Wat als er wat mis gaat met de wachtlijst?

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
Gesloten
Margaret

Wat als er wat mis gaat met de wachtlijst?

Bericht door Margaret »

Hoi,

Ik heb mij in oktober 06 op de wachtlijst laten plaatsen. Er werd gezegd dat de wachtlijst voor een reu zo'n jaar was en voor teefjes zo'n 2 jaar. Ik heb me toen voor een reu op de wachtlijst laten plaatsen want ik kon niet wachten :wink: .

Ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en ik heb nog niks gehoord. Dat is niet zo erg, want ik heb besloten pas een hond te willen als ik fulltime thuis ga werken. En dat is naar alle verwachting januari volgend jaar.

Ik vraag me wel af of er misschien wat mis is gegaan. Je krijgt immers ongeveer een half jaar van te voren bericht is gezegd. Klopt het dat de wachtlijst voor een reu langer is dan verwacht? En als ze vorig jaar een foutje hebben gemaakt. Bv omdat ze de betaling niet hebben gezien of niet hebben gerelateerd aan mijn aanvraag, of omdat ze dachten dat ik een pup van Ria zou krijgen, wordt dat dan met terugwerkende kracht hersteld? Of word ik opnieuw op de wachtlijst geplaatst?

En... stel dat ik tegen de tijd dat ik aan de beurt ben ook lang genoeg op de wachtlijst sta voor een teefje, mag ik daar dan ook nog voor kiezen? Of werkt dat niet zo?

Terwijl ik dit schrijf besef ik: ik moet waarschijnlijk de club even een mailtje sturen...

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, Fredie van der Giessen om precies te zijn.
Teefje betekent: bij goedkeuring een nestje fokken, zoals je vast wel weet!
(Hier en daar staan wel berichten over dit onderwerp.)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Margaret je kan het inderdaad het beste aan Fredie vragen, zij is de enige die je het juiste antwoord kan geven.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Margaret

Bericht door Margaret »

Al antwoord terug: ik sta er nog gewoon op, nu ook voor een teefje. Wachtlijst is nu voor een reu bijna 2 jaar en voor een teef ruim 2 jaar.

We wachten af, ik heb geen haast.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Papperlepap :shock:
Dat is niet mis :!:
Ja, met nestjes weet je het maar nooit.
Kijk maar eens naar Clariss met haar kleintje. Reuze sneu, voor honden, mensen en natuurlijk ook wel voor de wachtlijst.
Maar als ik al die leuke jonge teefjes hier op het forum zie......houdt goede moed :peace:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

johannes

Bericht door johannes »

Een half jaar van te voren bericht, dat klopt ook niet. wij werden gebeld toen het nestje geboren was, en ik kreeg de aankondiging eigenlijk via het forum (want er zijn leden die zeer goed op de hoogte zijn :cheer: ) en dezelfde avond belde mevr. van der Giessen.

wubke

Bericht door wubke »

Het is ook moeilijk in te schatten lijkt mij. Je weet van tevoren nooit hoeveel pups en wat er geboren wordt, bovendien vallen ook nogal eens mensen af, om wat voor reden dan ook.
Toen ik bij Jules een brief gekregen had dat we binnenkort aan de beurt waren, werden we een paar dagen later al gebeld!
Je zou dus weleens verrast kunnen worden, Margaret!
Prettig verrast :!: :wink:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

loes

Bericht door loes »

Maar 1 jaar voor een reu kwam waarschijnlijk door het hele goede smouzenjaar 2006, maar in 2007 liep het , vooral in het begin, veel minder en als er dan ook nog veel "eigen" tussen zit, dan schiet het niet op. :( .
Gelukkig is het goed begonnen (hoewel niet voor een reu natuurlijk) en zijn er nog een paar nesten "in de maak".
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

De wachtlijst wordt secuur afgewerkt. Maar er wordt wel met levend materiaal gewerkt! Het zijn geen lopende band producten uit de fabriek.
Al jaren gaan we uit van ongeveer 80- a 90 pups per jaar. Dan kan je dus redelijk goed inschatten, als er bijv. 160 mensen op de lijst zouden staan, dat het ongeveer 2 jaar zal duren eer je aan de beurt bent. Afgelopen jaar werden er veel minder nesten geboren, 20 pups minder betekent dus dat de wachtlijst zomaar een half jaar verlengd wordt. Dat je ineens gebeld kan worden,terwijl je net bericht had, dat je je pupje in een half jaar kan verwachten is mogelijk. Denk aan Joke, die de pup bij Erna afzegde. Denk aan de mensen, die bij mij ineens afzegden. Voor degeen, die daarvoor in de plaats gebeld werd, scheelde dat een flink aantal maanden, nu Clariss maar 1 pup blijkt te hebben. Dan schuift een ander op de lijst ineens 2 plaatsen op. Tel daar bij op, dat mensen, die aan de beurt zijn, om welke reden dan ook toch uitstel van een pup krijgen, willen (vakantie, een pup willen van een bepaalde fokker, ziekenhuisopname enz.) En zo wordt de volgende op de lijst benaderd. Dat scheelt dan zomaar ineens maanden. Soms hebben fokkers zelf doorgegeven dat ze bepaalde wachtlijstmensen niet willen, bijv. mensen, die de hele dag werken, mensen met jonge kinderen, mensen met een bovenhuis (Zonder dat ik daar een waardeoordeel aan wil hangen hoor), het komt ook voor, dat fokkers, na de kennismaking met een nieuwe eigenaar te verstaan geven, dat die mensen geen pup krijgen, ook om allerlei redenen, dus het is een hele uitzoek!
Ik ken Fredie's werk, ik weet dus, hoe het georganiseerd is en ik weet dat dat er uiterst precies er aan toe gaat.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Desi

Bericht door Desi »

Wij kregen op 1 december 2006 een brief: Binnen nu en enige maanden wordt uw pup geboren! Zaterdag 2 december 2006 kregen we een telefoontje: de pup was 30 november geboren! 2 weken later op kraambezoek! Begin januari nogmaals en 20 januari 2007 kwam Desi bij ons in huis.

Een hele verandering plotseling maar heel erg leuk!! We hebben sinds april 2005 op de wachtlijst gestaan.

Roosje

Bericht door Roosje »

hoi, wij staan op de wachtlijst vanaf juni 2006. ook hier nog niks gehoord. maar dat geeft niet, wij hebben geduld. het wachten zal beloond worden met prachtige pup.

maar het is wel spannend zo onderhand, want het kan zomaar gebeuren binnenkort dat we een telefoontje of briefje krijgen dat er een pupseltje geboren is.

Gesloten