RITS-dag 6 maart 2010.
Re: RITS-dag 6 maart 2010.
Mooi Martine, dat ook Diesel goedgekeurd is.
Ik heb van reuen en hun onderlinge relatie niet bijster veel verstand maar of het hoger in rang staan nu persé te maken heeft met al dan niet gecastreerd zijn....?
Ik ken overigens flink wat 2 of 3 reuencombinaties, ook van niet -en intacte reuen waar de verstandhouding prima is. Tenslotte ben je als baas de baas, toch?
Ik heb van reuen en hun onderlinge relatie niet bijster veel verstand maar of het hoger in rang staan nu persé te maken heeft met al dan niet gecastreerd zijn....?
Ik ken overigens flink wat 2 of 3 reuencombinaties, ook van niet -en intacte reuen waar de verstandhouding prima is. Tenslotte ben je als baas de baas, toch?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Prima uitslag Martine.
Vraag eens aan Wubke hoe het daar gaat?
Jules zonder en Siem met...
Vraag eens aan Wubke hoe het daar gaat?
Jules zonder en Siem met...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik weet het weer: Ze waren ook blij met zijn gebit.Martine schreef: Blij waren ze met zijn bouw, staartdracht en nog iets (kom ik even niet op)
En in het geval van die 2 van mij gaan ze echt samen onder het mes. Diesel doet steeds pogingen om de macht over te nemen en Bobbie weert zich kranig, maar zodra Bobbie anders ruikt, heeft hij bij hem echt geen leven meer en dat laat ik niet gebeuren. (kom niet aan mijn hond!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Toch denk ik het dat het een probleem is van jezelf. Hoop voor jou dat het het gewenste resultaat geeft mbt de onderlinge verhouding, maar castreren valt vaak voor elke hond anders uit. Overigens hoeft het totaal geen probleem te zijn als de ene hond (veel) onderdaniger is, integendeel. En waarom zou dat Bobbie dan niet zijn?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Tja, de rangorde thuis maken ze zelf uit. Ook wanneer jij denkt dat het
anders zou moeten zijn. Ik ben wel benieuwd hoe jij dat haantjesgedrag
buiten aanpakt. We zijn 8 jaar verder, maar als hij de kans zou krijgen
stroopt hij nog steeds zijn mouwen op om op de vuist te gaan.
anders zou moeten zijn. Ik ben wel benieuwd hoe jij dat haantjesgedrag
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
We hebben altijd een reu en een teef gehad, dus geen probleem.
Maar wat is er op tegen als de jongste de 'hoofdrol' overneemt?
Bij reuen schijnt het één keer knokken en dan is de zaak duidelijk te zijn.
Bij teven blijft het knokken als ze te dicht bij elkaar zitten in de rangorde...zegt men.
Als Diesel nu al de zaak wil regelen...denk ik dat je hem moet steunen daarin.
Altijd het opperhoofd gelijk geven.
Maar wat is er op tegen als de jongste de 'hoofdrol' overneemt?
Bij reuen schijnt het één keer knokken en dan is de zaak duidelijk te zijn.
Bij teven blijft het knokken als ze te dicht bij elkaar zitten in de rangorde...zegt men.
Als Diesel nu al de zaak wil regelen...denk ik dat je hem moet steunen daarin.
Altijd het opperhoofd gelijk geven.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Bobbie wìl de laagste niet zijn, en ik kan hem daar geen ongelijk in geven.
En het zal ongetwijfeld een probleem van mezelf zijn, maar dat neemt niet weg dat het wel aanwezig is en ik er een zo goed mogelijke oplossing voor zal moeten zien te vinden, om het hier zo gezellig mogelijk zien te houden...
Liever doe ik niets, laat ik dat vooropstellen, maar langdurige puspiemel kan leiden tot veel erger en het schijnt dat een groot aantal van deze "gevallen" succesvol is verholpen door een castratie. En eerst de 1 en dan de ander is ook af te raden; samen wel of samen niet, dat gaat het worden. Ik zal me eerst verdiepen in chemische castratie; misschien kunnen we op die manier eerst testen of het daadwerkelijk verschil uitmaakt bij Diesel, maar ik wil de onderlinge verhouding tussen hen liever niet verstoren, en Diesel zou het liefst de baas zijn en dat is nu net datgene wat Bobbie al 1,5 succesvol weet tegen te houden...
