teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Meestal ben ik niet zo snel met dat soort handelingen. Héél vaak komt het er vanzelf wel uit.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Bij het aanbrengen van het middel doet Peter toch een klein druppeltje boven de staartaanzet. Dat hoeft eigenlijk alleen bij grote honden, en dan heb je twee pipetjes nodig.Ariënne schreef:Net bij Vera een tamelijk dikke teek weggehaald bij haar anus. (Ondanks de Practic, raar toch hè.) En dan baal ik dat ik hem niet eerder in de smiezen had.
Ik erger mij ook :x als ik zoals laatst, die grote vol gezogen engert veel te laat zag, en dan nog wel op Guusjes neus
Charlotte
Nou Stapper blijft gewoon voor je staan wachten tot sint Juttemis.Charlotte schreef:Meestal ben ik niet zo snel met dat soort handelingen. Héél vaak komt het er vanzelf wel uit.
Laatst had hij 's nacht ook een drolletje aan eeen draadje. Lex had in z'n ene hand de zaklantaarn en in de andere de riem. Tsja, alles in één hand nemen gaat nog, maar voor twee stokjes heb je twee handen nodig...........
En ook geen grote blaadjes in de buurt
Dus wat doe je dan.........
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik ben inmiddels twee keer teruggebeld, één keer met nog diverse vragen, en gisteren met een antwoord.Mary schreef:Ik vind het spannend, ben heeeeeel benieuwd naar het vervolg.Charlotte schreef: Dus wordt vervolgd....
Voor de winkelverkoop is de Pulvex-spot herverpakt, en met het nummer wat op de pipetjes staat, is de houdbaarheid opgezocht. Het spul wat ik in huis heb is goed tot 31 juli 2010, dus nog ruim 2 jaar. In principe is het middel 4 jaar goed.
Maar er hoort ook op de herverpakking een houdbaarheidsdatum te staan, zo zei hij.
Vanaf volgend jaar zal Pulvex alleen nog maar te koop zijn bij dierenartsen en apotheken vanwege de samenstelling. Pulvex is een Bioside?, en mag om die reden niet langer meer in de (Belgische) winkel verkocht worden.
Wat mij verbaasde is dat ik keurig netjes, zoals beloofd, terug ben gebeld, en een fatsoenlijk antwoord heb gekregen.
Charlotte
Charlotte schreef: Wat mij verbaasde is dat ik keurig netjes, zoals beloofd, terug ben gebeld, en een fatsoenlijk antwoord heb gekregen.
kunnen verbazen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Hasses kinger, poep aan de vinger(s)Jeanette schreef:Nou Stapper blijft gewoon voor je staan wachten tot sint Juttemis.Charlotte schreef:Meestal ben ik niet zo snel met dat soort handelingen. Héél vaak komt het er vanzelf wel uit.
Laatst had hij 's nacht ook een drolletje aan eeen draadje. Lex had in z'n ene hand de zaklantaarn en in de andere de riem. Tsja, alles in één hand nemen gaat nog, maar voor twee stokjes heb je twee handen nodig...........
En ook geen grote blaadjes in de buurt![]()
Dus wat doe je dan.........![]()
Mijn vriendin gaat ook altijd meteen aan de slag. Haar honden weten dat, en lopen dan ook geen meter meer. Die van ons gaan wat vaker zitten, en negen van de tien keer lukt het vanzelf. Van mijn moeder heb ik lang geleden geleerd, om nooit zonder zakdoekjes op pad te gaan...
Charlotte
Op blz. 9 van dit topic staat nog meer over de Scalibor-band.Maria schreef:Toets van Fredie had heftige last van een verse (Scalibor)band, een soort van onophoudelijke onrust, excitatie en telkens "uitvallen" richting buik of slaan met een poot. Reageerde goed op valium tabletjes. Ze heeft de verse band ongeveer 8 uur gedragen en de verschijnselen waren pas 2 dagen later helemaal weg. Later heeft ze dezelfde (oude) band gedragen zonder verschijnselen.
Dus alertheid blijft geboden!
Ik heb hem net afgedaan bij Vera.
Ze heeft ongeveer dezelfde klachten als Toets. Ze maakt ongecontroleerde beweginkjes. Ook krabt Vera haar huid ongeveer stuk en kijkt op een rare manier - alsof ze droomt/slaapwandelt - langs me heen. Ze heeft geen rust.
Dit vind ik dus helemaal niks!!
En om hem nou toch na een paar dagen weer om te doen, wat schijnt te kunnen, zie ik niet zitten. We gaan tenslotte niet richting Frankrijk of zo.
(Dan toch maar Practic.)
http://www.vigla.nl/produkt/22001/Scali ... iegen).htm
"Bijwerkingen:
In zeldzame gevallen kunnen lokale huidlaesies, lokale dermatitis of erytheem, jeuk en haaruitval waargenomen worden.
In zeer zeldzame gevallen zijn neurologische verschijnselen zoals tremor en lethargie gemeld. Indien dit optreedt dient de halsband afgedaan te worden. Deze verschijnselen verdwijnen gewoonlijk binnen 48 uur. Er kan alleen symptomatische behandeling plaatsvinden, omdat er geen specifiek antidoot bekend is."

