Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Madame is zeker weer heel vlot.
Lastig hoor, als je volgende week en verder diverse dingen te doen hebt mét honden.
Met die tabletten heb ik geen ervaring, weet niet eens dat ze bestaan.
Zouden sommige mensen ook eens moeten proberen. .
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Waarom niet Charlotte? Betty gebruikt(e) ook altijd iets dergelijks, ik weet alleen niet precies wat. Chlorophyl is een natuurproduct nl bladgroen. Ik doe er geen 10 of 20 per dag, maar aan de foto's op dat forum te zien hebben de meesten grootformaat honden
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Jeanette schreef:Hou is jullie ervaring nu, met de Scalibor band???
Voor de Frankrijk vakantie hebben we hem om gehad bij Stapper.
Twee weken voor vertrek omdoen. Hij heeft toen twee keer een beetje plas laten lopen op een stoel ??? Of het er mee te maken heeft ????
Omdat ik dat toch niet 100 % vertouwde hebben we hem op de terugweg gelijk afgedaan.
Nu heeft hij zijn jaarlijkse vaccinatie gehad, maar ook een antibioticum i.v.m. ontsteking bij een teentje links voor. Hi is wat duffig, maar ook dit is dan weer niet zuiver. Misschien voelt hij zich ook wat minnetjes i.v.m. het zere pootje.
Ja, Anja zei het al, zijn oortjes geven zijn welbevinden aan
De grapjas, niet helemaal in zijn hum laat hij zijn oortjes hangen.
Misschien moet ik hem bij de RITS dag een depressie aanpraten, zijn zijn oortjes zeker goed
Terwijl ik nu overal lees dat vaccineren echt alleen mag wanneer de hond helemaal
gezond is, zie ik nu dat niet alleen mijn DA de combinatie met AB gewoon geeft.
Het zal dus geheel van de eigenaar afhangen om de vaccinatie maar gewoon uit
te stellen of niet te geven.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het is zeker vreemd dat veel da's net doen of enten niks voorstelt en dat altijd moet gebeuren ook bij een ziek dier.
Bij de meldingen voor het blad zie je wel een enkele keer de opmerking dat de da niet heeft geënt vanwege de slechte conditie, maar dan betreft het meestal een zwak oud dier.
Onze da stuurt wel een herinneringskaart waar je van alles kunt aankruisen, maar omdat geen van de honden last hebben gehad van de rits vermelde kwaaltjes, weet ik niet hoe daar mee wordt omgegaan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Onze honden worden al een paar jaar om het jaar de grote en elk jaar 6 (weil) geënt. Adah is inmiddels 10 geweest en ik denk dat ik het ga beperken tot jaarlijks Weil en Rabiës 1x per 3 jaar. Fija moet deze maand voor de grote enting, maar dat wordt ook alleen Weil en ze is aan de beurt voor Rabiës. Ben benieuwd hoe de da's gaan reageren, want ze adviseerden ook altijd de extra enting voor kennelhoest, die ik dus nooit wilde. Het kan in het buitenland ook moeilijkheden geven maar dat zien we dan wel weer.Een enkele keer worden de boekjes gecontroleerd maar het is maar de vraag of iemand ze zo precies bestudeert.
@ Erna, kennelhoest 7 is een andere vorm dan 8 volgens mij; die 8 heb ik dus nooit laten geven
Sorry hoor, volgens mij vinden jullie het inmiddels drammen, maar het is goed
bedoeld. Opgelopen schade kom je niet meer kwijt, is hoogstens beheersbaar.
Ik hoop dat niemand onnodig risico neemt.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Nee hoor Mary, het is goed als je alles nog eens benadrukt. Mijn honden hebben de rabiës en de gewone enting mooit samen gehad, maar doordat Fija nu loops is en ik de enting toch al had doorgeschoven zou dat nu zowat samenvallen. Dus nog even puzzelen.
H K Jelle 13-5-2004
Vandaag bij de DA geweest voor Leentje haar laatste verplichte prikje. Leentje is inmiddels 5150 gram (12 weken oud bijna). Over 3 weken ga ik nog een keertje voor de rabies. De assiste van de da vroeg me nog waarom ik dat nu niet had gedaan, want dan moest ik weer € 25.00 extra betalen voor een consult. Ik reageerde met dat het beter is dat niet verschillende injectie's tegelijk werden gegeven en dat Leentje toch al een super dure smous is! Die € 25.00 kunnen er ook nog wel bij!
Bij mij viel vandaag de oproep in de bus.
Stond ook de kennelhoestenting bij. Die ga ik mooi laten vallen .
Ik moet nog even nakijken of ze de rabies ook moeten dit jaar, dat moet dan ook in twee keer. Zullen we net redden voor de vakantie, want die moet een maand van te voren gezet zijn.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver