Fokken buiten de wachtlijst om!?

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
Mary

Bericht door Mary »

Monique schreef:Wat zijn jullie snel :P . Ik denk dat ik de enige idioot ben die hier nog zo laat even op het forum gaat kijken, maar gelukkig zijn er meer :lol: . Doeke snapt er helemaal niets van 8) Maar ja, dat is dan ook een man :wink:
Heel gewoon.
Erna is een nachtbraker en ik ben een nachtvlinder.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Monique

Bericht door Monique »

Ik ben niet echt een nachtbraker (meestal rond 23.30 uur naar bed, om 6.30 weer op, in het weekend een uurtje later van allebei) maar vanavond ben ik met Elles + vriendinnetje en haar moeder) nog naar het theater geweest: jeugdmusical Narnia van het Amsterdams jeugdgezelschap (of zoiets). Was ontzettend leuk!! Pas om 22.00 uur thuis en dan nog heerlijk even buiten zitten bij de vuurkorf. Ongekend voor deze tijd van het jaar :)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:
Heel gewoon.
Erna is een nachtbraker en ik ben een nachtvlinder.
Ha, Ha, Ha, let jij altijd op de tijd bij de berichtjes Mary, ik ga inderdaad altijd laat naar bed, ben inderdaad een nachtbraker.
Jij ook, maar dan een nachtvlinder. Over vlinders gesproken, ik vind die dubbele vlinder bij je foto's erg mooi.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef:[. Over vlinders gesproken, ik vind die dubbele vlinder bij je foto's erg mooi.

Groetjes, Erna.
Dank je wel. Daar heb ik werkelijk dagen achter heen gezeten, tijdens een
vakantie in Gaasterland. Vorig jaar zag ik dat er hier in de polder een heuse
explosie was van deze soort. Had dus veel eenvoudiger gekund.

Erna

Bericht door Erna »

Monique schreef:Dat weet ik niet, ik wacht wel af. Het probleem was dat het eerste nest van Frouckje met de keizersnee moest bevallen. Bij een tweede nest weet je dat niet vantevoren. Ik vind het persoonlijk een onzin-regel.
Bij de club denken ze dat de reden van een keizersnede zou kunnen vererven in sommige gevallen. Dat dat niet altijd het geval is heeft Hieke bewezen. Hieke komt uit het eerste nest van Frouckje. Hieke heeft haar pups op een natuurlijke manier gekregen.
Uit het tweede nest van Frouckje zijn o.a. vier reuen geboren, waaronder Jojo, dus zou die regel voor hun niet hoeven gelden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef:
Monique schreef:Dat weet ik niet, ik wacht wel af. Het probleem was dat het eerste nest van Frouckje met de keizersnee moest bevallen. Bij een tweede nest weet je dat niet vantevoren. Ik vind het persoonlijk een onzin-regel.
Bij de club denken ze dat de reden van een keizersnede zou kunnen vererven in sommige gevallen. Dat dat niet altijd het geval is heeft Hieke bewezen. Hieke komt uit het eerste nest van Frouckje. Hieke heeft haar pups op een natuurlijke manier gekregen.
Uit het tweede nest van Frouckje zijn o.a. vier reuen geboren, waaronder Jojo, dus zou die regel voor hun niet hoeven gelden.

Groetjes, Erna.
Voor mij hebben jullie beiden een punt. Maar de club denkt daar anders over, wat
zeker ook bij De Raad van Beheer vandaan komt. Al gaat dat hoofdzakelijk over
andere rassen. Wanneer iemand bij de club op de wachtlijst staat verwacht ik niet
dat die terecht komt bij een nestje zonder fokadvies. Dat nestje moet, zoals nu
ook gebeurd is, door de fokker worden geplaatst buiten de wachtlijst.
Ik zal altijd iedereen aanraden om een rashond via de rasvereninging aan te
schaffen, dus hoort met fokadvies en zonodig aanvullende eisen daar vanzelf-
sprekend bij. Hoe lastig ook, zonder regels geen samenleving.

Erna

Bericht door Erna »

Nou ja, ik weet ook niet hoe de club hierop gaat reageren. Zelf zou ik niet buiten de club om fokken.

Groetjes, Erna.

Monique

Bericht door Monique »

Ik ook niet. Als Jojo niet goedgekeurd wordt of niet eens wordt opgeroepen voor keuring dan zal ik hem ook niet ter beschikking stellen voor dekking. Puur ter voorkoming van vervuiling van het terugfokprogramma.

