teken en vlooien

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Charlotte

Re: teken en vlooien

Bericht door Charlotte »

Ik heb afgelopen week contact opgenomen met de distributeur van de Pulvex uit Belgie. Zij verzekerde mij, dat het spul minstens twee jaar houdbaar is, en er geen verplichting bestaat voor het vermelden van een houdbaarheidsdatum.
Hier verder geen teken meer gezien op of aan de honden.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou , ik knoop het in m'n oren Charlotte.
En Erna, ik ben bang dat jullie vakantie in Drenthe niet teekloos zal verlopen. Hoewel een goed spulletje dus wonderen kan doen.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Wat een ellende hè, die teken! Ik ga maandag naar de DA om een goed middeltje te halen. Zoals Jeanette me adviseerde bewaar ik de frontline (of beter gezegd frut-line) voor de mindere maanden.

Het verwijderen van teken bij Phoebe is nooit een probleem. Ze laat me rustig aanklooien, terwijl ze toch meestal op haar koppie zitten. Braaf ding!
Een teek verwijderen bij een hond die tegensputtert is niet te doen in je eentje, lijkt me. Dan heb je toch echt even iemand nodig die hem of haar stevig vasthoudt.

Het is een ware tekenplaag. Ik heb er deze week zelfs 2x 1 bij mijn vader van zijn jas gehaald.

Heeft een teek eigenlijk een functie in de natuur? Ik zie alleen de ellendige kant van dat beestje.

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Heeft een teek eigenlijk een functie in de natuur? Ik zie alleen de ellendige kant van dat beestje.
Hahaha, ik ook en dan ook nog zoveel andere akelige steekbeestjes.
Maar goed dat we daar niets over te zeggen hebben, er zou weinig
overblijven vrees ik.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Compleet off-topic, maar wat een leuke foto van Pim, Mary.

loes

Bericht door loes »

Ja,ik vind 'm ook echt mooi. Precies het logo van de club!! :wink:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Hij zit in de auto, wat hij haat, maar ja, de baas staat ernaast
met iets heel lekkers. Dus hij kijkt echt op zijn aller voordeligst.

Mary

Bericht door Mary »

Charlotte schreef:Ik heb afgelopen week contact opgenomen met de distributeur van de Pulvex uit Belgie. Zij verzekerde mij, dat het spul minstens twee jaar houdbaar is, en er geen verplichting bestaat voor het vermelden van een houdbaarheidsdatum.
Hier verder geen teken meer gezien op of aan de honden.
Het zit mij toch nog steeds niet lekker. Een houdbaarheidsdatum zit er niet
voor niets op. Ik ben nog driftig aan het zoeken, maar vind alleen nog maar
dingen over voedingswaren. Mocht ik het nog vinden, dan kom ik hier zeker
op terug.
Mijn ervaring met verkopers in winkels en hun deskundigheid over de waren
die ze verkopen heeft inmiddels een flinke deuk opgelopen, ze kletsen maar wat.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat ben ik met je eens Mary.
Er staat nog een adres op de verpakking in Brussel
Eens kijken of ik daar nog wat kan. Ze moeten dan alleen geen Frans preken daar :scratch:
Kijk zo'n winkelier zal het worst wezen hoe lang dat spul houdbaar is.
Toch heb ik vorig jaar 2 × 6 pipetjes van de dierenarts gratis gekregen, omdat die tegen de houdbaarheids datum aanzaten. Zij gebruikte dat spul zelfs een jaar ná dato. Ik moet eerlijk zeggen dat onze honden maar erg weinig last van teken hebben. Zou de ene hond of mens er gevoeliger voor kunnen zijn dan de andere?
Onze Marijn kwam terug van de Landelijke Scouting wedstrijden in Baarn. Een van de andere jongens zat onder de teken, terwijl Marijn en de andere jongens, net zoveel door het struikgewas lopen, rollen, liggen of what ever.
De vader van die knul vertelde dat het ventje heel vaak last van die krengen had! :crazy:
Charlotte

fotosmous

Bericht door fotosmous »

Ik denk het wel, want ook bij vlooien werkt het zo. Onze Trieneke was heel aantrekkelijk voor vlooien. We waren een keer in Drenthe (jé, hebben ze daar alleen maar ongedierte :) ) en ze liep samen met de cairn over een zandpad, waarna zij onder de vlooien zat en de cairn helemaal niet. Overigens was die allergisch, dus destebeter.

