Jaarlijkse vaccinatie.

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
loes

Bericht door loes »

Meegemaakt heb ik het nog nooit na de cocktail, maar wel gehoord, dat het nogal eens voorkomt (ik geloof, dat het zelfs hier op het forum ter sprake is gebracht?), maar vanaf woensdag is wel lang, hoor, dus misschien is een belletje naar de DA wel zo handig, want ik denk, dat zelfs de assistentes zoiets wel weten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Beterschap voor Jules! Hopelijk is het zo weer over.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hmmm, toch even een puntje op de Rits misschien????
Stapper reageerde nogal op de Scalibor band b.v. Suf en een klein plasje laten lopen.
De heren zijn misschien wel wat gevoelig voor sommige chemische zaken.
Van Frontline heeft hij helemaal geen last. Hoe is dat met Jules????
Trouwens als er een vlo of teek langs komt heeft hij daar weer helemaal geen last van.
Klein rood vlekje als je hem eruit gehaald hebt, dat is alles. Geen gekrab of gelik.
Dat vind ik dan weer erg fijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Toch even de DA gebeld vanmiddag. Volgens de assistente was het niet gewoon dat er zolang na de enting nog iets van te merken is. De dag erna komt vaker voor, maar ze dacht dat er misschien toch wat anders aan de hand was. Zolang hij niet ging braken of dunne ontlasting kreeg, bleef eten en drinken moest ik het maar even aankijken wat haar betreft, tenzij ik me echt veel zorgen maakte. :(
Nu heb ik vanmiddag net als voor de kinderen als ze ziek zijn, maar iets heel lekkers gekocht.
Pedigree-variatie-menu in een zakje! :roll: :roll: :roll:
Ik heb eerst een beetje geprobeerd, de katten waren ook erg geintresseerd, want het ruikt erg lekker. :wink:
Hij likte de bodem bijna uit het bakje, dus de rest van het zakje ook maar gegeven. Dat heeft hij helemaal op!! En vanavond is hij alweer een beetje levendiger. Dus ik hoop dat ik het hiermee gehad heb. Misschien even een dipje in de weerstand agv de prik?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

wubke

Bericht door wubke »

Jules heeft de hele zomer een scalibor-band omgehad, tot een week of twee terug. Toen begon hij eraan te krabben en de huid raakte geirriteerd. Ik denk dat zijn nek wat dikker geworden is in die paar maanden want hij zat strakker dan toen ik hem omdeed. Ik had hem redelijk kort afgeknipt, dus hij paste niet meer. Maar ik ben van plan toch volgend jaar, als de teken weer komen een nieuwe te kopen, ik vond het prima werken, geen teek gezien! Vlooien trouwens ook niet.
Groet, Wubke,
(Jules) en

Mary

Bericht door Mary »

Mocht je nog eens op zoek gaan naar iets heeeel lekkers,
neem dan a.u.b. geen pedigree meer. Dat is het meest zoute
voer wat er is. Voor veel honden aanleiding om daarvan beroerd
te worden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Bij Jules heeft het gelukkig goed gewerkt. Eén zo'n zakje kan geen kwaad denk ik.
Wubke je zou ook iets van de katten aan Jules kunnen geven mocht het nog eens voorkomen. Sarie krijgt altijd een zakje Whiskas, Lisa heeft daar geen last van. Niet dat ik het haar ooit gegeven heb, maar ze steelt Sarie haar eten wel eens als ze de kans krijgt. :P :o

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Jules is weer aardig de oude aan het worden, ik denk dat het een luchtweginfectie geweest is. Als hij druk aan het snuffelen is hoor ik hem knorren alsof er een kikker in zijn keel zit. :?
Als het voer van pedigree honden problemen geeft, mogen ze dat dan wel verkopen?
Groet, Wubke,
(Jules) en

Mary

Bericht door Mary »

Dat voer wordt door genoeg mensen ervaren als goed voer.
Tot nu toe heb ik de indruk dat het beter wordt verdragen door
de grotere rassen. Kleinere rassen gaat vaak niet goed en bij
pups kan het zindelijk maken een probleem worden, omdat ze
naar verhouding veel meer drinken. Hopelijk zijn Jules zijn problemen
nu achter de rug. Doet mij wel denken aan de enige keer dat ik een
griepprik moest gaan halen van mijn werkgever. Ik ben nooit erger
ziek geweest dan toen. :? :?

