Ritsdag

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Erna

Re: Ritsdag

Bericht door Erna »

gerrymoerkens schreef:Wij hebben ook genoten van de ritsdag. Het was erg leuk en ik vond het ook leuk om sommige mensen van het forum te zien. Ik weet nu dat Pebbles niet een super korte vacht heeft. Loes keek meteeen even en zei dat valt best wel mee. Wel heeft ze dat weet ik nu pas zwarte wimpers en dat was bijzonder volgens Fredie. Nu maar hopen op een goed rapport. Aan haar karakter zal het in ieder geval niet liggen want ze is superlief. Groetjes en veel dank aan alle mensen die helpen met de ritsdag. Gerry en Pebbles. :yes2:
Was er ook, jammer ik heb je niet gezien.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Leden van het forum moeten volgende keer maar een herkenningsteken opspelden o.i.d.... :hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Pebbles is zeker een aantrekkelijk hondje. Dit keer letterlijk natuurlijk, hoewel dat eigenlijk ook nog heel erg meeviel, de aanwezige heren gedroegen zich heel redelijk met zoveel lekkers in de buurt, al zullen de enigszins machovertoningen tussen de 3 reuen bij het speltestje er niet helemaal vreemd aan geweest zijn.
Het was trouwens een super rustige en soepel verlopen dag.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lex en Erna en de hondjes kwamen zowaar diezelfde Border Terrier tegen waar Stapper vorige keer mee had geknokt. De man was toen , door getuigen gezien, door z'n eigen hond gebeten toen hij ze uit elkaar haalde. Dat kan gebeuren.
De heren zaten ook nu direct bovenop elkaar. :shock:
Gelukkig heeft Erna de Border, zonder schade, van Stapper afgeplukt.
Die mogen elkaar niet. :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oei! Dat is gelukkig goed afgelopen. En dat door kordaat ingrijpen van Erna. :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ging eigenlijk vanzelf, hoefde ik niet over na te denken. En omdat Lies los was had ik mijn handen vrij. Bij Lex, die Stapper en loopse Bloemmetje aan de lijn had was dat lastig. Hij werd bijna ingepakt door de lijnen die om hem heen draaiden.
Fel hondje die Border, ooh ja, dat doet hij nou nooit hé durft zijn baas nog te zeggen. :hmm:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Saartje

Bericht door Saartje »

dat doet hij nou nooit hé durft zijn baas nog te zeggen. :shock02:

Alleen bij smousjes zeker :hmm:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Leuk om je (weer) te ontmoeten Gerrie.
Wij hebben je ooit al eens gezien op een doe-dag in Didam, maar herkende je daar niet van.
Pebbles is inderdaad helemaal niet zo kort als jij dacht, en een hele leuke hond.
Ben benieuwd naar de uitslag.

Peter en ik stonden net als Loes en Bert al vroeg voor de deur in Zeewolde, die overigens nog gesloten was...
Omdat wij de beloofde schotten (voor de ren) bij het bezoek aan Tooke's pups vergeten waren, hebben wij die op de heenweg gebracht, dus moesten we daar zeker een half uur extra voor rekenen. Gelukkig liep dat gesmeerd, en waren we ruimschoots op tijd op locatie.
Er kwam een nest kleinkinderen van Guusje, helaas heb ik die niet allemaal gezien.
Na afloop hebben Peter en ik ons een lekker maaltje gegund. :eten:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Charlotte schreef:Er kwam een nest kleinkinderen van Guusje, helaas heb ik die niet allemaal gezien.:
Het is het enige nest dat ik op de familiefoto heb gezet, vader Pieke-Dorus was er niet. Ik ben eindelijk klaar met de foto's, dus ze staan er op inclusief een paar die Erna nam.
Ik ben begonnen met het grote nest van Feline. Was wel jammer dat de eigenaren van 2 pups onverwacht niet konden, maar het is zo toch een hele reportage geworden. De rest van de dag heb ik zo nu een dan een foto genomen, dus ik hoop dat ik nog inzendingen krijg.
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Het is een hele mooie reportage geworden! En wat een prachtig weer hadden jullie hè?
Wij konden er helaas niet bij zijn, om het nest van Feline te bekijken. Wel jammer.
Afbeelding

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Heb net samen met mijn dochter de foto's bekeken. Ze zijn erg leuk. Ik ben er blij mee want ik was mijn fotocamera vergeten. :yes2: Leuk om je nog eens te zien Charlotte, het zal best dat je mij niet meer herkende. We hebben maar een keer samen gewandeld tijdens de doedag. En ik zie er nu anders uit (ander haar en een bril). Jij bent helemaal niks veranderd (compliment hoor). :klappen: Groetjes Gerry en Pebbles.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dochter Lieve, van Pieke Dorus, heb ik goed gezien. Leuk meisje hoor. :thumbsup:
Heb ik potdikkie Pebbles niet eens echt gezien.
Wat een oen..want ik wist dat ze er was natuurlijk. Maar ja...ik wist zo gauw haar stamboomnaam niet.
Is er nog een recente foto waar ze goed te zien is Gerry?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:hmhm: Nou, niks veranderd....
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Ik had toch graag eens een kijkje genomen, helaas kon dat niet. Waar kan ik de foto's vinden, zou ze graag eens bekijken.

Mary

Bericht door Mary »

Yolanda schreef:Ik had toch graag eens een kijkje genomen, helaas kon dat niet. Waar kan ik de foto's vinden, zou ze graag eens bekijken.
http://www.smoushond.nl/
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Mary schreef:
Yolanda schreef:Ik had toch graag eens een kijkje genomen, helaas kon dat niet. Waar kan ik de foto's vinden, zou ze graag eens bekijken.
http://www.smoushond.nl/
Bedankt, leuk al die foto's, je ziet zoveel verschillende snoetjes.
Ik zag ook gelijk dat alle komende ritsdagen op een zaterdag zijn, jammer!! ( ik werk altijd op zaterdag) is dat altijd op zaterdag of mss ook eens op een zondag?

Mary

Bericht door Mary »

Het is altijd op zaterdag, dus pech voor jou.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

gerrymoerkens

Hoi, Pebbles staat op de site bij laatst toegevoegd op foto nr. 7 . die hond met dat bloemenslingertje om de nek. Ze heet trouwens Roeli van de Heideakkers. Groetjes Gerry en Pebbles.

gerrymoerkens

Pebbles haar 'rapport'is binnen: Blij zijn wij met vachtstructuur en pigment. niet volgens officiele kenmerken zijn: wat klein hoofd met daarop wat korte beharing, korte vachtlengte, gebit (centenbakkie :hihi: ). Dus we mogen ons gaan inzetten voor de fokkerij van de smous :yes2: We gaan alvast denken over een leuke kennelnaam. Gerry en Pebbles.

loes

Bericht door loes »

Gefeliciteerd Gerry. Ze heeft toch niet echt een centenbakkie? Op de RITSfoto's is daar in ieder geval niks van te zien en zo'n vooruitgeschoven kaak valt beslist wel op.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten