x .
Als pup en jonge hond zijnde zaten ze altijd bij afwezigheid in de gesloten bench.
Nu is dat allang niet meer nodig, en als ik 's ochtends ga werken, krijgen ze een buffelhuidje. Guusje in haar bench, en Finny in haar mand. Dat weten ze ook net als de honden van Loes, heel goed.
Probeer wel altijd op te letten.
Binnen iets slopen hebben ze weinig of niet gedaan. Guusje heeft 1 keer de kans genomen om aan een poot van ons toen nieuwe bankstel te knagen. Ik kan jullie vertellen dat het bij een keer is gebleven, want dat heeft dat kleine ding toen geweten :x :x .
Als pup en jonge hond zijnde zaten ze altijd bij afwezigheid in de gesloten bench.
Nu is dat allang niet meer nodig, en als ik 's ochtends ga werken, krijgen ze een buffelhuidje. Guusje in haar bench, en Finny in haar mand. Dat weten ze ook net als de honden van Loes, heel goed.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Lisa heeft als pup wel eens wat stukgemaakt, maar is geen sloper. Lisa ligt graag in haar hok, deurtje gaat nooit meer dicht.
Gisteren zijn we naar Julie en Emile geweest en hebben we Roef weer teruggezien. Wat is hij gegroeid en wat een leuk hondje is het. Lisa en Roef hebben uren met elkaar gespeeld, een genot om naar te kijken. Ze waren niet moe te krijgen. Ik heb een aantal foto's in het album van Lisa en Dop gezet.
Groetjes, Erna.
Gisteren zijn we naar Julie en Emile geweest en hebben we Roef weer teruggezien. Wat is hij gegroeid en wat een leuk hondje is het. Lisa en Roef hebben uren met elkaar gespeeld, een genot om naar te kijken. Ze waren niet moe te krijgen. Ik heb een aantal foto's in het album van Lisa en Dop gezet.
Groetjes, Erna.