Mary

Re: Jaarlijkse vaccinatie.

Bericht door Mary »

Gisteren heeft Pim de jaarlijkse enting gehad.
Zoals altijd, was hij er niet helemaal lekker van.
Vannacht kwam hij ons zelfs wakker maken omdat hij had overgegeven.
Ik had ook medicijnen gekregen voor zijn plekken op zijn huid, ben weer
blij dat ik die nog niet had gegeven. Vandaag was hij weer in orde en ben
ik met zijn kuurtje begonnen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Toch niet echt fijn Mary. Maar ja, wat moet je anders.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat vervelend Mary, elke hond reageert er toch weer anders op. Het blijft toch troep dat ze inspuiten.
Ik vind het heel lief van Pim dat hij jullie speciaal komt waarschuwen als hij niet lekker is.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gelukkig hoeft hij maar een keer per jaar voor de grote beurt, en als je weet dat hij er even niet lekker van is, kun je hier goed rekening mee houden, maar leuk is anders natuurlijk.
Hoop dat die vervelende plekken weggaan, dat is toch een heel ander verhaal!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

I.v.m. snuffelen naar allergische reacties, huidkwalen, erfelijkheid enz.... :smile:
heb ik dankzij mijn KK2 docente allerlei informatie gekregen over vaccineren in relatie met allergische reacties.
Als ik bovenstaande zo doorlees, valt het me toch op dat er behoorlijk op vaccinatie en vlooien middelen e.d. gereageerd kan worden.
Onderstaand stuk is uit de hoek van mensen die hier kritisch naar kijken.
Heel vaak zijn dit ook voorstanders van vers vlees voeding.

Terug naar Voeding & Vaccineren

Over Voeding & Vaccineren
de balans tussen goed en kwaad
Vaccineren
Schadelijke toevoegingen in vaccins
De verschillende vaccins bestaan uit levende en dode entstoffen, die nogal hun bijwerkingen kennen. Veelal veroorzaakt het adjuvans uit geactiveerde vaccins (dode entstoffen) een langdurige ontstekingsreactie, waardoor op de plek van de vaccinatie soms een bepaald type tumor (fibrosarcoom) kan ontstaan.
Dit was al bekend bij de toevoegingsstof aluminium hydroxide, maar ook andere adjuvantia uit geïnactiveerde vaccins (levende vaccins) zijn verantwoordelijk voor bepaalde tumorvormen of ontstekingsreacties. Het adjuvans is de toegevoegde stof en zorgt voor een ondersteunende werking van het vaccin.
Dode entstoffen zitten in het Leptospirose vaccin en in het kennelhoest Bordetella nr. 8 vaccin. Voor de kennelhoestvaccinatie wordt daarom aanbevolen om een neusenting te geven in plaats van een injectering, om zodoende de ontstekingsreacties te voorkomen.

In vaccins zitten schadelijke toevoegingen, zoals:

Aluminium hydroxide
bevordert de groei van tumoren en wordt gelinkt met vervroegte dementie bij honden.

Formaldehyde
veroorzaakt schade aan het zenuwstelsel, de lever en nieren.
Blootstelling aan hoge concentraties of blootstelling aan lange termijn concentraties kan kanker veroorzaken.

Thiomendal (kwik)
is een zwaar metaal wat niet makkelijk het lichaam verlaat en zich nestelt via de bloedbaan in belangrijke organen als nier en lever. Kan ernstig orgaanletsel toebrengen, maar ook het hersenstelsel aantasten, waardoor epilepsie kan ontstaan, wellicht getriggerd door een onderliggende aandoening.

Door de vele nadelen van de adjuvantia is men in Amerika dan ook begonnen om dieren in de staart of achterpoot te vaccineren, zodat deze onderdelen van het lichaam in elk geval amputeerbaar zijn in geval van een fibrosarcoom.

Bijwerkingen vaccins
Alle vaccins hebben hun bijwerkingen en die zijn heftiger dan tot voor kort werd aangenomen.

Uit recente studies van Dr. Jean Dodds D.V.M., een zeer gewaardeerd virologe en wetenschapper op het gebied van immunologie en titeronderzoek, blijkt dat jaarlijks vaccineren o.a. in verband wordt gebracht met Canine Autoimmune Thyroiditis oftewel schildklierproblemen en auto-immuunziektes zoals bv. Systemic Lupus Erythematosus (SLE of Lupus).