Maar zover zijn we gelukkig nog lang niet; eerst ga ik netjes Fredie bellen en het rustig met haar bespreken; dat heb ik jaren geleden tenslotte beloofd toen ik besloot voor een smous te gaan; ik zal de club niet achteraf meedelen dat mijn honden niet meer inzetbaar zijn voor de terugfok door ze plompverloren mee te delen dat ze zijn gecastreerd...
groet, Martine
En het zal ongetwijfeld een probleem van mezelf zijn, maar dat neemt niet weg dat het wel aanwezig is en ik er een zo goed mogelijke oplossing voor zal moeten zien te vinden, om het hier zo gezellig mogelijk zien te houden...
Liever doe ik niets, laat ik dat vooropstellen, maar langdurige puspiemel kan leiden tot veel erger en het schijnt dat een groot aantal van deze "gevallen" succesvol is verholpen door een castratie. En eerst de 1 en dan de ander is ook af te raden; samen wel of samen niet, dat gaat het worden. Ik zal me eerst verdiepen in chemische castratie; misschien kunnen we op die manier eerst testen of het daadwerkelijk verschil uitmaakt bij Diesel, maar ik wil de onderlinge verhouding tussen hen liever niet verstoren, en Diesel zou het liefst de baas zijn en dat is nu net datgene wat Bobbie al 1,5 succesvol weet tegen te houden...
Maar zover zijn we gelukkig nog lang niet; eerst ga ik netjes Fredie bellen en het rustig met haar bespreken; dat heb ik jaren geleden tenslotte beloofd toen ik besloot voor een smous te gaan; ik zal de club niet achteraf meedelen dat mijn honden niet meer inzetbaar zijn voor de terugfok door ze plompverloren mee te delen dat ze zijn gecastreerd...
groet, Martine
Nou steunen...
Als hij de ballen heeft moet hij zichzelf maar redden.
Ik zou zeggen niet mee bemoeien als het niet uit de hand loopt.
Als hij de ballen heeft moet hij zichzelf maar redden.
Ik zou zeggen niet mee bemoeien als het niet uit de hand loopt.
Dat vind ik ook best moeilijk.Mary schreef:Ik ben wel benieuwd hoe jij dat haantjesgedrag
Als hij, staart uitdagend omhoog en dan ook nog de lipjes opgetrokken (sinds kort), resoluut op een andere reu afstapt, wordt mijn stem boos; eis ik dat hij bij me komt, en moet hij gaan -en blijven- zitten, tot ik zeg dat hij weer vrij mag. Als hij daarna weer als een speer op zijn doel afgaat, gaat hij aan de riem en blijft hij dat zo'n 10 minuten, tot we het halve bos door zijn en mag hij dan pas weer los.
Vooralsnog heeft dit afdoende gewerkt, maar ik vrees de dag dat hij het, zodra de riem weer losgaat, op een lopen zet, terug naar het speelveld waar het gesodemieter begon.
Hoe voorkom jij dat Pim de kans krijgt, Mary?
En ik steun Bobbie niet, maar geef hem wel altijd als eerste voer en beloninkjes. Als het ooit op knokken zou uitdraaien, blijf ik er natuurlijk wel bij in de buurt, maar moeten ze het echt zelf uitzoeken hoor. Maar zo erg lopen de spanningen hier in huis nog lang niet op hoor. Tot nu toe gaat het meer om speeltjes die Diesel pakt en Bobbie dan terug pakt om er vervolgens op te gaan liggen, of het feit dat Diesel stiekem uit Bobbies bak wil gaan eten, wat hij niet goed vind.
groet, Martine
Ik denk dat je, vanaf de dag dat Diesel wel als eerste alles voor elkaar kan krijgen bij Bobbie, je hem ook als eerste eten moet geven.
Zowel Sam als Stappers voorhuidsontstekingen zijn direct na de castratie verdwenen.
Zowel Sam als Stappers voorhuidsontstekingen zijn direct na de castratie verdwenen.
Pim loopt niet los. Die moet te snel jagen en hoort en ziet dan niets meer.
Aan de lijn moet hij naast als we een niet-vriend zien aankomen.
Ik praat dan tegen hem zodat hij weet dat we niet gaan grommen of uitvallen.
Dat werkt prima. Maar makker heb ik hem nooit gekregen, eenmaal niet-vrienden
altijd niet-vrienden, ook na castratie zag ik in de buurt bij andere honden.
Aan de lijn moet hij naast als we een niet-vriend zien aankomen.
Ik praat dan tegen hem zodat hij weet dat we niet gaan grommen of uitvallen.
Dat werkt prima. Maar makker heb ik hem nooit gekregen, eenmaal niet-vrienden
altijd niet-vrienden, ook na castratie zag ik in de buurt bij andere honden.
Wat jammer dat Pim niet los kan. Ik ben heel blij dat die van mij dagelijks los kunnen en kunnen uitrazen door rondjes te hollen met andere honden op het grote speelveld; daar kan ik nooit tegenop lopen. Ze hebben dit ook echt nodig, heb ik het gevoel.