Vanmorgen gaat het gelukkig wel weer. Heeft nog wel jeuk. Ook aan haar achterpoot waar ze mee langs de band krabde.

Heel fijn, dat je dan net een zeldzaam geval moet zijn
Nog een geluk dat je niet van plan was om naar het buitenland te gaan.
We gaan er maar vanuit dat ze morgen weer geheel in orde is.
Nog een geluk dat je niet van plan was om naar het buitenland te gaan.
We gaan er maar vanuit dat ze morgen weer geheel in orde is.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Zo langzamerhand vraag ik me af hoe zeldzaam dit geval eigenlijk is. De fabrikant zal het er liever niet of nauwelijks over hebben. Ik ga dit wel bij ze melden en bij de DA, die ik toch moet bellen morgen. Ook zal ik het doorgeven aan Fredie.
Ik schrok wel van die reactie bij Veertje.
Is ze al zielig met haar pijnlijke schouder.
Ik schrok wel van die reactie bij Veertje.
Is ze al zielig met haar pijnlijke schouder.

Zou ze daarom ook wat sneller last kunnen hebben van haar gewrichten?
Hier vindt de dierenarts de scalibor-band ook een van de betere middelen.
Ik begin er niet aan.
Ik begin er niet aan.
Charlotte
Wat een pech voor Veertje. Als je alles gehad hebt...............
Ik vraag me af of smouzen dan misschien gevoelig voor dit soort insecticides zijn
Stapper reageerde er ook niet zo goed op. Liet zijn plas lopen en was niet helder.
En de reacties van Toets en Vera zijn helemaal naar. Op zo'n klein honden bestand al een paar die er slecht op reageren??? Wanneer mag je iets zeldzaam noemen???
Nou ik geloof graag dat je geschrokken bent Ariënne. Best eng, zulke verschijnselen.
Ik vraag me af of smouzen dan misschien gevoelig voor dit soort insecticides zijn
Stapper reageerde er ook niet zo goed op. Liet zijn plas lopen en was niet helder.
En de reacties van Toets en Vera zijn helemaal naar. Op zo'n klein honden bestand al een paar die er slecht op reageren??? Wanneer mag je iets zeldzaam noemen???
Nou ik geloof graag dat je geschrokken bent Ariënne. Best eng, zulke verschijnselen.
Nee, Charlotte, Vera had haar schouderproblemen al voor ik die band gebruikte. Ik heb het ding nooit eerder uitgeprobeerd.Charlotte schreef:Zou ze daarom ook wat sneller last kunnen hebben van haar gewrichten?
Ik begin er niet aan.