Uit vaccinatieonderzoeken van Olson in 1996 blijkt dat 85% van de honden die meer dan vier jaar geleden tegen hondenziekte (Distemper) waren gevaccineerd, nog een goede titer hadden.

Zo zijn er meerdere onderzoeken bekend, waaruit blijkt dat jaarlijks vaccineren het immuunsysteem zodanig verstoord, dat de vaccinatie op zich niet meer doet waar het voor dient en vaak levenslange schade toebrengt aan het dier.

Eerdergenoemde virologe Dr. Jean Dodds heeft in 1999 een vaccinatieonderzoek verricht op 1400 willekeurige honden, de meeste met onbekende vaccinatiestatus, waarbij is vastgesteld dat 95% van de honden gevaccineerd met Parvo goede titers had, evenals 98% van de honden gevaccineerd met Hondenziekte.

Zelfstudie
Dr. Tannetje Koning heeft een jaar lang een eigen onderzoekje verricht in haar praktijk, waarbij zij bij verschillende honden de volgende vaccinatiereacties heeft waargenomen.

Vanaf de dag van de vaccinatie tot 5 dagen erna zijn honden terug gekomen met de volgende klachten:

- diarree soms met bloed;
- een dag niet lekker;
- een lymfoom na drie dagen;
- disco-spondylitis na vijf dagen;
- kauwspier myositis;
- jeuk;
- flauwtes.

Dit onderzoek heeft zij gehouden naar aanleiding van de diverse cijfers die bekend zijn over de ernstige bijwerkingen uit vaccins, wat leidt tot vele vormen van (auto-)immuunziektes.

Het echte aantal ziektegevallen na vaccinaties zal hoger zijn, daar zij alleen heeft gekeken tot vijf dagen na de vaccinatie in haar eigen praktijk. Het is reëel denkbaar dat het aantal honden met ernstige bijwerkingen vele malen groter is dan tot nog toe werd aangenomen.

Verantwoord vaccineren
Vaccineren op maat is belangrijk. Zeker voor honden waarmee gefokt wordt, maar niet in mindere mate is onze ‘gewone’ huishond ook makkelijk slachtoffer van overvaccineren.

Een puppy vaccinatie is belangrijk voor het aanmaken van antilichamen en geheugencellen. Het boosten (herhalen) op 1-jarige leeftijd geeft veel winst, waarna langere intervallen mogelijk zijn.

Deze intervallen worden door Intervet om de drie jaar aanbevolen voor de vier virale vaccins Hondenziekte (Distemper), Parvo, Leverziekte (HCC) en Hondsdolheid (Rabiës). Er zijn zelfs cijfers bekend dat deze vier levende componenten minimaal zeven jaar immuniteit bieden en afhankelijk van de hond zelfs levenslange immuniteit, na het vaccineren op 1-jarige leeftijd. Dit heeft te maken met het activeren van geheugencellen die op dat moment met een virus in aanraking kunnen komen en de hond dan niet ziek maken.

Intervet heeft in november 2006 als eerste fabrikant het voortouw genomen de vier eerder genoemde virale vaccins van het merk Nobivac voor drie jaar te registreren, waardoor de immuniteit van deze vaccins echt voor drie jaar gegarandeerd is. Uw dierenarts dient deze drie jaar dan ook gewoon bij te schrijven in het vaccinatieboekje en nog belangrijker, de Raad van Beheer gaat akkoord met de dierenartsregistratie wat volgens hen ‘bindend’ is. Helaas gelden op veel hondententoonstellingen en hondensportevenementen nog steeds de oude regels. Waar gaat het hier fout?!

Hoe bepalend is titeren?
Dr. Tannetje Koning heeft jaren geleden een onderzoek gedaan naar titerbepaling bij honden.
Dat deed zij met behulp van de Biogal sneltest, wat nu al geruime tijd is vervangen door de populaire VacciCheck.

Van de zeventig honden die aan dit onderzoek hebben meegedaan, zijn de volgende uitslagen bekend.

