Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Ik vind het ook zo gek dat sommige honden veel aantrekkelijker lijken te zijn dan andere. Ooit waren wij met cairn en smous op vakantie in Drenthe en we liepen over een zandpad, waarna de smous werkelijk onder de vlooien zat en de cairn niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Nee.....dat hebben wij ook al gezegd, want dat kan inderdaad zo zijn.
Maar toen we weggingen heb ik Boester nooit op een vlo betrapt en ook de kat Feline niet.......
Nou ja, ik kan er nu toch niets meer aan doen...... in NL.
Zal wel meevallen Alma, (hoop ik voor je)
Lisa heeft bijna nooit een teek en nooit vlooien. Ook in Frankrijk had ze ze niet.
Ze heeft nu natuurlijk wel die Scaliborband om, dat zal wel helpen. En ik behandel Lisa nog steeds met Frontline, bij haar helpt dat goed. Of het helpt niet en komen de vlooien en teken niet omdat ze Lisa niet lekker vinden. De oorzaak maakt mij niet uit, als die beesten maar weg blijven.
Wel gek dat Boester twee vlooien had terwijl je hem pas nog behandeld hebt, zou niet mogen denk ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Geen vlo meer tegengekomen, wel kriebelt ie af en toe nog bij zn staart maar niet overdreven, maar ik vind niets meer.
De teken waren, er dus maar een paar maar ben erg tevreden over het otommetje.....
Ook hier in zeeuws-vlaanderen nog geen teken gehad. Alleen Tjalda had er één toen ze hier van de week op bezoek was, dus het o'tommetje kwam hier ook van pas. Werkt inderdaad perfect, Fredie wilde ze meteen ook gaan halen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
karin73 schreef:Ook hier in zeeuws-vlaanderen nog geen teken gehad. Alleen Tjalda had er één toen ze hier van de week op bezoek was, dus het o'tommetje kwam hier ook van pas. Werkt inderdaad perfect, Fredie wilde ze meteen ook gaan halen.
Toen we 2 weken terug bij Fredie waren had Toets een teek en die heb ik gewoon op mijn eigen manier (met mijn nagels) verwijderd. Een fluitje van een cent en daar heb ik echt geen hulpmiddel bij nodig.
Ondanks dat Adah en Fija vanwege nest geen teken-en vlooienbescherming hadden deze zomer, hebben ze heel weinig teken gehad. Met de scaliborbanden was ik voor de vakantie te laat (werkt pas goed na 14 dagen) , maar ik had nog practic liggen en die heb ik gebruikt: de hele vakantie teek-en vlovrij.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Even een geheugensteuntje voor alle deelnemers aan aktiviteiten.
Er is momenteel een enorme vlooienplaag, volgens de DA erger dan ooit.
Vanmorgen begon Pim zijn jas even snel uit te trekken.
Naast zijn jaarlijkse huidproblemen heeft hij sinds nu ook een vlooienallergie.
Ik heb er welgeteld 2 gevonden, 1 is trouwens genoeg om je hele jas
bloederig uit te trekken. Dus controleer allemaal even of de bestrijding
nog werkzaam is.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Wat hij de laatste jaren terugkrijgt zijn de plekken die lijken op ringworm.
Dit voorjaar heeft hij het niet gehad, in augustus was het echt een uitbraak.
Het hebben van een enkele vlo heeft nog niet eerder problemen gegeven.
Dit is echt heftig, de tibetaan had het ook. Rot voor de hond vooral en ook
niet fijn voor mijn knip.
Op dit soort momenten ben ik blij dat onze kat niet buiten wenst te komen... Geen vlooienallergie, maar een allergie voor de werkzame stof in de meeste bestrijdingsmiddelen.
Met alleen knoflookcapsules al 7 jaar volkomen vlo en teekvrij.
Afkloppen, maar tot nu toe hebben we bij Suske nog niets aangetroffen.
Wel heel vervelend voor Pim, op zo weinig activiteit al zo vreselijk heftig reageren.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ik heb trouwens inmiddels een nieuw idee over de huidproblemen van Pim.
Mijn buren zijn erg van het gif spuiten. Ik helemaal niet.
Inmiddels is de ligusterhaag achter stiekum aan het doodgaan.
Daar schuurt Pim altijd langs. Een strook gras van ca. 20 cm is daar ook dood.
Ik heb buurman gevraagd om even aan mijn kant te komen kijken.
Hoewel hij lang bleef volhouden dat hij heel voorzichtig is met spuiten moest
hij toch wel toegeven dat het er bij ons vreemd uitziet. Bovendien heeft hij
gezien dat vuiltrekken beter werkt dan zijn gespuit. We zullen zien of hij stopt.
Gatverdarrie!!
Ik hoop toch wel dat hij daarmee stopt!
(Op al die landbouwgronden ook: ineens helemaal geel! Hierachter op de es ook. Ik heb sterk de neiging bordjes met "GIF!!" te plaatsen. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat dat biologisch spul is, waarmee de boel doodgemaakt wordt.)
Misschien toch geen vlooienallergie, kan dus ook van de heg komen.
Hoop dat die buurman zal stoppen met die rommel, lijkt me niet echt gezond.
Beterschap voor Pim, jeuk is verschrikkelijk vervelend.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.