Wendy

Bericht door Wendy »

Monique schreef:Ik ook niet. Als Jojo niet goedgekeurd wordt of niet eens wordt opgeroepen voor keuring dan zal ik hem ook niet ter beschikking stellen voor dekking. Puur ter voorkoming van vervuiling van het terugfokprogramma.
Nou, dat vind ik toch heel erg goed van je!
Zoals Mary al zei; ik zal ook mensen altijd advisren om via de rasvereniging een hond aan te schaffen, ongeacht welk rashet is.
Of je moet voor een "kliko-ras" gaan uiteraard.....

Monique

Bericht door Monique »

Maar wat ik dan niet helemaal snap is dat wij wel gewoon een registratiebewijs van de Raad van Beheer hebben en stamboompapieren. Of staan die documenten los van het terugfokprogramma?

Mary

Bericht door Mary »

Monique schreef:Maar wat ik dan niet helemaal snap is dat wij wel gewoon een registratiebewijs van de Raad van Beheer hebben en stamboompapieren. Of staan die documenten los van het terugfokprogramma?
Dat klopt, dat staat los van elkaar.

Louise

Bericht door Louise »

Ongetwijfeld krijg je gewoon een uitnodiging voor de RITSdag t.z.t.

Mary

Bericht door Mary »

Ik zou ZO GRAAG nog een extra smilie willen,

die ene, die zo bedenkelijk op zijn kop krabt.

:scratch: :scratch: :scratch:
Laatst gewijzigd door Mary op 19 apr 2007, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique

Bericht door Monique »

Ach weet je, het maakt mij zelf echt helemaal niets uit. Ik zou het wel jammer voor Ria (de fokster) vinden maar zelf heb ik helemaal geen fokambities. Ik wilde gewoon een lief hondje met een grappig uiterlijk en dat heb ik gekregen :) Ik geniet er zelfs meer van dan ik had verwacht :D

rita

Bericht door rita »

Monique, je krijgt gewoon een uitnodiging voor de Rits dag hoor!, en wel of niet rastypisch: gewoon genieten van je hondje :D

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dit onderwerp (fokken buiten de club om met verhoging van de pupprijs) ben ik gestart, o.a. omdat ik gehoord heb, dat iemand van plan is dit te gaan doen. De fokster zou dan 800 euro per pup willen vragen.
Het lijkt me goed, zoals we ook al aan het doen zijn, hier over na te denken en te bekijken wat voor gevolgen zoiets kan hebben.
Afbeelding

Margaret

Bericht door Margaret »

Jee, 800 euro! Dat is veel. Ik vond 450 euro al pittig.

Ik had de stelling ingenomen dat ik niet buiten de club om zou fokken, maar wel kopen, maar begin wel te twijfelen. Ik snap wel dat het belangrijk is voor de club dat zij de controle houden. Ik denk nog steeds dat een nestje buiten de club om even goed kan zijn, dan een nestje via de club, maar het is natuurlijk wel zo dat je dan moet vertrouwen op het inzicht en goedheid van de fokker. En als er 800 euro wordt gevraagd, begin ik daar aan te twijfelen.

Maar als bv een smous per ongeluk zwanger raakt, dan zou ik nog steeds geen problemen hebben om zo'n halfbloed-smousje in huis te nemen. Juist leuk zo'n kruising.

Mary

Bericht door Mary »

Ik val op een rashond.
Ga naar de Raad van Beheer.
Zoek de desbetreffende rasvereniging op.
Meld mij daar aan en kom op een wachtlijst.
Dan verwacht ik, omdat ik volkomen onbekend ben in die wereld,
dat ik bij een nest terecht kom, geheel conform de eisen van de
rasvereniging.
De fokker, die uitsluitend voor geld gaat, buiten de rasvereniging om,
moet ik dus niet tegenkomen, ook niet op een ritsdag.
Er zullen bij een dergelijke fokker wel veel pups komen, want bij 2
nestjes zal het dan hoogst waarschijnlijk niet blijven.
Van dergelijke fokkers zijn er al teveel en worden in stand gehouden
door mensen die altijd iets METEEN willen, desnoods voor veel geld.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:Ik zou ZO GRAAG nog een extra smilie willen,

Hoi Mary,

Bedoel je zoiets?!

:scratch:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:
Mary schreef:Ik zou ZO GRAAG nog een extra smilie willen,

Hoi Mary,

Bedoel je zoiets?!

:scratch:
Heel goed, niet zoiets, maar precies DIE :scratch:

Maakt woorden gelijk overbodig. :wink:

Gesloten