Parvo Hondenziekte
Wanneer gevaccineerd
boven 1:80
beneden 1:80
boven 1:80
beneden 1:80

1 jaar geleden of minder
33
3
27
5

1-2 jaar geleden
16
1
10
10

Langer dan 2 jaar geleden
11

10
2

Pups
5
1
6

De VacciCheck is een unieke testkit, waarmee de waardes van de antilichamen in het bloed van uw huisdier worden gemeten. Op deze makkelijke en effectieve manier is snel duidelijk in welke mate het dier nog beschermd is. Hiervan is het voordeel dat voor elk dier een individueel vaccinatieschema kan worden opgesteld en wordt automatisch bijgedragen aan een nog beter welzijn van het dier. Er wordt immers alleen gevaccineerd als het echt nodig is, waardoor de gevolgen van vaccinatieschade uitblijven of sterk gereduceerd kunnen worden.

Vaccinatieschema pups
Jonge dieren moeten door de tijd heen antilichamen opbouwen om zich te kunnen weren tegen ziektes van buitenaf. Dat kan zijn door natuurlijke immuniteitsverwerving (de hond is onbewust al met betreffend virus in aanraking geweest) of door het toedienen van vaccins tegen de betreffende ziekte.

Het is aan te raden pups zo laat als mogelijk maar een week voor vertrek uit het nest, te vaccineren tegen Parvo. Het is niet te zeggen of deze vaccinatie dan al werkt, omdat niet bekend is hoeveel maternale antilichamen aanwezig zijn.

Daarna is het wenselijk om tussen 8-10 weken een titertest te doen, om aan de hand daarvan te bepalen of het nodig is Parvo bij te vaccineren. In veel gevallen is dat op die leeftijd niet nodig en kan besloten worden de Parvo vaccinatie op 12 weken te herhalen met de DHP vaccinatie voor puppies. In deze vaccinatie zit Distemper, HCC en Parvo.

Aan te bevelen is om de Leptospirose vaccinatie vooral niet eerder te geven dan op een leeftijd tussen 12-16 weken en een aantal weken tussen de DHP vaccinatie te laten. De Leptospirose vaccinatie heeft zoveel bijwerkingen dat dit te belastend is voor het immuunsysteem en zeker niet voor 12 weken gegeven mag worden.
Op 1-jarige leeftijd kan de hond gevaccineerd worden met de DHP vaccinatie. Indien op deze leeftijd de jaarlijkse Leptospirose vaccinatie wordt gegeven, is het verstandig minimaal vier tot zes weken tussen de DHP vaccinatie te laten zitten. Dit advies geldt ook voor de Rabiës vaccinatie.

Kennelhoest is een overbodige vaccinatie en kan afhankelijk van omstandigheid en verplichtingen probleemloos worden weggelaten. Sterker nog, de meeste honden die met kennelhoest zijn gevaccineerd krijgen juist kennelhoest en honden die niet meer gevaccineerd worden met dit vaccin, zijn al jarenlang verschoond van dit virus. Zeer waarschijnlijk valt en staat veel met het verstrekken van verse voeding.

Na het eerste jaar kunnen de driejarige intervallen aangehouden worden met de componenten uit de DHP en eventueel Rabiës. Jaarlijks terugkerend zijn eventueel de Leptospirose en de kennelhoest vaccinatie.

Niet alles tegelijk!
Wanneer uw pup of volwassen hond gevaccineerd moet worden, dan adviseren veel dierenartsen de hond gelijk te ontwormen. Doe dit nooit! Chemische ontwormingsmiddelen evenals het toedienen van vlooienbestrijdingsmiddelen op zich zijn al een behoorlijke aanslag op het immuunsysteem van uw huisdier, de risico’s van vaccinatieschade zijn al eerder beschreven. Laat minstens tien dagen tussen vaccineren, ontwormen en ontvlooien zitten en gebruik na de ontworming probioticamiddelen om de darmflora weer aan te sterken met goede darmbacteriën. Alleen gezonde honden kunnen gevaccineerd worden.
Honden met epilepsie en andere (auto-)immuunziektes mogen eigenlijk nooit meer worden gevaccineerd.