Loes (kon niet meer inloggen en heet nu dus fotosmous :lol: )

Renate

Bericht door Renate »

Ik kom net bij de DA vandaan voor een goed tekenmiddeltje. Promeris hebben ze niet meer in bestand. Nu zijn we over op prac-tic. Dat heb ik hier op het forum al meer voorbij zien komen.
Hopelijk werkt dit beter en zien we die vervelende beestjes niet meer elke dag terug.

Ik heb Phoebe meteen nog even op de weegschaal gezet. Ze weegt nu iets meer dan 10 kilo. Ze is bijna alles alweer kwijt wat ze aangekomen is na de operatie. Nog even doorwandelen en fietsen en ze is weer netjes onder de 10 kilo. Meestal woog ze rond de 9,8 kilogram.

Ook meteen weer een ontwormingskuurtje meegenomen, dus als het goed is komen we er pas over een half jaar weer voor de inentingen.

Ellen L

Bericht door Ellen L »

Bij ons doet de prac-tic erg goed zijn werk.

Na een boswandeling had ik al een losse teek bij Leike vandaan gehaald, maar een paar uur later lag er een kleine teek naast Leike. De practic had gedaan wat hij moest doen (binnen 48 uur gaat de teek dood).

Maar ja, het is hier dan ook geen Drente waar er blijkbaar wel heel erg veel teken zitten.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zojuist heb ik een uiterst vriendelijke madame van de Pulvex-firma uit Brussel aan de lijn gehad (heb flink moeten zoeken naar het telefoonnummer).
Zij vroeg zich ook af waarom die pipetjes herverpakt waren en gaat het allemaal voor mij uitzoeken. Volgens haar hoort er ook een houdbaarheidsdatum op te staan. Dus wordt vervolgd....
Charlotte

Mary

Bericht door Mary »

Charlotte schreef: Dus wordt vervolgd....
Ik vind het spannend, ben heeeeeel benieuwd naar het vervolg.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heb nu toch maar een Scaliborband gekocht voor Veertje. Ik hang hem eerst nog even uit in de schuur. Voor Roosje heb ik nu Prac-tic meegenomen. Dat werkt beter dan Frontline vind ik, ook al is het nog niet perfect.
Ik had het met de DA over de giftigheid van de Scaliborband. Zij vindt hem op zich niet giftiger dan ander tekenspul.
Ik had net Roosje even kort uitgelaten en kon meteen weer teken vangen. :(
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Sinds ik van Frontline op Practic overgestapt ben, zie ik bij Phoebe geen teken meer. Maar misschien zitten er hier niet zoveel als bij jullie, Ariënne.

Niet speciaal voor honden, maar op http://www.byebites.nl vind je veel informatie over steken en beten van vervelende beestjes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Net bij Vera een tamelijk dikke teek weggehaald bij haar anus. (Ondanks de Practic, raar toch hè.) En dan baal ik dat ik hem niet eerder in de smiezen had.

Goed Jeanette, dat jij die teken vond tussen Stapper z'n tenen. Dat is ook zo'n vervelende plaats.

Ik heb zelf wel het gevoel dat honden eraan wennen, dàt je die teken weghaalt en dat ze haast gaan begrijpen/aanvoelen dat het voor hun bestwil is.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ariënne schreef:Ik heb zelf wel het gevoel dat honden eraan wennen, dàt je die teken weghaalt en dat ze haast gaan begrijpen/aanvoelen dat het voor hun bestwil is.
Dat gevoel heb ik ook. Neem nu die drolletjes aan een draadje, als ze gras hebben gegeten. Al onze honden kwamen na en poosje bij je met een zielig gezicht, om met twee stokjes het drolletje eruit te laten trekken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, lief hè, dat vertrouwen!
En jij doet dat met twee stokjes. Aha!
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Ik met een groot blad :mrgreen: . Wat zijn we toch vindingrijk met wat moeder natuur ons te bieden heeft :)

Gesloten