Het kan natuurlijk mijt zijn maar ik weet niet of en hoe je dat kan zien.Een andere optie is een ontsteking.
oren
oren
Boy is weer eens in de prijzen gevallen denk ik
Sinds vanmorgen houdt hij z'n kop scheef en loopt met z'n kop te schudden.We hebben het zover als mogelijk (en ik durf
) schoongemaakt maar er kwam niet echt vuil uit.Krabben doet hij er ook niet aan maar ondanks dat Boy wel wat gewend is merk je wel dat het zeer doet.
Het kan natuurlijk mijt zijn maar ik weet niet of en hoe je dat kan zien.Een andere optie is een ontsteking.

Re: oren
Toch niet iets in z'n koppie? Hij loopt toch geen cirkeltjes, hoop ik? Nou ja, dat is wel heel pessimistisch meteen.
Of misschien naar binnen gegroeid haar in z'n oor, dat problemen veroorzaakt?
Hopelijk gaat het net zo snel weg als het gekomen is.
Of misschien naar binnen gegroeid haar in z'n oor, dat problemen veroorzaakt?
Hopelijk gaat het net zo snel weg als het gekomen is.

Bij Fija was het een paar jaar geleden een grasaar.
Die Boy, pechvogel 1e klas.
Die Boy, pechvogel 1e klas.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Water in z'n oor van de regen zou dat ook kunnen? Z'n oren sluiten niet af natuurlijk
en we zijn (net als iedereen) de nodige xx nat geregend.
Om nu gelijk naar de DA te gaan
Maar kan ik zelf zien of hij oormijt heeft 
Om nu gelijk naar de DA te gaan

Tja...voelt het ene oor duidelijk warmer dan het andere?
Is het ook dikker?
Als het oor niet stinkt en het is niet vies..zouden bij mij de allarm bellen ook niet direct gaan rinkelen.
Wel als er dan een dikke plek in de schelp zit b.v.
Hij zou een bloeduitstorting geschud kunnen hebben.
Dan moet je echt naar de DA.
Het is me toch wat met het ventje.
Is het ook dikker?
Als het oor niet stinkt en het is niet vies..zouden bij mij de allarm bellen ook niet direct gaan rinkelen.
Wel als er dan een dikke plek in de schelp zit b.v.
Hij zou een bloeduitstorting geschud kunnen hebben.
Dan moet je echt naar de DA.
Het is me toch wat met het ventje.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik weet niet of ik met Boy z'n constitutie niet voorzichtiger zou zijn dan met een jonge gezonde hond. Een infectie brengt hem misschien zo weer achterop.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het probleem doet zich voor dat ik alleen thuis ben,dus zonder vervoer en het is echt een heeeeeeeeeel eind lopen naar Dronten
Maar het oor is maar iets warmer en zeker niet dik.Als het op dit niveau blijft wacht ik het af tot morgen.
Maar het oor is maar iets warmer en zeker niet dik.Als het op dit niveau blijft wacht ik het af tot morgen.

Das inderdaad nogal een eindje lopen. Is dat die dierenarts aan De Rede?? Daar gingen wij altijd heen toen we nog in Dronten en later in Swifterbant woonden.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Als je een vergrootglas hebt, zou je het kunnen proberen. Evt. met een klein zaklampje. Maar z'n kop schuin houden betekent volgens mij dat hij pijn heeft. En of hij dan wil dat je aan z'n oor zit?rini schreef: Maar kan ik zelf zien of hij oormijt heeft
Wat vervelend nou dat je alleen bent. En sneu voor Boy.

Deze DA (Dennis) zat altijd in een giga grote praktijk in Nunspeet en is naar een klein praktijkje in Dronten gegaan.En aangezien hij Boy in 2007 voor de dood heeft weggehaald en wij later niet tevreden met waren met de DA in Wezep zijn we hem maar gevolgd en weer heeft Boy z'n leven te danken aan Dennis
Maar de praktijk zit aan de Dommel (industrieterrein Delta) Hoop alleen niet dat hij gaat verhuizen naar Limburg
want dat is nog verder weg 
Maar de praktijk zit aan de Dommel (industrieterrein Delta) Hoop alleen niet dat hij gaat verhuizen naar Limburg

Ach... wat je van ver haalt is lekker tenslotte!
Lekker blijven volgen als Boy zich er goed bij voelt.
Lekker blijven volgen als Boy zich er goed bij voelt.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Tja, of je van jullie uit naar Wezep of naar Dronten gaat... Maakt ook niet zo veel uit. Wij waren aan De Rede ook altijd erg tevreden, niet al te duur geen dingen die onnodig waren. Maar dat is inmiddels ook al weer meer dan 10 jaar geleden.
groetjes, Karin
Het is inderdaad een eindje weg maar deze DA vertouw ik volledig en dat is ook wat waard!
Boy heeft na 8 jaar niet alleen een echte smouzenvacht maar nu ook een (zeer) oor wat hangt zoals het hoort
Wordt echt nog wel wat met die jongen
Boy heeft na 8 jaar niet alleen een echte smouzenvacht maar nu ook een (zeer) oor wat hangt zoals het hoort
Wordt echt nog wel wat met die jongen

-
sammydesmous
Rini, Oormijt stinkt erg en in later stadium zitten er zwarte korsten in het oor. Het gaat niet vanzelf over. Hond schud ook met zijn kop. Als het oor warm aanvoelt kan er een ontsteking zijn of koorts . Onze DA voelt ook altijd eerst aan de oren of ze warm zijn en dan neemt hij de temperatuur op. Dus warme oren kan ook koorst betekenen. Oormijt veroorzaakt ook vaak oorontsteking.Als je in het weekend naar de DA gaat kun je toch niet bij je eigen DA terecht maar bij een weekend DA. Tenminste zo gaat dat hier. Dus misschien hoef je wel helemaal niet naar Dronten.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... tegen.html
Groetjes Jose en Wieske-Sammy & Lieveke

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... tegen.html
Groetjes Jose en Wieske-Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Het lijkt gelukkig wel mee te vallen
Schudden met z'n kop doet Boy af en toe nog maar alleen z'n kop heeft hij vaak nog wat schuin.Dus een spoedritje naar DA is m.i. niet nodig maar laat er morgen wel ff naar kijken.