Note van de schrijver

Dit artikel heb ik geschreven uit hetgeen Dr. Tannetje Koning heeft verteld tijdens haar lezing Voeding & Vaccineren, d.d. 28 februari 2008 te Lexmond en is met haar instemming gepubliceerd.
De informatie heb ik uitgebreid met mijn ervaringen om de problematiek rond brokvoeding en vaccineren zo goed als mogelijk te formuleren.
Veel gezondheidsproblemen kunnen worden verminderd en zelfs worden voorkomen door het verstrekken van rauwe voeding en een goed afgepast vaccinatiebeleid voorkomt hopelijk een hond met vaccinosis.
Het is dan ook een eye opener een lezing van
Dr. Tannetje Koning bij te wonen of wellicht als rasvereniging een dergelijke lezing zelf te organiseren, om er zodoende achter te komen dat het allemaal nog veel beter kan met de gezondheid van onze honden, katten en fretten. Want iedereen heeft toch het beste met zijn huisdieren voor?

Hartelijke Retrievergroeten van Sandra Hoogendoorn
Voor meer informatie kunt u terecht op:
Forum Rauwe Voeding voor Honden

© S@ndra© 2006 All Rights Reserved

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Onderstaand artikel is wellicht wat "Amerikaans" in toonzetting, maar er staan een aantal bevindingen in die zeker wel serieus genomen kunnen worden. Vaccins hebben hun waarde maar ook hun bijwerkingen, en het is goed om van beide kennis te nemen zodat een goede afweging gemaakt kan worden.
Opvallend hier is...gedragsverandering, waarbij ik dacht aan het 'verloren smousje'

VACCINS ZIJN BESLIST NIET ONSCHULDIG

Naar aanleiding van de lezing van Natural Animal Consulting bij de hondensportvereniging DOS op Texel, november 2004, over dit onderwerp, hebben wij op het verzoek van het bestuur dit artikel ingestuurd voor het clubblad, zodat ook de overige leden en geïnteresseerden geïnformeerd zijn.

Dat vaccinaties nu niet bepaald gezond zijn zal blijken uit onderstaande tekst. Dit is echter geen ontdekking van de laatste paar jaar. Sinds de introductie van vaccins, is de medische wereld en uiteraard de fabrikanten altijd op de hoogte geweest van de vele risico’s die vaccins met zich meedragen. Op het gebied van de uitwerking van vaccinaties bij mensen is er naar alle waarschijnlijkheid veel meer onderzoek geweest dan bij dieren.

In Engeland is een organisatie in de jaren negentig uitvoerig begonnen met het in kaart brengen van de bijwerkingen van vaccinaties bij overwegend honden. E.e.a. naar aanleiding van ziekten en overlijden van honden van de oprichtster van deze organisatie. Om deze reden heeft zij ook een boek geschreven met de titel “What Vets Don’t Tell You About Vaccines”, (vert.: “Wat dierenartsen u niet vertellen over vaccins”), dat overigens verkrijgbaar is bij Natural Animal Consulting.

Het vaccinatie-onderzoek heeft veel ernstige feiten naar voren gebracht en ook hebben diverse Engelse en Amerikaanse dierenartsen hun visie hierop gegeven. Er is overigens een Amerikaanse dierenarts die omstreeks 1999 een aanklacht tegen de nodige veterinaire instanties en collega-dierenartsen in Texas heeft ingediend, aangezien hij de jaarlijkse inentingen bij dieren niet terecht vindt. Bovendien vindt hij dat de dierenbezitter misleid en bedrogen wordt. Mocht u beschikken over internet, dan kunt u eens kijken op de site van het Critter Fitter Hospital.

Om u in ieder geval een idee te geven welke aandoeningen er zoal ontstaan tengevolge van vaccins en welke vreemde stoffen vaccins bevatten, kunt u dit beknopte artikel eens op uw gemak doorlezen en wellicht dat ook u tot de conclusie komt dat uw hond of ander huisdier te lijden heeft (gehad) van vaccins.