Ik vind het ook opvallend, dat er meer klachten zijn. het lijkt me toch niet dat de smous extra gevoelig zal zijn...Jeanette schreef:Wat een pech voor Veertje. Als je alles gehad hebt...............![]()
Ik vraag me af of smouzen dan misschien gevoelig voor dit soort insecticides zijn![]()

Getver Ariénne, wat een vervelende reactie op de Scalibor bij Vera. Nooit zal ik Scalibor gebruiken! Wat dan wel??? Dit jaar blijven de drie smousjes in een pension in Ede. Volgend jaar wilden we ze toch wel weer meenemen richting Frankrijk.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Bah, Ariënne wat een nare reactie van die Scalibor band. Ook dat nog voor Veertje. Hoop dat ze morgen weer de oude is.
Na de verschillende nagatieve reacties voor mij een reden om die band nooit te kopen. Sterkte met Veertje.
Groetjes, Erna.
Na de verschillende nagatieve reacties voor mij een reden om die band nooit te kopen. Sterkte met Veertje.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bedankt Erna. Nare bijwerkingen inderdaad. Door de informatie over Toets wist ik dat het in ieder geval een tijdelijke reactie zou zijn. (Dan is zo'n forum toch ook wel heel handig!)
Ja, Maria, echt 'getver'!
Het lijkt me nog niet makkelijk uit te vinden wat je wel moet als je naar Frankrijk gaat mèt honden.
Evt. is er nog de Scalibor shampoo met 0.07 % Deltamethrin. De band bevat 4 %.
Maar wij beginnen er niet meer aan!
Vera heeft nu een nattige, stukgekrabde plek in haar hals ter grootte van een 2 Euro muntstuk.
Ja, Maria, echt 'getver'!
Het lijkt me nog niet makkelijk uit te vinden wat je wel moet als je naar Frankrijk gaat mèt honden.
Evt. is er nog de Scalibor shampoo met 0.07 % Deltamethrin. De band bevat 4 %.
Maar wij beginnen er niet meer aan!
Vera heeft nu een nattige, stukgekrabde plek in haar hals ter grootte van een 2 Euro muntstuk.

Al die middelen, het is toch puur vergif wat je gebruikt tegen de teken en vlooien.
Het wordt wel lastig voor de mensen die naar Frankrijk gaan. Die zandvliegjes, enz. wil je natuurlijk wel bij je hond vandaan houden.
Groetjes, Erna.
Het wordt wel lastig voor de mensen die naar Frankrijk gaan. Die zandvliegjes, enz. wil je natuurlijk wel bij je hond vandaan houden.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Pulvex spot on is ook tegen zandvliegjes.
Dat hebben wij nu op Stapper gedaan. Het lijkt wel alsof hij meer jeuk heeft (??)
Het is moeilijk zoeken naar de informatie over het werkzame middel.
Dat is dus permethrin:
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl ... enkat.html
zie onder Tick fence.
Tegen hartwormen, waar Scalibor tegen werkt, maar Pulvex niet, geef ik Stapper een wormenkuur direkt als ik terug ben uit Frankrijk. Milbemax, te krijgen bij de DA.
Nou ja, zo moet het maar kunnen, vakantie in Frankrijk.......
Dat hebben wij nu op Stapper gedaan. Het lijkt wel alsof hij meer jeuk heeft (??)
Het is moeilijk zoeken naar de informatie over het werkzame middel.
Dat is dus permethrin:
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl ... enkat.html
zie onder Tick fence.
Tegen hartwormen, waar Scalibor tegen werkt, maar Pulvex niet, geef ik Stapper een wormenkuur direkt als ik terug ben uit Frankrijk. Milbemax, te krijgen bij de DA.
Nou ja, zo moet het maar kunnen, vakantie in Frankrijk.......
Tijdens de vakantie vond ik Adah en Fija allebei erg krabberig in hun nek, maar de huid is niet kapot of zo. Vorig jaar hebben ze de scaliborband ook om gehad en toen is het me eigenlijk niet opgevallen. Maar in de vakantie doen we de gewone halsbanden ook niet af, dus misschien door de dubbele band???
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004