Waar sta je op de wachtlijst?????
Re: Waar sta je op de wachtlijst?????
Hoe kom je erbij dat er maar 1x gebeld zou worden?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat dacht ik gelezen te hebben , ik probeerde het terug te zoeken maar kon het niet zo snel meer terug vinden.loes schreef:Hoe kom je erbij dat er maar 1x gebeld zou worden?
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
-
Barbara
Dat geloof ik ook niet hoor! Maar jullie staan nog niet lang op de wachtlijst vanaf februari... Wij vanaf vorig jaar september! Denk dat het nog wel even duurt voor jullie.
-
hink-jan
Hoi Barbara, Wij staan zelf van januari dit jaar op de lijst voor een teefje. Je wordt wel warm gemaakt als je dan leest over wachtlijsten van een half jaar. Nu lees ik dat bericht van jou en jullie staan dus nu straks bijna een jaar op de lijst. Wordt iedereen die op een teefje wacht weer even met de neus op de feiten gedrukt. Wel goed om dit even op te merken. Ik hoop voor jullie dat je snel gebeld wordt voor een pup. Ik zal het vast wel lezen. Nog even volhouden.
Tja....je kunt de hoeveelheid pups helaas niet sturen... 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Onze norwichterrier Tommy is 3mei 2013 door ziekte op 13 jarige leeftijd overleden.
We hebben even de tijd genomen om dit verlies te verwerken en om de tijd te nemen om te kijken of we hondloos zouden blijven .Al snel bleek dat wij echt niet zonder hond konden . We hebben toen uitgebreid de tijd genomen om te kijken welk ras het beste bij ons past. Ook wij kwamen toen op de Hollandse smous uit. Direct aangemeld op de wachtlijst en een wandeling in Appelscha mee gelopen , want ja we hadden nog nooit een smous in het echt gezien . Dat was genieten en de autorit van 2 uur wel waard. 14 juni ook de ritsdag bezocht en daar ook leuke smousmensen gesproken.
Goede keus van ons en nu maar geduldig afwachten tot we aan de beurt zijn. En ik moet eerlijk toegeven dat dat dus heel moeilijk is , vooral als je in het clubblad leest dat de wachttijd naar ongeveer half jaar is gegaan. Als je dan 5 maanden staat ingeschreven gaat het toch wel heel erg kriebelen en ben je er volop mee bezig.
Ik begrijp inmiddels wel dat ik mij niet aan het half jaar moet vast houden ,
maar ongemerkt doe je dat toch.
Hoop dat daar dan ook een beetje begrip voor is.
We hebben even de tijd genomen om dit verlies te verwerken en om de tijd te nemen om te kijken of we hondloos zouden blijven .Al snel bleek dat wij echt niet zonder hond konden . We hebben toen uitgebreid de tijd genomen om te kijken welk ras het beste bij ons past. Ook wij kwamen toen op de Hollandse smous uit. Direct aangemeld op de wachtlijst en een wandeling in Appelscha mee gelopen , want ja we hadden nog nooit een smous in het echt gezien . Dat was genieten en de autorit van 2 uur wel waard. 14 juni ook de ritsdag bezocht en daar ook leuke smousmensen gesproken.
Goede keus van ons en nu maar geduldig afwachten tot we aan de beurt zijn. En ik moet eerlijk toegeven dat dat dus heel moeilijk is , vooral als je in het clubblad leest dat de wachttijd naar ongeveer half jaar is gegaan. Als je dan 5 maanden staat ingeschreven gaat het toch wel heel erg kriebelen en ben je er volop mee bezig.
Ik begrijp inmiddels wel dat ik mij niet aan het half jaar moet vast houden ,
Hoop dat daar dan ook een beetje begrip voor is.
Jolanda en Trix
-
Barbara
Hoi Jolanda,
Ik snap dat je door de berichten in het clubblad nu op het verkeerde been gezet bent. Was ook raar voor mij om te lezen.... Ook wij hadden de tijd genomen om een juiste keuze te maken. Ook de Border Terriër stond hoog op de lijst! Toch voor de smous gekozen om het karakter. Ik wist dat ik dan wel geduld moest hebben. Maar nu het steeds dichter bij komt is het lastig om geduldig te blijven! Ik volg de dekkingen op de voet en hoop dat alles goed gaat met het teefje en de pups!
Dus hoe dan ook moeilijk aan te geven hoe lang het nog duurt!
Groetjes en ooit zullen jij en ik een lieve smous hebben!