Aandoeningen en auto-immuunziekten die veelvuldig ontstaan als gevolg van vaccineren*):

· Hashimoto's thyroïditis (chronische schildklierontsteking die vooral bij teven voorkomt)

· Ziekte van Addison (bijnierschorsaandoening)

· Reumatoïde artritis

· Lupus erythematosus ofwel SLE (‘wegvretende’ ziekte van de huid en/of ingewanden)

· Idiopathische Trombocytopenie Purpura (verlaagd aantal bloedplaatjes)

· Haemolytische anemie (afbraak van rode bloedlichaampjes)

· Chronische Actieve Hepatitis

· Diabetes mellitus

· Hypogonadisme (onvoldoende functie van de geslachtsklieren en gestoorde seksualiteit)

· Myasthenia Gravis (ernstige spierzwakte met op verlamming lijkende verschijnselen)

· Pemphigus (auto-immune huidziekte die gepaard gaat met grote blazen)

· Alopecia (haaruitval)

· Glomerulonefritis (ziekte van Bright, ontstoken glomeruli in de nierschors)

· Hypoparathyroïdisme (ziekte van Gull, onvoldoende productie van het schildklier­hormoon)

· Diverse neurologische aandoeningen

· Uveïtis (ontsteking iris) en andere immunologische oogziekten

*) Bron: CHC, PO Box 6943, Forfar, DD8 3WG Scotland

VACCINATIES - ZIJN ZE VEILIG VOOR UW HOND?

Door: Dee Blanco, een holistisch werkend dierenarts in Sante Fé, New Mexico

Uit: CHC Update

Vertaling: H.A Kruize

Ik heb veel tijd doorgebracht in de laatste 12 van mijn 19 jaar als dierenarts, met het bestuderen van de kwestie vaccinaties. Gedurende deze tijd als holistisch werkende dierenarts, heb ik de klinische verschijnselen en scha­delijke effecten van het gebruik en misbruik van vaccinaties kunnen aan­schouwen. Ik heb ook kunnen zien dat er verbeteringen van vele gewone aandoeningen van onze huisdieren optraden door het gebruik van holisti­sche medicijnen en in het bijzonder met homeopathie.

Waarom vaccins problemen veroorzaken

Vaccins worden in het lichaam geïnjecteerd, onder de huid (subcutaan) of in een spier (intramusculair). Deze vaccins bestaan normaliter uit diverse virussen alsmede andere ingrediënten. Uitzonderingen hierop zijn rabiës, corona en bordetella vaccins. Het proces van het inspuiten van diverse virussen in één keer in het lichaam, komt niet overeen met hoe het in de natuur gebeurt. In werkelijkheid ontstaan deze ziekten nooit in één keer, nooit! Alles in de natuur heeft zijn ritme, alles. Het ritme van hondenziekte, van polio, van mazelen, van influenza, van parvo of rabiës gaan allemaal volgens schema. Dit schema, tot verdriet van vele dierenartsen, wordt niet bepaald door een dierenarts. Wanneer deze virussen in het lichaam worden gespoten, vinden ze hun weg door de nauwe bloedvaatjes, dan via de gro­tere bloedvaten en worden gefilterd in de lymfknopen.

Dit klinkt goed, be­halve dat normaal gesproken deze virussen het eerst binnenkomen in de mond en neus, waardoor het humorale immuunsysteem geactiveerd wordt.

Dit produceert krachtige immunoglobulinen (1gA, 1gG, 1gM) die het eerste optreden als defensie. Wanneer dit voornaamste defensiemechanisme van het humorale immuunsysteem wordt overgeslagen, ben je afhankelijk van alleen het cellulaire immuunsysteem; dit is het gedeelte dat antilichamen produceert. Het produceren van antilichamen is mooi, maar wanneer aan de natuurlijke weg wordt voorbijgegaan, zorgt dit voor een extra druk van het systeem.

Wat zit er in een vaccin?

Er zijn twee vormen vaccins verkrijgbaar: (gemodificeerd-levend) verzwakt (MLV) en dood vaccin (zoals rabiës). De MLV's zijn virussen die eens levend waren en op een chemische manier zijn verzwakt, zodat ze toch nog als zodanig worden herkend door het lichaam, maar theoretisch niet in staat zijn om een ziekte volledig te doen ontstaan. Het is typisch, dat de chemie voor het afzwakken van virussen formaline of formaldehyde gebruikt, een bekende kankerverwekker. Soms ontsnappen er wel virussen aan dit verzwakken en kunnen toch een ziekte veroorzaken. De ingrediënten in vaccins staan bij de algehele geneeskunde bekend als kankerverwekkend inclusief een stof die thiomersal genoemd wordt, een kwikderivaat en aluminium.

