wie van het forum staat hoe lang op de wachtlijst ??

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
Renate

Re: wie van het forum staat hoe lang op de wachtlijst ??

Bericht door Renate »

Wij waren in januari aan de beurt. Dat kwam ivm met mijn studie niet uit.

We gaan nu kijken of we evt een pup uit ons eigen nestje houden, want die timing is goed of dat Phoebe gewoon alleen blijft.
Martijn wil er wel eentje houden. Ik weet het nog niet.

debby

Bericht door debby »

Wij staan ingeschreven voor een reutje die zijn er volop dus dan hoeven we niet zo heel lang meer.

Stein mijn zoontje wil hem bliksem gaan noemen want hij is helemaal fan van cars, ik had eerlijk gezegt een andere naam in gedachten Ody. :hug2:

Renate 2 honden is wel super leuk het is alleen al geweldig ze samen te zien spelen en ben je weg vermaken ze elkaar zijn ze niet helemaal alleen thuis.

yvonne

Bericht door yvonne »

Renate, mag ik vragen hoelang jullie op de wachtlijst hebben gestaan?
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik denk 2 jaar, 1 maand, 6 dagen en 3 uur.
Wat zou het uitmaken?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

:hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo heet het onderwerp toch? Wie staat hoelang op de wachtlijst? En als je zelf op de wachtlijst staat is er natuurlijk wat meer nieuwsgierigheid.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst,
of zo iets. Gaat dus gewoon nergens over.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

In elk geval gaat het op dit moment lekker snel, is mijn indruk. :ja:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ik zou ook echt niet meer weten hoelang ik op de wachtlijst heb gestaan. Ik dacht een hele tijd, maar dat ben je zo vergeten als je de pup eenmaal hebt.
Wachten op een Smous is een gegeven wat je moet nemen zoals het is. Voor wie daar niet mee kan omgaan zijn er gelukkig nog duizenden andere hondjes in Nederland die een warm huis zoeken.
Ik zou me vooral op andere wetenswaardigheden over de smous storten; er zijn hier nog veel meer topics.
Aftellen; het wachten gaat daar echt niet minder lang door duren... Fredie belt vanzelf wel een keer; pas dan weet je waar je aan toe bent.

yvonne

Bericht door yvonne »

Dat is bij mij wel bekend, dat het van een aantal factoren afhankelijk is. En dat als de wachtlijst nu 1,5 - 2 jaar is, dat niet betekent dat je ook zo lang moet wachten. (misschien wel langer). Maar het is natuurlijk niet raar, dat als je op de wachtlijst staat, het af en toe wel leuk is om te horen hoelang iemand die nu aan de beurt is, heeft moeten wachten. Hemel, wat een lange zin.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Met de vakanties in aantocht is het toch onvoorspelbaar, want is er iets besproken dan komt het bericht vaak ongelegen en moet men de beurt voorbij laten gaan, waardoor een ander die zich wel naar de komst kan schikken eerder dan gedacht aan de beurt is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Ik hoop dat je het ook niet raar vind als ik zeg dat ik, als trotse Smouseigenaar, het persoonlijk niet zo leuk vind om alleen maar vragen over de wachtlijst te hoeven beantwoorden. De rest lijkt maar bijzaak. "Wachtlijstmensen" (je bent heus niet de enige hoor ;) ) willen een antwoord hebben dat niet te geven is en al heb ik inderdaad 2 jaar, 8 maanden, 13 dagen en een uur gewacht; wat kan je daar nou uit opmaken? Toen ik nog geen jaar op de wachtlijst stond werd ik ook al eens gebeld dat er een pup voor me was; het was vakantietijd en de wachtenden boven mij kwam het toen niet uit. Mij trouwens ook niet; daar had ik me nog niet op ingesteld en ook ik had een vakantie geboekt.
Misschien eens naar een waarzegster? :idee: :grijns: :hihi:

Renate

Bericht door Renate »

Voor Phoebe was het net geen 2 jaar. En nu net iets over de 2 jaar. Ongeveer, want ik heb het niet precies bijgehouden.
Bij Phoebe was ik het niet die de hond wilde, dus ik was na 2 jaar verbaasd dat we AL aan de beurt waren. En ook mijn tweede wachtlijsttijd is omgevlogen. Fredie's telefoontje kwam heel onverwacht.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Toen George mij op het werk belde om te vertellen dat we naar puppies konden gaan kijken, zei ik ook: nu al?
We stonden toen 1,5 jaar op de wachtlijst en inderdaad haakten er mensen af vanwege de zomervakantie.
Wij konden het nog een beetje aanpassen; meteen weg, 10 dagen i.p.v. 14, daarna Rosa opgehaald zodat de fokker alle pups in 1 week kon uitzwaaien, waarna zij op vakantie ging.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik begrijp heel goed hoor Yvonne, dat je nieuwsgierig bent naar de lengte van de wachtlijst. Als je dan eenmaal voor een smousje hebt gekozen en je leest al die leuke verhalen van eigenaars, dan gaat het hoe langer hoe meer kriebelen en kan je bijna niet meer wachten. Ik heb vanaf 1978 smousjes, heb de eerste keer 2,5 jaar op een pup moeten wachten. En oh, wat heb ik gezeurd bij mevrouw Barkman! Sinds 1978 is daar dus nog niet veel aan veranderd. De wachtlijst is op dit moment ongeveer 2 jaar voor een teefje, wat korter voor een reutje, maar wat meer mensen al hebben gezegd, is dat een soort heel grove schatting. Probeer naar gelegenheden te gaan waar meer smousjes komen, zoals wandelingen, clubdagen, de clubmatch, dan blijf je op de hoogte, zie en hoor je veel over smousjes en schiet het wachten wat harder op. Een vakantie-opvang misschien?
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Martine

Bericht door Martine »

Maria schreef:Een vakantie-opvang misschien?
Wat een goed idee!

yvonne

Bericht door yvonne »

Oh, maar ik moet geloof ik iets rechtzetten. het is absoluut niet dat ik steeds met de wachtlijst bezig ben. Ik lees als ik tijd heb veel op dit forum. Maar het is toch een beetje anders, als je zoals wij nu zonder hond zijn. Wij zijn gevallen voor de Smous en op de RITS in februari werd dat alleen maar sterker. Wij zijn ons heel erg bewust dat de wachttijd lang kan zijn. Als wij t.z.t zelf een pupje hebben, zal ik me ook minder interesseren voor de wachttijd. Ik snap alleen niet waarom er dan een topic hierover gemaakt wordt. Het was voor mij niets anders dan reageren. En Martine, het is dat wij zelf dan op vakantie zijn. Ik heb je oproep gelezen en wij stonden er wel open voor hoor. Ik heb zelf een oppashond en dat is heel gezellig.
Afbeelding

debby

Bericht door debby »

Je ziet op de website dat het aantal pups geboren word erg verschild heb er ff een mooie lijn diagram van gemaakt

Martine

Bericht door Martine »

Leuk Debby, ik ben gek op grafiekjes.
Volgens mij staan op de site alleen de nesten waar Loes de foto's van heeft toegezonden gekregen. In werkelijkheid zou dit aantal dus hoger kunnen liggen. Maar dat kan je precies in het clubblad lezen!

Gesloten