GIF

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Jeanette

Re: GIF

Bericht door Jeanette »

Getver...mafkezen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

brrr... :crazy:
Voor het gras dat tussen de tegels groeide heb ik deze zomer een onkruidbrander gekocht, en dat bevalt me prima. Best een leuk klusje om te doen en helemaal geen gif!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Wist niet eens van het bestaan af! Leuk idee voor kado voor George.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Elske toch! :heks:

Martine, daar wil ik meer van weten! Wat, hoe, waar???
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Het is een heel simpel dingetje, met een gasfles.
Dezelfde als op de volgende pagina (onkruidbrander voor gasfles - blauw) http://www.emgas.nl/tuin/?page_id=36

Ik heb niet dit enorme bedrag betaald hoor; die van mij komt van de Makro waar hij één keer per jaar in de aanbieding is, en alleen dan te koop is. (de afgelopen jaren dan hè...) Ik meen dat ik €30,00 inclusief gasfles heb betaald...

Ik geloof dat dit dezelfde is: http://www.gereedschaphandelshuis.nl/ca ... uidbrander

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dank je wel voor de moeite, Martine. :thumbsup: Lijkt me echt ideaal. Had het er al uitgebreid over met de tegelzetter. Ik stuur hem de info ook even door.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ik ben hiertoe overgegaan omdat ik met het uittrekken van het onkruid, wat ik tot nu toe deed, ik ook veel aarde meetrok en daardoor de voegen van de klinkers bloot kwamen te liggen en er uiteindelijk allemaal troep tussen kwam wat ik niet meer weggeveegd kreeg. (blaadjes en takjes e.d.) Nu blijft het verband tussen de klinkers stevig. Ik zou hem niet gebruiken voor onkruid in de borders; de kans dat je per ongeluk goede planten vernielt is dan natuurlijk groot...

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Handig, hoor! Nee, niet in de border. Zou het wel kunnen met worteldoek onder de steentjes van de oprit?
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ik brand mijn stoep voor het huis zelf altijd onkruidvrij om te voorkomen dat er gif in de buurt van mijn tuin komt, komt er net een man op een gemeentebrommer die de hele stoep driftig natspuit! 3 x heen en weer terwijl bij mij geen onkruid te bekennen is! :niks: Ik ben hier dus helemaal niet blij mee... Ik heb geen idee welk middel ze gebruiken, maar het kan nooit gezond zijn...

Mary

Bericht door Mary »

Ik durf er gif op in te nemen dat het round-up is.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

De stoepen zijn trouwens bedekt met een dikke laag herfstbladeren; rare tijd om te spuiten; lijkt me nu weinig zinvol...

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bah. :niks: :niks: Heel raar ook!
Afbeelding

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Gisteren werd er soepvlees gevonden in het park het nieuwland bij ons, de vrouw liet het mij zien , ze is er mee naar de dierenarts gegaan om te laten onderzoeken. wou net met Lobke het park in gaan dus mooi niet. het had al in het krantje gestaan dat er iemand weer bezig was in alle drie de parken maar de politie melde er niets van te weten ,dus ik dacht aan een broodje aap verhaal is er toch een gestoordeling bezig. hoop dat ze hem pakken. gr. Hein

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jakkes Hein.
Hier in het bos het dichtste bij een parkje naast het dorp, zijn een hond en een aantal katten vergiftigd. Waardoor.....????
Ellendig, want als het een gek is, wordt er straks misschien in het losloopgebied iets gestrooid. Brrr......
Vooralsnog denk ik aan landbouwgif of rattengif.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gatverdarrie bah! :boos:
Afbeelding

H.v.witzenburg

Ben vanmiddag naar de laan geweest, inde hoop deze vrouw te spreken, helaas heb haar niet gezien.mijn zus zei doe lobke een muilkorf om dan kan ze niets eten. nou zover wil ik niet gaan, en honden met een muilkorf om kunnen toch nog proberen om hem af te krijgen, gewoon ergens anders gaan lopen lijkt mij het beste ,inde huisaan huis krant werd vermeld dat er al zo,n 10 honden slachtoffer werden waaronder de hond van een dierenarts geen doden ,maar erg genoeg groeten Hein.

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Wat een idioten zijn dat toch die dat doen! :boos:

H.v.witzenburg

Gistermiddag wezen wandelen metLobke, heel andere richting als normaal kom kennisen tegen dieelders wonen maar nu op visite waren en loop met hen op, Lobke had het naar haar zin ondanks de gewone riem,op straat doe ik nooit de rollijn aan, ze kan 5meter vooruit maar ook plots 5meter de straat op. al pratende lopen we het park in netjes in het midden gelopen kom ik op eens erachter dat we in het park lopen schrok er van, gelukkig had Lobke het veel te drukmet de kleuter in de wandelwagen, neus omhoog vanwege een eierkoek die de kleine vast had, we zijn weer gauw teruggelopen, stel dat er weer zo,n gek loopt die soepvlees strooit . groeten Hein.

H.v.witzenburg

uit onderzoek is gebleken, dat het soepvlees was met antivries.nu wordt er voortdurend gecontroleerd ook in de andere twee parken. hoop dat ze die gek ofgekken gauw te pakken hebben.mag hij bij mij komen eten gekruid gehakt met hetzelfde spul als in het soepvlees.hoeft er niet van dood te gaan maar 3maanden zware buikloop en pijn is het minste wat ik hem of haar gun. :boos: :boos: :boos: :boos: groeten Hein.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:o Het wordt in elk geval serieus genomen. Hopelijk wordt de dader gepakt!
Afbeelding

Gesloten