'Bijwerkingen' die geconstateerd zijn na vaccinaties

Na inenting tegen hondenziekte:

1. Druppelende, waterige neusafscheiding.

2. Conjunctivitis, oogafscheiding, entropion.

3. Chronische gastritis, hepatitis, pancreatitis, eetluststoornissen.

4. Steeds terugkerende diarree.

5. Gevoelig voor bepaald voedsel wat zich uit in diarree.

6. Epilepsie, verlamming van de achterpoten, spondylitis.

7. Lipplooieczeem.

8. Overmatig aan de voeten likken, uitslag (pukkeltjes) tussen de

tenen, allergieën.

9. Kennelhoest, chronische bronchitis.

10. Chronische huidaandoeningen, speciaal op de onderste

lichaamshelft,

11. Slechte ontwikkeling, abnormaal dun.

Na rabiësinenting:

1. Rusteloos natuur, argwaan naar anderen, agressie naar mens en/of dier.

2. Gedragsveranderingen: gereserveerdheid, neiging tot zwerven.

3. Verlatingsangst.

4. Beperkingen kunnen leiden tot gewelddadig gedrag en zelfverwonding.

5. Zelfverminking, op de staart kauwen.

6. Verandering van stemgeluid, heesheid, overdreven vaak blaffen.

7. Chronische eetlustgebrek, erg kieskeurig.

8. Keel- of tongverlamming, vervelende eters, kwijlen.

9. Droge ogen, gezichtsverlies, grijze staar.

10. Eten van hout, stenen, aarde, ontlasting.

11. Vernielzuchtig gedrag, stukmaken van de mand.

12. Aanvallen, epilepsie, zenuwtrekken.

13. Verhoogde seksuele verlangens/drift, agressie (seksueel).

14. Onregelmatige pols, hartfalen.

15. 'Omgekeerd niezen'.

Eén op de 10 riskeert ongunstige reactie op inenting

De eerste uitslagen van het CHC vaccinatie­onderzoek werden in 1997 gepubliceerd. Hier­na is er praktiserende dierenartsen gevraagd om in hun eigen praktijk te onderzoeken af hun eigen bevindingen deze uitslagen van 1997 te kunnen ondersteunen. Wij waren zeer overtuigd verdere ondersteuning te krijgen maar tot heden heeft geen enkele dierenarts deze uit­daging aangenomen.

Nu pas echter, is er op de uitslagen van het CHC onderzoek volledig instemmend gereageerd. Onlangs ontvingen wij de bevindingen van een onderzoek gehouden door Ilse, een dierenarts praktiserend in Saffron Walden, Essex. Ilse onderzocht de geregistreerde gegevens van alle kleine dieren die ingeënt wa­ren in haar praktijk gedurende een periode van vier maanden, van september t/m december 2000. llse volgde deze diertjes tot drie maan­den na de inentingen.

Alle behandelingen na de inentingen zijn geregistreerd en vergeleken. Behandelingen van verkeersongevallen, ab­cessen ten gevolge van kattenbeten, sneden in de kussen van voeten enzovoort waren buiten beschouwing gelaten, omdat deze niet toe te schrijven waren aan de inentingen. Ilse onder­zocht de geregistreerde gegevens van 1002 honden, 1010 katten en 98 konijnen. Van deze dieren zijn 100 honden, 101 katten en 10 ko­nijnen behandeld voor ziekten na de inenting. Onder deze honden waren er 5 met duizeligheidsklachten; er waren er bij die volgens de eigenaar niet 100% waren, af die een afschei­ding aan voorhuid vertoonden en die auto-immuunproblemen hadden. Eén kat had een leveraandoening en anorexia; één konijn was plotseling dood en een ander had een abces op de neus.

Ilse zei hierover: "Natuurlijk kan niet alle ziekte in verband worden gebracht met inentingen, maar in vele gevallen is er geen twijfel moge­lijk. De 2 honden die in elkaar zakten, de honden met een epilepsie geschiedenis die aan­vallen kregen in de dagen na de inenting. Alle honden, katten en konijnen die ter plekke reacties vertoonden na de inenting. Ook de kat­ten die sloomheid toonde gedurende 24 uur na vaccinatie. De honden met verschillende soorten tumoren die begonnen te groeien na het inenten.

De kat met fibrosarcoma (red.: kwaadaardig gezwel, uitgaande van vezelig bindweefsel) op de plaats van de inenting, is haast zeker te wijten aan het katten leuke­mie vaccin, zoals men ontdekte in de Verenig­de Staten.