Ik snap dat je door de berichten in het clubblad nu op het verkeerde been gezet bent. Was ook raar voor mij om te lezen.... Ook wij hadden de tijd genomen om een juiste keuze te maken. Ook de Border Terriër stond hoog op de lijst! Toch voor de smous gekozen om het karakter. Ik wist dat ik dan wel geduld moest hebben. Maar nu het steeds dichter bij komt is het lastig om geduldig te blijven! Ik volg de dekkingen op de voet en hoop dat alles goed gaat met het teefje en de pups!
Dus hoe dan ook moeilijk aan te geven hoe lang het nog duurt!
Groetjes en ooit zullen jij en ik een lieve smous hebben!
Een kleine troost: Een smous is al het wachten dubbel en dwars waard. Wat betrefd wachttijd, die is in het verleden veel en veel langer geweest. Wij hebben ruim
2 jaar op onze Hieke gewacht.
2 jaar op onze Hieke gewacht.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
-
Barbara
Zo zie je maar Corrie! Ik wacht geduldig op onze Tara!
Ja Barbara, je hebt helemaal gelijk. Maar niet alleen het clubblad zet ons een beetje op het verkeerde been , ben ook wel door veel te lezen hier op het forum op het verkeerde smous-pootje gezet . Als je leest dat er iemand 7 maanden op de lijst staat en dan gebeld is , ja dan wordt je helemaal blij. Niet alleen voor die gene die dan snel aan de beurt is , maar ook omdat het dan toch best snel lijkt te gaan voor ons wachtende.
Wij wachten op een reu , en jullie?
Wij wachten op een reu , en jullie?
Jolanda en Trix
Wij als fokker hadden graag mensen van de wachtlijst die niet zo heel ver weg woonden, zodat ze makkelijker het nest konden komen bezoeken.
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat er eigenaren bij waren die véél korter dan anderen op de lijst stonden.
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat er eigenaren bij waren die véél korter dan anderen op de lijst stonden.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
En dat vind ik dan heel erg jammer,Charlotte schreef:Wij als fokker hadden graag mensen van de wachtlijst die niet zo heel ver weg woonden, zodat ze makkelijker het nest konden komen bezoeken.
Jolanda en Trix
-
Barbara
Jolanda, wij wachten op een teefje. Ik begreep dat je dan gemiddeld iets langer moet wachten. Maar of dat ech zo is weet ik niet!
Wij wonen bij Nijmegen en de nesten die er aan komen zijn niet echt uit de beurt, maar dat zou ook voor mij niets uit maken! Ik heb alles over om eindelijk mijn diepgeloesterde wens al vanaf min jeugd eindelijk in vervulling te laten gaan!
Wij wonen bij Nijmegen en de nesten die er aan komen zijn niet echt uit de beurt, maar dat zou ook voor mij niets uit maken! Ik heb alles over om eindelijk mijn diepgeloesterde wens al vanaf min jeugd eindelijk in vervulling te laten gaan!
Oke, ik heb inderdaad ook begrepen dat een teefje iets langer duurt .
Laten we maar gewoon afwachten , alhoewel ik wel wat moeite hebt met het antwoord van Charlotte
Laten we maar gewoon afwachten , alhoewel ik wel wat moeite hebt met het antwoord van Charlotte
Jolanda en Trix
Is overigens een heel normale 'wens' van fokkers anders zouden niet zo vaak meerdere pups uit een nest in een bepaalde regio terecht komen.
Is op zich eigenlijk niet eens handig, want bij 'huwelijkskeuze' zijn de kandidaten uit de buurt vaak verwant en moet er voor een dekking verder gekeken worden.
Maar dat er minder smousjes in de randstad/westen zouden wonen en daar dus minder nesten ????
Er waren nesten in Delft, Wassenaar, Noordwijk, Lisse, Nieuw Vennep, Haarlem, Purmerend, Amsterdam, Amstelveen, Amersfoort, Zoetermeer, Rotterdam, Capelle om zo maar ff uit het hoofd te noemen.
Is op zich eigenlijk niet eens handig, want bij 'huwelijkskeuze' zijn de kandidaten uit de buurt vaak verwant en moet er voor een dekking verder gekeken worden.
Maar dat er minder smousjes in de randstad/westen zouden wonen en daar dus minder nesten ????
Er waren nesten in Delft, Wassenaar, Noordwijk, Lisse, Nieuw Vennep, Haarlem, Purmerend, Amsterdam, Amstelveen, Amersfoort, Zoetermeer, Rotterdam, Capelle om zo maar ff uit het hoofd te noemen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Maar Loes , het is toch niet zo heel gek dat ik iets teleurgesteld was toen ik het antwoord van Charlotte las.? Het is toch een gek idee dat om die reden van de wachtlijst wordt afgeweken . Wat voor een waarde heeft dan een wachtlijst.?loes schreef:Is overigens een heel normale 'wens' van fokkers anders zouden niet zo vaak meerdere pups uit een nest in een bepaalde regio terecht komen.
Jolanda en Trix
De ervaring leerde ons dat mensen uit Leeuwarden bijvoorbeeld de reis toch echt te ver vonden om nog een keer extra te komen kijken, laat staan 2 keer.
Ook kwamen ze niet voor de terugkomdag, toen de pups ongeveer 6 maanden oud waren. Zo ook eigenaren uit Gouda.
In het laatste nest van Guusje is Sjan-Lola naar Z.O. Beemster gegaan.
Haar eigenaar had er geen probleem mee dat ze vaker 'moest' komen, zo ook mensen uit Houten (daar wonen 2 nazaten), Culemborg, Epse, Den Bosch.
Je ziet, toch niet echt naast de deur.
En niet geheel onbelangrijk....bij ons zijn altijd alle pups (24!) naar de wachtlijst gegaan.
Ook kwamen ze niet voor de terugkomdag, toen de pups ongeveer 6 maanden oud waren. Zo ook eigenaren uit Gouda.
In het laatste nest van Guusje is Sjan-Lola naar Z.O. Beemster gegaan.
Haar eigenaar had er geen probleem mee dat ze vaker 'moest' komen, zo ook mensen uit Houten (daar wonen 2 nazaten), Culemborg, Epse, Den Bosch.
Je ziet, toch niet echt naast de deur.
En niet geheel onbelangrijk....bij ons zijn altijd alle pups (24!) naar de wachtlijst gegaan.
Charlotte
Dank Charlotte voor je uitleg. Ik snap het ook wel , maar voelt toch niet helemaal lekker. Omdat wij er zo veel voor over hebben is het gewoon een raar idee dat iemand voor zou kunnen gaan die dichter bij woont. Of , wat ook kan , dat wij voor gaan omdat wij dichter in de buurt wonen . Maar dan nog .
Ik zal er verder niet meer over zeuren, en wacht met smart op onze smous.
Bowie
Ik zal er verder niet meer over zeuren, en wacht met smart op onze smous.
Jolanda en Trix
Super Charlotte!!! 24 wachtlijsters blij gemaakt...en hoe. Op jullie zorgvuldige betrokken manier, zoals gelukkig zoveel van ons gelegenheidsfokkers dat doen.Charlotte schreef: En niet geheel onbelangrijk....bij ons zijn altijd alle pups (24!) naar de wachtlijst gegaan.
En juist omdat we allemaal gelegenheidsfokkers zijn, komen de pups niet zomaar op een centrale wachtlijst...zo van, hup...zoek het maar uit Fredie!
Dat er gekeken wordt naar eigenaars die wat dichterbij wonen of eigenaars die het er voor over hebben om lang te reizen vind ik ook heel normaal. Of soms willen mensen geen eigenaars met heel kleine kinderen omdat ze daar slechte ervaringen mee hebben gehad..... Allemaal volstrekt legitiem.
Wij hebben ooit een pup geweigerd aan iemand die hem eigenlijk alleen maar op wilde komen halen. (ja..doei...!!)
Het zijn en blijven je eigen pups, ook al wordt je in alles wat je maar nodig hebt begeleid door het TFP. En ook daarvoor een grote pluim!!!!
Nogmaals..de wachtlijst is geen onwrikbaar rijtje van a naar z. Er staan mensen op die b.v. al jaren wachten, maar dat uit willen stellen tot hun oude hondje er niet meer is. Het kan zomaar zijn dat er toevallig afscheid genomen moet worden van een behoorlijk aantal van onze lieve oudjes. En dus.. komt daar dan een nieuwe pup.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Thanks Jeanette.
Het is ook een zoektocht naar de juiste mensen, die er ook echt 'alles' voor over blijven houden.
Ik bedoel daarmee het TERUGFOKPROGRAMMA.
Dat je zonder meer dat beloofde nestje geboren laat worden, of je reu die beloofde dekking(en) laat doen.
Meer dan eens zijn wij (en anderen) daar toch wel in teleurgesteld.
Het is ook een zoektocht naar de juiste mensen, die er ook echt 'alles' voor over blijven houden.
Ik bedoel daarmee het TERUGFOKPROGRAMMA.
Dat je zonder meer dat beloofde nestje geboren laat worden, of je reu die beloofde dekking(en) laat doen.
Meer dan eens zijn wij (en anderen) daar toch wel in teleurgesteld.
Charlotte