Binnenkort wil ik 's-avonds weer rondjes gaan fietsen in het bos (dat durf ik niet in de winter en overdag zijn er te veel wandelaars, waar ik niet doorheen wil fietsen) en mogen de honden met me mee hollen. Dit vinden ze beiden (en ik ook) heerlijk!
Binnenkort wil ik 's-avonds weer rondjes gaan fietsen in het bos (dat durf ik niet in de winter en overdag zijn er te veel wandelaars, waar ik niet doorheen wil fietsen) en mogen de honden met me mee hollen. Dit vinden ze beiden (en ik ook) heerlijk!
Martine ik denk ook dat als Diesel de macht wil hebben, hij het ook moet krijgen. Natuurlijk wil Bobbie dat nu niet, hij vindt dat hij de baas is. Maar als tijdens een gevecht op een gegeven moment, vroeg of laat, blijkt dat hij in Diesel zijn meerdere moet erkennen zal Bobbie dat aanvaarden denk ik. Zo gaat dat in een roedel, heeft niets te maken met de oudste heeft de eerste rechten, en ook niet dat het om vader en zoon gaat. Dat zien zij beslist anders.
Als je ze laat castreren zou ik dat ook gelijktijdig laten doen. Hopelijk mag Diesel zijn kruit snel verschieten. Maar dat kan natuurlijk ook nog een tijdje duren, als reueneigenaar ben je nu eenmaal afhankelijk of Diesel snel gevraagd gaat worden.
Succes met de heren.
Als je ze laat castreren zou ik dat ook gelijktijdig laten doen. Hopelijk mag Diesel zijn kruit snel verschieten. Maar dat kan natuurlijk ook nog een tijdje duren, als reueneigenaar ben je nu eenmaal afhankelijk of Diesel snel gevraagd gaat worden.
Succes met de heren.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Maar als je het geduld kunt opbrengen...Moos werd ook pas gekozen toen hij al 5 1/2 was en wat heeft hij geen leuke, lieve en mooie nakomelingen met als laatste resultaat zijn achterkleinkinderen , de Op de Ruiver-S-jes 
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ja die leuke Moos, heb hem al lang niet gezien. Als het goed is ziet Lisa haar vader morgen weer. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk, doe Dik en Car de groeten. Hoop dat Moos weer helemaal hersteld is van het ongeluk.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik ben vanmiddag voor het eerst sinds lange tijd weer met ze met de fiets naar het bos geweest. De fiets aan de hand en de honden aan de andere kant aan de fiets. Diesel vindt het lopen naast die fiets opeens doodeng! Hij was al geen held, maar loopt nu nagenoeg horizontaal naast de fiets. Hij hangt zich bijna op in zijn halsband terwijl hij genoeg speling heeft. Best wel zielig. Ik ben gewoon doorgelopen en deed net of ik niet zag dat hij zo bang was, maar ergens ben ik hierover toch wel verbaasd. Hij heeft dit tenslotte al vaker, zonder problemen gedaan. Gelukkig voor hem hoefden we zo maar een klein stukje te lopen. In het bos (200 meter van mijn huis) gingen ze los en hebben ze heerlijk naast, voor en achter me meegerend terwijl ik 2 x rond het bos fietste. Bij "onze" uitgang van het bos aangekomen kwam Diesel gelukkig wel weer probleemloos bij me om zich aan te laten lijnen maar de terugweg ging het hetzelfde als de heenweg. Van de week nog maar een keer; hij zal er toch weer aan moeten wennen.Martine schreef:Binnenkort wil ik 's-avonds weer rondjes gaan fietsen in het bos (dat durf ik niet in de winter en overdag zijn er te veel wandelaars, waar ik niet doorheen wil fietsen) en mogen de honden met me mee hollen. Dit vinden ze beiden (en ik ook) heerlijk!
groet, Martine
Inderdaad vreemd dat hij nu zo spastisch reageert. Wij hebben met geen van onze honden enig probleem (gehad) met lopen naast de fiets, zelfs ik niet en ik ben geen held en heb weinig evenwichtsgevoel. Bert is op het moment ook weer met onze 2 fietsen. Hoop dat hij er weer aan went want het is voor iedereen
een lekkere lichaamsoefening
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Met Suske fietsen we nu ongeveer 3 keer per week ongeveer 10km. In twee stukken met een boswandeling tussendoor. In het begin is ze wat trekkerig, maar al snel draaft ze gewoon mee.
Jammer dat Diesel zo moet wennen.
Jammer dat Diesel zo moet wennen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Misschien eens alleen met hem rustig trainen?