Sommige katten met maag­aandoeningen; sommige katten met luchtwegaandoeningen en katten met een chronische nierontsteking toonden verslechte­ring na de inenting. Het grootste deel van de diergeneeskundige behandelingen vond bin­nen de eerste maand na de inenting plaats." Het commentaar van John Watt hierop was: "Dit onderzoek is van grote betekenis, omdat 10% van de onderzochte dieren ziektebeelden vertoonden binnen drie maanden na de inen­ting. Dit ondersteunt ook het onderzoek uitge­voerd door de CHC in 1997 & 1998 in zoverre, dat het de beweringen op het gebied van de veiligheid van vaccins door de fabrikanten hiervan en het Directoraat van Diergenees­kundige Medicijnen benadeeld heeft."

Gerapporteerde ziektebeelden, waarbij men gebruik maakt van het zogenaamde Yellow Form schema, liggen beduidend lager dan 700 van alle honden in de UK in één jaar. We heb­ben hier één uit ongeveer drieduizend dieren­praktijken die 100 ziektebeelden van honden in beeld hebben gebracht in een willekeurige periode van 4 maanden. Het is dus denkbaar dat het aantal ziektebeelden uit inentingen bij honden mogelijk zo hoog kunnen zijn als 900.000 in een willekeurig jaar - meer dan 12% van de geschatte totale hondenpopulatie. Deze cijfers van het aantal ziektebeelden ver­oorzaakt door inentingen zijn vier maat erger dan het door de CHC gedane onderzoek in 1997 en 1998. Rekenkundig gezien, kunnen we vaststellen dat aan de hand van dit onderzoek het voor­komen van een negatieve reactie op een vaccin als volgt kunnen worden ingedeeld:

Soort dier Min. Max.

Honden 7,54% 12,42%

Katten 7,56% 12,44%

Konijnen 2,3% 18,09%

Dit met een betrouwbaarheidsfactor van 99%. Het is ook opmerkelijk dat het patroon van de ziektegevallen na inenting, tussen die van katten en de van honden nagenoeg gelijk zijn. Vaccins zijn de wortels van het ontstaan van ziekten in alle dieren! Het zal interessant zijn om de resultaten te vergelijken met die van het onderzoek van de British Small Animal Veteri­nary Association, welke gesubsidieerd wordt door fabrikanten van vaccins.

Bron: CHC, Forfar, Scotland

Natural Animal Consulting hoopt in 2005 een boekwerk uit te brengen met uitgebreide gegevens en feiten omtrent de nadelige gevolgen en negatieve bijwerkingen van vaccins en reguliere diergeneesmiddelen die niet altijd voorzien worden van de nodige informatie en bijsluiters.

Wilt u meer weten of zijn er andere zaken die uw interesse hebben? Neem dan eens contact op met Natural Animal Consulting,

Esdoornstraat 11

1943 LB Beverwijk

Tel./fax 0251 213498

http://www.naturalanimalconsulting.nl

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dit lijkt me belangrijke informatie!! Heb nog niet alles goed gelezen trouwens...

Onze DA geeft ook niet elk jaar alles. Dat is inmiddels al wel veranderd. Ze werkt ook samen met Lies Vedder uit Pieterburen (de Groene Bron), die die Vaccichecks evt. uitvoert.

http://www.puurnatuur.nl/html/product_d ... p?p_id=299
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een ellende.... :o :?
Je herkent er gauw iets van... Beppie bijv: ziekte van Addison.. :scratch:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Flink je best gedaan Jeanette :thumbsup:
Om het simpel te houden, de controle vooraf om te zien welke
vaccinatie echt nodig is, zal hier de ingeslagen weg zijn.

renske

Bericht door renske »

Ik heb het nog niet allemaal gelezen, maar :thumbsup:.

Aangezien je al jaren negatieve geluiden hoort over enten, hebben wij onze oudjes vanaf een jaar of 8 / 9 nooit meer geent. helaas kan ik hier geen titer laten bepalen of antistoffen extra nodig is.

Ondertussen al weer 4 jaar geleden plaatste ik dit topic op het hondenforum (incl. artikeltje wat ondertekend is door vele dierenartsen)
klik hier

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat is nogal niet niks :? .
Nooit geweten dat inenten zoveel problemen kan veroorzaken.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten